آیت الله خامنه ای: ایران در برابر تحریم ها ضد ضربه شده است


آیت الله خامنه ای: ایران در برابر تحریم ها ضد ضربه شده است

رهبر ایران: ملت و نظام در مقابل تحریم ها، به تدریج حالت ضدضربه پیدا کرده اند

آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، تحریم های بین المللی علیه ایران را ناکارآمد دانسته و بر مقابله با آنها تاکید کرده است.

او روز سه شنبه طی نطقی برای شماری از فعالان اقتصادی و نمایندگان اصناف گفت که هدف واقعی تحریم ها "فلج کردن" اقتصاد ایران است.

رهبر ایران گفت: "عامل حقیقی این تحریم ها مساله انرژی هسته ای نیست چرا که روند تحریم ها، ۳۲ سال پیش هنگامی آغاز شد که نامی از مسائل هسته ای در کشور نبود."

او افزود: "اگر تحریم، مؤثر و برای دشمنان کارگشا بود همان سال های اول انقلاب اهداف مستکبران را محقق می ساخت چه برسد به اکنون که ملت و نظام در مقابل تحریم ها، به تدریج حالت ضدضربه پیدا کرده اند."

این اظهارات در حالی بیان می شود که دولت ایران در ظرف ماه های اخیر به خاطر تحریم های آمریکا در زمینه دریافت میلیاردها دلار از مطالبات نفتی خود از هند با مشکل رو به رو بوده است.

به گفته مقام های ایرانی، شرکت های هندی طی چند روز گذشته حدود دو سوم از بدهی های نفتی پنج میلیارد دلاری خود را از طریق بانک های ترکیه به ایران پرداخته اند.

اکثریت مجلس سنای ایالات متحده نیز اخیرا به طور صریح از تحریم بانک مرکزی ایران حمایت کرده است.

۹۲ نفر از مجموع ۱۰۰ عضو مجلس سنا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، هفته گذشته با ارسال نامه ای به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از وی خواسته اند که بانک مرکزی ایران را تحریم کند زیرا به گفته آنها، ایران برای دور زدن تحریم ها از بانک مرکزی استفاده می کند.

به گفته این سناتورها، زمان اعمال فشاری "فلج کننده" بر نظام مالی ایران از طریق تحریم بانک مرکزی فرا رسیده است.

این در حالیست که رهبر ایران بر تلاش مضاعف برای رشد اقتصادی کشورش تاکید کرده است.

او با اشاره به گذشت پنج سال از آغاز اجرای سند چشم انداز ۲۰ ساله، کارهای انجام شده در برنامه چهارم توسعه را خوب ارزیابی کرد اما در عین حال گفت: "برخی اهداف آن برنامه از جمله رشد هشت درصدی، کاهش بیکاری، کاهش تورم و افزایش سرمایه گذاری محقق نشده است."

وی افزود: "بنابراین در اجرای برنامه پنجم توسعه، باید همت و تلاش مضاعف انجام داد تا ضمن جبران این کمبودها، سهم برنامه پنجم در تحقق اهداف سند چشم انداز محقق شود."

farzad.4 - انگلستان - لندن
علی گدا در برابر فحش ناموسی هم ضد ضربه شده
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

sobhanjan - امارات - ابوظبی
پوست کلفت به کی میگن به این بابامیگن پوستش مثل خ.....رکلفت شده
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

golabdon - ایران - ایران
ایران مگه اقتصاد هم داره? (اقتصاد مال خر است قدسه...)خوب بنده خدا راست میگه.
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

zoroye iran - اتریش - وین
ضد ضربه نشدن مردم 100 سال عقب افتادن از دنیا و مردم روز به روز زیر فشار تورم له شدن
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

hrm - ایران - مشهد
اگه خود آقا رو وخانوادش رو ملت ایران بدانیم بله با توجه به اموالشون که از بیتالمال هست ضد ضربه شدن ولی اگه جامعه ومردم واقعی رانگاه کنیم . صنعت مملکت نیمه فعاله با هزار گرفتاری داره کار می کنه بی کاری افزایش یافته هزینه خرید وواردات کالا افزایش یافته جابجایی پول با کشورها مشکل شده جرم وجنایت بخاطر بدبختی مردم زیاد شده و..... آقا مصرف زیاد شده چیزی حالیش نیست
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

marsel - ایران - تهران
آقا کبک و سینه قرقاولش به راهه معلومه که باید اینجوری هم فکر کنه! دنیا رو در حد اون خونه خراب شده خودش میتونه ببینه!!!
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

mortimer - ایران - اصفهان
منم اگه nمیلیارد دلار پول تو حسابام بود از این حرفای مفت برات می زدم تنی تنی...
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
احمق بیشعور, ولی به چه قیمتی ?! 2 نسل از مردم ایران را در کمبود, عقده و ارزو نگه داشتید که مثلا دین اسلام ایرانیتان در خطر نباشد که وقتی درب ورودی مغازه مرغ سهمیه ای را باز میکنند, چند هزار نفر بسوی ان مغازه هجوم میاورنند تا یک مرغی که در تمام نقاط دنیا یک چیز بی ارزش و متداول است به چنگ اورنند ! حسادت و کمبود و عقده در اجتماع بیداد میکند که زندگی را بر همه تلخ کرده که مردم بخاطر فشار اجتماعی و خانوادگی نمیتوانند به چهره همدیگر نگاه کنند زیرا قادر به تامین زندگی برای همدیگر نیستند. از خودفروشی خود گرفته تا برای تامین مایحتاج زندگی دست به قتل و جنایت و قاچاق میزنند, و تو پیر خرفت دم از ضدضربه بودن میزنی ! ننگت باد که بعدتر از هیتلر در حق یهودیها و 100 چندان بدتر از چنگیزخان مغول در حق مردم ایران هستی .
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
مرتیکه الدنگ مردم گرسنه و بیکار هم همینه نظرشون? تو که توی اسطبل رهبری سنگر گرفتی چه خبر از حال و روز ملت ذاری ?
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
جنسش خوب نبوده است
پنج‌شنبه 27 مرداد 1390

Royan - المان - المان
آره ارواح ننه ات ملت دیگه نای نفس کشیدن ندارن
شنبه 29 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.