احمدی‌نژاد خواهان تفاهم میان ملت و دولت سوریه شد


احمدی‌نژاد خواهان تفاهم میان ملت و دولت سوریه شد

محمود احمدی‌نژاد در گفت و گو با شبکه المنار دولت‌های غربی را به تلاش برای تکرار وقایع لیبی در سوریه متهم کرده است

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران دولت‌های غربی را به تلاش برای تکرار وقایع لیبی در سوریه متهم کرده و از مردم و دولت سوریه خواسته است تا هوشیار باشند و تلاش کنند "در کنار هم و با تفاهم مسائل را برطرف کنند و اصلاحاتی را که لازم است خودشان انجام دهند."

آقای احمدی‌نژاد روز چهارشنبه (دوم شهریور) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المنار "معیار انقلابی بودن" حرکت‌های اعتراضی اخیر در خاور میانه و شمال آفریقا را مخالفت با موجودیت اسرائیل و "سلطه آمریکا و غرب بر منطقه" عنوان کرد و غربی‌ها را متهم کرد که "به دنبال مدیریت حرکت‌های مردمی منطقه" هستند.

در تازه‌ترین واکنش، اتحادیه اروپا، سپاه قدس ایران را به دلیل " تامین تجهیزات و پشتیبانی از سرکوب معترضان در سوریه" در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

پیش از این آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران اعتراض‌ها در سوریه را حرکتی "انحرافی" توصیف کرده و گفته بود: "جوهره بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، حرکت ضدصهیونیستی و ضد آمریکایی است اما در حوادث سوریه، دست آمریکا و اسرائیل آشکار است و منطق و معیار ما ملت ایران این است که هر جا به نفع آمریکا و صهیونیسم شعار داده شود حرکت انحرافی است."

"اشتباه تاریخی"

رئیس جمهور ایران در گفت‌وگو با شبکه المنار سازمان ملل متحد را متهم کرده که در وقایع لیبی مرتکب "اشتباه تاریخی" شده و نشان داده که "ابزار دست استعمارگران است."

به عقیده رئیس جمهور ایران شورای امنیت سازمان ملل متحد نباید اجازه دخالت نظامی در لیبی را صادر می‌کرد بلکه "باید گروه میانجیگری انتخاب می‌شد و از ظرفیت‌های سیاسی برای رفع مشکل استفاده می‌کرد."

آقای احمدی‌نژاد از ملت‌های منطقه خواسته تا شعارهایشان علیه اسرائیل و غلبه آمریکا بر منطقه باشد و گفته است: "هدف غربی‌ها از حوادث اخیر و دخالت در مسائل منطقه، نجات رژیم صهیونیستی است."

او موضوع مهم و تعیین‌کننده در این حرکت‌ها را مدیریت آنها خواند و از دولت‌ها و ملت های منطقه خواست تا مراقب باشند که در تحولات جاری "خط مقاومت تضعیف نشود چرا که در این صورت همه کشورها و ملت‌های منطقه حتی ترکیه، عربستان و مصر در خطر خواهند بود."

رئیس جمهور ایران همچنین از دخالت عربستان در برخورد با اعتراض‌ها در بحرین انتقاد کرده و گفته است: "در موضوع بحرین واقعا نیازی به دخالت عربستان نبود و از این موضوع متاثر شدیم. انتظار داشتیم دولت عربستان، برادرانه مشکل را حل کند."

romano - ایران - تهران
شلوار یدکی به علت خیس شدن برای نظام خریداریم دانه‌ای یک میلیارد!
جمعه 4 شهریور 1390

shahab46 - المان - هانوفر
ارواح خیکت دیگه تموم شد .تمبونتون را چند وقت دیگه تو میدانهای تهران.... باقیش بماند
جمعه 4 شهریور 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
مموتی میخواد از محبوبیتش در بین مردم دنیا استفاده کنه؟!!! آخه هر جا میره مردم براش هورا میکشن و بچه ها هم اسمش رو صدا میکنن. مخصوصا تو آمریکا.. میگن : این مموته...
جمعه 4 شهریور 1390

m_r - استرالیا - سیدنی
با درود. مگه تو دلقک به اصطلاح روزه نمیگیری و من تا آن جا که میدانم دروغ گفتن یکی‌ از آن نکات است که روزه را باطل می‌کنه آخه تا چه اندازه عوام فریبی و سر زیر برف کردن جنایتکار یادت رفت چطور ۲ سال پیش سر قدرت مانندی یادت رفت در نیو یورک مسخره کردی قتل ندای عزیز را همین الان شما از جم شدن ۵ نفر در خیابان وحشت دارید نامرد دروغ گو که حالا طوری وانمود میکنی‌ که در ایران آزادی و رعایت حقوق انسان‌ها تضمین و وجود داره همینطور که مبارک ها قذافی‌ها اسد‌ها هلاک و نابود شدند توی لعنتی هم یک روز که آن روز خیلی نزدیک است بایستی در دادگاه مردم جواب گوی این دروغ‌ها و عوام فریبی‌ها و افکار قرون وسطی خود باشی‌. زنده با د ایرانی‌ آزاد اندیش پاینده با د ایران عزیزمان.
جمعه 4 شهریور 1390

ma2011 - لبنان - قادسیه
چه وقایعی؟. اینکه آدم کشهای دیکتاتور بساطشون برچیده شده؟. اینکه حکومتهای مادام العمر دیگر تئوریشان به تاریخ سپرده شده؟. اینکه شکنجه گران به سزای اعمالشان رسیده اند؟. شما آقای ا.ن برای کی نگرانی؟ برای مردمی که توسط شما و غزافیها و اسدها به زندانها می افتند؟ یا برای غزافیها، و اسدها؟. شما دیکتاتورها دست از سر مملکت بردارین، مردم شجاع ایران، لیبی و سوریه خودشان بهتر از شماها بلدند مملکتشون رو درست کنند.
جمعه 4 شهریور 1390

Parviz1 - انگاستان - کترینگ
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی.
جمعه 4 شهریور 1390

khosh bavar - ایران - یزد
محمود صغیر, فراموش نکن, که برادرت قذافی نژاد هم چنین توهماتی نسبت به انقلاب مردم تونس و مصر داشت و الان میبینی که او هم بدرک واصل شد ! اگر دیر بشه دروغ نمیشه و پایان شب سیه روز سپید است !
جمعه 4 شهریور 1390

AVAREH SHAHR - مالزی - مالزی
لطفا شماها فقط نظر ندید چون خودتان اخر........؟. عجب روی .....!.
شنبه 5 شهریور 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
اگه حتی یک ذره هم به این حرفی که میگوئی اعتقاد داری, باید صندلی ریاست جمهوریت را خالی کنی.
شنبه 5 شهریور 1390

h.k - دانمارک - اودا
احمدینژاد شکر زیادی میخورد.باباباش.قذافینژاد,اسدنژاد,بعدش احمدینژاد.درپشگلدانی تاریخ به یادخدماتی که به کشورهاشان نموده اندرهسارخواهندشد.ازپشه سمجتروپرروتر از.....است.این بشر!!
شنبه 5 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.