سیف‌الاسلام قذافی: کمر مخالفان دولت را شکستیم


سیف‌الاسلام قذافی: کمر مخالفان دولت را شکستیم

سیف‌الاسلام قذافی در بین هوادارانش "با اعتماد به نفس، مطمئن و پرانرژی" ظاهر شد

سیف‌الاسلام، یکی از پسران معمر قذافی، رهبر لیبی، که گفته می‌شد مخالفان دولت بازداشتش کرده‌اند، در طرابلس و بین هوادارانش حاضر شده و گفته است که دولت لیبی "کمر مخالفان مسلح را در این شهر شکسته است."

سیف‌الاسلام قذافی یک روز بعد از آن که مخالفان دولت لیبی از بازداشت او خبر دادند، در یک خودروی دولتی و در مقابل هتلی حاضر شده است که در دست طرفداران سرهنگ قذافی است.

به گزارش خبرنگاران بی‌بی‌سی، تیراندازی‌های جدیدی در طرابلس رخ داده است.

گزارش‌های بیشتری هم از وقوع چند انفجار و آتش سنگین توپخانه در اطراف باب‌العزیزیه، مقر سرهنگ قذافی، منتشر شده است.

براساس گزارش‌ها، انفجاری شدید، ساختمان هتل رکسوس را که در نزدیکی مقر سرهنگ قذافی است، به لرزه درآورده است.

خبرنگار بی‌بی‌سی که در این هتل حضور دارد، می‌گوید که می‌تواند صدای تیراندازی مداوم و انفجار خمپاره و نارنجک را بشنود.

هتل رکسوس در یکی از مناطقی است که همچنان تحت کنترل نیروهای وفادار به سرهنگ قذافی است.

هر دو طرف درگیر در طرابلس مدعی هستند که کنترل بیشتر مناطق این شهر را در دست دارند.

همچنین به دنبال چندین روز درگیری‌های مسلحانه در طرابلس، مسئولان صلیب سرخ جهانی اعلام کرده‌اند برای ارائه خدمات در این شهر نیازی فوری به تجهیزات پزشکی و کارکنان بیشتر در بخش درمانی وجود دارد.

یکی از مسئولان صلیب سرخ در طرابلس به بی‌بی‌سی گفت که به دلیل ادامه درگیری‌ها در شهر، بسیاری از کارکنان بخش درمانی به سختی می‌توانند خود را به بیمارستان‌ها و دیگر بخش‌های ارائه‌دهنده خدمات پزشکی برسانند.

سیف‌الاسلام قذافی، پسر آقای قذافی در اولین ساعات بامداد روز سه شنبه، ۲۳ اوت (اول شهریور)، در مقابل هتل رکسوس حاضر شد. بسیاری از خبرنگاران رسانه های بین المللی در همین هتل مستقر هستند.

سیف الاسلام قذافی به بی بی سی گفت: "ما کمر شورشیان را شکسته ایم."

او اضافه کرد که مخالفان دولت لیبی با ورود به طرابلس، خود را "به تله انداخته اند".

گزارش شده است که محمد، یکی دیگر از پسران قذافی هم که خبر بازداشتش منتشر شده بود، از دست مخالفان گریخته است.

سیف الاسلام قذافی که ۳۹ سال دارد، جانشین احتمالی پدرش، سرهنگ قذافی به شمار می‌رفت.

روز یکشنبه، ۲۱ اوت، مخالفان دولت لیبی گفته بودند که آنها سیف‌الاسلام قذافی را به همراه دیگر اعضای خانواده‌اش بازداشت کرده‌اند.

روز دوشنبه، ۲۲ اوت هم دادستان دیوان بین‌المللی کیفری اعلام کرد که با مخالفان دولت لیبی در حال مذاکره است تا سیف‌الاسلام را به این دیوان در لاهه تحویل دهند.

دیوان بین‌المللی کیفری، سرهنگ قذافی، سیف‌الاسلام قذافی و وزیر اطلاعات لیبی را به اتهام ارتکاب جرایم جنگی، تحت تعقیب قرار داده است.

 

دیوان بین‌المللی کیفری، سرهنگ قذافی را به اتهام ارتکاب جرایم جنگی، تحت تعقیب قرار داده است

با این حال، روز سه‌‎شنبه، ۲۳ اوت، سخنگوی دیوان بین‌المللی کیفری به بی‌بی‌سی گفت که این دادگاه هیچ بیانیه‌ای درباره در بازداشت بودن سیف‌الاسلام قذافی منتشر نکرده است.

او گفت که دیوان بین‌المللی کیفری اطلاعات متفاوتی درباره ادعاهای مربوط به بازداشت سیف‌الاسلام قذافی دریافت کرده است.

سیف‌الاسلام گفته است که صدور حکم بازداشتش از سوی دیوان بین‌المللی کیفری، اهمیتی ندارد. او در پاسخ به سئوالی درباره این که آیا سرهنگ قذافی در طرابلس و سالم است، پاسخ داد: "البته. همینطور است."

او همچنین به باب‌العزیزیه، مقر سرهنگ قذافی در طرابلس رفت و به سه خبرنگاری که همراهش بودند، گفت: "طرابلس تحت کنترل ما است."

سیف‌الاسلام قذافی در پیامی هم که روز یکشنبه گذشته منتشر کرد، از ساکنان طرابلس خواسته بود تا در مقابل مخالفان "طرابلس را حفظ کنند."

در عین حال، اعضای شورای ملی انتقالی لیبی که رهبری مخالفان سرهنگ قذافی را به عهده دارند، اعلام کرده‌اند که اعضای این شورا امیدوارند که بتوانند روز چهارشنبه، ۲۴ اوت، به طرابلس بروند و دولت جدیدی را تشکیل دهند.

شورای ملی انتقالی لیبی در جریان درگیری بین مخالفان و نیروهای وفادار به سرهنگ قذافی، در شهر بنغازی مستقر بود.

این شورا در بیانیه خود ابراز امیدواری کرده است که نیروهای مخالف حکومت بتوانند روز چهارشنبه به طور کامل در فرودگاه شهر و مناطق اطراف آن مستقر شوند و امنیت پرواز به پایتخت را فراهم کنند.

dkdk - دانمارک - اسلیس
هرگز گربه برای رضای خدا موش نمیگیره.این غربیها و اروپائیها دلشون بحال کسی غیر از خوشان نمیسوزد.و مطمئنا بعدها سود سرشاری از نفت لیبی نصیبشان خواهد شد..
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

منگوله مشهدی - ایران - مشهد
سوالی که مدتی است ذهن مرا بشدت درگیر خود کرده: ارتش قذافی چگونه توانست چندماه در برابر حملات سنگین و مشارکتی ناتو و حملات پشتیبانی شده تسلیحاتی مخالفانش مقاومت کند؟ و حذف چنین نیروی ثقل قدرتمندی در آفریقا بنفع چه کسانی است؟ اشتباه نکنید من هرگز از یک دیکتاتور حمایت نمیکنم، اما کمی فکر کنید ببنید ایا بدون حمایت همه جانبه ناتو مردم لیبی به خیال خود به مدینه فاضله شان میرسیدند؟ با چنین ارتشی که قذافی داشت بعید میدانم! خوب نتیجه دردناکی میتوان گرفت: آزادی(البته مثلا) در برابر بکارگیری خشونت! بهمین سادگی! قابل توجه ساده لوح ها، منطق نماها، و شبه روشنفکرهایی که برای جامعه انسانی( و بعقیده من کاملا حیوانی) نسخه های بدون خشونت و اصلاحی میپیچند! اما تنها این نیست..
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

منگوله مشهدی - ایران - مشهد
من شخصا به آن دسته خاص از نیروهای وفاداری که تا آخرین نفس خود برای اتحاد لیبی و حفظ آن ولو بناچار در ارتش دیکتاتوری مثل قذافی روبروی هموطنان امیدوار و اکثرا ناآگاه خود ایستادند و مجبور به شلیک شدند، با اینکه میدانم تا چند روز دیگر اثری از انها نخواهد ماند، تبریک و خسته نباشید میگویم. خاطره هاتان ماندگار وفاداران به لیبی متحد. ای کاش قبل از حمله ناتو، خودتان در کنار مردم سرنوشت نهایی را رقم میزدید و رهیر دلقکتان را کنار میگذاشتید. افسوس که نظامیان خیلی دیر بفکر می افتند ..
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

khosh bavar - ایران - یزد
از یک طرف باید به شهامت او تبریک گفت که تا اخرین نفسش برای نجات سیستم و ایدلوژی خود می جنگد و از طرفی باید به او گفت که حقیقت را قبول کن و کشور را در دست مردم و اینده اش بسپار ! ولی مجتبی مارمولک و خود ضحاک یاد بگیرد که با کوچکترین و اولین تظاهرات چند میلیونی خواهان ترک کشور بسوی شام و کوفه بود ! ننگتان باد که پست و رذل تشریف دارید !
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

romano - ایران - تهران
زرشک، خبر موثق دارم که تو طرابلس چه خبره زپرتی دیکتاتور نفتی از رو نمی‌رن. والا دارم به این نتیجه می‌رسم که پر رویی شما ربطی به اسلام و ژنرال بودن نداره ربطش به چاهه نفته. بچه پرو خیلی با باباجونت فکر کردین که چطور هنوز عنتر بازی دربیارید به بابای دلقکت بگو دوباره رژ لب بزنه بعد بیاد مثل مرد تو خیابون خودش فرماندهی کنه دلقکهای نفتی. آخه بچه پرو مردم از چنگتون اسلحه گرفتن چپتون کردن اگر هم ناتو نبود باز هم مثل زمان عمر مختار 10 سال دیگه هم شده بود کمرتون رو می‌شکوندن مردم. خیلی پرویین. با پول مردم به اندازه 10 سلسله پادشاهی تو اروپا فاحشه بازی کردین حالا دم آخر شجاع شدین. شجاع اون بچه پاپتی که تفنگ از دستتون گرفت مردی برو پسش بگیر اگه راست می‌گی البته اگر تن نرم فاحشه اسرائیلی سوگولی معروفت اجازه می‌ده. طرابلس دست ماست نه بابا خیال کردم کل لیبی رو می‌گی! قضیه یک زیدیه 5 میلیون اومده بودن تو خیابون گفت چهارتا خس و خاشاک
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

aria-aria-nl - هلند - روتردام
سیفی ننه کمرمون رو شکوندی خدا کمرتو بکشن.ننه
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

winnie1987 - یوکی - بیرمنگهام
@dkdk - دانمارک - اسلیس . خب مفت چنگشون. ببینم, اینا(عربا) برای منابع طبیعی نفتشون عرقی ریختن? زحمتی کشیدن? عقلشونو به کار انداختن? اصلا اینا از نفت استفاده ای میکنن? چیزی باهاش تولید میکنند? . با پولش چیکار میکنند? درس می خونن? ادم سازی می کنن? علم رو پیشرفت می دن? به جامعه انسانی خدمت می کنن?. همه این پول مفت رو خرج شکم و زیر شکم و خرید اسلحه میکنن. ملتهایی که ضعیفن همیشه محکوم به استعمار شدن و غارت شدن هستن. ایراد از غرب نیست. ایراد از مردم این کشور هاست. اگه نه, من که طرفدار ظلم و استعمار نیستم, اینا هم مثل چین و ژاپن بشن دنیا رو بگیرن, بعد ببینم کی میخواد اینارو استعمار کنه??!!.
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

winnie1987 - یوکی - بیرمنگهام
@منگوله مشهدی - ایران - مشهد . چشم, حالا که میبینیم استبداد زور داره پول داره هیچی نمیگیم. اعتراض نمیکنیم. خفه میشیم. دم نمیزنیم. ناموس مملکت, ابروی ملت, ثروت کشورو ببرن که بردن و میبرن حرف نمیزنیم. چون استبداد میزنه میکشه. چون شکنجه میکنه. اصلا ما ساکت میشیم. حالا شما راضی میشی? خوشحال میشی?. ما که مردیم از نارضایتی, لااقل شما راضی باش.
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
مثل وزیر اطلاعات صدام ههههههههه
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

منگوله مشهدی - ایران - مشهد
winnie1987 - یوکی - بیرمنگهام . شاید من اشتباه میکنم؛ قصدم آزردن خاطر شما و دوستان نبود. من از یک جنون جمعی 57 دیگه در هر جای این دنیا تکرار بشه با هر شکلی میترسم. شاید اشتباه منه. بهر حال هیچ تاراج و استعمار و ظلمی مورد تاییدم نبوده و نیست. امروز آرزوی نیمی از مردم ایرانه که اون روزها ارتش پایداری میکرد! نگاه ها متفاوتن و فقط تاریخه که درستی وقایع رو رقم خواهد زد..
چهار‌شنبه 2 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.