گوگل ازدواج ، شغل جدید جوانان عربستانی!


گوگل ازدواج ، شغل جدید جوانان عربستانی!

گوگل ازدواج» به شغل پردرآمدی برای بسیاری از جوانان عربستان سعودی تبدیل شده است.

به گزارش ایتنا به نقل از الشرق الاوسط، موضوع این شغل عجیب و نوظهور، تحقیق درباره رفتار و گذشته پسرانی است که به خواستگاری یک دختر می‌روند.

بنابراین مشخص است که «گوگل ازدواج» هیچ ربطی به سایت اینترنتی گوگل ندارد.

در «گوگل ازدواج» خانواده دختر به ازای پرداخت پول به یک فرد مشخص، از وی می‌خواهند درباره جوان خواستگار تحقیق کرده و جستجوی همه جانبه‌ای در مورد وی به عمل آورند.

این موضوع به ویژه در مورد پسرانی که از خانواده‌های غریب و ناآشنا هستند، بیشتر اهمیت می‌یابد.

فرد پژوهشگر به ازای دریافت مبلغی که معمولاً بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار است، در مورد گذشته پسر خواستگار تحقیق کرده و روابط اجتماعی وی را چه در محل کار و چه در محل سکونتش مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی سپس این اطلاعات را به خانواده دختر تحویل می‌دهد.

بر اساس این گزارش، یکی از موارد مهمی که پژوهشگر باید دنبال کند، میزان پایبندی داماد آینده به نماز است و این موضوع بخشی از «گوگل ازدواج» محسوب می‌شود.

خارج شدن خانواده‌ها از حالت سنتی و نیز افزایش جمعیت شهرها از جمله عواملی است که تقاضاها برای این شغل را بیشتر کرده است.

عبدالرحمان القحطانی، یکی از جوانانی که این حرفه را برای کسب درآمد انتخاب کرده می‌گوید شغل وی در تمام طول سال مشتری دارد و به ویژه در فصل تابستان که مراسم ازدواج بیشتری منعقد می‌شود، تقاضاها برای آن بیشتر می‌گردد.

*Fanoos* - ایران - علی آباد کتول
چه جالب ای ول !
یکشنبه 16 مرداد 1390

*Fanoos* - ایران - علی آباد کتول
دیگه خیال طرفین آسوده !من که خیلی خوشم اومد از این طرح
یکشنبه 16 مرداد 1390

hamzehveronique - ایران - تهران
بر و بکس بریم عربستان شاغل بشیم-گوگلمونم که خوبه
یکشنبه 16 مرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
مگه عربها قادر به تلفظ " گ " هستند که چنین نامی بر روی اینکار که همان خبرچینی و جاسوسی نام داشت گذاشتند !? و از طرفی, اینکه چیز نویی نیست در فرهنگ ازدواج ایران ما, که والدین از کانالهای مختلف اطلاعات بسیار محرمانه را در باره عروس / داماد جمع اوری میکنند و از این قبیل حرفها ! جان کلام اینکه, گوگل ازدواج به تلفظ عربی کوکل زوج شنیده میشود !?
یکشنبه 16 مرداد 1390

a.ahooraei - المان - کلن
خوب fanoos جان شما هم میتونی بدون تحقیق با یه آخوند و یا دختر ملا ازدواج کنی، چرا که، اینها نمازشون که یکی از آلات عوام فریبیشون، قضا نمیشه.
یکشنبه 16 مرداد 1390

pelle - سوئد - استکهلم
khosh bavar - ایران - یزد- سلام فرهاد جان کاملا حق باشماست چون عربها حرف " گ" را نمیتوانند تلفظ کنند و بجاش چیزی مانند "ج" تلفظ میکنند اینجا عربها خیلی حروف را با یک صدای دیگر تلفظ میکنند که متوجه شدن منظورشان را گاهی مشکل میکند . تحقیق کردن در ازدواج همانطور که شما هم نوشتید تا آنجایی که من هم شنیدم در ایران هم از قدیم مرسوم بوده، بخاطر اینکه با شخصی اشتباهی ازدواج نکنند و دچار خطای بزرگی نشوند، ولی این کار زمانی شاید لازم باشد که دختر و پسر در یک جامعه و خانواده سنتی و مذهبی باشند و امکان هیچگونه ارتباط و آشنایی بین آنها برای شناخت طرفین وجود نداشته باشد . قربانت پله .
یکشنبه 16 مرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
معمولا اینها از رهبرشان مثل 1400 سال پیش رفتار میکنند با زور و تجاوز
یکشنبه 16 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.