دستگیری ۴۲ نفر در جریان آشوب شمال لندن


دستگیری ۴۲ نفر در جریان آشوب شمال لندن

شنبه شب شمال لندن

پلیس لندن روز یکشنبه اعلام کرد در جریان ناآرامی‌ها در شمال لندن که به طور غیرمنتظره‌ای به اعمال خشونت‌آمیز منتهی شد، دستکم ۲۶ نیروی پلیس زخمی شده و ۴۲ تن هم دستگیر شده‌اند. دولت بریتانیا از پلیس خواسته تحقیق گسترده‌ای در این زمینه انجام دهد.

به گزارش رویترز، روز شنبه در تاتنهام در شمال لندن، محله‌ای که پیشتر و در سال ۱۹۸۵ شاهد بروز اعتراض و درگیری بود، بار دیگر شاهد آشوب بود که در آن شماری از خانه‌ها و مغازه‌ها هدف تعرض قرار گرفته و به آتش کشیده شدند.

دیوید کمرون، نخست وزیر بریتانیا، هم گفته که هیچ‌گونه آشوب به این شکل قابل قبول نیست.  سخنگوی نیروهای آتش نشانی لندن هم روز یکشنبه گفت آتش مهار شده است. به گفته شاهدان عینی،چند مغازه، خانه و خودرو تا ساعات بامدادی روز یکشنبه هنوز در آتش گرفتار بودند.

این آشوب در غروب روز شنبه و پس از مراسم اعتراض به مرگ جوان ۲۹ ساله که هفته پیش در جریان تیراندازی پلیس کشته شده بود، برگزار شد.

«آدریان هنستوک» فرمانده پلیس در بیانیه‌ای گفت: «کشته شدن «مارک دوگان»، پدر چهار فرزند در جریان تیراندازی پلیس، اقدامی اسف‌بار است و نیروهای پلیس تلاش خود برای روشن شدن این قضیه را خواهند کرد ولی این دلیل نمی‌شود که اقلیت بزه‌کار به خانه و کار و شغل مردم آسیب بزنند.»

 از سوی دیگر برادر مارک دوگان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، درخواست برقراری آرامش کرده و گفت: «ما به هیچ وجه بروز خشونت را تایید نمی‌کنیم. من از تمامی مردمی که افسرده و ناراحت و عصبانی هستند می‌خواهم آرامش خود را حفظ کنند و نگذارند این خشونت‌ها به نام برادرم تمام شود.»

این اعتراض‌ها در ابتدا به شکل مسالمت‌آمیز در مقابل ساختمان پلیس تاتنهام برگزار شد اما در یک مقطع ناگهان دو خودروی پلیس هدف دو کوکتل مولوتوف قرار گرفته و به آتش کشیده شدند.

متعاقب آن منطقه شلوغ شد و یک اتوبوس دو طبقه هم به آتش کشیده و به گفته شاهدان عینی، مسیر همه چیز عوض شد و خشونت به شکل سریعی در میان معترضان پخش شد.

به گفته مقامات محلی، لندن در ۱۰ سال گذشته شاهد چنین آشوبی نبوده است. مقامات دولتی می‌گویند باید تحقیق گسترده‌ای صورت گرفته تا مشخص شود چه چیز باعث شروع این آشوب و گسترش آن شده است.

یکی از شاهدان عینی به خبرگزاری فرانسه گفت: «صحنه بسیار تلخی بود و یادآور روزهای جنگ جهانی دوم بود که خانه‌ها و مغازه‌ها در آتش گرفتار شده بود و هیچ کس، هیچ کاری از دستش برنمی‌آمد.»

«بوریس جانسون»، شهردار لندن هم از این بروز آشوب ابراز تاسف کرده است. به گزارش گاردین، مقامات پلیس اذعان دارند که پیش بینی چنین آشوب گسترده‌ای را نداشته و غافلگیر شده‌اند.

آمار دقیقی از تلفات مالی این آشوب منتشر نشده است. تاتنهام به داشتن باشگاه فوتبال تاتنهام هاتسپور، مشهور است.
erfan_p0wer - ایران - تهران
آهای اونایی که هرچی میشه منتظرید بچسبونیدش به اسلام و امام زمان چشماتونو باز کنید
یکشنبه 16 مرداد 1390

ali1111 - ایران - تهران
تاتنهم از محله های مخوف لندن که در بعضی از خیابان های ان بعد از غروب خود پلیس جرات نمی کنه بره.
یکشنبه 16 مرداد 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
الان سر و کله کورو کچلای اسلامی و ولایی پیدا میشه که لجن پراکنی کنن.اخه از این سوژه ها کم گیر میاد!
یکشنبه 16 مرداد 1390

morid - ایران - بوشهر
این سوژه ها تازه شروع شده اند . خیاط ها یکی پس از دیگری در کوزه میافتند. امروز تاتنهام بعدش ایرلند و یونان وایتالیا ...انهایی که با انواع دسیسه در دیگر کشورها اشوب بوجود می اوردند اکنون باید در اتش خود بسوزند.
دوشنبه 17 مرداد 1390

دستان - ایران - تهران
آسیاب نوبت به نوبت .مصر- بحرین-یمن-اردن و اینک کشور ارباب همه مکاران. به امید روزی که اوضاع امنیتی انگلستان بدتر از عراق و افغانستان گردد.تامکرشان به خودشان برگردد.
دوشنبه 17 مرداد 1390

iSam - انگلستان - لندن
erfan_p0wer - ایران - تهران. بهت قول میدم اگر دنبالشو بگیری آخر میرسی به این که اربابای اسلامیت این گند زدن وبس.
دوشنبه 17 مرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
لیلی ایرانی - ایران - تهران . گرامی --باور کن اکثر اینها در انگلیس و دیگر کشورهای اروپائی همین کور و کچلهای اسلامی هستند که بر سر هر موضوعی مثل سگ هار به جان دیگران می افتند ولی دلم نمی سوزد وقتی این اشغالها با هزار حقه اقامت و پناهندگی می خواهند و این کشورها قبول می کنند نوش جانشان/
دوشنبه 17 مرداد 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس حق با شماست دوست گرامی.بالاخره دولت انگلیس متوجه میشه وقتی به هر تروریست بی سرو پایی اقامت میده در نهایت چه فجایعی اتفاق میفته.فقط مشاهده کنین کامنتای این کور و کچلهای مزدور رو در بالا که دارن افاضات میکنن.اخه دنبال این بهانه ها میگردن همیشه.شاد باشید
سه‌شنبه 18 مرداد 1390

آرش نوری - ایران - کرمان
دوست عزیز اگر کار ایرانه باعث افتخار هر ایرانی باغیرته این روباههای مکار دیگه باید سر بزارند و بمیرند دیگه جوانان خدا جوی انگلیس شجاعانه دارن با تحریم دولت علیه مردم یا ریاضت اقتصادی میجنگند
سه‌شنبه 18 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.