طرز تهیه رولت خرما


طرز تهیه رولت خرما

مواد لازم

گردو:=به مقدار لازم
پودر نارگیل =به مقدار لازم
پودر پسته =به مقدار لازم
بادام =به مقدار لازم
خرما =۱ کیلوگرم

طرز تهیه

هسته خرمای را دراورده و خرما را روی شعله خیلی ملایم گرم کرده و سپس درحالیکه هنوز داغ است با گوشتکوب آن را بکوبید تا له شود. سپس خرمای له شده را بین دو پلاستیک با وردنه باز کنید .

پلاستیک رویی را بردارید و روی خرما پودرپسته و بادام و گردوی بو داده بریزید. و با کف دست کمی فشار بیاورید تا به خرما بچسبد. سپس از یک طرف لوله کنید و کل خرما را در پلاستیک بپوشانید به مدت چند ساعت در یخچال بگذراید روی آن را می توانید پودر نارگیل بپاشید تا از چسبندگی اش کم شود. سپس با یک چاقوی تیز و بزرگ رولت را برش بزنید .

نکته:
-اگر ماکروویو در دسترس است خرما را درون کاسه ای بریزید و با قدرت ۶۰۰ وات به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بسته به مقدار مواد قراردهید. و ۲ تا ۳ بار در این فاصله خرما ها را زیر و رو کنید.

-بهتر است بادام و گردو را کمی روی حرارت ملایم بود دهید. کافیست که توی ماهیتابه بریزید کمی زیر و رو کنید.
-می توانید کمی آرد را روی حرارت بو داده سپس کمی کره به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید کمی که رنگ آرد تغییر کرد شعله را خاموش کنید.و این خمیر را روی خرمای له شده بریزید و با پالت یا چاقو پخش کنید. سپس گردو و پسته را بریزید.
shiva safapour - ایران - تهران
شگفتا! وقتی که بود نمی دیدم، ...وقتی می‌خواند نمی شنیدم.. وقتی دیدم که نبود.. وقتی شنیدم که نخواند...! چه غم انگیز است که وقتی چشمه ای سرد وزلال، . در برابرت، می جوشد و می خواند و می نالد،. تشنه آتش باشی و نه آب .. ایران تهران
دوشنبه 17 مرداد 1390

گلیا - ایران - تهران
shiva safapour - ایران - تهران هااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ رولت خرما نبود؟ ] چه ربطی داره؟
سه‌شنبه 18 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.