جنگنده های بریتانیا پناهگاه قذافی را در سرت بمباران کردند


جنگنده های بریتانیا پناهگاه قذافی را در سرت بمباران کردند

فرماندهان مخالفان تصور می‌کنند جنگ برای رسیدن به سرت، سه تا چهار روز دیگر طول خواهید کشید

به گفته مقامات وزارت دفاع بریتانیا، جنگنده‌های تورنادوی این کشور، با پرتاب موشک‌های هدف‌یاب، پناهگاه معمر قذافی، رهبر لیبی، را در سرت، شهر زادگاه او، مورد حمله قرار داده‌اند.

جت‌های تورنادو، ماموریت خود را دیشب (پنجشنبه ۲۵ اوت)، با پرواز از یک پایگاه نیروی هوایی بریتانیا در نورفولک، در خاک این کشور، آغاز کردند.

رهبران مخالفان از دولت‌های خارجی خواسته‌اند که دارایی‌های مسدود شده لیبی در این کشورها را آزاد کنند و در اختیار آنها قرار دهند.

سازمان ملل متحد قبول کرده است که ۱.۵ میلیارد دلار از پول های لیبی را که به دنبال اعمال تحریم علیه دولت معمر قذافی مسدود شده بود، برای برطرف کردن نیازهای بشردوستانه، آزاد کند.

نزدیک شدن به هدف

پناهگاه معمر فذافی در سرت شامل مرکز فرماندهی و کنترل است. نشانه‌ای از اینکه آقای قذافی در زمان حمله در پناهگاه و یا حتی در شهر سرت بوده است، وجود ندارد.

 

مخالفان به ارسال تسلیحات و تجهیزات جنگی به سوی سرت مبادرت کرده اند

لیام فاکس، وزیر دفاع بریتانیا، به بی بی سی گفت: "هدف، پیدا کردن معمر قذافی نیست، بلکه هدف این است که توانایی ادامه جنگ علیه مردم لیبی از او گرفته شود."

آقای فاکس ادامه داد: "هدف ما از حمله دیشب به پناهگاه قذافی در سرت این بود که مطمئن شویم که چنانچه رژیم قذافی تصمیم بگیرد طرابلس را ترک کند، محل دیگری برای فرماندهی و کنترل عملیات نظامی نداشته باشد."

پل وود، خبرنگار بی بی سی که همراه مخالفان مسلح معمر قذافی است، می گوید که با وجود مقاومت شدید و غیرمنتظره‌ای که مخالفان با آن روبرو شده‌اند، روحیه‌شان همچنان خوب و مثبت است.

خبرنگار بی بی سی می گوید که فرماندهان مخالفان تصور می‌کنند جنگ برای رسیدن به سرت، سه تا چهار روز دیگر طول خواهید کشید.

حسین83 - ایران - بهبهان
جناب سرهنگ قذافی ! حالا ملت لیبی موش هستند یا حضرت عالی !؟ احتمالاً از تجربه موش شدن سردار قادسیه ( صدام حسین ) خیلی خوب استفاده کردی !!! ننگت باد دیکتاتور !
شنبه 5 شهریور 1390

a.ahooraei - المان - کلن
یعنی میرسه روزیکه ما ملت دنبال این کلم پیچ به سر ها توی شهرها بگردیم و اونارو پای میز محاکمه بکشونیم؟ آمین
شنبه 5 شهریور 1390

gol andam - سویس - زوریخ
a.ahooraei - المان - کلن عزیز از ته دل به همراه شما تا عرش فریاد میزنم امییییییییییین
سه‌شنبه 8 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.