اتحادیه اروپا سپاه قدس را در ارتباط با سرکوب معترضان سوری تحریم کرد


اتحادیه اروپا سپاه قدس را در ارتباط با سرکوب معترضان سوری تحریم کرد

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه  سپاه قدس، واحد برون مرزی سپاه پاسداران ایران را به اتهام ارائه کمک و پشتیبانی به حکومت بشار اسد برای سرکوب معترضان سوری مورد تحریم قرار داد.

نشریه رسمی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرده است: سپاه قدس  از نیروهای امنیتی سوریه در راستای «سرکوب معترضان سوری پشتیبانی کرده  و کمک های فنی و تجهیزات» در اختیار این نیروها قرار داده است.

اتحادیه اروپا در اوایل تیرماه سال جاری قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه، و حسین طائب، فرمانده اطلاعات سپاه ایران، را در اتباط  کمک به حکومت بشار اسد در سرکوب معترضان مورد تحریم قرار داده بود.

در همین زمینه پیشتر آمریکا نیز قاسم سلیمانی و محسن چیذری، یکی دیگر از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه  قدس، را به اتهام  مشارکت  آنها در سرکوب معترضان سوری مورد تحریم قرار داده بود.

سپاه قدس بخشی از سپاه پاسداران استکه مسئولیت عملیات برون‌ مرزی این نیرو را برعهده دارد.

اتحادیه اروپا همچنین روز چهارشنبه چند نهاد سوریه به همراه ۱۵ نفر دیگر  ازمقام های سوریه را تحریم کرده است.

با تحریم های روز چهارشنبه  اتحادیه اروپا، شمار نهاد های سوری مورد  تحریم به ۹ نهاد و شمار افراد نیز ۵۰ نفر رسید.

پیش نویس قطعنامه علیه حکومت اسد

در همین حال، آمریکا و و کشورهای  اروپایی روز سه شنبه پیش نویس قطعنامه ای را علیه حکومت بشار اسد ارائه کرده اند.

به گزارش رویترز ، در پیش نویس این قطعنامه‌ تحریم هایی علیه رییس جمهوری سوریه و ۲۲ مقام دیگر سوری و فرماندهان دستگاه اطلاعاتی این کشور در نظر گرفته شده است.

طبق این گزارش،  کشورهای اروپایی و آمریکا امیدوارند که پیش‌نویس این قطعنامه را هر چه سریعتر در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رای بگذراند.

همچنین روز چهارشنبه سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد پاریس از افزایش تحریم‌ها علیه حکومت دمشق حمایت می‌کند. وی افزوده است که فرانسه مصمم است که در راستای پایان دادن به خونریزی در سوریه اقدام کند.

مجوز بین المللی برای مساله سوریه

همزمان، نیکلا سرکوزی، رییس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه پس از دیدار با رهبر شورای ملی انتقالی لیبی گفته است: مردم سوریه نیز حق دارند دموکراسی داشته باشند.

نیکلا سرکوزی اضافه کرده است:«آنها (مردم سوریه) محکوم نیستند که سرکوب رژیمی را تحمل کنند که هنوز نمی داند ما در قرن جدیدی داریم زندگی می کنیم.»

نیکلا سرکوزی با این حال در خصوص امکان مداخله فرانسه در مساله سوریه تاکید کرده است:«بگذارید این مساله را روشن کنم، فرانسه بدون مجوز بین المللی دخالت نخواهد کرد. این مبنای اساسی است.»

رییس جمهوری فرانسه اضافه کرده است:«اما این بدین معنا نیست که ما مردم سوریه را تنها بگذاریم که به دست حکومتی روز به روز مشروعیتش را از دست می دهد، قتل عام بشوند.»

آمریکا و کشورهای اروپایی در حالی پیش نویس قطعنامه علیه حکومت سویه را  به شورای امنیت سازمان سازمان ملل متحد ارائه کرده اند که تاکنون نتوانسته اند موافقت چین و روسیه را  در این خصوص به دست آورند.

پیش‌نویس قطعنامه تحریمی علیه سوریه، در واکنش به سرکوب معترضان در طول پنج ماه گذشته توسط حکومت بشار اسد تنظیم شده است.

فعالان حقوق بشر می گویند که در جریان اعتراضات در سوریه تا کنون بیش از ۲۲۰۰ نفر کشته شده‌اند.
haghighatgo - آلمان - برلین
اروپائی ها میگن که جیره و مواجبی رو که به سپاه قدس تو ایران میدیم که محافظ و مراقب منافعمون تو ایران باشن و نه تو کشور دیگه فضولی کنن و برای تنبیه که خودسرونه و بی اجازه ما لوس شدن و تو سوریه عرض اندام کردن ..حالا یه چندتاشون رو تحریم می کنیم که برای بقیه نوکرامون " پاسدارچی ها" تو ایران درس ادبی بشه !!!
پنج‌شنبه 3 شهریور 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
این اروپا هم تازه از خواب بیدار شده بعد از کشته شدن بیشتر از 3000 نفر حالا سپاه را تحریم میکند.
پنج‌شنبه 3 شهریور 1390

gol andam - سویس - زوریخ
کشور هایه اروپایی این اشغال ها رو ریختن به جون ملت اریایی حالا ضر ضر زیادی هم میکنن
پنج‌شنبه 3 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.