قاتل داداشی دردادگاه : داداشی سیلی به من زد


قاتل داداشی دردادگاه : داداشی سیلی به من زد

جام جم نوشت

پسر جوانی که یکی از قوی‌ترین مردان ایران را با ضربات چاقو در کرج کشته بود، روز گذشته به صورت فوق‌العاده در شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز محاکمه و برای وی تقاضای اعدام در ملا عام شد.

به گزارش «جام‌جم»، متهمان این پرونده 3 پسر به‌نام‌های علیرضا، ناصر و علیرضا 17 و 18 ساله هستند. آنها شامگاه 25 تیر سال جاری هنگام تردد با خودروی پراید در 45متری گلشهر، خیابان پونه کرج با خودروی روح‌الله داداشی، قوی‌ترین مرد ایران و سرنشین همراه وی به صورت سطحی تصادف کردند که میان آنها مشاجره در گرفت.

در این حادثه 3 پسر جوان با قوی‌ترین مرد ایران درگیر شدند و یکی از آنها به نام علیرضا با 3 ضربه چاقو به قلب و گردن روح‌الله داداشی، او را مجروح کرد و همراه دوستانش متواری شد. داداشی در راه انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات درگذشت. با پیگیری این پرونده متهمان دستگیر شدند و یکی از آنها به نام علیرضا به قتل روح‌الله داداشی و مصدوم کردن راننده یک‌خودروی پرادو پیش از قتل مرد آهنین ‌اعتراف کرد.

متهمان پس از بازسازی صحنه حادثه روانه زندان شدند و پرونده آنها با صدور کیفرخواست به شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز ارسال شد و عامل جنایت روز گذشته تحت تدابیر شدید امنیتی به دادگاه منتقل و محاکمه شد.

ابتدای جلسه دادگاه، رضوان‌منش، نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت و گفت: در این پرونده علیرضا ـ م 18 ساله، به اتهام مباشرت در قتل روح‌الله داداشی و شرکت در نزاع خیابانی منجر به مصدوم کردن یک جوان به نام داریوش شد که از روز 27 تیر سال جاری در بازداشت موقت به سر می‌برد. با توجه به شکایت اولیای دم، کشف خودروی متهم که لکه‌های خون مقتول در آن وجود داشت، کشف آلت قتاله -چاقو- در بهشت زهرای تهران، گواهی پزشکی قانونی که حاکی از آن بود روح‌الله داداشی به دلیل خونریزی شدید ناشی از بریدگی عناصر حیاتی بدنش فوت کرده، متهم را گناهکار شناخته و برای او تقاضای اعدام در محل حادثه را دارم.

سپس 2 وکیل اولیای دم در جایگاه مخصوص قرار گرفتند و به نیابت از 11 خواهر و برادر مقتول برای عامل جنایت تقاضای اعدام در ملا عام کردند. با ثبت اظهارات 2 وکیل اولیای دم، قاضی رنجبر رئیس شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز، از متهم ـ علیرضا ـ خواست در جایگاه قرار گیرد و از خود دفاع کند.


خودت را معرفی کن.


علیرضا ـ م، 18 ساله هستم. بیکار، بدون سابقه کیفری و ساکن حسین‌آباد در مهرشهر کرج و تا سال سوم راهنمایی درس خوانده‌ام.


طبق محتویات پرونده و کیفرخواست صادره از دادسرای جنایی کرج، کشف آلت قتاله و گواهی پزشکی قانونی که علت مرگ مقتول را مشخص کرده شما متهم به قتل عمد روح‌الله داداشی هستید، اتهام را قبول دارید؟


بله، اما باور کنید قصد کشتن او را نداشتم.


جزئیات شب حادثه را بیان کنید.


آن شب من و دوستانم با خودرو در حال بازگشت به خانه‌مان بودیم که مقتول و یک مرد جوان که سرنشینان یک خودروی آزرا که پشت سرمان در حرکت بودند، چند بار چراغ‌های خودرویشان را روشن و خاموش ‌کردند و از ما ‌خواستند سریع‌تر حرکت کنیم.

به دلیل داشتن سرعت بالا و وجود سرعت‌گیر در منطقه 45 متری گلشهر، سرعت خودرو را کاهش دادم. در همین موقع مشاجره لفظی میان ما و یکی از سرنشینان خودرو رخ داد. بعد با نزدیک شدن به خیابان پونه یکی از 2 سرنشین خودروی آزرا که کمی از شیشه خودرو بیرون آمده و فحاشی می‌کرد، محکم ضربه‌ای به دستم زد.


همان‌جا با هم درگیر شدید؟


بله. با توقف خودرو، یکی از دوستان من پیاده و با سرنشینان آزرا درگیر شد. در جریان درگیری داداشی از خودرو بیرون آمد و ابتدا یک سیلی به صورتم زد که از دهانم خون آمد. او چند بار گفت مرا می‌شناسی ولی من توجهی به حرف‌های او نکردم. با دیدن او که مردی قوی هیکل بود، وحشت کرده و ترسیدم. تصور می‌کردم شاید اگر چاقویی که همراه داشتم را به مرد قوی هیکل و دوستش نشان دهم، آنها صحنه را ترک می‌کنند.


چند ضربه به مقتول زدی؟


ابتدا با چاقو 2 ضربه به دستان او زدم و بعد در حالی که عقب عقب به سمت خودرویمان می‌رفتم، ضربه‌ای به او زدم که به گردنش اصابت کرد و باعث مرگش شد.


چرا در جریان درگیری فرار نکردی و ترجیح دادی از چاقو استفاده کنی؟


نمی‌دانم، شاید فقط می‌خواستم 2 سرنشین خودروی آزرا را بترسانم.


خانواده‌ات از ماجرای جنایت باخبر بودند؟


بله. حتی لباس‌‌های خون‌آلود خود را شستم و روز بعد وقتی از مرگ مرد جوان که فهمیده بودم، قوی‌ترین مرد ایران است به اردبیل رفتم، اما در میانه راه بازگشته و خود را به پلیس تسلیم کردم.


از چه زمانی چاقو حمل می‌کنی؟


از 3 تا 4 سال قبل ولی از آن زیاد استفاده نکردم.


با جوانی به نام داریوش که دیگر شاکی پرونده است چگونه درگیر شدی؟


یک ساعت پیش از حادثه قتل در حوالی خیابان نهم قلم در شاهین‌ویلای کرج ، داریوش که با خودرویش در حال حرکت بود در پی سبقت گرفتن با او درگیر شده و با توقف خودرویش، به سوی او حمله کرده و بشدت او را کتک زدیم و پس از عربده‌کشی در منطقه فرار کردیم.


هر دو اتهام قتل و کتک زدن شاکی جوان را قبول دارید؟


بله هر دو اتهام را قبول دارم و هر مجازاتی را که دادگاه صادر کند، می‌پذیرم. در پی اظهارات متهم به قتل، وکیل وی به دفاع از او پرداخت و با بیان این‌که متهم در دی‌ماه امسال به سن قانونی 18 سالگی می‌رسد،‌عفو متهم را خواستار شد. این در حالی بود که علیرضا در اعترافاتش، خواستار عفو نشده بود. پس از آن دومین شاکی پرونده نیز از متهم شکایت کرد و خواستار مجازات وی شد.

با پایان یافتن جلسه دادگاه، قاضی رنجبر رئیس شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز همراه 4 قاضی مستشار (بصیرنیا، عبدی، موسویان و مازنی)‌ وارد شور شدند تا حکم قضایی را صادر کنند.

حاشیه دادگاه

* در حالی که قرار بود دادگاه متهم قتل روح‌الله داداشی ساعت 9 صبح دیروز در دادگاه کیفری استان البرز برگزار شود، اما با 2 ساعت و 17 دقیقه تاخیر برگزار شد و ساعت 23/13 پایان گرفت.

* فقط خبرنگاران، اولیای دم مقتول و چند نفری از اقوام آنها و تنی چند از مسوولان قضایی و انتظامی کرج در سالن جلسه دادگاه حضور یافتند و افراد دیگری که قصد داشتند در جریان محاکمه قرار گیرند، به سالن دیگری منتقل شدند و از طریق ویدئو کنفرانس پیگیر محاکمه بودند.

* ساعت 17/ 11 به محض آن‌که ماموران زندان، متهم را تحت تدابیر امنیتی به سالن دادگاه آوردند، یکی از خواهران مقتول خطاب به متهم گفت: چرا برادرم را کشتی؟!

* متهم در جریان محاکمه فقط آرام بود و با خونسردی به تشریح حادثه پرداخت و حتی یک بار هم از اولیای دم تقاضای بخشش نکرد.

* علی برادر بزرگ‌تر مقتول، دقایقی پیش از پایان محاکمه متهم در میان جمعیت حاضر در دادگاه از برادرش صحبت کرد و خواستار اجرای سریع حکم در محل جنایت شد.

* وکیل علیرضا گفت: موکلم تاکنون سابقه کیفری نداشته و در دفاع از خود مرتکب جنایت شده و کار وی دفاع مشروع بوده و به سن قانونی نرسیده است.

سید ابوالقاسم واعظ - جاکارتا - اندونزی
چند سال پیش جلال دین فارسی مردی را با گلوله کشت و چون گفت که مقتول با بیل به من حمله کرد و من از خودم دفاع کردم او را آزاد کردند. اما حالا که این غول بیابانی به این پسر مردنی هفده ساله حمله کرده، او حق دفاع ندارد. چرا چون پهلوانان! جوانمردی! مثل داداشی و رضازاده در میان ملت خیلی طرفدار دارند. از این حرفها گذشته در نظام قضایی همه کشورهای دنیا قتل دو نوع است درجه اول (که با نقشه قبلی یا در حین جرایم سنگین مثل سرقت مسلحانه یا تجاوز کسی را بکشی) و درجه دوم (که به طور ناگهانی شرایطی پیش آید که به قتل بیانجامد). در مورد قتل درجه دوم هیچ کسی را در هیچ کجای دنیا اعدام نمی کنند غیر از ایران.
دوشنبه 17 مرداد 1390

A.ahooraei - المان - کلن
١١ نفر خواهر و برادر داشته و لابد همشهریش هم که قاتل اون هست ، ١٣ نفر خواهر و برادر هستند. چه خبر توی شرق و غرب ایران؟ . بابا اینم بکشید، چی عاید خانواده داداشی میشه؟
دوشنبه 17 مرداد 1390

مسعود1 - ایران - کرمان
سلام میخواستم مطلبی رو عرض کنم اینکه دفاع مشروع شرایطی داره ویکی از شرایطش اینه که فرد نمیتونه در مقام دفاع مشروع انسان دیگه رو بکشه و این درخواست وکیل متهم نشان از بی سوادی وی میدهد
دوشنبه 17 مرداد 1390

morteza00 - ایران - رشت
این که هنوز 18سال نداره -میخوان اعدامش کنن حـ... ها
دوشنبه 17 مرداد 1390

ghost_rider - ایران - اصفهان
اینطور که معلومه این پسر اون شب کلا رفته بوده یکی رو بکشه ، اولی نشد دومی ، مشخص این آدم مشکل روانی داره و برای جامعه خطرناک ، این چیزا هم به سن وسال نیست
دوشنبه 17 مرداد 1390

nilofar_uk - انگلستان - لندن
خوب وکیلی داره والله. خوب حرفهایی هم بهش یاد داده تا حالا که میگفت داداشی فقط پیاده شده و درگیری لفظی داشتیم ولی حالا میگه پیاده شده و به ما حمله کرده. اون بیچاره ای روکه قبل از داداشی کتک زدی چی اونم به شما حمله کرده بود. حقت اعدامه پسرکه لات . تو هم جزء اون ارازل و اوباش هستی که دستگیر شدن
دوشنبه 17 مرداد 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
اگه دفاع شخصی بوده چرا با چاقو و اربده کشی. از 14 سالگی چاقو در دست منتظر چنین روزی میگشتی تا قوی ترین شخص را به زانو بکشی . چرا اون جوان را 3 نفری زدید اگه او هم قوی بود الان زنده نبود. خیلی نامردین شما. حکم اعدام هم برایت کمه. خدا رحمت کند این قهرمان خوش سیرت را.
دوشنبه 17 مرداد 1390

Artosh - ایران - تهران
۲تا قتل...؟! ما که تا حالا ۱۰۰ تا داستان از این سرویسهای خبری عریض و طویل شنیدیم...! حالا کدوم رو باور کنیم؟!
دوشنبه 17 مرداد 1390

mahkam - المان - کلن
درود به شهامت و مردونگیت.دمت گرم اگه چهارتا با وجود مثل تو باشه دیگه کسی ادعای قویترین مرد ایرانو گنده لات بازیش نمیشه.خوب مردک ساندیس خورو ادبش کردی.
دوشنبه 17 مرداد 1390

tanhaee - ایران - اصفهان
برو گمشو بچه قرتی اگه بهت سیلی‌ زده بود که مغزت از تو دهنت بیرون افتاده بود باید این بچه مزلف را از ..اویزووش کنن تا دیگه از این غلطا نکنه
دوشنبه 17 مرداد 1390

saeed.uk - انگلیس - لندن
اخه بزمجه اگر داداشی به توسیلی میزد که حالا اون قاتل بود تو هم مقتول, یه چیزی بگو حداقل یکی باور کند, در ضمن تو تنها مقصر نیستی اون حکومت کثیف پرورش دهنده قاتلین هم مقصر است, انها باعث شدن هر بچه ننه ای چاقو بگذار توی جیبش و همه مردی و مردانگی اش توی دعوا و چاقو کشی خلاصه بشه, تنها هنراین حکومت, پرورش دزد و قاتل و مال مرم خور است, یک مشت جوان عصبی بی خاصیت که بجای فکر کردن برای پیشرفت مملکت به فکردعوا و عربده کشی هستند,
دوشنبه 17 مرداد 1390

faash - امریکا - پیتزبورگ
شک نکنم باید بسیجی هم باشد
دوشنبه 17 مرداد 1390

saeid_saeid - انگلستان - لندن
اقا مسعود 1 کرمان کدوم بند از شروط دفاع مشروع گفته که اگر در مقام دفاع مرتکب قتل بشی ,عمل شما قتل عمد محسوب میشه? بهتره کمی مطالعه کنید در دفاع مشروع حتی دیه هم وجود نداره ئعنی قاتل حتی دیه هم نخواهد داد وحتی جنبه عمومی جرم هم که زندان هست در نظر گرفته نمیشه چون جرمی واقع نشده ورکن معنوی جرم دچار مشکل باتوجه به جسه مقتول و قاتل بعید نیست با یک دفاع خوب قاتل تبرعه شه
دوشنبه 17 مرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
چی شد بالاخره این پسر دوتا قتل کرده یا یکی? توی دادگاه ازش سوال شده هر دو قتل رو قبول داری , که او هم مسئولیتش رو عهده دار شده. از طرفی وکیلش میگه موکلم هیچ سابقه جنائی نداره و زیر سن هم هست. ما نفهمیدیم حقیقت کجا پنهان شده. به هر صورت, با توجه به احساسات خواهر برادران مقتول, یه قتل دیگه متقابلا" هیچ مشکلی رو حل نمیکنه که خشم و نفرت رو در جامعه تشدید میکنه. این وقتها یه سوال از خودمون بکنیم: دلیل اینکه اخیرا" توی ایران اینگونه اتفاقات و حوادث خشن و غیر انسانی اینقدر رواج پیدا کرده و مردم مخصوصا" نسل جوان به این سریعی و بدون وهم دست به قتل ادمی میزنن چیه? بدون شک تجربه این نسلهایی است که روزانه شاهد اعدامها و شکنجه و ضرب و شتم و تجاوز هستن و از دیدگاه اینها زندگی انسان چندان ارزشی نداره. البته ضاربان قاتلانی مثل این پسر گمراه و اغفال شده باید به عشد مجازات محکوم بشن, ولی نه با کشتنشون. کشتن مجازات نیست, خودش جرمه .!
دوشنبه 17 مرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
چاره ای جز انکار ندارد !
دوشنبه 17 مرداد 1390

nikiniki12 - المان - ماینز
واقعاباعث تاسفه که فرهنگ چاقوکشی انقدربیشرفت کرده که باعث چنین وحشیگری شده!
دوشنبه 17 مرداد 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
درغگوی ح....زاده / داداشی پهلوانی نبود که به امثال تو بچه گدا سیلی بزند/بفرستنش کهریزک تا سن قانونی . بعدهیکل لش شو به دار اویزون کنند .
دوشنبه 17 مرداد 1390

ali1111 - ایران - تهران
البته بعید میدونم سیلی خورده باشه چون اونقدر اخبار ضد و نقیض است که ادم نمیدونه چی را باور کنه! به هر حال چرا این ارازل باید چاقو حمل کنند و با ماشین سرعت بروند? حالا داداشی نه یک شخص دیگر...حالا گیرم هم یکی بزنه تو گوش من ایا باید با چاقو بزنم تو شاهرگش?!!!
دوشنبه 17 مرداد 1390

erfan_p0wer - ایران - تهران
. saeid_saeid - انگلستان - لندن با تشکر از وقتی که به بنده دادید میخاستم همین مطلب رو عرض کنم که دیدم شما مساله رو بطور شفاف توضیح دادید. در دفاع مشروع اساسا جرمی مرتکب نمیشه تا مجازاتی وجود داشته باشه البته بخاطر شرایط بسیار سختی که داره اثباتش کار خیلی مشکلیه
دوشنبه 17 مرداد 1390

erfan_p0wer - ایران - تهران
. saeid_saeid - انگلستان - لندن با تشکر از وقتی که به بنده دادید میخاستم همین مطلب رو عرض کنم که دیدم شما مساله رو بطور شفاف توضیح دادید. در دفاع مشروع اساسا جرمی مرتکب نمیشه تا مجازاتی وجود داشته باشه البته بخاطر شرایط بسیار سختی که داره اثباتش کار خیلی مشکلیه
دوشنبه 17 مرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
تربیت جمهوری اراذل و اوباش تازی بهتر از این نمیشه جامعه را به ..کشیدند این بی ناموسها
دوشنبه 17 مرداد 1390

mahkam - المان - کلن
tanhaee - ایران - اصفهان شما خودیشی ناراحت نکن.داداشی بی وجودتر از این حرفا بوده.همه میدونن که بخواد سیلی بزنه
دوشنبه 17 مرداد 1390

mahkam - المان - کلن
saeed.uk - انگلیس - لندن اقاجون.شما زیاد حرص نخور.واست خوب نیست.دمش گرم با هفده سال سن زد ترکوندتش.زنده باشی جوون که یکی از اراذل اوباشو نابودش کردی.
دوشنبه 17 مرداد 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
mahkamمعلوم تو هم فاتل تا سوم راهنمائی بیشتر نخوندی . کسی چاقو دستش میگیره که خاطره بسیارتلخی از زور گیری داره . مثل اینکه توهم همینطور بودی .دمش گرم با 17 سال سن جون مبده برای کهریزک . مثل تو .
سه‌شنبه 18 مرداد 1390

سر خلوتیان - انگلستان - لیدز
mahkam - المان - کلن فکر کنم تو از اون کتک خورهای کلاس و محله تون بودی که دل خوشی از کسی نداری.حالا تبدیل شدی به یه منزوی و عقده ای.اینو بفهم اونی که کشته شد حداقل کاری که کرد این بود که الگوی چندین جوون شد که به سمت ورزش سوق پیدا کنن نه اینکه مثل تو بی رحم و عقده ای بار بیان.
سه‌شنبه 18 مرداد 1390

سارا-تهران - ایران - تهران
اگر داداشی واقعا به این جوجه سیلی زده یه جورایی حقش بوده، خواسته واسه این جوجه فاکولیا ارزه اندام کنه؟
سه‌شنبه 18 مرداد 1390

chindoo - کانادا - ونکوور
کی میدونه واقا چی شده. حکم ادم مثل قتل وحشیانه است.
سه‌شنبه 18 مرداد 1390

mahkam - المان - کلن
سر خلوتیان - انگلستان - لیدز ببین حرص نخور.داداشی فروشنده مواد مخدر بوده بابا.حالا تو چرا قاط زدی.
سه‌شنبه 18 مرداد 1390

nikiniki12 - المان - ماینز
سرخلوتیان- انگلیس خودتونروبرای mahkamناراحت نکنیدازجیرهخورهایی که مغزفندقیندهیچ توقعی نیست ساندیس خورجمهوری ا.وتوی المان هم کارش ادمفروشیی وچون مغزفکرکردن نداره مثل همکاران بسیجیش بددهنی میکنه!! شادباشید
سه‌شنبه 18 مرداد 1390

khosrow60 - سوئد - سوئد
نتیجه سی سال حکومت بربرهاست .کشتن .تجاوز .اعدام در ملاعام و...حرمت انسانی راازبین بردن .
سه‌شنبه 18 مرداد 1390

Artosh - ایران - تهران
سارا-تهران - ایران - تهران/ عزیزم تا حالا چند بار چک زدی به این و اون؟ یه حساب کتاب کن ببین تا حالا چند بار باید کشته میشد؟!!!!! اینم حرفه شما میزنی..! یه جنایت رو با یه چک توجیه میکنی؟! واقعاْ که..!
سه‌شنبه 18 مرداد 1390

Pezhman - اتریش - وین
سید ابوالقاسم واعظ - جاکارتا - اندونزی کاملا" باشما موافقم.ضمنا"رسم است وقتی مجرم وقت دادگاه را نگیرد.وبا ماموران همکاری وجرم را بپذیرد , تخفیفی در مجازاتش غائل میشوند.مخصوصا" اگر به پای خودش به پلیس مراجعه وخود را معرفی کند.که نشان از پشیمانی او میباشد.خون رانباید با خون شست.پیروز باشید.
چهار‌شنبه 19 مرداد 1390

MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف
از "ما"ملتی که مدعی وارث فرهنگی 2500 ساله و3500 ساله و5000ساله ووو هستن و پدر سینمای روشنفکریش قیصره وقهرمان ملی وژاندارکش شهلا جاهد ومبارزوبابک عصرش مجید کاووسی فر ه-چه توقعی باید داشت?
چهار‌شنبه 19 مرداد 1390

MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف
موقع اعدامش مثل شهلا جاهد ومجید کاووسی فر خیلی هاتون براش اشک تمساح خواهید ریخت وقوانین گندیده ومتعفن حقوق بشر سازمان ملل دورو ومتقلب رو قرقره خواهید کرد.
چهار‌شنبه 19 مرداد 1390

MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف
ریشه فرهنگی این خشونتها برمیگرده به تاریخی با امضای شعبون بی مخ وهنری که شاهکارش قیصره وادبیات نوینی که قهرمانهاش داش اکلن وگل ممد کل حیدر!
چهار‌شنبه 19 مرداد 1390

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف قوانین حقوق بشر گند و متعفنه اونوقت قوانین اسلام پیشرفته و مترقی!؟سکس با دختر شیر خواره ازدواج مرد 54 ساله با دختر بچه 6 ساله قطع دست و پا چند همسری کشتن دگراندیش...اینا مترقیند نه؟؟
چهار‌شنبه 19 مرداد 1390

mirzadeh e eshghi - دوسلدورف - دوسلدورف
سالار خان.تو بذار از راه برسی بعد عرض اندام کن.من اگر سازمان بشر قوانینش رو دورو ودوپهلو می دونم معنیش این نیست قوانین اسلامی یا المانی یا ماداگاسکاری یا سرخپوستان کولو-کولو رو تائید می کنم!!!!!با توجه به وسعت درکت از کامنت طنز امیز من در باره ارتباط دکتر احمدی نژاد وخشکسالی: نه عقاید ونظراتت ارزش بحث وتبادل نظر داره-نه خودت شخصیت والا تر از اتابکی داری!
چهار‌شنبه 19 مرداد 1390

+1
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.