واکنش‌ها به سریال جنجالی معاویه، حسن و حسین


واکنش‌ها به سریال جنجالی معاویه، حسن و حسین

بی بی سی : حمله به باورهای شیعه یا بیان حقایق تاریخی؟ معاویه، حسن و حسین نام مجموعه ای تلویزیونی که درماه رمضان در کشورهای عربی پخش شده و جنجال های زیادی به پا کرده است. این سریال که در شب های رمضان پخش می شود، روایت شکل گیری مذهب شیعه است از نگاه اهل تسنن. سریالی که موافقان و مخالفان زیادی دربین فقها و علمای شیعه و سنی مذهب پیدا کرده است. اعتراض ها به پخش این سریال به ایران هم رسیده است. بعضی فقها تماشای آن را حرام کرده اند.

فریبا صحرایی گزارش می‌دهد

sankari - فنلاند - هلسینکی
حدود بیست سال پیش وقتی از ایران خارج میشدم دوست اگاه و روشن فکری به من توصیه با ارزشی کرد که باعث شد با چشمان باز به اینجا بیام. او گفت اگر میخواهی موفق شوی از دو چیز پرهیز کن که مذهب و سیاست باشد و در عوض به دو چیز بپرداز که تحصیل و کار باشد. ...
یکشنبه 16 مرداد 1390

odin - بلژیک - انتورپن
به این میگن دعوای دزدها بر سر غنائم. هنوز یه فیلم واقعی بر سر اینکه این دزدها چه به سر کشورها و سرزمینهای اشغالی میاوردن ساخته نشده اما دزدها سر روایتهای خودشون دعواشون راه افتاده.اقا جان دعوا نداره بفرمایید کارنامه این افراد رو و نتیجه دین و اخلاقی که گسترش دادن ببینید. هر جا که پا گذاشتن گند و نکبت ببار اوردن،خشکسالی و طاعون راه انداختن. از شمال افریقا تا نزدیک چین ونصف هند همه کویر و لمیضرع شده. درست سرزمینهای اشغال شده توسط مسلمین عزیز. شمال و جنوب این مناطق و هر جا که این اعراب پاشون نرسیده هنوز سرسبز و تولیدگره.بدبخت ایران ما که اولین طعمه براشون بود.
یکشنبه 16 مرداد 1390

DKDK - دانمارک - اسلیس
عجب ادمهای تعصبی و بیمنطقی هستند عده ای..هر انسان باشعور و فهیم به اعتقادات همه انسانها احترام میگذارد هر چند ان اعتقادات را قبول نداشته باشد.اگر قرا بود بهائی به مسیحی.زرتشتی به بودائی.یهودی به کلیمی و کریستین به مسلمان و.....بیحرمتی و فحاشی میکردند همه انسانها باید بجان هم می افتادند.نه عزیزان تمامی ادیان برای باشرفها و باشعوها محترمند.اگر تعدادی نادان و سودجو به اسم مذهب ظلم و دزدی و زورگوئی میکنند نباید به مذاهبشان توهین کرد.ضمنا در هر دین و مذهبی انسانهای بد وجود دارند.در اخر عقیده هر کس برای خودش محترم است و نپذیرفتن عقیده دیگران هیچ اشکالی ندارد.اما توهین به عقیده دیگران کار انسان با سواد و محترم و باشخصیت نیست.
یکشنبه 16 مرداد 1390

snowy me - سوئد - مالمو
هنوز هم در وقایع 14 15 قرن پیش عربستان دست و پا میزنیم. دنیا به کدوم سمت میره و ما به کجا؟
یکشنبه 16 مرداد 1390

armin53 - انگلیس - انگلیس
دینی که پیروانش دوست ندارن سر به تن همدیگه باشه رو باید از ریشه کات کرد. که در صدر برنامه های خداوند میباشد . یعنی نابودی تمامی ادیان . ( مکاشفه ۱۷ : ۱۶ ، ۱۷ _ متی ۷ : ۱۵ - ۱۹ ).
یکشنبه 16 مرداد 1390

mehrdad.n.l - هلند - امستردام
. جای تاسف دارد ایرانیانی که روزی زمین زیر پای انان بود و سنبل علم اموزی و امپراطوریها بودند امروز سرگرم خاله بازی های مسخره کوچه های مکه و کوفه شدند . جهان بکجا میرود و ما کجا ؟ پروردگارا مارا و سرزمین مارا از شرر این جهالت ها برهان و خرد را بر ما حاکم کن .
یکشنبه 16 مرداد 1390

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
DKDK - دانمارک - اسلیس دوست عزیز یه جای دیگه هم گفتم این مغلطه احترام به عقاید رو بریز دور همه انسانها محترمند ولی هیچ عقیده و نظر و مذهبی لزوما محترم نیست و قابل نقد کردن و به چالش کشیدن میباشد این اسمش بی احترامی نیست!اعتراض به خرافات و دروغ و وحشیگری و بچه بازی و.. بی احترامیه؟
یکشنبه 16 مرداد 1390

romano - ایران - تهران
اتفاقا از این سریالها بترسید که می‌خوان تاریختونو مصادره کنن. در آینده اینها برنامه‌های اینچنین دارند. موضوع شیعه و سنی نیست دقیقا در 8 سال قبل در امارات سریالی به نام ابوخیام پخش می‌شد که قصد مصادره خیام نیشابوری! را بنام دانشمند عرب داشت. همچنین رازی که مفهوم کلمه ری می‌دهد (داخلش هوار میکشه) اخیرا از طرف برادران مسلمانمان که دزدی بر آنها حرام است! بعنوان طبیب عرب در حال دزدیست. چاره این دردها آزادی این مملکت و نشستن کارگردانهای صاحب سبک ایرانی پشت دوربین، نشستن نقاشها و مینیاتوریستها با چای نبات و دل خوش و موزیک پشت بوم و کار، آمدن هنرمندان بین‌المللی ایرانی (اینها سرمایه ای هستند من خیلی خوشبینم در یوتیوب سپیده رئیس سادات رو جستجو کنید) و راه افتادن هنرهای پدریست. آنوقت عرب آنجا رود که نی انداخت. البته من خیلی به آینده خوشبینم دوچیز درحال تبدیل شدن از نطفه به بار نزدیک به زایمان در فکر مردم ایران (اکثریت نه) است یکی ایرانی زندگی کردن و دیگری سکولاریزم این دومی را خودم با توجه به اعتقاد خدا می‌پرستم.
یکشنبه 16 مرداد 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
بوی گند تفرقه و بدبینی مدتهاست که به مشام میرسه در این میان احمق هایی که اتیش بیار معرکه هستند بایستی بفهمند که نه ایرانیان و نه اعراب ( شیعیان و سنی ها ) هیچکدام در این میان نفعی نخواهند برد !!
یکشنبه 16 مرداد 1390

Dara va sara - استرالیا - ملبورن
من تعجبم از اینه که یه عده هی 1400 سال پیش 1400 سال پیش میکنند ولی هنوزم سر امام حسن و حسین و الله قسم میخورن. و شاید هم تند وتند کامنت میزارن و دنبال گوشت حلال میرن که افطاریشون مقبول بیوفته.و وقتی داستان امام حسین بهشون میگی حال ندارن گوشبدن.ولی پایه تلوزیون جمهوری اسها. میشنن و سریالشو نگاه میکنند.و توان جواب مخبطی مثلDKDK - دانمارک - اسلیس هم ندارن که بدن.
یکشنبه 16 مرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
بابا دینتان مملو از خون سرقت اموال کشورها- سکس با همسران شوهران کافر کشته شده/از جمله ایرانیان در قادسیه/ و تجاوز به دختر 9 ساله است و هزار کوفت و زهر مار دیگر /شرم اور/ ولی مربوط به اعتقادات شخصی تا روزیکه در نرمهای یک اجتماع سالم نفوذ نکند حال که ایران را فاضلاب اندیشه کرده هر توهینی روا...
یکشنبه 16 مرداد 1390

EPICOROS - فرانسه - لیون
اگر میخواهید کشورتان ایران را نجات دهید بهرام مشیری و نظرات او را بشناسید و بدیگران معرفی کنید.
یکشنبه 16 مرداد 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
خاورمیانه مسلمان هنوز در هزار و چهارسد سال پیش گیر کرده و هنوز دعوا بر سر مزخرفاتی مانند امویه و اینکه کی امام بود و شعیب و ابن ملجم و ....و دیگر کور و کچل های تازی است، در حالیکه آسیایی ها و آرزانتین و برزیل و شیلی گدا گرسنه چند دهه پیش، پیشرفتهای شگفت اوری کرده و سرگرم رقابت با اروپا و امریکا هستند. مشکل فرهنگ و تعصبهای عربی است که کشورمان را نابود کرده است، وگرنه کشورهای مالزی و اندونزی و مراکش و تونس و نیجریه و ترکیه که مسلمان یا نیمه مسلمان هستند به این حرفها کاری ندارند.
یکشنبه 16 مرداد 1390

mehdi1359 - ایران - تهران
sankari - فنلاند - هلسینکی . حدود بیست سال پیش وقتی از ایران خارج میشدم دوست اگاه و روشن فکری به من توصیه با ارزشی کرد که باعث شد با چشمان باز به اینجا بیام. او گفت اگر میخواهی موفق شوی از دو چیز پرهیز کن که مذهب و سیاست باشد و در عوض به دو چیز بپرداز که تحصیل و کار باشد. .. . دو شما نصیحت خوبی کرده من این حرف رو به همه میزنم چه کسانی که ایران هستن که کسانی که میخوان از ایران برن اونجا فقط درس وکار همین
یکشنبه 16 مرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
یک عیسی مسیح اومد و صدها فرقه مسیحیت دشمن همدیگه شدند و قرنها همدیگر رو کشتند. یک محمد اومد و .. یکی نیست به این جماعت با ایمان و خداپرست بگه که گور پدر خودتون و اون مقدسات تون که باعث مرگ و نیستی میشه. آخه به من چه ربطی داره که تو به این و اون اعتقاد داری؟!!! این مشکل تو و عقیده ات هست و نه من!!! اگه خداپرستی یعنی قتل و کینه و دشمنی و .. من چنین خدای رحمان و رحیمی رو نمیخواهم. مال خودتون ...
یکشنبه 16 مرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
بابا این حسن و حسین و عمر و شمر و و .... ارزونیه همون ملییتی که این ..بودند. به ما چه اصلا" ? من هزاران بار ترجیح میدم, از دوران و اتفاقات و اجتماعات و تمام ذوایای تاریخ ایران بشنوم و ببینم و یا بخونم. هر جامعه ای با شناخت به تاریخ و مبدع خود خیلی واضح تر و راحتتر میتواند ابعاد اجتماعی خود را رسم کند و به ان بنا زندگی مناسب ان جامعه را شکل دهد. من به عنوان یک ایرانی که هیچ علاقه ای هم به اسلام ندارم, بدون اینکه قصد برخورد با عقاید مسلمانان رو داشته باشم , موارد و اتفاقاتی که به تاریخ من و اصل و نسب من لطمه میزند طبیعتا" مورد حمله قرار میدهم و معتقدم به عنوان ایرانی خائنم اگر نکنم.! پس تمام این بدویان ارزانی عربان و مرا جاوید ایرانم ارزوست.
یکشنبه 16 مرداد 1390

Afshin London - انگلستان - لندن
ای کاش ایرانیان توجه ای به این جور چیزها نداشتند و فیلمهایی درباره تاریخ کشور خودمون ساخته میشد. به ما چه که یه عرب خونخوار هزاروچهارصدسال پیش با حسن و حسین چکار کرد.
یکشنبه 16 مرداد 1390

erfan_p0wer - ایران - تهران
. DKDK - دانمارک - اسلیس . زنده باد. حرف حساب رو شما زدید.بقیه هم که بدگوئی میکنن فقط ادای روشنفکرارو در میارن و هیچ چی نمیدونن
یکشنبه 16 مرداد 1390

Pezhman - اتریش - وین
اسلام دین نیست.حزب دزدان است. طریقش راهزنی وغنیمت گیری وغارت کشاورزان است.برده نمودن انسانهای آزاد , وادار نمودن یهودیان ویکتا پرستان به زورشمشیر به پرستش کعبه وسنگ سیاه (حجر الاسود).قوم یکتا پرست بنی قریظه نمونه آن است. به جرم نپرستیدن سنگ مقدس حجر الاسود , همگی را سربریدند.مگر آنهایی که مسلمان و از آئین یکتا پرستی دست برداشته, سنگهای بتخانه را طواف کردند.از جمله حجر الاسود بی خاصیت را. بهرام مشیری و نظرات او را بشناسید و بدیگران معرفی کنید.درYouTube موجود است.
یکشنبه 16 مرداد 1390

sir.amir - انگلستان - منچستر
sankari - فنلاند - هلسینکی ببینم این دوسته شما ناموس میدونه چیه یا فقط پول را میشناسه .کسیکه به مسائل کشورش بی تفاوت باشه همانند کسی است که براش فرق نمیکنه زن و بچه اش مورد سوئ استفاده قرار بگیره .در مورد این دین هم باید اگاه شویم که این امامان کار مفید کردن برای بشر یا امسال خیام و عطار و فردوسی وکوروش برای مثال همین حسن که 300 تا زن داشته خوب حقش زهر نبوده از طرف همسرش واقعا عقل چیزه خوبیه
یکشنبه 16 مرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - /پاریس
sourena.de - آلمان - اشتوتگارت . دوست عزیز ایا به این فکر کرده اید این 3 دین سامی بجای نزدیکی انسانها مسبب بزرگترین قتل عامهای تاریخ بشر شدند و حتی را مردگان این 3 دین هم جداست????گورستان اسلامیها/یهودیان/مسیحیان/ جز ننگ چه می توان گفت
یکشنبه 16 مرداد 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
.... همشون / چه معاویه وچه حسین . به ماچه / یک فیلم از بابک خرمدین بسازند .
دوشنبه 17 مرداد 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
sankari/ خدایش 20 ساله ازایران خارج شدی و تحصیل و کار کردی (اگر راست بگی(که بعیدمیدونم )الان اگر تو ایران همین کار رامیکردی اوضاعت بهتر بود . چرا پس از ایران زدی بیرون .توکه نه کار به سیاستداری نه به دین .
دوشنبه 17 مرداد 1390

Dara va sara - استرالیا - ملبورن
sankari - فنلاند - هلسینکی. افرین به تو پسر عاقل. تو مثل دانشجویان دیگر نبودی که خیانت به مردم را ببینی و قیام کنی. تو مثل اونا نبودی که تجاوز به دختران رو ببینی و اعتراز کنی. بخاطر همین اونا رفتن زندانو رودهاشون پاره شود و تو رفتی فلاند و تحصیل کرده شدی. من بارها گفتم. ما دشمن نداریم اما تا دلمان بخواهد خوائن به وطن داریم.
دوشنبه 17 مرداد 1390

sir.amir - انگلستان - منچستر
Dara va sara - استرالیا - ملبورن دورود بر شما اگر این کوته فکران نبودن هیچ موقعه به کسی ایراد نمیگرفتن چرا وطن پرستی یا چرا به سیاست می اندیشی جوانان ما جان دادن تا گروهی بیا و دم از شکنجه و اعدام بزنند و اقامت بگیرن و بعد خیانت کنند بخون عزیزانمان و به وطن سفر کنند شرم بر انها
دوشنبه 17 مرداد 1390

sankari - فنلاند - هلسینکی
دوستانی که برداشت غلط از کامنت داشته اند کسانی هستند که خودشان مشکل دارند و یا نا اگاه هستند.اگر توانستید کشوری را نشان دهید که در سایه دین سالاری توانسته باشد برای ملتش رفاه ازادی و دموکراسی و غیره.....داشته باشد ویا شخص متعصب مذهبی که به افکار دیگران احترام بگذارد من جلوی حضرات منتقد لنگ میاندازم.در ضمن کی گفته من نسبت به وطنم بی تفاوت هستم.ایا به نظر بعضی دوستان لازمه وطن پرستی داشتن عقیده مذهبی و یا فعالیت در گروههای سیاسی است.oghab - فنلاند - هلسینکی در مورد نظر شما باید بگم شما بدون شناخت از دیگران نظر میدهید وانچه که از که از مغز مریضتان تراوش میکند عرضه میکنید. من کی گفتم تحصیل کرده ام و یا کار ازاد دارم و غیره.. فقط نظر شخص دیگری را مطرح کردم. واقعا جای تاسف دارد.
دوشنبه 17 مرداد 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
sankariتورا که خانه نهی است . بازی نه این است / با کامنت اخرت خودت را نهی کردی .
دوشنبه 17 مرداد 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
باsalarkhan کاملا موافقم.این چه استدلالیه به عقاید هم احترام بذارین! اینجوری باشه باید به عقاید نژادپرستا هم احترام بذاریم.اخه چطوری میشه به دینی که سراسر خشم و جنگ و خشونته احترام بگذاریم و اسم خودمونم بذاریم انسان ازاد؟! اخه من به عنوان یک زن چطوری میتونم به دینی مه منو به عنوان یک انسان کامل قبول نداره احترام بذارم که اگر گذاشتم از یه چهارپا کم فهمترم.
سه‌شنبه 18 مرداد 1390

Dara va sara - استرالیا - ملبورن
sankari - فنلاند - هلسینکی..بنده شخصا" نمیدونم شکل و شمایل افراد روشنفکر و اگاه چه شکلی.ولی تا حدودی میشه از صحبت کردنشون که چقدر به عمق فرضیه توجه می کنند و ما را نصیحت میکنند به قدرت افکارشون پی برد. این اقا دوست شما به نظر من نتنها یک روشنقکر محسوب نمیشه یلکه من این افراد را نان به نرخ روز خور میشناسم که متاسفانه ما خیلی از اینها داریم. و درست برعکس نصیحت این اقا در شرایت کنونی ما باید خیلی مواظب این دو مطلب باشیم.
سه‌شنبه 18 مرداد 1390

sankari - فنلاند - هلسینکی
oghab - فنلاند - هلسینکی. از اظهار نظراتت این طور بر می اید که اصلا عمق مطلب را درک نکردی و به جزئیات کم ارزش توجه میکنی.البته شاید بیشتر از این ظرفیت و ادراک نداری.چون اگر به کامنت دومم توجه میکردی و میفهمیدیش جوابت را میافتی.دوست عزیز اگر چیز قابل توجهی از مغزت خطور نمیکند همان بهتر که سکوت اختیار کنی چون سنگین تری.
سه‌شنبه 18 مرداد 1390

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
لیلی ایرانی - ایران - تهران درود بر تو این مغلطه و دهها مغلطه دیگر مسلمانان فقط برای عوامفریبی و چپاول مردمه.چطوری میشه به نظری که میگه زن را کتک بزنید(سوره نساء)احترام گذاشت؟به عقیده ضد علمی حرف زدن مورچه(سوره نمل)غروب کردن خورشید در چشمه لجن کشتن مرتد....احترام گذلشت؟؟
سه‌شنبه 18 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.