همسر، دختر و دو پسر معمر قذافی به الجزایر گریختند


همسر، دختر و دو پسر معمر قذافی به الجزایر گریختند

معمر قذافی در کنار همسرش صفیه در یک مراسم عروسی خانوادگی

به گفته مقامات وزارت خارجه الجزایر، همسر و سه فرزند معمر قذافی، روز دوشنبه به این کشور گریخته اند. وزارت خارجه الجزایر در بیانیه ای تایید کرد که صفیه، همسر قذافی، عایشه، دختر قذافی و دو پسر قذافی با نام های محمد و هانیبال، از لیبی گریخته و به الجزایر آمده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تشکیلات موقت لیبی پناه دادن الجزایر به خانواده معمر قذافی را عملی نادرست خوانده و خواستار استرداد آنها به خاک لیبی شده است.

از محل اختفای احتمالی معمر قذافی هنوز خبری در درست نیست ولی تشکیلات موقت لیبی روز دوشنبه اعلام کرد قذافی هنوز خطری برای لیبی است و جست وجوها برای یافتن او ادامه خواهد داشت.

گزارش های تایید نشده از لیبی روز دوشنبه اعلام شد که به احتمال زیاد «خمیس» دیگر فرزند معمر قذافی در درگیری ها در نزدیکی «بانی ولید» کشته شده است. مخالفان مسلح در لیبی در حال در دست گرفتن مناطق تحت نفوذ وفاداران معمر قذافی هستند.

وزارت خارجه الجزایر می گوید حضور همسر و سه فرزند معمر قذافی در این کشور به مقامات سازمان ملل و دولت موقت در لیبی اطلاع داده شده و به محض عبور آن ها از مرز، اطلاع رسانی صورت گرفته است.

شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی اعلام کرد خبر اصلی و اولی در مورد فرار خانواده قذافی، دو روز پیش از سوی تشکیلات مخالفان در بنغازی منتشر شد ولی آن زمان مقامات الجزایر آن را تکذیب کردند. گزارش اولیه گفته بود که شش خودروی ضدگلوله به سرعت از لیبی راهی الجزایر شده اند.

به گزارش رویترز، الجزایر یکی از اصلی ترین گزینه ها برای گریختن خانواده قذافی است چرا که دو کشور مرزی طولانی با هم دارند و دولت الجزایر هم هنوز تشکیلات مخالفان مسلح لیبی را به رسمیت نشناخته است.

«محمود شمان» سخنگوی تشکیلات مخالفان در بنعازی به خبرگزاری رویترز گفته است: «ما به آنها (مقامات الجزایر) قول دادیم پس از بازگشت این جنایتکاران، محاکمه ای عادلانه برای آن ها برگزار کنیم. به همه هم هشدار می دهیم که هیچ پناهی به معمر قذافی و یا خانواده او ندهند.»

هانیبال و محمد، دو پسر قذافی هستند که گفته می شود دخالت زیادی در امور سیاسی نداشته اند. پیشتر گفته شده بود به احتمال زیاد، نزدیکان معمر قذافی به زادگاه او در «سرت» گریخته اند.

سرهنگ «المهدی الحرقی» از فرماندهان مخالفان مسلح در لیبی روز دوشنبه به رویترز گفته که خمیس که مظنون به کشتار دسته جمعی هفته پیش در طرابلس است، پس از زخمی شدن در جریان یک درگیری، کشته شده است. «احمد بانی» از سخنگویان نظامی تشکیلات مخالفان مسلح در لیبی گفت اجساد کشف شده به قدری سوخته اند که امکان شناسایی آن ها وجود ندارد ولی محافظان خمیس در این اجساد دیده شده اند.

تلویزیون تشکیلات مخالفان در بنغازی در گزارشی اعلام کرد جسد خمیس قذافی در زیلتان دفن شده است.

پیشتر گزارش هایی منتشر شده بود که می گفت خمیس قذافی در جریان حمله هوایی کشته شده است. البته به این گزارش ها نمی شود اعتماد کرد چرا که پیشتر هم گفته شده بود سیف الاسلام، فرزند معمر قذافی دستگیر شده که بعد مشخص شد صحت ندارد.

مخالفان مسلح در لیبی به سمت سرت در حرکت هستند و در راه خود روز دوشنبه شهری کوچک به نام «نفیلیه» را به تصرف خود درآوردند.

به گزارش رویترز، مدارکی در دست است که نشان می دهد سازمان ملل در تلاش است حدود ۲۰۰ ناظر نظامی و ۱۹۰ نیروی پلیس سازمان ملل برای کمک به بهبود اوضاع پس از درگیری ها، به لیبی اعزام کند. مقامات سازمان ملل هنوز این گزارش را تایید و یا تکذیب نکرده اند.
zoroye iran - اتریش - وین
چقدر عقب افتادن
سه‌شنبه 8 شهریور 1390

baran828 - ایران - تهران
چه عجب !خبر دیگه ای از تجاوز قذافی به یکی دیگه از بادی گارداش نبود......
سه‌شنبه 8 شهریور 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
این یارو پسری به اسم مجتبی نداره !!??
سه‌شنبه 8 شهریور 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
نوبت اخوندها میرسد در المان هم پذیرایی خوبی از شما کثافتها خواهیم کرد
سه‌شنبه 8 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.