دستور دادستان تهران برای برخورد با تجاوز و شرارت


دستور دادستان تهران برای برخورد با تجاوز و شرارت

دادستان تهران دستوراتی را برای مقابله با تجاوز به عنف، سرقت های مسلحانه و شرارت صادر کرده است

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران دستور العمل تازه ای را برای مقابله با جرایمی مانند تجاوز به عنف، سرقت های مسلحانه و شرارت ها صادر کرده است.

در این اطلاعیه بر سرعت رسیدگی، عدم اغماض و صدور قرارهای متناسب درباره این گونه جرایم تاکید شده است.

در ماه های گذشته، مساله تجاوز در ایران به یکی از موضوعات داغِ تبدیل شده بود. تجاوز گروهی به ۶ زن در خمینی شهر، تجاوز بیش از ده نفر به زنی در شهرستان کاشمر و همچنین دو پرونده تجاوز در گلستان از جمله پرونده های جنجالی هفته های گذشته رسانه ها بوده است.

از سوی دیگر، قتل روح الله داداشی، یکی از قهرمانان مسابقات قوی ترین مردان ایران و یعقوب محبوب‌وند، قهرمان سابق وزنه‌برداری ایران با ضربات چاقو، از دیگر پرونده های جنجالی هفته های گذشته است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دادستان تهران در جرایمی که دارای جنبه­ عمومی مانند چاقوکشی هستند، با رضایت شاکی مختومه نمی شود و برای مجازات مجرم از جنبه­ عمومی به دادگاه ارسال خواهد شد.

این درحالی است که در ارتباط با جنایت کاشمر، سایت خبرآنلاین از منبعی در بسیج نقل کرد که عاملان جنایت پس از اولین نوبت دستگیری، به علت نداشتن "شاکی خصوصی" آزاد شده اند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است اطلاع رسانی در این نوع­ پرونده­ ها به صورت متمرکز در دادستانی تهران انجام خواهد شد و سرپرستان نواحی باید وقوع این‌گونه جرایم را بلافاصله به دادستان تهران اطلاع دهند. نیروی انتظامی هم باید در حوزه­ ی آن دادسرا با تشکیل جلسات، اقدامات پیشگیرانه از طریق حضور ملموس پلیس را مورد توجه قرار دهد.

پلیس برای کلیه مجرمان خطرناک و افرادی که شرارت می­‌کنند، بر اساس اطلاعیه دادستانی تهران باید شناسنامه­‌ی اطلاعاتی تهیه کرده و با اخذ سوابق کیفری آن‌ها و انجام تحقیقات اولیه، پرونده را به داسرای شهید مقدس ارسال کند.

در بخش دیگر این اطلاعیه تاکید شده است که مدیر کل زندان­‌های استان تهران ترتیبی اتخاذ کند که این متهمان و محکومان در بندهای ویژه نگه­ د‌‌‌‌‌‌‌اری شوند و طبقه­ بندی لازم رعایت شود.

در این اطلاعیه آمده است که کلیه سرپرستان در حوزه­ ماموریت خود، آمار جرایم ارتکاب یافته به ویژه سرقت­‌های باندی و مسلحانه، جرح با چاقو، آدم­‌ربایی، مزاحمت بانوان و کودک­‌آزاری را مورد توجه قرار دهند و چنانچه در این رابطه­‌ها با مشکل روبه­‌رو شوند، مراتب به دادسرای تهران اعلام شود.

کودک آزادی یکی از دیگر مسائل جنجالی در ماه های اخیر بوده و چندین پرونده کودک آزاری در رسانه ها مطرح شده است. افزایش پرونده های تجاوز، قتل با سلاح سرد و همچنین کودک آزاری در چند ماه گذشته باعث نگرانی کارشناسان و فعالان حقوق بشر و حقوق کودکان شده است.

Davidoff - اوکراین - خارکوف
(دستور دادستان تهران برای برخورد با تجاوز و شرارت!) یعنی تا قبل از این مجاز بوده!؟
چهار‌شنبه 2 شهریور 1390

sara83 - بلژک - کرترک
اینم ازصدقه سر اقایان ,حالمون بهم خورد از اینهمه بدبختی.
چهار‌شنبه 2 شهریور 1390

همه فن حریف - ایران - ایران
بابا حالا خیلی عجله نکن. بذار یه 200 سال دیگه دستور برخورد با تجاوز و شرارت رو صادر کن.
چهار‌شنبه 2 شهریور 1390

assassin - ایران - مشهد
چه شرارتی بدتر از شرارت صاحب اختیاران ملت ایران ؟. کی بدتر از اونها شروره؟؟. چه تجاوزی بدتر از تجاوز همون نامردها که با زور میخوان اسلام دروغین رو به مردم تحمیل کنن؟
چهار‌شنبه 2 شهریور 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
سایت خبرآنلاین.. بسیج نقل کرد که عاملان جنایت پس از اولین نوبت دستگیری، به علت نداشتن "شاکی خصوصی" آزاد شده اند!!! چه مملکت بی در و پیکری!!! امنیت جامعه رو ببینید.
چهار‌شنبه 2 شهریور 1390

DADA_ST - هلند - آمستردام
خوب بالاخره دستور صادر شد و شرارت ،‌ها تجاوز‌ها هم جزوِ قوانین مجازات قرار گرفت . این یعنی‌ تا به حال برخورد نمی‌شد ؟ حتما باید این جناب دستور میفرمودند ؟ انقدر در کار‌های که سر رشته ندارند دخالت کردند و چند کار را هم زمان به دست گرفتند که زمام کار از دست خودشون هم در رفته گیج شدند نمی‌دونن چه غلطی دارن می‌کنن ، گند زدند به خودشون و مملکت . یکی‌ هم نیست ترمز اینا رو بکشه ، با یه تیپا بیرونشون کنه ملت نفس بکشند .
چهار‌شنبه 2 شهریور 1390

Royan - آلمان - آلمان
اسلام خودش مظهر تجاوز است , دین تجاوز به روح و عقاید و انسانیت انسان.
چهار‌شنبه 2 شهریور 1390

kholidar - ایران - رشت
حالم از دیدن قیافه نکره این نحس بهم میخورد برو کمشو مردک دجال
چهار‌شنبه 2 شهریور 1390

sia_sefid - ایران - تهران
رو پیشونیش آثار کپک مغزش هویداست!
چهار‌شنبه 2 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.