پلیس بیشتری در لندن و چند شهر دیگر انگلستان مستقر می شود


پلیس بیشتری در لندن و چند شهر دیگر انگلستان مستقر می شود

منینگتون باوز پنجمین فردی است که در ارتباط با ناآرامی های اخیر جان داده است

ترزا می، وزیر کشور بریتانیا، گفته است در مناطقی که طی هفته گذشته صحنه آشوب و غارت بودند، تعداد بیشتری افسر پلیس مستقر خواهند شد.

یکی از مقام های ارشد پلیس گفته است در روزهای شنبه و یکشنبه این هفته (تعطیلی هفتگی در بریتانیا) شانزده هزار پلیس در خیابان های لندن مستقر خواهند شد. در مواقع عادی، دو هزار و پانصد پلیس در خیابان های لندن حضور دارند.

به نظر می رسد در مورد بسیاری این افراد، مجازاتی که در نظر گرفته شده، از حد معمول سنگین تر است.

در همین حال بامداد امروز، جمعه ۲۱ مرداد (۱۲ اوت)، پلیس لندن تایید کرد که ریچارد منینگتون باوز، شصت و هشت ساله، که شامگاه دوشنبه در جریان آشوب های اخیر در محله ایلینگ، غرب لندن، توسط فرد یا افراد مرتبط با ناآرامی ها به شدت مضروب شده و به بیمارستان انتقال یافته بود، درگذشته است.

پلیس درگذشت این فرد را قتل عمد دانسته و با آغاز تحقیقات در این مورد، تصویری از فرد مظنون به قتل او را که توسط تلویزیون مدار بسته در محل حادثه ضبط شده انتشار داده است.

هنوز گزارشی رسمی از جزئیات ضرب و جرح منجر به مرگ این مرد انتشار نیافته اما برخی شاهدان عینی به بی بی سی گفته اند که وی زمانی هدف حمله قرار گرفت که در صدد خاموش کردن شعله های آتشی بود که گروهی از جوانان مرتبط با آشوب های منطقه به راه انداخته بودند.

ظاهرا آقای منینگتون باور به سرزنش این افراد پرداخته بود اما یکی از جوانان حاضر در محل به او حمله کرد و گفته می شود یکی از شاهدان این صحنه هم با استفاده از تلفن همراه، فیلمی از این واقعه برداشته و در اختیار پلیس قرار داده است.

با مرگ این مرد، شمار کسانی که در ارتباط با حوادث هفته جاری در لندن جان خود را از دست داده اند به پنج نفر می رسد.

یکی از این افراد یک مرد بیست و شش ساله است که جسد او که با شلیک یک گلوله از پای درآمده بود دوشنبه شب این هفته در منطقه کرویدون لندن پیدا شد.

 

از تصاویر گرفته شده از حوادث اخیر برای شناسایی متهمان استفاده شده است

پلیس احتمال می دهد که این فرد در درگیری با یک گروه رقیب محلی کشته شد. به گفته برخی اهالی محل، طی این درگیری سه اتومبیل به تعقیب و گریز پرداختند در حالیکه به علت اوضاع ناآرام محله، ظاهرا پلیس برای جلوگیری از این درگیری در محل حضور نداشت.

همچنین، سه شنبه شب، سه مرد آسیایی تبار ساکن بیرمنگام هنگامی که مشغول نگهبانی از محله در برابر حمله و غارت احتمالی بودند، در اثر برخورد یک اتومبیل با آنان کشته شدند و پلیس، راننده سی و دو ساله این اتومبیل را به ظن اقدام عمدی به قتل این سه نفر بازداشت کرده است.

پلیس بریتانیا گفته است که به تلاش خود برای شناسایی و بازداشت کسانی که مرتکب اقداماتی مانند آتش سوزی و غارت فروشگاه ها شده اند، ادامه می دهد.

جلسات شبانه دادگاهها

پلیس تصاویر کسانی را که در جریان ناآرامی ها مرتکب اقداماتی مانند به آتش کشیدن خودروها و اماکن و به خصوص غارت فروشگاه های شده اند، منتشر کرده و خواستار اطلاعات منجر به بازداشت آنان شده است.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، پیشتر هشدار داده بود که اعتراضات احتمالی نسبت به انتشار تصاویر برای بازداشت مظنونان را نادیده می گیرد و در روزهای اخیر، چنین تصاویری در محل جرم و گاه در رسانه ها انتشار یافته است.

پلیس از بازداشت بیش از یکهزار و پانصد تن از مظنونان به دست داشتن در ناآرامی ها خبر داده و گفته است بازداشت افراد شناسایی شده ادامه دارد و گزارش های خبری تصاویر مراجعه پلیس به محل سکونت این افراد و بازداشت آنان گاه همراه با مقادیر قابل توجهی اجناس غارت شده را نشان داده است.

 

بازداشت مظنونان به ارتکاب جرایم در جریان آشوب اخیر ادامه دارد

براساس قوانین بریتانیا، پلیس موظف است ظرف بیست و چهار ساعت پس از بازداشت افراد مظنون به ارتکاب جرم، آنان را رسما به چنین اقداماتی متهم کند و برای کسب قرار بازداشت و یا آزادی آنان به قید وثیقه و یا ارجاع پرونده به دادگاه بالاتر، همراه با متهم و وکلای او در دادگاه مقدماتی حضور یابد.

به دلیل تعداد قابل توجه بازداشتیان ناآرامی های اخیر، رسیدگی به پرونده متهمان در چند دادگاه مقدماتی در لندن و چند شهر دیگر بریتانیا در ساعات شب گذشته نیز ادامه داشته است.

اکثر پرونده ها به آتش سوزی عمدی، ورود قهری و غیرقانونی به اماکن شخصی و سرقت اموال ارتباط دارد و از آنجا که معمولا متهمان حین ارتکاب عمل و یا براساس تصاویر وقوع جرم بازداشت شده اند، اکثر آنان با پذیرفتن اتهامات وارده، خواستار صدور حکم دادگاه مقدماتی با توجه به همکاری با پلیس شده اند هر چند در مورد ارتکاب جرایم جدی تر، این پرونده ها به دادگاه بالاتر ارجاع شده است.

اختیارات دادگاه های مقدماتی شامل جریمه نقدی محدود، صدور حکم حبس تا شش ماه و یا اجبار فرد به انجام کارهای عام المنفعه و یا حضور در کلاس های تربیتی به مدت معین است که بیشتر علیه متهمان جوان تر صادر می شود.

برخی رسانه های بریتانیا با توجه به خصوصیات کسانی که تا کنون بازداشت و متهم شده اند، گفته اند که در میان آنان، افرادی از طبقات مختلف اجتماعی و نژادها و قومیت های مختلف دیده می شوند هر چند بسیاری از بازداشت شدگان جوان و حتی نوجوان هستند.

نخست وزیر بریتانیا با توجه به خصوصیات کسانی که در این ناآرامی ها دست داشته اند، از وجود مشکلات اساسی در جامعه این کشور سخن گفته است.

اختلاف نظر پلیس و سیاستمداران

در خبر دیگری در همین زمینه، یک مقام ارشد نیروهای پلیس بریتانیا تاکید کرده است که خود پلیس روش های موثر برای مقابله با ناآرامی ها را تعیین کرد و به اجرا گذاشت و اعضای دولت در این زمینه نقشی نداشته اند.

 

پلیس اظهارات وزیر کشور در مورد ابتکار عمل در مقابله با ناآرامی ها را تکذیب کرده است

پیشتر ترزا می، وزیر کشور که مسئولیت نیروهای پلیس را برعهده دارد، گفته بودکه با توجه به گسترش ناآرامی ها، دستور لغو مرخصی ماموران پلیس را داد تا تعداد بیشتری از آنان در خیابان ها مستقر شوند.

سر هیو اورد، رئیس انجمن فرماندهان پلیس، گفته است که پس از آنکه ماموران کمکی از نقاط دیگر بریتانیا به شهرهای آشوب زده اعزام شدند، پلیس محلی امکان آن را یافت تا تعداد بیشتری نفرات پلیس را مامور مقابله با ناآرامی ها کند.

به گفته وی، وزیر کشور اختیار صدور دستور لغو مرخصی ها را ندارد و چنین تصمیمی باید توسط فرماندهان پلیس گرفته شود.

در روزهای اول پس از آغاز ناآرامی های لندن، منتقدان گفتند که کمبود پلیس در خیابان ها کاملا مشهود بود و باعث شد تا این نیرو نتواند به وظیفه خود که حفظ امنیت جانی و مالی مردم است به خوبی عمل کند.

با اجرای تصمیم دولت به اعزام نیروهای کمکی به لندن و چند شهر آشوب زده دیگر، حضور ماموران پلیس برای مقابله با ناآرامی ها افزایش یافت.

به گفته پلیس، شب گذشته اوضاع در تمامی شهرها کمابیش عادی بوده است.

ناآرامی های اخیر از روز شنبه و پس از تجمع گروهی از ساکنان محله تاتنهام لندن در اعتراض به کشته شدن یک مرد سیاهپوست به ضرب گلوله پلیس، آغاز شد و به نقاط مختلف شهر و سپس چند شهر دیگر بریتانیا گسترش یافت.

مامورانی که در زمان بازداشت مارک دوگان حضور داشتند گفته بودند که پس از آنکه وی با اسلحه به سوی آنان شلیک کرد، در دفاع از خود به شلیک متقابل پرداختند اما خانواده و دوستان فرد مقتول این توضیح را نپذیرفتند.

این ماجرا به کمیسیون مستقل شکایات علیه پلیس ارجاع شده است و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

khosh bavar - ایران - یزد
فقط با کشته شدن یک انسان و کوتاه کردن کمکهای اجتماعی ( پول بیکاری ) دست به چنین واکنشی زدند و هستند کسانیکه از هر موقعیت سواستفاده میکنند ولی نکته قابل توجه در اینجاست که مردم " اقلا " واکنش نشان دادند و دست به کار شدند که هشداری بود به دولتمردان و یا به تازگی ( دیروز ) شاهد اعتراضات خونین در یکی از مناطق چین شدیم که پلیس یک شهر رفتار ناخوشایند با 1 شخص داشت که همه دست به اعتراض و اتش شدند ! جان کلام اینکه, مردم دنیا مانند ما نیستند که در روز روشن دختران ایرانی را از خیابانها ربوده و با اتش کشیدن روح و قلبمان, فقط و فقط با موبایل از انان فیلم برداری میکنیم ! باید واکنش دندانشکنی به انها نشان داد که بهتر از دست روی دست گذاشتن میباشد ! پس همواره شاد و معترض اتشین باشیم .
شنبه 22 مرداد 1390

مبحوت - فنلاند - هلسینکی
بروز این ناآرامیها در اروپا از طرف نویسنده ای به نام April Carter در کتاب Direct Action and Democracy today پیش بینی شده و دلائل آن نیز بطور مشخص ذکر و توضیح داده شده است. دولت انگلیس سعی دارد از قیام مردمی که آنها را دزد و خلافکار خطاب میکند بهره برداری سیاسی کند.
شنبه 22 مرداد 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
وقتی مردم هجوم بردند به مغازه ها دولت عنگلیس نفس راحتی کشید که داستان انها نیستند اجناس هدفند. بعد هم فیلمبرداری و دزد مغازه و خونه بعد هم ضربتی این قیام را دوباره در گلو خفه کردند. ولی 1بار جستی ملخک بعدش تو دستی ملخک.
شنبه 22 مرداد 1390

morid - ایران - بوشهر
دولت انگلیس خیلی خوب بلده کشتار مردم بجان امده اش را توجیه کنه هرچه هم میگه نوکر ذستمال بدست نمیخوام بازهم خوش باوران میخوان خودشان راخاک انداز کنندو وسط بیاندازند.
یکشنبه 23 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.