چرا تابستان‌ها افسرده می‌شوید ؟


چرا تابستان‌ها افسرده می‌شوید ؟

همه ما در مورد افسردگی‌های شایع در فصل زمستان چیزهای زیادی شنیده‌ایم اما آیا می‌دانستید مشابه این حالت در فصل تابستان هم ممکن است رخ بدهد؟

افرادی که به افسردگی‌های تابستانی دچار هستند در این دوران کمتر می‌خوابند، اشتهای‌شان کاهش پیدا می‌کند و حتی ممکن است وزن کم کنند. این افراد بسیار زودرنج و عصبی می‌شوند و با کوچک‌ترین اتفاقی، خونسردی خود را از دست می‌دهند.

 
همان‌طور که می‌بینید، علائم این بیماری تفاوت‌های زیادی با افسردگی‌های زمستانی دارد. در این نوع افسردگی، بیماران بیشتر می‌خوابند و غذاهای بیشتری هم مصرف می‌کنند.

 
به‌نظر می‌رسد، شدت افسردگی‌های تابستانی بیشتر باشد، به‌طوری که حتی برخی از بیماران ممکن است در معرض خطر خودکشی قرار داشته باشند.دانشمندان معتقدند؛ افزایش شدت تابش نور خورشید در بروز این بیماری نقش مهمی بازی می‌کند. افراد زیادی هستند که نمی‌توانند گرما و تابش نور خورشید را تحمل کنند و آن را به‌صورت افسردگی نشان می‌دهند.
 

با فرا رسیدن تابستان، نظم ساعت طبیعی بدن در تعداد دیگری از انسان‌ها به هم می‌خورد و آن‌ها را بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی می‌کند.این افراد می‌توانند با زود بیدار شدن از خواب و استفاده از آفتاب اول صبح ساعت طبیعی بدن خود را به سمت جلو بکشند و تا حدی علائم این نوع از افسردگی را کاهش دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد، گرفتن دوش آب سرد، خنک کردن فضای داخل خانه، شنا کردن و مسافرت به مناطق خنک‌تر می‌تواند به بهتر شدن این بیماری کمک کند. مراجعه به روان‌پزشک و استفاده از درمان‌های دارویی هم در زمانی که علائم این بیماری متوسط یا شدید هستند، توصیه می‌شود.

baran828 - ایران - تهران
منم تابستونو دوست ندارم!
شنبه 15 مرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
من که میگم به خاطر هوای گرمه
شنبه 15 مرداد 1390

gorgnama - ایران - تهران
من یکی که هر وقت میخوام برم بیروون غمم میگیره که باز الان باس سوار اتوبوسهایه گرم و شلوغ بشم.از اوون ور میام خوونه کولر میزنم بفکر قبض برق که می افتم باز افسرده میشم.اگه ایرانم مثل کشورهای پیشرفته همجا امکانات یکی بود میرفتم تبریزی اردبیلی یه جای خنکی این چند صباح عمرو میگزروندم!!!!!!
شنبه 15 مرداد 1390

Royan - المان - المان
من که عاشق تابستون و گرمای آفتاب و لباس سبکم , بر عکس از زمستان و سرما و پالتوی سنگین و چتر و پوتین حالم به هم میخوره پاییز هم خیلی دوست دارم با اون رنگهای قشنگش و برگهای روی زمین , بهار هم بد نیست اگر شبها بارون بیاد.
شنبه 15 مرداد 1390

amir58 - ایران - مشهد
فصول موردعلاقه من اول پاییز دوم زمستان سوم بهار وتابستان هم که .............
یکشنبه 16 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.