درخواست دولت از پارچه فروشان: به جای اعتصاب، مذاکره کنیم


درخواست دولت از پارچه فروشان: به جای اعتصاب، مذاکره کنیم

پارچه فروشان می گویند که اوضاع اقتصادی شان خوب نیست و نمی توانند مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند

علی عسگری، رئیس سازمان امور مالیاتی ایران، اعتراض پارچه فروشان به مالیات بر ارزش افزوده را "بهانه جویی" توصیف کرده و گفته که به جای اعتراض و اعتصاب، مذاکره کنند.

آقای عسگری به خبرگزاری مهر گفته که اگر "پارچه فروشان ابهام و اشکالی دارند به جای نارضایتی بیایند پشت میز مذاکره، مسائل را حل کنند."

مالیات بر ارزش افزوده، تمامی زنجیره تولید کالا و خدمات را در بر می گیرد و در هر مرحله به نسبت ارزش افزوده ایجاد شده برای کالا و خدمات، مالیات جداگانه دریافت می شود.

مالیات بر ارزش افزوده اکنون چهار درصد است ولی پارچه فروشان می گویند که وضع اقتصادی شان خوب نیست و نمی توانند مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند و دولت باید اجرای این قانون را در باره آنها به تاخیر بیندازد اما دولت می گوید که چنین چیزی امکان ندارد.

آقای عسگری می گوید که بر اساس قانون، صنف پارچه فروشان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند "اما تاکنون برای اجرای این قانون به سازمان مالیاتی مراجعه نکرده اند."

اعتراض پارچه فروشان از سال گذشته کمابیش ادامه داشته و در روزهای اخیر در اعتراض به فشار دولت، به مجلس نامه نوشته اند و از آنها درخواست کمک کرده اند.

علاوه بر این، پارچه فروشان در روزهای اخیر، کرکره مغازه هایشان را پائین کشیده اند ولی آقای عسگری می گوید که پارچه فروشان باید همانند بقیه افراد قانون را اجرا کنند و "حرکاتی مانند اعتصاب از لحاظ عرفی و شغلی، روش پسندیده ای برای القای خواسته های یک صنف نیست."

رئیس سازمان مالیاتی ایران در عین حال گفته که این سازمان آماده است تا مشکلات و مسائل پارچه فروشان را بررسی کند.

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
مذاکره لازم نیست که!!! همشون رو بفرستید امامزاده کهریزک. شما کثافتها که راه سرکوب مردم رو خوب بلدید. مرگ بر خامنه ای و حکومت ضد ایرانی اش
شنبه 22 مرداد 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
چون اکثرسران نظام در این صنف سرمایه دارند و اقازادههایشان از وارد کنندگان هستند. پس این صنف را نمیتوانند سرکوب کنند.پس مجبورند مذاکره کنند والا این پست فطرتان اسـ... تا به حال با چه کسی از در مذاکره برامده اند که این دومیش باشد.
شنبه 22 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.