بان گی‌مون: ذره ای انسانیت در بشار اسد نمانده است


بان گی‌مون: ذره ای انسانیت در بشار اسد نمانده است

گی مون

بان گی‌مون، دبیر کل سازمان ملل می گوید بشار اسد، رییس جمهوری سوریه انسانیت خود را از دست داده و او باید به درخواست های جامعه بین المللی و به ویژه خواسته های و آرزوهای مردم سوریه گوش کند.
 
آقای بان گی‌مون افزود که بارها با بشار اسد صحبت کرده و از وی تقاضا کرده از طریق مسالمت آمیز  مسائل را حل کند. وی گفت: «بشار اسد باید آگاه باشد که تحت قانون بین المللی بشر دوستانه، وی مسئول است. من معتقدم که وی انسانیت خود را از دست داده است.»

سخنان دبیر کل سازمان ملل در حالی بیان می شود که به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود ۱۴۰ نفر از معترضان به دولت اسد توسط نیروهای امنیتی در سوریه کشته شدند.

روز یکشنبه، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای نسبت به این روند ابراز «نگرانی جدی» کرد و آن را «غیر قابل قبول» خواند.

در همین رابطه، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه نشستی برای بررسی موضوع سوریه تشکیل داد ولی به نتیجه‌ای نرسید. قرار است که این شورا روز سه‌شنبه نشست تازه ای در این زمینه برگزار کند.

بریتانیا، فرانسه، آلمان و پرتغال خواهان تصویب یک قطعنامه رسمی با موضوع محکوم کردن حکومت بشار اسد به خاطر سرکوب‌ها هستند ولی روسیه و چین تهدیدکرده اند که این قطعنامه را وتو خواهند کرد.

برزیل، هند و آفریقای جنوبی نیز مخالف صدور قطعنامه علیه رژیم بشار اسد هستند.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، روز سه شنبه، با «فعالان سوری هوادار دمکراسی» در آمریکا
دیدار کرد.

فعالان حقوق بشر می‌گویند از اواسط ماه مارس که اعتراض‌ها علیه حکومت بشار اسد در سوریه آغاز شده بیش از ۱۴۰۰ نفر کشته شده‌اند و یکی از مقام‌های ارشد سازمان ملل در نشست روز دوشنبه، شمار ناپدیدشدگان در سوریه طی این مدت را سه هزار تن و شمار بازداشت‌شدگان را ۱۲ هزار نفر ذکر کرد.
bookiak - امارات - دبی
مگه از اول داشته که توش مونده باشه؟
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

romano - ایران - تهران
آخیش بمیرم فقط ایرانیها انسان نیستن و خامنه ای انسانیتشو حفظ کرده که دوساله یک بازرس حقوق بشر هم نمی‌فرستین حتما خانمش چمدونشو نبسته. بعد ایرانیها به همه دنیا بدبینن بگید نه.
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
بی پدر مادرا به قیمت خون و جون ملت سوریه به فکر منافعشون هستند و از اسد دفاع میکنن. چینی ها هم شباهتایی با رژیم اخوندی دارن. ضمنا اگه کتابهای چین کمونیست و روسیه رو بخونید میبینید رژیم ایران چقدر دقیق کپی کرده..! حکومتای دیکتاتوری نون به همدیگه قرض میدن. نسلشون بسوزه .
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

massoudoslo - نروژ - اسلو
این از اسد، تا دولت علی خامنه ای بدمد ! :))))) حدس میزنم اسد کشته خاهد شد (علم غیب دارم ؛)
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

h.a - ایران - تهران
lمرگ بر روسیه و چین خائن-اونا فقط به پول و منافعشون فکر میکنن-مردم که واسشون مهم نیست-مثل شهیدانی که سال 88 دادیم و کسی نبود بگه مقصر کی بود-چند تا از این آدم کشها تو ایران اعدام شدند که این دومیش باشه آقای بان کی مون
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

dara20 - ایران - تهران
بشار اسد جانور دست پرورده خامنه ای و انگل چسبیده به لاشه متعفن حکومت مهوع اسلامی ملاهای جنایتکار است. اگر شما در وجود بشار اسد حیوان صفت ذره ای انسانیت نمی بینید خامنه ای و مزدوران رژیم منفور اسلامی جانورانی درنده خو و موجوداتی پلید و دون مرتبه هستند. اقای بان کی مون ایا شما جنایات و تجاوزات روزمره حکومت نامشروع اسلامی و اعمال ضد بشری سرانش را بر علیه مردم ایران نمی بینید? ایران چون نفت دارد در برابر جنایت های خامنه ای لال می شوید? هرچند با قوط اسد کار حکومت فاسد اسلامی نیز به پایانش نزدیک می شود اما سکوت شما در برابر اعمال ضد بشری حکومت فاسد اسلامی مهر تائید زدن بر جنایت است.
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
بان گی‌ جان تازه فهمیدی!
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

mehrdad.n.l - هلند - امستردام
نود درصد حاکمان جهان روانی های دیوانه هستند که هر روز انواع دارو ها را مصرف می کنند . خامنه ای و عبدالله عربستان و..... بشار اسد همیطور . وقتی خرد از بشر دور شد غرور جای ان را می گیرد و جنایت ها رخ می دهد
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر
خاک توی سرت با سر اون آمریکا وان اوروپای مزدور ورذل که ترا انتخاب کردند.نقشه سیاسی جهان هم عوض می شودوقدرت آینده جهان بدست مبارزان شریف جهان میفتد و تو واربابان تو ودیکتاتورهای پول بده وصدا خفه کن امثال تو از صحنه زمین محو میشوند ومثل سگ وجودتان ومشاغل مسخره تان لغو میگردند .آینده مال این مبارزین است آقای بان کی مون نفهم دلقک با اون اوباما وامثاله.
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

morid - ایران - بوشهر
اقای مثلادبیر کل چقدر نگران مردم سوریه است. مگه مردم بحرین که رژیم ال خلیفه با گاز شیمیایی بجانشان افتاده انسان نیستند ؟معلومه توهم حرف های اربابانت امریکا وانگلیس را بلغور میکنی.براستی که مردم جهان از این سیاستهای یک بام و دو هوا بجان امده اند.
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر
massoudlou-نروژ-اسلو کاش کشته بشه این جنایتکار بی خدا وبی مروت.شجاع وبی باک مردم سوریه اند .من هرگز در عمرم فکر نمیکردم این مردم بیچاره اینقدر تحت ظلم این جنایتکار بوده اند.البته کشورهای یک حزبی با رهبرهای موروثی از پدر به پسر دیکتاتوری هستند.البته اینآخرشه .موروثی بی موروثی.مردم سوریه گفتند تا این سفاک را اسقاط نکنیم دست از مبارزه نمیکشیم.این مردک در بین عرب ها هم محبوب نیست.عرب ها منظورم کشورهای عربی خلیج فارس والجزیره العربیه.ولی از آنجائیکه این عرب ها منافق وفاسدند اصلا براشون مردم بیچاره سوریه مهم نیست.اولین کسانی بودند که به این سفاک فرا رسیدن ماه رمضان را تبریک گفتند.دوست دانشمند عربی دارم که میگوید:العرب جرب "یعنی عرب ها گنداب اند"راست گفته.سوریه را بعد از اسد باید دید.آنروز دور نیست.
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.