نمایندگان مجلس ایران به اصولگرایان: سهم‌خواهی نکنید


نمایندگان مجلس ایران به اصولگرایان: سهم‌خواهی نکنید

در بیانیه نمایندگان مجلس از محمدرضا مهدوی کنی به عنوان محوریت وحدت اصولگرایان یاد شده است

بیش از ۱۹۰ نفر از نمایندگان مجلس ایران در بیانیه‌ای با اشاره به در پیش بودن انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی، از همه گروه‌های اصولگرا خواسته‌اند تا با پرهیز از 'سهم‌خواهی'، در جریان وحدت اصولگرایان اخلال ایجاد نکنند.

این نمایندگان در بیانیه منتشرشده 'ضمن استقبال از منشور جامعتین و تشکر از آیت الله مهدوی کنی' به عنوان محوریت وحدت اصولگرایان خواهان 'فراهم آوردن فضای حداکثری و رقابتی' در انتخابات آینده مجلس شده‌اند.

در هفته‌های اخیر درخواست‌ها برای ایجاد وحدت میان اصولگرایان و تلاش برای همسو کردن گروه‌های مختلف این طیف افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر حسین فدایی، دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، گفته است که جلسه کمیته وحدت اصولگرایان هفته آینده برگزار خواهد شد.

منظور از کمیته وحدت اصولگرایان، کمیته‌ای پانزده نفره است که با عنوان کمیته ۷+۸ نیز شناخته می‌شود و در آن نمایندگانی از گروه‌های مختلف اصولگرا برای رسیدن به لیستی واحد از سوی این طیف، برای شرکت در انتخابات آتی مجلس تلاش می‌کنند.

سهم‌خواهی در کمیته وحدت اصولگرایان

بسیاری از اصولگرایان از تشکیل این کمیته، با نظارت و محوریت محمدرضا مهدوی کنی، دبیر کل جامعه روحانیون مبارز استقبال کرده‌اند، اما ترکیب این کمیته و سهم گروه‌های مختلف در آن هنوز رسما اعلام نشده است.

در روزهای اخیر اعلام موجودیت جبهه پایداری (گروهی متشکل از وزرای اخراجی دولت محمود احمدی‌نژاد و شماری از اعضای رایحه خوش خدمت) در کنار فعالیت جبهه ایستادگی (وابسته به محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام) باعث بروز بحث‌های تازه‌ای درباره فراگیر بودن کمیته پانزده نفری اصولگرایان شده است.

حسین فدایی در گفت و گو با خبرگزاری مهر یکی از مهم ترین دلایل تاخیر در برگزاری جلسه این کمیته را "مشخص نبودن وضعیت یک ضلع از کمیته" خوانده که به گفته او با اعلام موجودیت جبهه پایداری شکل گیری کمیته ۸+۷ شدت گرفته است.

به نظر می آید ضلعی از کمیته وحدت اصولگرایان که آقای فدایی آن را نامشخص خوانده، ضلع متشکل از نمایندگان گروه‌های نزدیک به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران باشد.

در ماه های اخیر بسیاری از نزدیکان آقای احمدی نژاد به دلیل ارتباط با "جریان انحرافی" مورد انتقاد شدید دیگر گروه‌های اصولگرا و پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند و اکنون اکثریت اصولگرایان تلاش می‌کنند که دست "جریان انحرافی" را از سهمیه اصولگرایان در انتخابات دور نهم مجلس کوتاه کنند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.