موساد پشت پرده ترورهای تهران


موساد پشت پرده ترورهای تهران

داریوش رضایی

 
در حالیکه دانشمندان اتمی ایران یکی پس از دیگری به قتل می رسند. پرسشی که بسیاری مطرح می کنند این است که آیا موساد، سازمان جاسوسی اسرائیل، با هدف خرابکاری در برنامه ساخت بمب اتمی توسط جمهوری اسلامی، در این ترورها دست دارد؟ مقام های اسرائیلی هیچ چیز را نفی نمی کنند. ژنرال های ارتش اسرائیل نیز با صراحت خواستار حمله هوایی بر ضد اهدافی در ایران شده اند.
 
به نوشته هفته نامه آلمانی اشپیگل، اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، در اوایل هفته جاری در پاسخ به این پرسش که آیا اسرائیل در کشتن دانشمندان هسته ای ایران دست داشته است، گفت: «اسرائیل دراین باره پاسخی ندارد.» در حالیکه این سخن وزیر دفاع اسرائیل «تکذیب» به حساب نمی آید، لبخند آقای وزیر به هنگام ادا کردن جمله فوق این گمان را تقویت می کند که اسرائیل چندان هم ناراحت این مسئله نیست که به اتهام سلسله قتلهای فیزیکدانان شاغل در برنامه هسته ای جنجالی ایران مورد شک قرار بگیرد.
 
در دنیای تیره و تار سرویسهای امنیتی و اطلاعاتی، شک چندانی وجود ندارد که اسرائیل پشت پرده ترور داریوش رضایی ایستاده است. در همین ارتباط، یک منبع آگاه اطلاعاتی اسرائیلی، در گفت و گو با اشپیگل گفته است: «این نخستین اقدام جدی است که با مدیریت تامیر پاردو، رئیس جدید موساد، صورت پذیرفته است.»
 
در تاریخ بیست و سوم ژوئیه، رضایی آخرین قربانی مجموعه ای از حمله های  مرموزی شد که در طول ۲۰ ماه گذشته به هدف حذف فیزیکدانان هسته ای ایران انجام شده است. این فیزیکدان ۳۵ ساله ایرانی به ضرب گلوله ای که در گلویش نشست در برابر چشمان همسر و دخترش، در شرق تهران، کشته شد. مطبوعات ایران اعلام کردند که دو نفری که ترور را انجام دادند سوار بر یک دستگاه موتور سیکلت از محل حادثه گریختند.   
 
ضربه ای به برنامه هسته ای ایران
 
اما مردی که در برابر همسر و دخترش به ضرب گلوله از پای در آمد چه کسی بود؟ به نوشته خبرگزاری اسوشیتد پرس، تا کنون آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در وین، آنچه را پیشتر رسانه های اسرائیل گزارش داده بودند، مورد تأیید قرار داده است: داریوش رضایی، دانشجوی مقتول فیزیک، بر روی «سیستمهای سویچینگ ولتاژ قوی» کار می کرده است، جزئی کلیدی و حیاتی برای احتراق مواد منفجره– که در شلیک کلاهکهای هسته ای مورد نیاز است. بر اساس شواهد، این فیزیکدان هر روزه در یک مرکز پژهشهای هسته ای در شمال تهران مشاهده می شده است. 
 
این واقعیت که قتل رضایی در ایران تأثیر به سزایی داشته است را می توان در گفته های کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  شورای اسلامی، مشاهده کرد که ترور رضایی را نشانه «استیصال و درماندگی» آمریکا و اسرائیل در برابر جاه طلبی های هسته ای رژیم تهران دانست. 
 
رضایی سومین فیزیکدان هسته ای ایرانی است که از آغاز سال ۲۰۱۰ شغلش به بهای جانش تمام شده است:
 
در ژانویه ۲۰۱۰، مسعود علی محمدی، یک فیزیکدان هسته ای، در اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور که در اتوموبیلش کارگذاری شده بود، کشته شد. کارشناسان غربی، محمدی را از برجسته ترین دانشمندان هسته ای ایران می دانستند.
 
در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۰، افراد ناشناس موتورسیکلت سوار، طی دو فقره حمله با چسباندن مواد منفجره بر روی بدنه خودرو مجید شهریاری، استاد فیزیک هسته ای، متخصص در انتقال نوترون که در ساخت بمب اتمی کاربرد دارد، وی را به قتل رساندند. همسر او نیز در جریان این حمله به شدت مجروح شد. 
 
فریدون عباسی در یک حمله همزمان مورد هدف قرار گرفت. اگرچه عباسی، که کارشناس جداسازی ایزوتوپ بود، متوجه موتور سوار مشکوکی در کنارش شد، و به همراه همسرش از اتوموبیل بیرون پریدند. هردوی آنها در اثر انفجار مجروح شدند. پس از آنکه عباسی بهبود یافت، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، او را به سمت یکی از معاونان رئیس جمهوری و همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی ایران منصوب کرد. 
 
منابعی در تهران می گویند که ایران انگشت اتهام را به سوی «مثلث شیطانی» آمریکا، اسرائیل و «همدستان مزدورشان» نشانه می رود. در مقابل، واشینگتن داشتن هرگونه مسئولیتی را در این قتلها تکذیب می کند و اسرائیل سیاست سکوت مبهم را در پیش گرفته است.
 
بخشی از یک طرح    
 
بنابرگفته منابعی در سازمان اطلاعاتی اسرائیل، قتل کارشناسان هسته ای ایران بخشی از یک طرح برای خرابکاری یا، دست کم، به تعویق انداختن برنامه هسته ای ایران است. برنامه مورد ادعا، علاوه بر ترورهای هدفدار، در برگیرنده تاکتیکهای دیگری نیز می باشد. به نظر می رسد، حملات سایبری با استفاده از ویروس رایانه ای «استاکس نت»، که در تابستان ۲۰۱۰ بخشهای بزرگی از برنامه هسته ای ایران را فلج کرد، بخشی از برنامه مخفی اسرائیل علیه ایران بوده است. 
 
به گفته منبع اطلاعاتی اشپیگل از درون ارتش اسرائیل، برای محافظه کاران در بدنه ارتش آن کشور، چنین عملیات مخفی کارانه ای برای مقابله با ایران به هیچ وجه کافی نیست. درخواستها برای بمباران ایران، به ویژه در بین افسران نیروی هوایی اسرائیل، هرروزه با صدایی رساتر به گوش می رسد. از آن سو، اسرائیل به دلیل دست زدن به چنین ترورهایی، با محکومیت های شدید از جانب کشورهای خارجی مواجه است.
 
آنچه مسلم است اینست که توصیه های کارشناسان موساد تا به امروز بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، و تصمیم گیرندگان آن کشور را مجاب کرده است که بهترین راه برای به تعویق انداختن دستیابی ایران به بمب اتمی هدف قرار دادن چهره های کلیدی و تجهیزات برنامه فوق بوده است. چیزی که مشخص نیست آنست که تا چه مدتی نتانیاهو راضی خواهد شد که این برنامه را دنبال کند. سیاستمداران اورشلیم، به خوبی آگاهند که وقتی موساد می گوید مأمورانش باید نقش رهبری در مقابله با برنامه هسته ای ایران داشته باشند، آن سازمان در عین حال، ازین رهگذر منافع خود را نیز دنبال می کند.
 
منبع اشپیگل تأکید می کند: «تا زمانی که موساد نقش اصلی را در مبارزه علیه بمب اتمی ایفا کند، بودجه های عظیم هم به سوی این سازمان سرازیر خواهد شد.» اینکه دست آخر شاهد یک تهاجم نظامی آشکار و همه جانبه علیه تجهیزات هسته ای ایران باشیم یا خیر به این بستگی دارد که برنده جنگ داخلی در اسرائیل کدام گروه خواهد بود: ارتش یا سازمان امنیت اسرائیل. منبع اطلاعاتی در در پایان خاطرنشان می کند: «مانند خیلی  جاها، اینجا هم رقابت بر سر میزان نفوذ و اعتبار است.»  
iranesabz - هلند - امستردام
از اول هم معلوم بود که سازمان تروریستی موساد و رژیم نژاد پرست اسرائیل در این جنایات دست دارند. این نشانه بی‌ لیاقتی جمهوری ولایت فقیه است که روز روشن جوانان ایرانزمین را ترور کنند.
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

mehrdad.n.l - هلند - امستردام
دنیای سیاست واقعا تعفن اور است
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

iran-esfahan-ario barzan - ایران - اصفهان
روز به روز تنفرم از اسرائیل بیشتر میشه.تف به ذاتشون
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

مبحوت - فنلاند - هلسینکی
آفرین به اسرائیل و موساد. چقدر باهوش و زرنگ هستند. پس همه با هم دست به دعا برمیداریم: "خدایا تو را سپاسگزاریم که به ما دریوزگی عطا کردی که تکه نانی بدزدیم و دریوزگان را حمایت کنیم".
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

DADA_ST - هلند - آمستردام
در ایران هنوز فرهنگ استفاده از محافظ شخصی‌ برای افراد مهم وجود ندارد فقط از آقایان که هیچ ارزشی هم ندارند حتی به اندازه یک سیلی‌ محافظ شخصی‌ میگذارند . باز هم رّد پای سیاست و جنگ قدرت . حیف از این جوان و جوانانی چون او
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

afshin7174 - ایران - تهران
گلی به جمال دوستان خارج نشین( خیانتکاران) البته شما حق دارید که از اینها حمایت کنید آخه این دولتها جلوتون استخوان میندازن. پس بسازید به همین استخوانها که ما سربلندیم و شما شرمنده.
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

SilverSaeeD - ایران - تهران
خب فکر کنم حرف از اسرائیل شد و دوستان ایرانی چند آتیشه وطن دوست ما سکوت اختیار می کنند..!!! اما همین که یه خبر بیاد ایران فلان جا تو ترور دست داشته لااقل 150 تا کامنت فحش بد و بیرا به هر کسی که دلشون میخواد اینجا نوشته میشه.. اصلا بحث سیاست نیست که بگیم ایران بهتره یا اسرائیل.. بحث وطن فروشیه
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

perfectman - هلند - اوترخت
وقتی با پول ایران رفیق حریری ترور میشه خوب چیزی که عوض داره گله نداره
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

baran828 - ابران - تهران
واقعا خود اسراییل هم چهره ی موجه وابرومندی تو دنیا داره که اینکارارو میکنه؟یک رژیم متعصب افراطی!
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

ali1111 - ایران - تهران
چطور هنوز قاتل یا قاتلین دستگیر نشده اند? موساد چند وقت پیش هم در دوبی اقدام به ترور یکی از رهبران حزب ا..کرد که با مخالفت حتی خیلی از کشور های غربی روبرو شد. دولت ایران با این سیاستی که در پیش گرفته باید منتظر عواقب بدتر از این ها باشد ولی مگه براشون مهمه?تهران
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

amir-amir - کانادا - تورنتو
این جنایات ترویستى صد در صد کار اسرائیل است البته نقش رژیم ملایان در سپر بلا قرار دادن جوانا ن برومند ایران کاملا مشهود است
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

morid - ایران - بوشهر
ایا کشته شدن پانصد د انشمند عراقی که امروز سازمان حقوق بشر اعلام کرد به دست سازمان تروریستی موساد ترور شده اند ساندیس خور بوده ویا عامل ژیم ایرانند؟البته جوانان ایران دارند در همه ی زمینه های علمی پیشرفت های شگرفی میکنند واین خاریست در چشم کرکس های لاشخوراسراییلی وایادی انها.
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

Royan - المان - المان
afshin7174 - ایران - تهران واقعا جای تاسف است که پس از 32 سال هنوز هم گول این حرفها را میخورید البته ساندیس خورها ملت را با این حرفها گول میرنند تا جیبشون خالی نماند و یخچالشون پراز ساندیس باشد .
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

javad62 - ایران - اصفهان
افشین 7174 - وقتی امثال شماها رو میشه با یک ساندیس گول زد حکومت کردن بر افرادی امثال شما زیاد هم نباید سخت باشه. اگه ی کم تاریخ هم خونده باشی میبینی که ظلم هیج وقت پایدار نیست. من از هر چی سیایتمداره حالم به هم میخوره ولی امثال شماها فقط بازیچه سیاست هستید.
پنج‌شنبه 13 مرداد 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
خوب همه اینکار رو میتونند انجام دهند .چرا ایران با فیزیکدانهای انها کاری ندارد. خوراکش گشتزنی و یک موتور دنیا رو میشه زیرورو کرد. نبوغ ایرانی تو دنیا تکه..هدف اسرائیلی زمان از فردا . بچرخ تا بچرخیم. دنیا خر تو الاغی همینه. وای اگر تصمیم گرفته شود.
پنج‌شنبه 13 مرداد 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
afshin 7174وست من تمام خارج نشین ها بی هویت و فرومایه نیستند .که از دشمنان ایران حمایت کنند .من به نوبه خودم . حاضرم اگر پشتی بانی نظام داشته باشم .حالی به سفارتخانه اسرائیل درهر کجا بدهم .خدا شاهد سخنم باشد .پس شماهم روی هوا نظر نده.
پنج‌شنبه 13 مرداد 1390

iSam - انگلستان - لندن
واقعا برای یکسری دوستان که اغلب خارج نشین هم هستند و البته معلومه که به کی و چی وابسته اند متاسف میشم. دوستان موساد کجا بود؟ خود این لجن ها میکشند تا بتونن شعار بدن و البته کسانی که از لجنشان آگاهند از روزگار حذف شوند. واقعا که به شماها.
پنج‌شنبه 13 مرداد 1390

MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف
با درود بیکران به بشارونصرالله وحماس که وجودشون سپر ایرانه.ریال ریال پولی که بهشون میدیم حلالشون مثل شیرمادر.درد وبلاشون بخوره توسرمنافق وبی وطن ووطنفروش. M
پنج‌شنبه 13 مرداد 1390

robo - امریکا - لوس آنجلس
قابل توجه جوجه حزب الهی ها/// شما که ادعا تون میشه تلاش برا فن آوری صلح آمیز دارین!!! /// دانشجوی مقتول فیزیک، بر روی «سیستمهای سویچینگ ولتاژ قوی» کار می کرده است،جزئی کلیدی و حیاتی برای احتراق مواد منفجره– که در شلیک کلاهکهای هسته ای مورد نیاز است/// یه مشت شارلاتان آدم کش،۱۴۰۰ سال قبل اسلام با شمشیر حقنه کردین به ایران، مزه داده حالا با بمب اتم میخواهین گسترش اش بدین، این مذهب جز آدم کشی هیچی توش نیست، این دفعه رو کور خوندین
پنج‌شنبه 13 مرداد 1390

MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف
از هموطنان عزیز(نه وطنفروشان خائن) درخواست میکنم یک سری به چرندیات واراجیف بعضی از کاربران این سایت خصوصا ریزه خواران مقیم المان وraboوzebelkhanدرباره این شهیدقهرمان بندازن.به این ادرسhttps://www.iranianuk.com/article.php?id=65759 .بعد بگیداغا ممد خان بد بودکه باسر این جماعت مناره ساخت.این خائنان جوابشون رو فقط .....امپول هوا میده وبس.پس برای حفظ تمامیت ارضی وشرف ووجودایران وایرانی:درود براغاممد خان هاولاجوردی هاو....برای استفاده های بهینه.
پنج‌شنبه 13 مرداد 1390

MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف
بمب اتمی بده?معلومه بده.پس امریکا چرا داره.امریکائی که سابقه نسل کشی هیروشیما وناکازاکی رو داره.شما دارید-خیالت راحت ما هم داریم :اتحاد جماهیر امریکای ورشکسته وبازنده جنگ ویتنامهای جدیدش-عراق وافغانستان-هیچ.....نمی توونه بخوره.
پنج‌شنبه 13 مرداد 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
robo - امریکا - لوس آنجلس تو با بمب اتم و اعدام و جاسوسی و .. مخالفی تو اون قبرستون چه میکنی. بمب اتم که زدند شیمیائی و میکربی در عراق هم زدند اعدامهای وحشیانه امریکا در دنیا تکه. استراق سمع و هزار کوفت دیگه .رفتی پناهنده قتال شدی از حزب ال. نق میزنی. خیلی ذلیلی.
پنج‌شنبه 13 مرداد 1390

MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف
دانیال جان ما رابوها واتابکی ها واتابای ها وهمایونها رو زیاد توو ماهواره دیدیم وشنیدیم وبه ریششون قهقهه زدیم.بذار این بی مقدارها واسه لقمه ای که جلوشون میندازن دمشون روتکون بدن وکاسه لیسی کنن. هوس حمله به ایران روکنن ستون فقرات وقلم پاشون رو خورد میکنیم و با ..." مثل منافق ها " جاده کرمانشاه به کرند غرب رو اذین میبندیم.
جمعه 14 مرداد 1390

robo - امریکا - لوس آنجلس
danial nabi - سوئد - استکهلم /.. فعلا حکومت پلید اسلامیت تو ایران مقام نخست اعدام رو داره تو دنیا ، سرت رو مثل کبک کردی زیر برف چله تابستونی/ حیف کبک به اون خوشگلی /، حزب ... هم عددی نیست که نق بزنن واسش، چیزی نمونده جل و پلاستون رو از ایران جمع کنن بندازنتون صحرای عربستان تو مهد اسلام ناب، همونجا که علی ۱۴۰۰ سال قبل قافله دزدی و گردنکشی میکرد.تو چیکار میکنی تو غرب؟ جاسوسی و مزدوری واسه دولت متبوع ات ؟
جمعه 14 مرداد 1390

perspolisi - استرالیا - سیدنی
MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف . تا اونجا که یادم میاد شما اول اندونزی بودی، حالا هم یا مهاجرت کردی یا پناهندهٔ شدی و یا از طرف دولت ایران در آلمان ماموریت داری. تو اگه مقدار داری برگرد ایران چون از آلمان نمیتونی‌ قلم پای کسی‌ رو بشکنی، مگر اینه مأموریت داشته باشی‌. بعدش هم شما‌ها هستین که بقول دوستمون Royan - المان - المان و javad62 - ایران - اصفهان با یه ساندیس گول میخورین و مملکتتون رو به یه ساندیس میفرشین.
جمعه 14 مرداد 1390

perspolisi - استرالیا - سیدنی
MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف . تا اونجا که یادم میاد شما اول اندونزی بودی، حالا هم یا مهاجرت کردی یا پناهندهٔ شدی و یا از طرف دولت ایران در آلمان ماموریت داری. تو اگه مقدار داری برگرد ایران چون از آلمان نمیتونی‌ قلم پای کسی‌ رو بشکنی، مگر اینه مأموریت داشته باشی‌. بعدش هم شما‌ها هستین که بقول دوستمون Royan - المان - المان و javad62 - ایران - اصفهان با یه ساندیس گول میخورین و مملکتتون رو به یه ساندیس میفرشین.
جمعه 14 مرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
دوباره فیلم جیمز باندی
جمعه 14 مرداد 1390

MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف
لنگی جان کمتر"ژول ورن"بخوون.
جمعه 14 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.