حسن روشن: اگر با رشوه‌خواری در استقلال برخورد نشود، استعفا می‌دهم


حسن روشن: اگر با رشوه‌خواری در استقلال برخورد نشود، استعفا می‌دهم

در ماجرای رسوایی مالی در باشگاه استقلال، رضا رجبی، مدیر آکادمی این باشگاه، به رشوه‌خواری متهم شده است. حسن روشن، رئیس کمیتۀ فنی استقلال، ضمن تشریح جزئیات این رسوایی می‌گوید که در صورت عدم برکناری رجبی، استعفا خواهد داد.

حسن روشن، رئیس کمیته فنی باشگاه استقلال تهران

دویچه‏‌وله: آقای روشن، ماجرای رشو‏ه‌خواری و رسوایی مالی در آکادمی باشگاه استقلال در روزهای اخیر نگاه جامعه‏‌ی فوتبال ایران را به خودش جلب کرده است. برخی از والدین بازیکنان تیم‏های نوجوانان و جوانان استقلال می‏گویند که به رضا رجبی، مسئول آکادمی استقلال، در سال‏های گذشته پول داده‏اند که فرزندان‏شان را بگیرد و به آن‏ها بازی بدهد. اصل ماجرا از چه قرار است؟

حسن روشن:
سال‏‌های گذشته نه؛ در این یکی دو سال این کار انجام شده است. پدر و مادرها  شکایت کرده‏‌اند و الان ما دنبال این هستیم که مدارک‏شان را جمع کنیم. اگر مسئله در باشگاه خودمان حل شد که حل می‏شود و اگر حل نشد، مدارک را به فدراسیون فوتبال می‏دهیم که انشاالله حل شود و طوری بشود که استقلال زیر مسائلی که ممکن است به آن ضرر بزند، نرود.

جزییات این اتهامات به چه صورت است؟

یک‏سری پدر و مادر اعلام کرده‌‏اند که از آن‏ها پول گرفته شده است. بعضی‏ها هم خودشان اقرار کرده‏اند که بچه‏ی آن‏ها اصلاً خوب نیست و چگونه می‏خواهند پول بگیرند، آن‏ها را به مثلاً تیم اول استقلال ببرند؟! و مقداری کم‏کاری شده است. قول‏هایی به این پدر و مادرها داده شده، باعث شده که به ما شکایت کنند. ما هم به باشگاه اعلام کرده‏ایم و انشاالله با مدارکی که هست، نگذاریم از این بیشتر پیش برود.

عاقبت این چند بازیکنی که والدین‏‌شان به استقلال شکایت کرده‌‏اند، چه خواهد بود؟

این‏‌ها خودشان آمده‏اند و گفته‏اند که ما پول داده‏ایم، ولی بازی نمی‏کنیم. در حالی‏که طبیعی است، چون وقتی بازیکنی خوب نیست، در تیم جایی ندارد. البته الان ممکن است تهدیدهایی شده باشند که از تیم بیرون‏تان می‏کنیم و باید حرف‏تان را پس بگیرید. ولی مدارکی هست که به آن‏ها لطمه‏ای وارد نمی‏شود.

البته آن‏‌هایی که پول داده‏اند، خودشان هم مقصرند. به‏خاطر این، ما منتظریم ببینیم کمیته‏ی انضباطی باشگاه بابت مدارکی که هست، چه تصمیمی می‏گیرد و بعد اقدامات بالاتری انجام بدهیم. یعنی آن را به فدراسیون بفرستیم و بتوانیم کاری بکنیم که باشگاه استقلال از این موضوع تبرئه بشود.

اسم استقلال بزرگ است و نباید به این صورت خراب بشود. بلکه اشخاصی که خطا کرده‌‏اند، آن‏ها باید شناسایی و از فوتبال دور بشوند.

نخستین واکنش شخصی خود شما، به عنوان رییس کمیته‏‌ی فنی باشگاه استقلال، در مورد این موضوع چه بود؟

در هرحال ما وظایفی داریم. ما هنوز منتظریم که چهار نفر دیگرمان حکم‏‌های‏شان را بگیرند تا بتوانیم جمعی تصمیم بگیریم. تصمیم‏گیری یک نفره در این رابطه، اصلاً صحیح نیست. ما منتظریم که اگر قرار است کمیته‏ی فنی به این مسائل رسیدگی کند، حکم‏های آقای شرفی، آقای قراب، آقای حاجی‌لو، آقای منصوری یا مجید نامجو مطلق داده بشود، بعد بتوانیم تصمیم بگیریم.

اما در سایت‌‏های ورزشی داخل ایران آمده که شما گفته‏‌اید، این بازیکنان تیم‏‌های نوجوانان و جوانان که در این مسئله دخیل هستند، فوری باید از استقلال اخراج بشوند. آیا این خبر درست است؟

بله…بله! به‏‌خاطر این‏‌که واکنش پدر و مادرها ممکن است این باشد که ما چون پول داده‏‌ایم، حالا چرا فرزند‏مان را هم اخراج کرده‌‏اید و اعتراض می‏کنند. البته یک‏سری از آن‏ها را تهدید کرده‏اند و آن‏ها از شکایت‏شان صرف‏نظر کرده‏اند. ولی ما منتظر هستیم تا زمان مقداری بگذرد و خیلی مسائلی که از بابت آن‏ عقب‏نشینی کرده‏اند را زمان حل کند. اما به اندازه‏ی کافی مدرک داریم.

رضا رجبی، مسئول آکادمی باشگاه استقلال که الان تمامی اتهامات به طرف او سرازیر شده، از دیدگاه شما، چه نقشی در این ماجرا داشته و موضع‏گیری او چیست؟‌

من ایشان را اصلاً ندیده‏‌ام. ایشان مدیر آکادمی است و این حق را داشته است که مربی انتخاب کند، ولی حق دخالت نداشته است. در حال حاضر، همه‌‏ی مربی‏ها برای ما یک طومار جمع کرده‏اند که آقای رجبی در این دو سه سال به ما دو میلیون پول داده است و هنگام بازی می‏آید دخالت می‏کند که فلان بازیکن را در بازی شرکت بدهید یا ندهید، یا  فلان بازیکن را پنج دقیقه بگذارید، اگر نگذارید مشکل پیدا می‏کنیم، چون ایشان خرج می‏کند و…

به‌‏خاطر این، کارهای ایشان به عنوان یک مدیر آکادمی اصلاً صحیح نبوده است و خیلی زود خواسته که خود را جمع کند. ماشین خریده، نمی‏دانم… ما گفتیم اگر پولی هم گرفته شده، عیب ندارد، ولیکن بهتر است خرج خود تیم بشود. الان آقای رجبی دارد فاکتورسازی می‏کند و خیلی کارها انجام می‏دهد که خود را تبرئه کند٬ ولی کار از این کارها گذشته است.

اما رضا رجبی، هم‌‏اکنون هم‏چنان در سمت‏‌اش باقی مانده است؟

من منتظرم که گروهمان بیاید و ما با هم تصمیم بگیریم. اگر بقیه نیایند، من خودم هم استعفا می‏‌دهم. ولی آقای فتح‏الله‏زاده باید تصمیم بگیرد که آیا می‏خواهد جلوی این کار را بگیرد یا این‏که برسد با جاهای بالاتر.

zoroye iran - اتریش - وین
اقای روشن دستش درد نکنه شفاف سازی کرده ولی فعلا فتح الله زاده چیزی نگفته و رجبی گفته اگه بخواد حرف بزنه خیلیها وسط کشیده میشوند و چون الان afc گیر داده و گفته پرسپولیس و استقلال باید هر چه زودتر مدیر تیمهاشون رو مشخص کنند و قتح الله زاده چند روز پیش رفته بود پیش وزیر ورزش تا در مورد تیم با هم صحبت کنند ولی فتح الله زاده از این جریان ترسیده چون ممکنه پای خودش هم کشیده بشه و یا در نزدیکی انتخاب خودش بعنوان مدیر تیم با این اوصاف تیرش به هدف نخوره و این جریان ممکنه خیلیها اسمشون اورده بشه .امیدوارم این قضیه هم مثل قضیه های دیگه صداشو خفه نکنن و پیگیری بشه و از سیستم ماست مالی اسفاده نکنن
شنبه 29 مرداد 1390

ashkan_m2013 - ترکیه - استانبول
با اینکه از هیچ استقلالی بدم نمیاد ولی این دیگه شورشو در آورده..فقط حاشیه درست میکنه...لنگیها هم حتما از این خیلی خوششون میاد:)
شنبه 29 مرداد 1390

Don Mario - کلمبیا - بوگوتا
اشکان خان از ترکیه از این کامنت و آن کامنتی که در باره استعفای محمد مایلی گذشته بودی معلوم است که در رابطه با این فوتبال اشتباه میکنی ، من طرفدار پرسپولیس هستم و از حسن روشن فوروارد سابق تیم تاج و تیم ملی‌ هم خوشم میاد البته هیچ کس کامل نیست ولی در این فوتبالی که با ۲۰۰ ، ۳۰۰ میلیون دلار پول مردم اداره میشود و امان از یک افتخار ملی‌ باید از کسی‌ که خلاف جهت شنا میکند حمایت کرد ، اگر در این دو باشگاه که میلیونها هوادار دارند کسی‌ لفت و لیسی‌ میکند باید همه چیز روشن شود تا احساسات من و تو به بازی گرفته نشود ، قهرمانی در لیگ مهم است ولی از آن مهم تر کسب قهرمانی در آسیا و یا داشتن تیم ملی قویی است که تنها رفتن به جام جهانی‌ کعبه امالش نباشد ، این که اگر خلافی هست بهتر آن است که همین امروز با آن برخورد شود تا این که فردا و در سر بزنگاه بوی آن بلند شود و به قول شما تیم به حاشیه رود حرفی‌ بیهوده نیست
یکشنبه 30 مرداد 1390

Don Mario - کلمبیا - بوگوتا
متاسفانه در این چند ساله مشکل حاشیه دو تیم قرمز و آبی بطور تناوبی سال به سال عوض میشود و ما کمتر سالی‌ بوده است که این هر دو تیم را قوی و بدور از حاشیه داشته باشیم چون در آن صورت شورای تامین امنیت بازی دربی خود را در خاطر میبیند ، دوست دارم آخرین مصاحبه مایلی کهن را بخوانید ، شخصاً در مورد بعضی‌ از حرفهایش مشکل دارم ولی‌ در مورد بعضی‌ مثل وضعیت بدنسازی پرسپولیس و نحوه بکارگیری مربی مربوطه این مسئله که باید از این افراد (روشن یا مایلی ) در این تیمهای پر طرفدار استفاده کرد و ترسی از حاشیه نداشت ، بیشتر اعتقاد پیدا میکنید که هدف باید شکست تیمهای کره‌ای و ژاپنی و قهرمانی آسیا باشد و نه فقط قهرمانی لیگ برتر در حد دسته ۳ محلات سئول و آن محقق نمیگردد مگر پاک کردن فوتبال از دزدی و رفیق بازی
یکشنبه 30 مرداد 1390

hossein75 - ائران - مرزداران
معتاد مفنگی یادت رفته که تاچند ساله پیش سرنگ هرویین میزدی و از تو دره فرحزاد جمع و جورت کردن حالا شدی یه جور دگری از انگل.. برو همون موادتو بزن بی جنبه .. از پارک انارستان
یکشنبه 30 مرداد 1390

Shahram khosh maram - ایران - تهران
با کمال تاسف باید بگویم که ماجرای رشوه در تیم نوجوانان استقلال احتمالا درست هست. یکی از دوستانم عضو نوجوانان استقلال بوده. مربی بهش گفته بود که باید مایه بده تا ببرتش جوانان. اونهم انقدر پول نداشته و نتونسته. این ماجرا را چند ماه پیش به من گفته بود و حالا میبینم خبرهای مشابه توی روزنامه هاست. مربیانی که رشوه میگیرند مایه ننگ ورزش و کشور هستند. هر کس دارد با این پدیده کثیف مبارزه میکند باید مورد حمایت قرار گیرد. افرین روشن
یکشنبه 30 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.