حمله دریایی و زمینی ارتش سوریه به بندر لاذقیه


حمله دریایی و زمینی ارتش سوریه به بندر لاذقیه

به گفته فعالات حقوق بشری در حملات نظامیان سوریه به این بندر در روز شنبه (۱۳ اوت/ ۲۲ مرداد ) دست کم دو نفر کشته و ۱۵ نفر مجروح شدند.

بر اساس گزارش‌ فعالان حقوق بشری، قایق های توپدار و نیروهای زمینی سوریه اهدافی را در شهر بندری لاذقیه مورد حمله قرار داده اند.

گروه‌های حقوق بشری ادعا کرده‌اند که دراثر این حملات دست کم ۱۹ نفر کشته شده‌اند.

گفته شده است که حدود ۲۰ تانک و نفربر و حداقل دو فروند شناور نظامی سوریه در حمله به شهر لاذقیه شرکت داشته‌اند.

هدف، پایگاه معترضان در محله رمله در شهر لاذقیه بوده است. صدای آتشبار سنگین در این محله شنیده شده است.

یک ساکن شهر به خبرگزاری رویترز گفت که دو کشتی را در نزدیکی ساحل می دیده است.

به گفته او آتش توپخانه کشتی ها در محلات رمله، الفلسطینی و الشعب فرود می آمده است.

دولت سوریه در گزارشی در تلویزیون دولتی این کشور هرگونه استفاده از کشتیهای توپدار در لاذقیه را رد کرده است. خبرگزاری ها مختلف استفاده از این شناورها را تایید کرده اند.

به گفته فعالات حقوق بشری در حملات نظامیان سوریه به این بندر در روز شنبه (۱۳ اوت/ ۲۲ مرداد ) دست کم دو نفر کشته و ۱۵ نفر مجروح شدند.

این درحالیست که پیشتر و با با ادامه عملیات ارتش سوریه علیه معترضان، رهبران آمریکا، بریتانیا و عربستان سعودی بر "توقف فوری" خشونت های حکومت بشار اسد علیه مخالفان، تاکید کردند.

از سوی دیگر دولت کانادا روز شنبه اعلام کرد که تحریم هایش علیه سوریه را گسترش می‌دهد.

همچنین باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه درباره اوضاع سوریه با رهبران بریتانیا و عربستان سعودی گفتگو کرد.

بنا بر بیانیه کاخ سفید، باراک اوباما و دیوید کامرون بر "لزوم توقف فوری تمام خونریزی ها و خشونت ها علیه مردم سوریه" تاکید کرده‌اند.

کاخ سفید همچنین می‌گوید که ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی، نیز در گفتگوی تلفنی روز شنبه با باراک اوباما بر سر اینکه "عملیات خشونت وحشیانه رژیم سوریه علیه مردم باید فورا متوقف شود" توافق کرده‌ است.

رئیس جمهوری سوریه می‌گوید که در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی است و چنین اظهاراتی را دخالت آشکار در امور داخلی کشورش می داند.

romano - ایران - تهران
آمد و با همه پختگیم خامم کرد/. ملت زنده بدم امت اسلامم کرد. بر درختی که خودم کاشتم آویخت مرا/. با طنابی که خودم بافتم اعدامم کرد. حکایت حکومتهای دیکتاتوره، با پول خود مردم مردم رو قتل عام می کنند. بعد طرف تو دو صفحه پیش این سایت می‌گم مردم روحشون کشته شده بهش بر می‌خوره می‌گه "خیال کردی مردم روانین! و بزودی مردم با حضور پر شمار خود در انتخابات از طریق مسالمت آمیز ...!!!" ای برادر سید خندان آمد معجزه هزاره سوم آمد و فقط ماکه دنیا گشتیم می دونیم در 16 سال چه فرصتهایی از این مردم بزرگ سوختند (16 سال اگر بهش چهار سال اضافه کنی آلمان شرقی و غربی وجود داشته حالا فهمیدی چه بلایی دارن سرت میارن). اگر مردم ایران بفهمند که به چه زمان حساسی در تاریخ خود دارند نزدیک می‌شوند.
دوشنبه 24 مرداد 1390

darkoob - ایران - تهران
"رهبران آمریکا، بریتانیا و عربستان سعودی بر "توقف فوری" خشونت های حکومت بشار اسد علیه مخالفان، تاکید کردند." عجب دنیای خنده داریه مخصوصا عربستان!!
دوشنبه 24 مرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
مسلمانان سایت لطفا نظر محترمتان را بیان دارید که از انان فیض ببریم و از گمراهی در اییم !
دوشنبه 24 مرداد 1390

massoudoslo - نروژ - اسلو
خوش باور / دوست عزیز کسانی که ازشان فیض میخواهی خودشان و رهبرشان در این مانده اند که نه فقط چه بگویند بلکه حیران شده اند که چه میشود آخر این سوریه و اسد ! یه نگاهی به کامنت های اونا بندازی از پریشان بودنشان خنده ات میگیره .اصلا یه نگاهی به حرفای مش خامنه ای در مورد سوریه و قیام مردم عرب بنداز تا ببینی چه دری وری هایی سر هم میکنه ،اینا که دیگه بار بر های خل نامش هستند . البته فکر میکنم که بیشتر مسلمون ها در این سایت از ظلم و جنایت اسد بیزارند.
دوشنبه 24 مرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
massoudoslo جان, من فقط به وجدان افراد خوش باور و مسلمان عرفانی و بی ازار ایرانی فکر میکنم که مثلا درکشور مقدسی بنام سوریه و انهم در ماه مبارک رمضان مردم ان کشور با لب تشنه و شکم گرسنه, شیادی بنام فشار اسد برادر کشی میکند و نایب امامشان ( ضحاک ) لب تر نمیکند و با سکوت خود و یا با فرستادن مزدوران ساندیسی تصویر بسیار زشتی از اسلام ایرانی و انان که به پابوس این مقبرهها رفتند به مردم سوریه معرفی میکند ! شاد و پیروز باشید .
سه‌شنبه 25 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.