مخالفان معمر قذافی تلویزیون دولتی لیبی را تصرف کردند


مخالفان معمر قذافی تلویزیون دولتی لیبی را تصرف کردند

در حالی که نبرد در اطراف مقر معمر قذافی در باب العزیزیه در طرابلس ادامه دارد، مخالفان معمر قذافی روز دوشنبه اعلام کردند که کنترل تلویزیون دولتی «الجمهوریه» را به کنترل خود در آوردند.

یک سخنگوی مخالفان معمر قذافی روز دوشنبه پس از قطع برنامه‌های تلویزیون دولتی اعلام کرد :«انقلابیون به ساختمان تلویزیون حمله کردند. پس از  از پای در آوردن سربازان و نیروهای محافظ ساختمان‌ها، مجموعه تلویزیون هم اینک در کنترل نیروهای انقلابی است.»

 در همین حال، تلویزیون العربیه گزارش داده است: نبرد شدیدی بین مخالفان و نیروهای وفادار به معر قذافی در  «بوخمش» در ۱۷ کیلومتری مرز لیبی و تونس در جریان است.

طبق این گزارش نیروهای وفادار به معمر قذافی مواضع نیروهای مخالفان را گلوله باران کرده  تا از این طریق مانع دستیابی شورشیان به گلوگاه مرزی  «راس جدیر»  شوند.

به گزارش رویترز، مخالفان معمر قذافی روز دوشنبه گفته‌اند که کنترل بخش اعظم طرابلس را در دست دارند  و تنها نبرد برای تصرف منطقه  کوچکی یعنی «باب العزیزیه» که مقر معمر قذافی در قرار دارد، در جریان است.

پرچم  مخالفان معمر قذافی هم اکنون در بسیاری از سفارتخانه های لیبی  برافراشته شده است.

مصر روز دوشنبه اعلام کرد که شورای انتقالی لیبی را به رسمیت می ‌شناسد.

احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، نیز اعلام کرده است که روز سه شنبه به بنغازی  سفر کرده و با رهبران مخالفان معمر قذافی دیدار خواهد کرد.

احمد داوود اوغلو در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی گفت: «این آغاز دوران جدید در لیبی برای آینده‌ای دمکراتیک و متحد است.»

وی همچنین اضافه کرده است که ترکیه همواره از وجود لیبی مبتنی بر«آرمان‌های» مردم ، یکپارچه و با ثبات دفاع کرده است.

 این در حالی است که مصطفی عبدالجلیل،  مسئول شورای انتقالی لیبی، روز دوشنبه گفته است «دوران» معمر قذافی به سر آمده است.

وی با این حال تاکید کرده است: با «دستگیری» معمر قذافی پیروزی واقعی محقق می شود.

مصطفی عبدالجلیل در خصوص سرنوشت معمر قذافی گفته است که اطلاع موثقی در این زمینه در دست نیست.

این در حالی است که یک مقام رسمی در شورای ملی انتقالی روز دوشنبه  به شبکه الجزیره گفته  است: سرهنگ قذافی احتمالا در مرز لیبی و الجزایر به‌سر می‌برد.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، نیز روز دوشنبه، گفته است معمر قذافی هنوز لیبی را ترک نکرده است.

دیوید لاپن، سخنگوی پنتاگون گفته است: به باورما معمر قذافی همچنان درلیبی به سر می برد. «ما تاکنون اطلاعاتی در خصوص خروج او از کشور دریافت نکرده ایم.»   

با این حال، مصطفی عبدالجلیل  ابراز امیدواری کرده است که معمر قذافی زنده دستگیر شده و عادلانه محاکمه شود.

دادگاه کیفری بین‌المللی پیشتر حکم بازداشت معمر قذافی را صادر کرده است.

Behnam1978 - المان - شتوت گارت
الان خامنه ای مئ گه اینا به خاطره اسلام جنگیدن.به خاطره محمد.
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

togyan - انگلیس - لندن
انقلابی که مبارزانش الله اکبر گویان در زیر سایه حمایت همه جانبه کشورهای غربی, شهرهای نیمه ویران را یکی بعد از دیگری اشغال میکنند, چیزی نیست جز یک فاجعه تاریخی برای لیبی و مردمش. حالا از همین فردا حتی خاله سوسکه هم که میخواد برنامه کودک را در تلویزیون لیبی اجرا کنه باید چادر سرکنه و رو بند ببنده. با عرض تسلیت به اندیشه.
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

massoudoslo - نروژ - اسلو
سر نوشت دیکتاتور های چقدر تحقیر آمیز و پریشان میشود ! حالا دیکتاتور های خانگی خودمان در ایران خودشان را به کوچه علی چپ بزنند و هی سگ هاشان را بفرستند تو خیابون ها به ماتیک و لچک دخترا گیر بدن و یا ماهواره های مردم را خورد کنند یا شر و ور های مدیریت جهانی و صدورات و فضولات امام زمانی را در دنیا بالا بیاورند و گدایی فشنگ و ،موشک کنند که از ولایت رسول الله(مشنگ خامنه ای ) دفاع کنند .از قذافی درنده تر و دیوانه تر نبود که این را هم مردم آزاد و غیور لیبی روی شکمش درازش کردند!از صمیم قلبم آرزو میکنم که عمر قاتلان فرزندان ایران و عاملان نابودی ایران انقدر دراز باشد که نتیجه خشم مردم ایران را ببینند و دنیا در tv به حماقت و عاقبت آنها بخندن.همکارای نروژی من از الان منتظر سقط و سقوط رژیم ایران هستند تا همه شان را به آبجو دعوت کنم .کم هم نیستند :(
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
به امید سقوط حکومت آخوندی و همچنین پیروزی مردم سوریه بر بشار اسد جنایتکار
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

raha1984 - المان - هامبورگ
خدایا روزی ایران باشه به زودی ,ارزو میکنم از صمیم قلب !!هرچند که چشمم اب نمیخوره :(
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

feminism - انگلستان - لندن
ظفر و پیروزیتان خوش باد !! به امید روزی که کاروان پیروزی و شادی در سراسر ایران آریایی به حرکت در آمده و لبخند کامروائی و پیروزی بر لبان تک تک ایرانیان آزاد اندیش نقش بندد .
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
قذافی و مبارک و بن علی رفتن اسد داره میره و بعد به یقین نوبت خامنه ای و مزدورانش هست
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

khosh bavar - ایران - یزد
چقدر من برایشون خوشحالم و احساس پیروزی میکنم ! پروردگارا, ایا در اینده نزدیک شاهد چنین شادی و ازادی در ایران هستیم که کسی کاری به ادامس جویدن مردم نداشته باشد و شاهد دختران و پسران عاشق که دست در دست هم با شادی و عشق به ایران و اینده در سواحل دریای خزر قدم میزنند و منم با دوستهایم اجازه خود بودن ( زندگی بودن / ادامس جویدن و مشروبخوری ) را داشته باشم و و و . پس باید شاد و امیدوار باشم .
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

dannni - سوئد - استکهلم
میشه یک روز مردم پای تلوزیون هاشون نشسته باشند یکهو برنامها قطع بشه بعد بگوید شنواندگان عزیز توجه فرماید شنواندگان عزیز توجه فرماید شنواندگان عزیز توجه فرماید/ حکومت سرنگون شد بعدش سرود./. ای ایران ای مرز پر گهر. ای خاکت سرچشمه هنر. دور از تو اندیشه بدان. پاینده مانی و جاودان. ای دشمن ارتو سنگ خاره ای من آهنم . جان من فدای خاک پاک میهنم. مهر تو چون شد پیشه ام. دور از تو نیست اندیشه ام. در راه تو ، کی ارزشی دارد این جان ما.
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

venus1000 - ایران - تهران
غیرت و وحدت عرب ها خیلی ازما ایرانیان که ادعامون گوش فلک رو کر کرده است یا اینا رو یه مشت سوسمارخور و بربر میدانیم بیشتر است ,هی منتظر بیانیه های دغل بازانی چون موسوئ و کروبی با ان دوران طلایی امام دجالشون شدن,هی گفتند راهپیمایی سکوت ,سکوت,سکوت اختیار کنید ,تا اینکه رزیم جور و فاسد ولایت وقیح دمار از روزگار همه دراورد و ایندفعه سکوت جانانه یکباره به همشون گرفت ,واین جوری می خوان با سکوت خون نداها و سهرابهاو ووو..پاس بدارند و پایمال نشه , زرشک . ما ایرانیان خوش باور وساده لوح همیشه یا فریب هم چون خوش خط وخال های اصلاح طلبان میخوریم یا اینکه منتظریم از خارج کمک بیاد و نسخه بپیچد .عزیزان تا کی اجازه بدهیم سرمان شیره بمالندو گولمان بزنند, تو رو به هر چی باور دارین بیدار شین از خواب خرگوشی, اجازه ندین دیگر این اسلامگرایان فاسد و مرتجع و جنایتکار و غارتگر وبیسواد بر ما حکومت کنند ,عزیزان ازادئ بدون خون دادن و مبارزه میسر نمیشود ,در برابر این جنایتکاران غیر ایرانی غارتگر باید ایستاد, مبارزه کرد ,به درک واصلشون کرد .به پا خیزد فردا از ان ماست.به امید پیروزئ و ازادئ ایران و ایرانیان
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

kamaandaar - انگلستان - لندن
به امید آزادی ایران
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

khosh bavar - ایران - یزد
venus1000 - : دوست گرامی, کاملا با شما هم عقیده ام و بارها شده که مورد سرزنش قرار گرفته که چرا از 2 طفلان مسلم جنبش سبز که " فقط " نقش " ترمز " را در این حرکت مردمی را بازی کردند انتقادم کردم و بارها شده بعنوان " تذکر و یاداوری " به مسئولان جنبش سبز, با نشان دادن راههای مختلف مردم برای نشان دادن اعتراض ما به سیستم قهقرایی, چون اعتصاب غذا برای همدردی با زندانیان, خاموشی چراغها در ساعت معین, نشستن مردم در پیاده روها ( ارام و بدون شعار ) و از طریق Flash Mob و و و . در حال حاضر شاهد " پدیده " جدیدی در هند هستیم که " فقط " یک شخص با اعتصاب غذای خود بر علیه رشوه و اختلاس که در این کشور بیداد میکند دست به اعتصاب غذا زده که در روزهای اول دولت او را دست کم گرفته ولی چون مورد تائید و پشتیبانی مردم قرار گرفت, دولت قانون را عوض کرد ولی چون این قانون جدید برای او کافی نبود, باز دست به اعتصاب زد, جان کلام اینکه دانشجویان / دانش اموزان / اموزگاران / افراد سرشناس هنری مملکتی " فقط و فقط " با اعلام اعتصاب همگانی میتوانند بزرگترین قدم و ضربه را بدشمن بزنند ! یک نگاه به مردم اسرائیل بنگرید که
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

khosh bavar - ایران - یزد
قسمت 2): فقط بخاطر گرانی کرایه خانه و بنزین دست به اعتراض زدند و خواهان حقوق خود هستند با توجه به اینکه انها دارای ازادی اجتماعی و سیاسی هستند و نسیم بهار ازادی عرب را سرمشق خود قرار داده و صدای اعتراضشان را بگوش جهان رساندند و چه بسا مردم ازادمنش سوریه به حق با دیدن و شنیدن خبر پیروزی مردم ستمدیده و مبارز لیبیایی قدرت جدیدی گرفته و بیشتر امیدوارند که مبارزه انان هم روزی به ثمر خواهید رسید ! به امید اولین اعتصاب غذایی دانشجویان / دانش اموزان / اموزگاران و افراد سرشناس هنری در روز 22 شهریور به نیت 22 خرداد 88 , پس همواره شاد و مصمم و کاوه زمان باشیم .
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

مهدیار - ایران - تهران
جمع کنید کاسه کوزتون رو بابا یه بار انقلاب کردیم واسه هفت پشتمون کافیه . هنوز داریم جورش رو میکشیم . دوباره بشه میشیم افغانستان اونور دنیا نشتین اورد هم میدین
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

iranian_x - ایران - وطنم
سلام.با بهترین آرزوها برای مردم و کشور آزاد شده لیبی.خدا کنه که قدر و ارزش آزادی را بدانند و چنان نباشد که مثل ملت ایران از چاله در آیند و در چاه بیفتند.مطمئنا" پیروزی مردم لیبی در پیروزی مردم سوریه تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.هر حرکت آزادی خواهی که منجر به پیروزی شده بر روی حرکتهای مردمی سایر ملل هم عصر خودشان و حتی بعد از آن اثر مستقیم و مثبت داشته است.
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
مهدیار - ایران - تهران. خوب بهت می رسن ها !؟؟ راستش بگو ماهی چند میگیری که از این انقلاب راضی هستی !؟؟ این رو جمهوری اسلامی و مزدوراش میگن که اگر مردم بپا خیزند ایران میشه عراق و افغانستان !؟؟ همه می دونند درگیرها و نا آرامیهای عراق و افغانستان باعث و بانیش جمهوری اشغالی است.
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

koorosh2500 - ایران - تهران
انقلاب یعنی بدبختی
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.