طرز تهیه پیتزای ماکارونی با سبزیجات


طرز تهیه پیتزای ماکارونی با سبزیجات

مواد لازم

سویا: 2 پیمانه
ماکارونی فرمی یا رشته‌ای: 500 گرم
قارچ پخته شده: یک فنجان
روغن مایع: 3 قاشق غذاخوری
هویج: یک عدد متوسط
ذرت پخته شده: یک‌ پیمانه
نخود فرنگی پخته شده: یک پیمانه
پودرآویشن: به مقدار دلخواه
شیر: یک پیمانه
آرد: یک‌ پیمانه
کره: 100 گرم

طرز تهیه

 ماکارونی را در ظرف آب جوش بریزید و بگذارید مغز پخت شود سپس آبکشی کنید. اگر از ماکارونی رشته‌ای استفاده‌ می‌کنید باید آن را به تکه‌های کوچک ریز کنید.

سویا را در آب ریخته و به مدت 10 دقیقه اجازه دهید بجوشد سپس آبکشی کنید. سویا را کمی با دست بفشارید تا آب آن گرفته شود. سویا را در روغن مایع کمی تفت دهید و نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه‌کنید. قارچ، ذرت، نخود فرنگی و فلفل دلمه‌ای را به سویا اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
کف ظرف مخصوص پخت پیتزا را چرب و ماکارونی را ته ظرف پهن کنید و روی آن سس مخصوص پیتزا بریزید تا ماکارونی چسبندگی پیدا کند. روی ماکارونی را مواد مخلوط شده بریزید و سپس روی مواد را پنیر پیتزا ریخته وروی پنیر هویج رنده‌ شده، را بریزید و در فر 180 درجه سانتی‌گراد بگذارید تا پیتزا طلایی شود.
 
 سس مخصوص پیتزا

100گرم کره را در ظرفی حرارت ملایم دهید تا رقیق شود یک پیمانه آرد را آرام به آن اضافه کنید و تفت دهید یک پیمانه شیر را هم به آرد و کره اضافه کنید و مدام هم بزنید تا سس یکدست و غلیظ شود.

نکته: به جای سس پیتزا، برای چسبندگی ماکارونی می‌توانید از 2 عدد تخم مرغ استفاده‌کنید ابتدا تخم‌مرغ‌ها را شکسته و خوب هم بزنید تا کاملاً رقیق شود سپس با ماکارونی مخلوط کنید. و در ظرف مخصوص پیتزا بریزید.

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
اینجور غذاها واسه جشن تولد مناسبه کتی جون یادم باشه واسه تولدت درست کنم :-*
پنج‌شنبه 3 شهریور 1390

felora - ایران - تهران
Fanoos* - ایران - شهمیرزاد _ سلام خانم گل,درست میگین برای تولد عالیه. ساندویچی هم که پهلوی ماکارونیه فکر میکنم مثل سمبوسه میمونه.البته سمبوسه معمولا 3 گوشه.
جمعه 4 شهریور 1390

katrina - بریتانیا - لندن
االهاام عزیزم مرسییی حااالا که داری زحمت میکشی الویه بجای این درست کن واای خیلی ذوق دارم خیلیییییی.
جمعه 4 شهریور 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
felora - ایران - تهران قربونت فلورای عزیزم ..باریکلا مثل سمبوست ..عزیزم من نمیدونستم تولد شما چه روزی ..بگو تا خودم برات درست کنم ///katrina - بریتانیا - لندن چشم کتی عزیزم ..راستی لندن خوش میگذره؟
شنبه 5 شهریور 1390

shiva safapour - ایران - تهران
خدایا: مسئولیت‌های شیعه بودن" را که علی‌وار بودن و علی‌وار زیستن و علی‌وار مردن است، و علی‌وار پرستیدن و علی‌وار اندیشیدن و علی‌وار جهاد کردن و علی‌وار کار کردن و علی‌وار سخن گفتن و علی‌وار سکوت کردن است تا آنجا که در توان این بنده ناتوان علی است، همواره فرا یادم آر....ایران تهران
شنبه 5 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.