اعلام جرم علیه روزنامه ایران به دلیل جریحه دار کردن عفت عمومی


اعلام جرم علیه روزنامه ایران به دلیل جریحه دار کردن عفت عمومی

دادستان تهران، شنبه، از سرپرست  روزنامه ایران به دلیل انتشار ویژه نامه ای با نام «خاتون»  به اتهام جریحه دار نمودن عفت و اخلاق عمومی اعلام جرم کرد. در این ویژه نامه انتقاداتی از سخت گیری های اخیر درباره حجاب و نیز پوشش چادر مطرح شده است.
 
در اعلام جرم دادستان تهران آمده است: «روزنامه ایران در ضمیمه مردادماه سال ۱۳۹۰ با عنوان « خاتون یک » به درج مطالبی راجع به حجاب و اعتقادات زن مسلمان ایرانی پرداخته و با حمله به چادر و طرح حجاب و عفاف ، با ترویج اباحه گری در حوزه پوشش اسلامی ، مطالبی را درج کرده که جریحه دار کننده ی عفت و اخلاق عمومی است.»
 
 روزنامه ایران که ارگان رسانه ای رسمی دولت محسوب می شود روز شنبه در قالب یک ویژه نامه ۲۵۶ صفحه ای با نام خاتون، نظرات و نوشته های کمتر شنیده شده ای را درباره موضع حجاب مطرح کرد.

از جمله در این ویژه نامه علاوه بر بیان انتقادات تند علیه طرح امنیت اخلاقی و گشت ارشاد، «چادر مشکی»  به عنوان پدیده‌ای نامتناسب با زنان ایرانی که از سوی ناصرالدین‌شاه قاجار به زنان تحمیل شده معرفی شده است. همچنین سخنان متفاوت محمود احمدی نژاد درباره حجاب و از جمله نامه یک سال پیشش به وزیرکشور درباره  عملکرد گشت ارشاد منتشر شده است.
محمدتقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس به خبرگزاری فارس گفت که مجلس به انتشار این ویزه نامه واکنش نشان خواهد داد و حمید رسایی نماینده روحانی مجلس انتشار این ویژه نامه را به جریان معروف به انحرافی پیرامون رئیس جمهور منتسب کرد.

وب سایت روزنامه جوان نزدیک به سپاه پاسداران هم با انتقاد شدید از انتشار چنین ویزه نامه ای نوشته که در ویژه نامه سعی شده است که نگاهی لیبرالیستی به مقوله حجاب شود و هنجارهای جدید سکولاریستی اشاعه یابد. 
 
سایت مشرق نیز در این مورد نوشت «مهناز افشار، آزاده اردکانی، الهام حمیدی، ترانه علیدوستی، فهیمه رحیمی، هدیه تهرانی و آزاده آل ایوب از جمله زنانی هستند که عکس آنها به عنوان چهل بانوی نقش آفرین ایران اسلامی به نشانه الگوبرداری دختران مسلمان ایران، بر پیشانی روزنامه دولت قرار گرفته‌اند.»
 
مشرق افزود «خاتون با بازخوانی روند موضع گیری های رییس جمهور درباره برخورد با بدحجابی دلیل آشوب های فتنه گران را گشت ارشاد و مبارزه با بدحجابی معرفی می کند و مسوول اصلی آنرا نیز دلسوزانی می داند که برای رعایت از حریم حجاب به میدان آمدند.»

 روزنامه ایران از انتشار «خاتون یک» دفاع کرده و با انتشار اطلاعیه ای نوشت «متاسفانه تعدادی از سایت‌های خبری که بعضا مدعی دفاع از جریان اصولگرایی نیز هستند در اقدامی هدفمند، بخشی از مطالب وزین این ویژه‌نامه را آشکارا تحریف کرده و از این رهگذر کوشیده‌اند تا ضمن ناراحت کردن علما و روحانیون عالی‌مقام، احساسات مذهبی مردم را تحریک نمایند.»  
 
روزنامه ایران همچنین افزود «تصمیم گرفته با مراجعه به «دستگاه‌ قضایی، از سایت‌های هتاک و کینه‌توزی که با انتشار مطالب تحریف‌آمیز، سعی در تخریب اعتبار و جایگاه روزنامه وزین ایران کرده‌اند شکایت خواهد کرد.»
khosh bavar - ایران - یزد
قربون ان اعتراضات جهان اولی ها من برم ! بعنوان مثال تظاهرات دخترهای کانادایی که وقتی رئیس پلیس در دانشگاه یک حرف بیمورد در مورد پوشش انان زد, همه دست به تظاهرات زدند و الان هم این جنبش زنان در دنیا به Sult- Walks معروف شده که هر زنی " بنا به دید و منطق خود " یا بالباس و یا نیمه برهنه و یا برهنه در یک روز از سال در خیابانها از " ازادی شخصی " خود دفاع میکنند, با توجه به اینکه انان " نیازی " به این تظاهرات ندارند و همینطوریش هم اجازه پوشیدن / نپوشیدن و چطور پوشیدن لباس خود را دارند, ولی انها " هوشیارتر " از ما هستند که از کوچکترین " روزنه " موجود از حقوق اجتماعی / سیاسی خود دفاع میکنند و " سیگنالی " به جامعه و فرهنگ ان میفرستند : https://iranianuk.com/article.php?id=64945 پس همواره شاد و معترض فرصت طلب باشیم که این " لحظه " ها تاریخ و سرنوشت سازند !
یکشنبه 23 مرداد 1390

romano - ایران - تهران
الگوتون رو بفرمایید کی بوده ما 32 ساله نتونستیم ببینیمش! جان من بگین! آیت‌الله تون که زمان اعلیحضرت طباطبایی بود و بروچردی حالا شده مکار شیرازی و شجونی که مامان خودم رو عقد کرده به بابام با دوزار. خوانندتون هم که از ابی داریوش و ستار شده ساسی مانکن! هی کجایی بی دینی که دینم آرزوست! هی کجایی بی دینی که بیدینیم آرزوست!
یکشنبه 23 مرداد 1390

snowy me - سوئد - مالمو
وای مردم کجایید که عفت مارو جریحه دار کردن.آبرومون رفت. بی عفت شدیم. حتی تجاوزهای گروهی هم تابحال اینقدر به عفت مردم ایران ضربه نزده بود. حالا چه کنیم با این بی عفتی؟ خدایا منو بکش که این بی عفتی هارو نبینم. واااااااااااااااااااااااااااااای
یکشنبه 23 مرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
با عرض پوزش: Slut- Walks واژه درست ان میباشد !
یکشنبه 23 مرداد 1390

8pa - ایران - تهران
جان مادرتون دست از این کثافت کاری بردارید بذارید مردم آزادانه نفس بکشن.آخه شما از کدو جهنمی در رفتید اومدید ایرانو ویرون کردید؟آخه چرا؟.
یکشنبه 23 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.