تجلیل سردار نقدی از ورزشکارانی که دل‌درد شجاعانه گرفتند


تجلیل سردار نقدی از ورزشکارانی که دل‌درد شجاعانه گرفتند

اعضای تیم والیبال ایران برای خودداری از مسابقه با اسرائیل همه به کلینیک رفتند (عکس مربوط به مسابقاتی در ایران)

مهدی رستم پور
سکه‌های طلا برای دل‌دردهای شجاعانه! تناقضی که در ایران، صدای اعتراض برخی از چهره‌های اصول‌گرا را نیز درآورده است.

«شکم‌درد، آپاندیس، و دل‌پیچه‌های دروغین در محل رقابت‌ها به خاطر ترس از محرومیت؛ اعلام حمایت از فلسطین و حرکت شجاعانه در داخل ایران!»

در ایران و طی مراسمی رسمی، بار دیگر از ورزشکارانی که حاضر به انجام مسابقه با رقبای اسرائیلی خود نشده‌اند تجلیل به عمل آمد.

یازدهمین همایش تجلیل از «ورزشکاران حامی فلسطین» در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

اجرای مراسم به عهده جواد خیابانی، گزارشگر ورزشی در تلویزیون دولتی ایران، بود. جمعی از فرماندهان نظامی، سازمان بسیج، مسئولین وزارت ورزش و امور جوانان، کمیته ملی المپیک و بسیاری از روسای فدراسیون‌های ورزشی در این مراسم حضور داشتند.

از افراد سر‌شناس حاضر در مراسم می‌توان به سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار مشایخی از فرماندهان بسیج، سردار صفارزاده از فرماندهان سپاه، حمید سجادی معاون وزیر ورزش و امور جوانان و مرضیه تکه اکبرآبادی معاونت ورزش بانوان اشاره کرد.

محمدرضا یزدانی خرم، رئیس فدراسیون کشتی، پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو، داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز از جمله روسای فدراسیون‌های حاضر در این مراسم بودند.

امیررضا خادم، کیومرث هاشمی، آرش میراسماعیلی، محمد فنایی و عبدالحمید احمدی نیز از دیگر چهره‌هایی بودند که در محل برگزاری این آیین تجلیل دیده می‌شدند.

سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به این که این مراسم با عنوان تجلیل از ورزشکاران جوانمرد برگزار می‌شود گفت: «جوانمردی جوهر ورزش است و امروز خدا را شکر می‌کنم که ایران پر است از ورزشکارانی که به این جوهر رسیده‌اند.»

نقدی همچنین از برگزاری المپیک ۲۰۲۰ در مصر و فلسطین خبر داد.

این در حالی است که تاکنون فقط رم، مادرید، توکیو و استانبول به صورت رسمی درخواست میزبانی این رقابت‌ها را ارائه کرده‌اند!

پس از سخنان سردار نقدی، علی‌اصغر بذری از کشتی آزاد و بشیر باباجان‌زاده از کشتی فرنگی به روی صحنه رفتند و جوایز خود را دریافت کردند.

باباجان‌زاده پیش از این نیز در مراسمی جداگانه ۱۰ هزار دلار از فدراسیون کشتی دریافت کرده بود.

بشیر باباجان‌زاده در رقابت‌های جام جایزه بزرگ طلایی در باکو، هنگام مبارزه با میهالی دیک باردوس از مجارستان، اعلام کرد که دستش آسیب دیده و نمی‌تواند به مبارزه ادامه بدهد.
زیرا او در صورت پیروزی باید در دور بعدی به مصاف رقیب اسرائیلی می‌رفت.

احسان قائم‌مقامی و غزل حکیمی در شطرنج، نوشاد و نیما عالمیان در پینگ‌پنگ نیز جوایز خود را دریافت کردند.

محمد علیرضایی شناگری که تاکنون دوبار در المپیک پکن و مسابقات جهانی شانگهای، به دلیل دل‌درد ناگهانی به آب نپریده نیز جایزه «دل‌درد شجاعانه» خود را دریافت کرد.

شهاب ولی در رشته ووشو، به اتفاق طاهر عاشوری، حامد صداقتی، حامد صیاد قنبری و صادق عابدی در شمشیربازی، رضا صفری و یاسین اکبر نتاج در تکواندو هم جوایز خود را دریافت کردند.

ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۹۸۳ و پس از مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در کی‌یف، پایتخت اوکرائین، با رقبای اسرائیلی مبارزه نمی‌کنند.

در کی‌یف، بیژن سیف‌خانی موفق شد رقیب اسرائیلی‌اش را شکست دهد. ایران همچنین ۱۱ سال است که مراسم تجلیل از این ورزشکاران را به صورت رسمی برگزار می‌کند.

در همین حال ژاک روگ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در رقابت‌های المپیک نوجوانان در سنگاپور، سیاسی بودن غیبت تکواندوکای ایرانی مقابل رقیب اسرائیلی را رد کرده است.

رافائل مارتینتی رئیس فدراسیون جهانی کشتی نیز در مصاحبه‌ای گفت: «از کمیته بین‌المللی المپیک خواسته‌ام مسئولیت بررسی احتمال موارد تمارض را به عهده بگیرند و اگر چنین موردی محرز شود، ورزشکار خاطی محروم خواهد شد.»

فدراسیون جهانی شنا نیز در مسابقات اخیر جهانی در شانگهای پس از انصراف محمد علیرضایی اعلام کرده بود: «اگر این فدراسیون یقین حاصل کند که تصمیم ایران به دلایل سیاسی بوده، ممکن است محرومیت‌هایی برای شنای ایران در نظر گرفته شود.»

آخرین نمونه از تمارض مورد اشاره، در والیبال دانشجویان جهان اتفاق افتاد و اعضای تیم ایران، به صورت دسته‌جمعی به کلینیک مراجعه کردند تا با اسرائیل بازی نکنند!

پرسش اینجاست که آیا با شکم‌دردهای دروغین و آپاندیس‌های خیالی، می‌توان مدعی حمایت از فلسطین بود؟

و یک نکته جالب دیگر: در تمام این ۲۸ سال، جامعه ورزشی فلسطین و نمایندگان تیم‌های ملی این کشور در رشته‌های مختلف، یک بار هم که شده این حرکت ایران را تایید نکرده‌اند!
mortimer - ایران - اصفهان
آخی این والیبالیستا دیگه باید برن بمیرن که این شخصیت تاریخی ازشون تجلیل کرده.المپیک 2020 هم خیلی با حال بود.
شنبه 5 شهریور 1390

hassan5 - ایران - تهران
عکس العمل سازمان های بین المللی در مقابل دولت هائی که ازحرکات تروریستی و تروریست ها حمایت میکنند خیلی ضعیف است
شنبه 5 شهریور 1390

Royan - المان - المان
اگر اسرائیل وجود خارجی نداشت جمهوری اسـ... چه چیزی را بهانه بودن و چاپیدن میکرد, حیاط حکومت ملا ها به وجود اسرائیل وابسته است.30 ساله که با این یک کلمه ملت را فریب می دهند نه بفکر فلسطین هستند و نه لبنان اینها بهانه ای بیش نیست برای بقای این دولت, احمق آنهائی هستند که طوطی وار این عقاید را تکرار و میمون وار تقلید میکنند.
شنبه 5 شهریور 1390

ghom.666 - ایران - قم
فقط بی فرهنگی خودتان را نشان دادید.
شنبه 5 شهریور 1390

baran828 - ایران - تهران
چقدر کودکانه هم نه ها.............احمقانه ! لااقل یک روش با کلاستر !
شنبه 5 شهریور 1390

senator7 - آلمان - برلین
جالب اینه که خود ورزشکاران فلسطینی برای تمرین به اسرائیل میروند و این نقدی احمق به جای اینکه آنها را درمیدان ورزش شکست بده راه کسب مدال را بر ایران میبنده و امتیاز را میده به ورزشکار اسرائیلی!!!
یکشنبه 6 شهریور 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
برو مردک شارلاتان تازی پی کارت
یکشنبه 6 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.