معاون مقطع متوسطه وزیر آموزش‌ و پرورش : باید جلوی توسعه بی‌رویه علوم انسانی در روستا‌ها را گرفت


معاون مقطع متوسطه وزیر آموزش‌ و پرورش :
باید جلوی توسعه بی‌رویه علوم انسانی در روستا‌ها را گرفت

ابراهیم سحرخیز، معاون متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش

ابراهیم سحرخیز، معاون مقطع متوسطه وزیر آموزش‌ و پرورش، روز گذشته ۳۰ مرداد ماه گفت که باید از توسعه بی‌رویه علوم انسانی در روستاهای ایران جلوگیری شود.

آقای سحرخیز  که در جمع خبرنگاران استان زنجان صحبت می‌کرد، همچنین گفت که با این اقدام، «نگرانی‌ها و دغدغه‌های موجود در مورد تامین نیروهای متخصص در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و خدماتی» با افزایش و حمایت از هنرستان‌های فنی و کاردانش رفع خواهد شد.

اظهارات این مقام وزارت آموزش و پروش در راستای انتقادهای سایر مقام‌های جمهوری اسلامی است که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ و اعتراض‌های گسترده پس از آن، علوم انسانی را به عنوان متهم ردیف اول معرفی کردند.

رهبر جمهوری اسلامی شهریورماه ۸۸ با انتقاد از «مادی‌گری و بی‌اعتقادی» در رشته‌های علوم انسانی، از تعداد بالای دانشجویان این رشته‌ها ابراز نگرانی کرده بود و خواستار اسلامی‌کردن آن‌ها شد.

از آن زمان تاکنون مقامات مسئول بارها بر اسلامی کردن و جلوگیری از توسعه علوم انسانی صحبت کردند و «اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها» در دستور کار وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.

در تازه‌ترین آنها،شنبه، ۲۹ مردادماهکامران دانشجو، وزیر علوم بر اسلامی و بومی کردن محتوای دروس و منابع تحصیلی تاکید کرد.

در آخرین خبرها نیز، ۱۴ رشته از فهرست رشته‌های علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی از جمله روزنامه‌نگاری، روابط عمومی و علوم اجتماعی» در نیمه مرداد ماه برای داوطلبان کار‌شناسی امسال حذف شد.

اما پس از گذشت چند روز، با واکنش‌های ضد و نقیضی مقام‌های مسئول و اساتید علوم‌انسانی و رسانه‌ها، قائم‌مقام سازمان سنجش و آموزش ایران اعلام کرد که ۱۴ رشته حذف شده، به این فهرست بازگشتند.

اما تغییرات در علوم انسانی و متون آموزشی آن به دانشگاه‌ها محدود نشده است و همانطور که معاون مقطع متوسطه وزیر آموزش‌ و پرورش گفته است باید از توسعه بی‌‌رویه علوم انسانی در روستا‌ها جلوگیری شود.

پیش از این نیز، تغییر کتاب‌های درسی در مدارس ایران موضوعی بود که مقام‌های جمهوری اسلامی پس از رویدادهای انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم با تمرکز بر ایدئولوژی بر آن تاکید داشتند.

از جمله این تغییرات، افزودن درس «حکمت و فلسفه اسلامی» به دروس مقطع ابتدایی نیز است در حالی که این کتاب درسی پیش از این تنها در دوره متوسطه در رشته علوم انسانی تدریس می‌شد.

همچنین ۱۸ مردادماه وزیر آموزش و پرورش  از تغییرات «بنیادی» کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در جهت مبارزه باجنگ نرم خبر داد.

khosh bavar - ایران - یزد
خیلی خوشحالم که شاهد نزول دین اسلام ایرانی در کشور ایران همیشه سبز و خرم هستم که خوشبختانه پیشرفت علم و تکنیک باعث روسوایی و نشان دادن چهره زشت مدیریت جهانی / کار مضاعف مزخرف انان شده ! نظر کاربران مسلمان در مورد " محدود کردن " علم چیست که حتی پیامبرمان در 1400 سال پیش گفته : اگر علم در چین هست, بدانجا بتازید تا علم را اسیر کنید ( فرا گیرید ) !?
دوشنبه 31 مرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
باید از توسعه بی‌رویه علوم انسانی جلوگیری کرد و انواع و اقسام علوم تجاوز و دزدی و ... رو به روستاییان آموزش داد تا نظام مقدس سربازان گمنام خوبی داشته باشه.
دوشنبه 31 مرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
منظورم " افول " بود نه نزول ! با عرض پوزش .
سه‌شنبه 1 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.