احمدی‌نژاد: در ایران کسی به خاطر ابراز نظر زندانی نمی‌شود


احمدی‌نژاد: در ایران کسی به خاطر ابراز نظر زندانی نمی‌شود

احمدی‌نژاد در مصاحبه با شبکه خبری "یورو نیوز" مدعی برگزاری آزادترین انتخابات در ایران شد. او اختلاف خود با آیت‌الله خامنه‌ای را رد کرد و در باره موسوی و کروبی گفت که شخصا آرزو دارد در هیچ‌جای دنیا کسی زندانی نباشد.

محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی زنده با شبکه تلویزیونی "یورو نیوز" به موضوعاتی چون محاکمه حسنی مبارک، مسائل سوریه، مناسبات ایران با  غرب، حوادث پس از انتخابات در ایران، طرح‌های اتمی این کشور و روابط خود با مجلس و آیت‌الله خامنه‌ای پرداخت.

احمدی‌نژاد در واکنش به سئوالی پیرامون اخبار مربوط به اختلاف میان وی و رهبر جمهوری اسلامی گفت: «موقعیت رهبری در ایران کاملا معلوم است و هیچ اختلافی وجود ندارد.»

او اختلاف نظر بین خود و مجلس را از ملزومات «یک جامعه آزاد» دانست و با اشاره به انتقاد روزنامه‌های موجود در ایران از رییس جمهور، ادعا کرد که در این نشریات «افراد گوناگون بدون کوچکترین واهمه‌ای، انتقادات خود را مطرح می‌کنند».

احمدی‌نژاد منکر اختلاف‌نظر میان خود و آیت‌الله خامنه‌ای شد

در حالی است که دادگاه انقلاب تاکنون بسیاری از روزنامه‌نگاران ایرانی را به اتهام "تبلیغ علیه نظام" یا "توهین به رییس جمهور" به زندان یا محرومیت از کار محکوم کرده است. در آخرین نمونه، ماشاءالله شمس‌الواعظین، سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، برای اجرای حکم ۱۶ ماه حبس تعزیری به اوین فراخوانده شد. وی در پیامی خطاب به روزنامه‌نگاران ایرانی نوشت: برای پنجمین مرتبه و تنها به اتهام حرف‌ زدن به زندان می‌رود.

رییس جمهوری ایران در پاسخ "یورو نیوز" که آیا آزادی بیان شامل حال موسوی و کروبی نیز می‌شود و آیا مخالفان هم می‌توانند از سلول زندان یا خانه‌های تحت حفاظت خود با دولت ابراز مخالفت کنند، گفت: «دولت مسئول حبس کسی نیست و رییس جمهور حق دخالت در تصمیم‌های قوه قضاییه را ندارد.»

احمدی‌نژاد تاکید کرد که طبق قوانین جمهوری اسلامی افراد حق دفاع از خود را دارند. وی گفت که شخصا آرزو دارد  در هیچ کجای دنیا و در اروپا و آمریکا هم حتی یک زندانی و یک زندان مخفی وجود نداشته باشد.

رئیس دولت دهم تأکید کرد که در جمهوری اسلامی ایران، کسی به خاطر ابراز نظر زندانی نمی‌شود.

نزدیک به شش ماه از حبس خانگی موسوی و کروبی می‌گذرد

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از رهبران اپوزیسیون دولت به همراه همسران خود،  از ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ (۱۹ فوریه ۲۰۱۱) تاکنون در حبس خانگی به‌سر می‌برند و نه تنها حق دفاع از خود را نیافته‌اند، بلکه از تماس با اطرافیان خود نیز محروم بوده‌اند. انبوهی از معترضان انتخاباتی و  زندانیان سیاسی نیز بدون  دسترسی به وکیل، ماه‌هاست در زندان به‌سر می‌برند.

احمدی‌نژاد  در ادامه سخنان خود از نبود آزادی سیاسی در کشورهای غربی یاد کرد و گفت که در اروپا اجازه شکل گرفتن اپوزیسیون وجود ندارد و کسانی که در باره مسائل تاریخی اعتراض و انتقاد می‌کنند، زندانی می‌شوند.

اشاره احمدی‌نژاد به قوانین ضد نژادپرستی در برخی کشورهای اروپایی است که منجر به پیگرد انکارکنندگان هولوکاست یا کشتار یهودیان در جنگ دوم جهانی می‌شود. خود وی در سال ۱۳۸۴ در نشستی در تهران با نام "کنفرانس حمایت از فلسطینی‌ها" مساله هولوکاست را زیر سؤال برد.

رد تشابه بین تظاهرات منطقه و ایران

رییس جمهور ایران در بخشی از سخنان خود گفت که رویدادهای پس از انتخابات در ایران هیچ شباهتی با رخدادهای امروز منطقه ندارند. وی از آزادترین انتخابات در ایران سخن راند و افزود: «در این میان عده‌ای هم به ساختمان‌ها و مردم حمله کردند و پلیس و دستگاه قضایی به این موارد رسیدگی کرد.» وی عنوان کرد که دولت‌های اروپایی نیز اجازه شکل گرفتن اپوزیسیون را نمی‌دهند و تظاهرات و اعتراضات مردم در اروپا با برخورد بسیار خشن پلیس روبرو می‌شود.

مناسبات تهران و دمشق حسنه است

احمدی‌نژاد در اظهار نظر پیرامون محاکمه مبارک گفت: «مدیریتی که بر جهان حاکم است، بعضی دولت‌ها را به حدی از ملت‌های خود دور کرده که آنها به جای پیشرفت و آزادی، مجبورند رهبران خود را محاکمه کنند.» او تظاهرات ضد دولتی در سوریه را نیز به مداخله خارجی نسبت داد و از حق ملت‌ها برای آزادی و عدالت گفت.
 
پیش‌تر، مقامات سوریه که متحدان نزدیک جمهوری اسلامی به شمار می‌روند، در واکنش به بیانیه شورای امنیت در محکومیت خشونت‌های دولت سوریه علیه مردم این کشور، آن را مداخله در امور داخلی خود دانسته بودند.

«سیاست اروپا نسبت به ایران تحت تاثیر آمریکاست»

احمدی‌نژاد در ادامه گفتگو با "یورو نیوز" گفت که جمهوری اسلامی خواستار روابط دوستانه با اروپاییان است اما دولت‌های اروپایی سیاست خود را تحت تاثیر آمریکا اتخاذ می‌کنند. او برخی رهبران اروپایی را متهم  به موضع‌گیری "علیه ملت ایران" کرد و علت را در مخالفت ایران با سیاست‌های توسعه‌طلبانه و کنار گذاشته شدن شاه دانست که از دوستان آنها بوده است.

احمدی‌نژاد در این مصاحبه از تصمیم ایران به غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد نیز دفاع کرد و گفت که موضوع غیرصلح‌آمیز بودن برنامه اتمی ایران، ادعا و نظر سیاستمداران غربی است نه دانشمندان غربی.

وی هدف جمهوری اسلامی از تولید اورانیوم ۲۰ درصدی را استفاده از آن در راکتور تولیدکننده داروهای رادیو اکتیو دانست و تاکید کرد که تمامی فعالیت‌های اتمی ایران تحت نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌گیرد.

این در حالی است که در آخرین گزارش آژانس در باره ایران در ماه مه ۲۰۱۱ از "ابعاد نظامی احتمالی" برنامه اتمی ایران در گذشته و حال ابراز نگرانی شده است. در این گزارش آمده که آژانس سرگرم بررسی اطلاعاتی در باره تلاش ایران برای طراحی یک کلاهک هسته‌ای و جایگزینی آن با کلاهک متعارف موشک شهاب ۳ است.

farid turkeh - ایران - ایران
اعدامش میکنیم یا بهش تجاوز میشه.برا یک دفعه تو زندگیش راست گفت.
جمعه 14 مرداد 1390

zamanphp - ایران - اصفهان
اگه پول داشتم حتما اسم این مردک رو به عنوان "پدر دروغ ایران" در کتاب گنیس ثبت می کردم!
جمعه 14 مرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
محمود صغیر عجب دروغهای کبیری میگوید ! خجالت بکش, که اگر منظورت اینگونه اظهارنظر است مانند یاعلی گفتن ضحاک و امام حسین بهنگام تولد, پیتزا فروشی در صدر اسلام و اشپزخانه اسلامی و 100 ها چرندیات دیگر, بله درست گفتی, وگرنه با کوچکترین سوال " رای من کو " ما را روانه کهریزک کردی ! از اب بازی در پارک هم وحشت دارید زیرا بشماها برخورد که عوض ساندیسبازی, اب بازی کردیم !
جمعه 14 مرداد 1390

مبحوت - فنلاند - هلسینکی
موشک شهاب 3 فقط 2000 کیلومتر برد دارد ولی تاثیرات انفجار یک کلاهک اتمی تا شعاع 3000 کیلومتر کاملا" جدی است بنابر این موشک شهاب 3 برای کلاهک هسته ای مناسب نیست. این آژانس هم شاه بیت میسراید لوووووووووول
جمعه 14 مرداد 1390

mehrdad.n.l - هلند - امستردام
تاانجایکه از سال 41 یاد داریم نه خمینی راستگو بود نه ادامه دهندگانش .مموتی تو هم از ...... کمی از همشون نداری که هفت میلیارد نفر را مسخره کردی و غرب هم تماشا چی خوبی هست برای همه ی شما
جمعه 14 مرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
بله کاملا" درست میباشد, در ایران کسی به دلیل ابراز نظر زندانی نمیشود, به دلیل داشتن نظر زندانی و اعدام میشود.!
جمعه 14 مرداد 1390

Neda02 - کانادا - اتاوا
کلمه فقط جا افتاده. در ایران کسی به خاطر ابراز نظر (فقط) زندانی نمی‌شود. شکنجه می‌شود، تجاوز، تحقیر، توهین، تهدید .. جا افتاده بود.
جمعه 14 مرداد 1390

hameshehbahar - انگلستان - انگلستان
قیافش منو یاد سوسک میندازه!
جمعه 14 مرداد 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
از ان رهبر الدنگ گرفته تا این رئیس تمون و تا ان بسیجی دستمال بدست همه بیش از یک مشت دروغگو و شارلاتان چیز دیگری نیستند.
جمعه 14 مرداد 1390

marka - گرگان - ایران
تو که راست میگی ولی... ادم دروغگو
جمعه 14 مرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
بر پدر ادم دروغگو لعنت
جمعه 14 مرداد 1390

Royan - المان - المان
Neda02 - کانادا - اتاوا عالی بود مرسی
جمعه 14 مرداد 1390

hrm - ایران - مشهد
مموتی یک کلمه رو به قرینه معنوی حذف کرده شما بخوانید:. در ایران کسی به خاطر ابراز نظر " موافق ما" زندانی نمی‌شود. حالا با شرایط ایران معنی می ده
جمعه 14 مرداد 1390

poriyaye_vali - قطر - دوحه
در ایران ازادی بیان وجود داره اما ازادی پس از بیان وجود نداره!!!!
جمعه 14 مرداد 1390

علی محمودی نژاد - ایران - تهران
مرگ بر ال له نکبت خالق نکبت ال له ها!
شنبه 15 مرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - /پاریس
. احمدی‌نژاد: در ایران کسی به خاطر ابراز نظر زندانی نمی‌شود. ///ولی اعدام می شود///بر منکرش لعنت
شنبه 15 مرداد 1390

آپامه - استرالیا - سیدنی
آره اگه توی دلتان بگویید چقدر آب بازی توی این گرما می چسبه آزادید ولی اگه به دوستانتان یگویید بریم آب بازی یا آی بازی کنید آنوقت بجرم براندازی نظام می روید زندان
شنبه 15 مرداد 1390

ملاصدرا - ایران - شیراز
.. بابای آدم درغگو!!!!!!!!!!!!
شنبه 15 مرداد 1390

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
دوستان من سالها تحقیق کردم تا علت این دروغ گویی و وقاحت بیان آن رو پیدا کردم و الان واسه شما بازگو میکنم:بشکه!بله بشکه خواص بسیاری دارد که مهمترین آنها وقاحت و دروغگویی است!
یکشنبه 16 مرداد 1390

مهدی کیانمهر - ایران - تهران
کلی خندیدیم! خیلی وقت بود جک نگفته بود!
یکشنبه 16 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.