جزییات تازه از تیراندازی پلیس به ساکنان یک مجتمع مسکونی در شیراز


جزییات تازه از تیراندازی پلیس به ساکنان یک مجتمع مسکونی در شیراز

نیروی انتظامی ایران برای بازداشت دو متهم، یک مجتمع مسکونی در شهرک صدرای شیراز را که دست‌کم ۴۰ نفر در آن سکونت داشته‌اند، گلوله‌باران کرده است.

این حمله ساعت چهار صبح دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ آغاز شد و تا ساعت پنج بعدازظهر همان روز ادامه داشت.

یکی از ساکنان این مجتمع که در هنگام حمله پلیس در منزلش بود به روزنامه روزگار چاپ تهران گفت: «تقریباً ساعت چهار صبح بود که صدای گلوله شنیدیم. اول فکر کردیم دارند دیش‌ها را می‌اندازند اما هرچه بیشتر گذشت، بر شدت تیراندازی افزوده شد و دیگر مطمئن شده بودیم که صدای تیر است.»

این زن که خواست نامش فاش نشود، افزود: «من به همراه دو پسر کوچکم از شدت ترس به خودمان می‌لرزیدیم و کاری از ما ساخته نبود. تنها کاری که از دستم بر می‌آمد، این بود که یک جایی را در خانه که به نظرم امن‌تر می‌آمد، درست کردم و بچه‌هایم را آنجا پناه دادم و خودم هم شروع به داد و فریاد کردم و درخواست کمک کردم.»

وی که منزلش در طبقه بالای خانه متهم مورد تعقیب پلیس بود، تأیید کرد که پلیس به خانه‌اش نیز شلیک کرده است.

او به زمانی که در میان شلیک گلوله‌ها در خانه‌اش محبوس بود، اشاره کرد و افزود: «در تمام مدت در حال تماس با کلانتری‌ها و پلیس ۱۱۰ بودم و التماس می‌کردم که ما را نجات دهند اما هیچ کس کاری نکرد.»

به گفته وی، این مجتمع مسکونی تا غروب مورد حمله و شلیک انواع اسلحه‌ها مانند دوشکا قرار داشت.

این منبع همچنین گفت ساختمان محل زندگی‌اش «نابود» شده و مسئولان نیروی انتظامی نیز در پاسخ به اعتراض او گفته‌اند: «برو خدا را شکر کن که بچه‌هایت زنده هستند.»

چند منبع دیگر نیز در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد گفته‌اند پلیس برای دستگیری متهم، آن‌ها را نیز در تیررس تیراندازی قرار داده است.

با این حال علی مؤیدی، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت پلیس برای این حمله مسائل ایمنی را رعایت کرده است.

اما نعمت احمدی، وکیل دادگستری، نوع حمله پلیس به یک مجتمع مسکونی برای بازداشت یک متهم را «کاملاً غیرحرفه‌ای» توصیف کرد و افزود: «در حادثه شیراز، تخلفات عدیده‌ای صورت گرفته و دادگاه نظامی باید با آن برخورد کند.»

این حمله که از سوی نعمت احمدی «کاملاً غیرحرفه‌ای» توصیف شده، در زمانی رخ داد که سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران روز پیش از آن گفته بود: «امنیت در ایران مثال‌زدنی است و امروز چه در روش‌ها و چه در ابزارها، قدرت کشف و دستگیری پلیس به‌ویژه در جرائم جنایی بالاست.»

پلیس اعلام کرد در این حمله، قصد داشت فردی را به نام سجاد حیدری و یک زن را که به قتل و خرید و فروش مواد مخدر متهم بوده‌اند، بازداشت کند.

در این حمله سجاد حیدری کشته و زن همراهش نیز زخمی شده است.

ناامنی‌های اجتماعی در ایران در ماه‌های اخیر گسترش کم‌سابقه‌ای یافته است. مجلس ایران، روز چهارم مرداد با حضور مسئولان دولتی، قضائی و انتظامی به بررسی این موضوع پرداخت اما بیشتر مقامات ایران در این جلسه «بیگانگان و دشمنان» را عامل این ناآرامی‌ها دانستند و رسانه‌های ایران را از بازتاب چنین مواردی پرهیز دادند.


جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.

جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=g6-ibNWEVCI

لینک دانلود مدیافایر

cti_nima - انگلستان - لندن
چرا شما ذوق زده شدید و 2بار خبر اعلم کردید سایت ایرانیان انگلستان
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

sara_k - انگلستان - انگلستان
وایی چقدر فجیع
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

romano - ایران - تهران
نگفتم کار خودتونه اصلا حتی فیلم برداریشم کار بچه‌های موئمن و متعهد اطلاعاتی 20:30 احتمالا باید جایزه بهترین فیلم اصغر فرهادی رو بگیرن بدن به این سگ آزها (مخفف سرباز گمنام امام زمان).
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

togyan - نگلیس - لندن
یارو خودش امنیتی بوده (( یعنی یه دزد قاتل فراری از نوع ساندیسخورش )) فقط می ماند بقیه ساکنان اونجا که 11 ساعت وسط درگیری زمین گیر بودن که اون هم تو جمهوری ساندیسی مهم نیست. ا
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
ما که نفهمیدیم این جزئیات تازه چی بود. ضمنا وقتی نتیجه کار که موفقیت آمیز بوده. کسی که آسیبی ندیده. طرف را هم کشتند. دیگه چه مشکلی هست؟ اگر هم از صدای گلوله ترسیدید فکر کنید شب چهارشنبه سوری بوده. اظهار نظر داهیانه این هموطن در آخر فیلم هم خیلی تاثیرگذار بود.
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

romano - ایران - تهران
او یکچیزی اگر حملشون حرفه‌ای نبوده ولی لباسهاشون خیلی حرفه‌ای بود برادر چین خوب داره تو پاچتون می‌چپونه. مثل پلیسهای خنگ اسکاتلندیارد تو فیلم مدالین جکی چان می‌شید.
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

Alborzi - ایران - کرج
یه جنایتکار مسلح کشته شده آیا از اون 40 نفر کسی آسیب دیده ؟
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

مبحوت - فنلاند - هلسینکی
حالا چه خبره اینقدر شلوغش کردین. اینجور قاتلهای حرفه ای تو شیراز زیاد دستگیر شده اند. محل کار اینها بم کرمان و زاهدان است که از آنجا هروئین رد میکنند و مخفیگاهشان هم شیراز است. چند سال پیش یکی از همینها را دستگیر کردند و از او یک قبضه کالیبر پنجاه گرفتند که برای قافله های حمل مواد مخدر در بلوچستان میبرد. پلیس شیراز هم در اینمورد تجربه دارد و میداند اینجور موجودات را نمیشود با شیوه های دیگر تسلیم کرد. اما اینکه آیا واقعا" در هنگام تیراندازی ساکنان دیگر آپارتمانها در خانه بوده اند یا اینکه قبلا" با بلندگو یا تلفن یا هر وسیله به آنها اطلاع داده شده یا نشده مسئله دیگریست. این خبر بیشتر بنظر میرسد توسط کسانی اینچنین برجسته شده است که از آبرو ریزیهای اخیر برخورد پلیس انگلیس با معترضین ناراحت هستند. خواستند تلافی کنند.
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

love-iran - ایران - مشهد
بابا کسی که کارش نشده یک قاتل و مواد فروش کشته شد خب از چی ترسیدن صدای تیر کجاش ترس داره بمب نبوده که تازه دوشکا یک سلاح سنگین هست و ممکن نیست استفاده شده باشه به هر حال اگه نظر بهتری دارین بگین مثلا میرفتن نامه مینوشتن که یک سر تا کلانتری برن
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
طرف یک سال هم واسه خودش گشته !!؟؟؟ تبارک الله به این رشادتهای نیروهای مسلح !! حالا اگر به ساکنان این ساختمان که به گلوله بسته بودند اسیبی وارد میامد براداران زحمت کش !!! جوابگو بودند یا می گفتند شهید شدند !؟؟؟
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
کسیکه تونسته این همه مقاوت کنه حتما یا از امنیتی های بریده از حکومت بوده و یا چریک کارکشته. وگرنه یه قمه کش معمولی نمیتونه 13 ساعت با این همه مزدور بجنگه. بعدها خبر واقعی به بیرون درز میکنه و معلوم میشه که ماجرا چی بوده. این قمه و تشکیلاتی هم که نشون داده شد برای رد گم کردنه.
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
ایران شده تگزاس خاک تو سر باعث و بانی خراب شدن جامعه
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

malek-welkin - کانادا - کلگری
دستشان دارد نکند که یک شرور رو حذف کردند ولی اینجور جاها معمولا با سنسور مادون قرمز طرف را ردیابی میکنن بعد با گاز(نارنجک تفنگی) بیهوش میکنن بعد از طرف اطلاعات میگیرند!
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

Royan - آلمان - آلمان
zartusht67 - المان - فرانکفورت اگر ایران تگزاس بود پلیس ایران هم مثل پلیس آمریکا که خیلی خوشبخت بودیم و در امنیت کامل بودیم, 350 میلیون نفر که بیشتر از 80% آنها اسلحه حمل میکنند ولی هیچوقت صدای گلوله نمی شنوی اگر پیش بیاد بین باندهای گانگستری است و در شهرهائی مثل شیکاگو و نیویورک و نه همه جا بین درو همسایه و بین مردم عادی, درصد قتل هم خیلی پائین تر از ایران است با توچه به اینکه از همه اقوام و ملیتها ی مختلف با فرهنگها وسنتها و ادیان مختلف , زرد و سرخ و سیاه . و سفید با تمدن کامل در کنار هم زندگی میکنند من که سه سال اینچا هستم یه دعوای لفظی ندیدم چه برسه به این اتفاقاتی که توی ایران پیش میاد,و قتلهای فجیعی که اتقاق میافته و اسیدپاشی و غیره.
جمعه 28 مرداد 1390

iran-esfahan-ario barzan - ایران - اصفهان
عجب زن ۷خطی بود که از صدای تیر نوع اسلحه رو شناسایی کرده!کدوم رو باور کنیم؟ترسیدن از صدای شلیک یا وارد بودن به اسم اسلحه های جنگی و تشخیص آن از نوع صدا و شدت و حدت شلیک!
جمعه 28 مرداد 1390

l3e4uty9irl - امریکا - بربنک
چرا از همون تک تیرانداز هایی که ندا و بقیه بچه ها رو زدن نیاوردن که سریع کار رو تموم کنن؟ شاید چون الان برادرا تو سوریه مشغول تک تیر زدن هستن. اب
جمعه 28 مرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
Royan- المان - عزیزم تکزاس دویست سال پیش را گفتم امریکا بودم مردم با حال و مهمان نوازی دارد بر عکس المان
جمعه 28 مرداد 1390

فریدون شیرازی - ایران - شیراز
محنوث - فنلاند - هلسینکی / اگر اشتباه نکنم محنوس را اینطوری مینویسند.راستی تو برای نوکری و پاچه خواری خامنه ای مایه میگیری.این ماله کشی نیروی افتضاهی اضافه کار است یا فی سبیل الله ؟؟ پول مزدوری را خانه میبری یا صرف دود میکنی؟
شنبه 29 مرداد 1390

mansoor_uk - نگلستان - نگلستان
موافقین نظام میگن ساندیس فقط به خاطر تو
شنبه 29 مرداد 1390

dkdk - دانمارک - اسلیس
فریدون شیرازی - ایران - شیراز ای حقیر و ای دروغگو بازم تهمت و افترا.چقدر کاربران .. بزنند که این همه ...دروغگوئی نکنی.مبحوت - فنلاند - هلسینکی کاربر عزیز به حرفهای این ..اهمیت نده.او برای همه کاربران شناخته شده است از بس که دروغ گفته و توهین و تهمت زده هیچ کاربری بهش اهمیت نمیده و یک طرفدار یا دوست در بین کاربران نداره ...ادمهای بدسرشت و بد نیت همشه منزوی هستند درست مثل فریدون .البته هر از گاهی دلم برات میسوزه اما خود کرده را تدبیر نیست.برو و فقط ادم باش.بخدا ادم شدن و انسانیت داشتن خیلی سخت نیست.نمیگ یکدفعه دست از اعتیاد دروغ.توهین و تهمت بردار چراکه حتما برایت مشکله.اما یواش یواش کمشون کن تا لطف خدا شامل حالت شود و این عادتهای زشت از سرت بیافتد.
شنبه 29 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.