برخورد نیروهای امنیتی با معترضان در ارومیه و تبریز؛ دریاچه ارومیه جان می‌دهد


برخورد نیروهای امنیتی با معترضان در ارومیه و تبریز؛
دریاچه ارومیه جان می‌دهد

عکسی از یک ویدئوی منتشر شده، که منتسب به تظاهرات روز شنبه ارومیه است.

رادیو فردا : از ارومیه و تبریز خبر می‌رسد، جمع کثیری در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه در این دو شهر دست به تجمع زده‌اند. برپایه گزارش‌های رسیده، این  اجتماعات اعتراضی، با برخورد نیروهای امنیتی همراه بوده است.

به گفته شاهدان، حضور معترضان به ویژه در شهر ارومیه، پرشمار بوده و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن مردم از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

شاهدان عینی به رادیو فردا گفته‌اند که تظاهرات امروز در ارومیه که در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه صورت گرفته، با برخورد نیروهای امنیتی مواجه شده و این نیروها به سوی معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرده‌اند. به گفته شاهدان عینی برخورد ماموران به ویژه در خیابان خیام با خشونت بوده است.

 به گفته یک  شاهد عینی، مناطقی در تبریز که معترضان قصد داشتند در آنجا تجمع کنند، امنیتی بود و لباس‌ شخصی‌ها و یگان‌ ویژه در آنجا حضور داشتند. به گفته این شهروند تبریزی ماموران امنیتی  در تبریز تلاش کردند، مانع شکل‌گیری تجمع شوند. این شهروند همچنین می‌گوید خبر از دستگیری سه تن دارد.

در همین حال، یاشار حکاک پور، سخنگوی زندانیان سیاسی آذربایجان که خارج ایران به سر می‌برد، در گفت‌وگو با رادیو فردا اظهار داشت، در روزهای گذشته فراخوانی برای تظاهرات و تجمع در اعتراض به «سیاست خشکاندن دریاچه ارومیه» در شهرهای مختلف آذربایجان غربی و شرقی پخش شده بود.

به گفته حکاک‌پور حدود ساعت شش نزدیک به «۱۰ هزار» نفر در شهر ارومیه دست به تظاهرات زدند که این  تظاهرات به گفته او با برخورد نیروهای ضدشورش همراه بود.

حکاک‌پور می‌گوید تخمین زده می‌شود حدود ۳۰۰ نفر در ارومیه بازداشت شده باشند.

 در این اعتراض‌ها مردم از جمله فریاد می‌زدند «دریاچه ارومیه جان می‌دهد، مجلس فرمان قتل آن را صادر می‌کند»، «بیایید برویم با گریه‌های خود دریاچه ارومیه را پرآب کنیم».

همچنین گفته می‌شود، در شهر ارومیه شبکه تلفن و خطوط تلفن با اختلال مواجه شده است.

روز شنبه ۲۲  نماینده مجلس شورای اسلامی، در نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس، از دولت خواستند که پاسخگوی پیامدهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ناشی از روند خشک شدن دریاچه ارومیه باشد.

این نمایندگان مجلس در نامه خود همچنین خواستار رفع فوری و کار‌شناسانه مشکل دریاچه ارومیه شدند و اعلام کردند که عواقب هرگونه مشکلی در این موارد متوجه دولت و دست‌اندرکاران خواهد بود.

این نامه در حالی منتشر شد که مجلس خود به طرح دو فوریتی نجات دریاچه ارومیه رای منفی داده است.
siabala - ایران - تهران
انتشار اخباری از این قبیل باعث میشه یه عده تو همین سایت که به آذری جماعت سر تعصبشون مدام حرفای بی ربط و توهین آمیز میزنن، لال بشن و مث آدم فقط خبرو بخونن
یکشنبه 6 شهریور 1390

zardast01 - انگلیس - لیورپول
بژی ارومیه بژی ولات بژی ایران
یکشنبه 6 شهریور 1390

mehrdad.n.l - هلند - امستردام
خدا لعنت کند نظام اسلامی را از یک طرف دریاچه ارو میه از انور ارامگاه کوروش و سی وسه پل از شمال جنگل و دریای کاسپین و جنوب خلیج فارس و نالاب های فارس و دریاچه ی سیسنان و باج دهی به همه کشور ها .ننگت باد جمهوری اسلامی
یکشنبه 6 شهریور 1390

mehrdad.n.l - هلند - امستردام
درود بر اذریها و کرد ها ی عزیز .این یک یک مسئله ملی است باید همه ایران متحد باشد طبیعت ایران مال همه ی ایرانیان است .سکوت خیانت است .مرگ بر اخوند های وطن فروش
یکشنبه 6 شهریور 1390

h.k - دانمارک - اودا
درودبرمردم اذربایجان.دستگیرشدگان بزودی اذادخواهندشد.واعتراض هاراادامه دهید.واجازه ندهیداکوسیستم اذربایجان سرفرازبه نابودی برود.طی قرون گذشه وحملات بیگانگان برای هرمتریک شهیدداده شده.تااین قسمت ابادایران حفظ شده است.وتسخیرشدن راامیدبازپس گرفتن هست.مثل خوزستان.امانابودشده را چه میشه کرد.ووظیفه همه گروهای دفاع ازایران است.که درتمامی استانهاملت ایرانرابرای پشتیبانی وحمایت ازمردم اذربایجان دعوت نمایند.ودرروزهای خاص خودرابه اذربایجان برسانند.که یک وظیفه ملیست.وهمچنین باپلاکارت دراستادیومهای ورزشی این ستم ملی راافشاکنید.درادامه
یکشنبه 6 شهریور 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
تف بر شرف نداشته این ح...زاده های تازی اشغالگر واقعا ادم از ناراحتی چه بگوید.
یکشنبه 6 شهریور 1390

آزادیخواه - ایران - تهران
دوستان این رژیم از متفرق شدن ایرانیان نهایت استفاده راکرده ومیکند. به سلامتی 33 پل به خاطر بی ابی ترک برداشت که صداشو درنمیآورند. 33 پل با آب زاینده رود زنده است فعلاً باید همه مشکلاتمون را اعم از نژاد وقوم ودین و سنت و. کنار بگذاریم ودست دردست هم به نجات این کشور فکر کنیم فرقی نمی کند از مسلمان ویهودی وارمنی وزرتشتی همه شهروند ایرانیم وهموطن.از لیبی یاد بگیریم که با اینهمه قبیله های مختلف با نبرد مسلحانه کمر دیکتاتوری راشکستند.آزادی بهایی دارد وآن گذشتن ازجان ومال وخانواده است. کسانی که جان خود رابیشتر دوست دارند از طریق مالی به زندانیان وشهدای آزادی کمک کنند.قطعاً نتیجه می گیریم اگر با هم باشیم.آینده این کشور بسیار تاریک خواهد بود اگر به فکر محیط زیست این کشور وثروتهای ابدی خود نباشیم. پس مصمم ومتحد و نگران ومبارز عملی باشیم نه موعظه گر.
یکشنبه 6 شهریور 1390

h.k - دانمارک - اودا
1400سال پیش اعراب امدندورفتند.مغولها امدندوبرگشتند روسها,عثمانیهاو...همه رابیرون کردیم..امااگرمیلیونهاتن نمک اذربایجانراتسخیرکرد.چه میکنیم????همانگونه که گردوغبارکویت وعراق تاتهران میاید.ازطبقه روشنفکرجامعه انتظاربیشتری راداریم.تاوطنپرستان استانهای شمالی,جنوبی,شرقی,ومرکزی رادعوت به حمایت ازهموطنان اذری نمایند.وچندروزی رامیهمان اذربایجان باشند.وهرکدام ظرف ابی برای ریختن به دریاچه همراه داشته باشید.....چوفردا براید بلند افتاب.....من وگرز و میدان وافراسیاب...........چنانشان بکوبم به گرز گران....چوفولاد کوبند اهنگران.شعارملی که خیلی دوستش دارم.به امیدایرانی پیروزوسربلند.
یکشنبه 6 شهریور 1390

vitaminb - ایران - تبریز
آقا تبریز هیچ خبری نبود.نه تجمعی نه اعتراضی.فقط تو بعضی مناطق پلیس گذاشته بودن.همین
یکشنبه 6 شهریور 1390

ssepehr - ایران - ایران
وضیعت محیط زیست ایران نگران کننده است. باید دست به دست هم دهیم تا میهن خویش را کنیم آباد. باید با هم باشیم، ما در وهله اول ایرانی ایم نژاد و زبان و قوم و آیین، اصلا ملاک نیست، همین که هموطنیم کافی است تا کمر همت ببندیم و به داد سرزمینمان برسیم. ایران من، ایران من، ایران، هرگز نشی ویران نشی ویران. اگر بخواهیم میتوانیم چرا که خواستن توانستن است و بس.
یکشنبه 6 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.