هر ساعت ۱۵ طلاق در ایران ثبت می‌شود


هر ساعت ۱۵ طلاق در ایران ثبت می‌شود

سازمان ثبت اسناد ایران اعلام کرد که ثبت طلاق در سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته، نه درصد افزایش و ثبت ازدواج یک درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این سازمان امروز دهم مرداد ماه، از ثبت ۱۰۴ ازدواج و ۱۵ طلاق در هر ساعت در ایران خبر داد.

همچنین بر اساس این گزارش، بیش از ۲۲۵ هزار ازدواج و ۳۲ هزار طلاق در سه ماهه نخست امسال ثبت شده است.

هفته گذشته، دفتر آمار اطلاعاتی جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال ایران گفت که در سه ماهه اول امسال، تهران با بیش از ۷ هزار و خراسان با ۳ هزار و اصفهان با یک‌هزار طلاق، در رتبه‌های اول تا سوم سرانه جدایی در ایران قرار دارند.

همچنین استان ایلام با ثبت ۱۳۵ طلاق کمترین آمار طلاق را در میان استان‌های کشور طی این مدت داشته در حالی که پیش از این استان یزد در انتهای این فهرست قرار داشته است.

احمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد ایران، نیز در هفتم خرداد ماه از افزایش ۱۴ درصدی طلاق و کاهش ۲. ۰ درصدی ازدواج در سه سال گذشته خبر داده بود.

روز گذشته، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران «مصرف مواد مخدر، دخالت والدین و نارضایتی از روابط زناشویی» را، بر اساس تحقیقات انجام شده، سه عامل مهم وقوع طلاق اعلام کرد.

به گفته، سید حسن موسوی‌چلک، سوء‌ظن همسران نسبت به یکدیگر، خشونت، ناباروری، داشتن روابط نامشروع، ارتکاب به جرائم از «عوامل فرعی» وقوع طلاق در میان زوج‌های ایرانی است.

این در حالی است که ۲۷ اردیبهشت ماه، مدیر بخش روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی مشکلات جنسی را علت ۶۰ درصد طلاق‌های کشور عنوان کرده بود.

آقای موسوی‌چلک، تصریح کرد که بر اساس آمار این تحقیقات، بیشترین طلاق درمیان زوج‌هایی که کمتر از سه سال از زندگی آن‌ها گذشته روی داده و بسیاری از سوء‌تفاهم‌ها به دلیل حرف نزدن در میان آن‌ها ایجاد شده است.

پیش از این رئیس سازمان ثبت اسناد ایران گفته بود، «استقلال تحصیلی، فکری و شغلی دختران امروز باعث کمترشدن آستانه تحمل آن‌ها نسبت به گذشته شده و از طرف دیگر تنوع‌طلبی مردان نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است».

alexxx - اتریش - وین
خدا اخر و عاقبت این ملت و این مملکت رو به خیر کنه. چون این راه که ما میرویم به گورستان است .!!!
دوشنبه 10 مرداد 1390

mehrdad.n.l - هلند - امستردام
اندر مزایای حکومت اسلام و زیستن در ام القری اسلام و در معیت اقا امام زمان که نایبش فرمودند اقتصاد مال خراست نه انسان .ای تف به همتان که همه چیز ایران را نابود کردید از نظام خانواده تا اقتصاد و.....
دوشنبه 10 مرداد 1390

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
دوستان به این مهم توجه بفرمایند ؛ «استان ایلام با ثبت ۱۳۵ طلاق کمترین آمار طلاق را در میان استان‌های کشور طی این مدت داشته...» پس حالا می فهمم چرا آمار خودکشی و خودسوزی زنان در استان ایلام نسبت به سایر نقاط کشور بالاتر است؟ اِعمال خشونت بر علیه زنان از سوی خانواده و اجتماع در استان نامبرده چنان رشد فزاینده داشته که متاسفانه سال هاست به یک رویه عادی تبدیل شده! برخی خانواده ها هم بخاطر مصون ماندن از گزند آفت خشونت جاری در استان تصمیم می گیرند زندگی و شغل شان را به شهر بزرگتری جابجا می کنند که بلحاظ امنیت وضعیت نسبتا بهتری دارد. اما دریغ از حل بحران خشونت در استانهایی که تعصب فرهنگ سنتی دارند! انگار دولتمردان و نمایندگان مجلس خطر افزایش مشکلات فقر اقتصادی و فرهنگی =افزایش خشونت در این استانها رو کمتر از خطر تار موی زنان می بینند!
دوشنبه 10 مرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
مهریه بالا زدن مانند کاتالیزاتوری باعث سرعت طلاقها و جداییها هم میشود !
دوشنبه 10 مرداد 1390

dentist.philippines - فیلیپین - مانیل
مواد مخدر، دخالت والدین و نارضایتی از روابط زناشویی,,باکتری هم با این سرعت تقسیم نمیشه,,هر 20 دقیقه 2تا میشه.
دوشنبه 10 مرداد 1390

*Fanoos* - ایران - ایران
پس دیگه بیخیال ازدواج !
دوشنبه 10 مرداد 1390

عرق سگی - ایران - تهران
میدونید 60 ٪ مشکل جنسی یعنی چی ؟ یعنی خانومی که متاهله به ما جوانها یه جوری نگاه میکنن که یعنی .........
دوشنبه 10 مرداد 1390

parisa dokhtare bahar - ایران - تهران
واقعا تاسف باره.به امید روز های شاد و دیدن خوشبختی خانواده ها...
دوشنبه 10 مرداد 1390

porharfi - هلند - آرنم
هر ساعت 15..چشم .دست. بال مگس.سفر به 120 کشور..و..و..باید از. 15 تا بیشتر باشه !!..تا حالشو پس از آن جشن و میهمانی ها بیشتر ببرند!!..
دوشنبه 10 مرداد 1390

iran-esfahan-ario barzan - ایران - اصفهان
رکورد جهانیش دست کدوم کشوره؟حریف میطلبیم!نفس کش
دوشنبه 10 مرداد 1390

baran828 - ایران - تهران
چی بگه ادم ؟!ما کجای قصه خوابمون برد وبلندم نشدیم!؟
دوشنبه 10 مرداد 1390

mehrdad.n.l - هلند - امستردام
ایران دومین کشور طلاق بعد از استرالیا ست . از افتخارات حکومت اسلامی
سه‌شنبه 11 مرداد 1390

ممقلی - ایران - شیراز
چسم سران مملکت روشن---دقت کنید نگفتم سر مملکت بلکه سران مملکت
سه‌شنبه 11 مرداد 1390

m_r - استرالیا - سیدنی
با درود. مسائل و مشکلات اجتماعی را باید با منطق و آموزش حل و راه گشود نه با زور داد و قال و دستگیری ترس و وحشت و کشت کشتار که مخصوصا از ۲ سال پیش به بعد اوج گرفته است. آقای کلینتون رئیس جمهر در آمریکا توانست در عرض ۸ سال حدود ۷ میلیون شغل جدید ایجاد و همین سبب شد زندان‌ها خالی‌ مسائل اجتماعی و خانوادگی مثل جنایت دزدی و و کمتر شود. ۷۰% جمعیت عزیز ایران جوان و نوجوان و زیر ۳۰ سال این جمعیت که بایستی به آن افتخار کرد ، پرسپکتیو و نماگر احتیاج دارند با زور عقاید قرون وسطی امام زمانی‌ نمی‌توان مشکلات اجتماعی آن‌ها را حل کرد. به امید آن روز که عقل و دانش و خرد بر بی‌سوادی و جاهلی غلبه تا هر کس رهبر خود و بتواند در درجه اول با عقل منطق راه و جهت خود را انتخاب کند و نه به زور و به خاطر این و آن و تعارف‌های خانوادگی. زنده با د ایرانی‌ آزاد اندیش پایند با د ایران عزیزمان.
سه‌شنبه 11 مرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
مقام عظمای وقاحت خامنه ای و مموتی مدیر ارشد جهان باید یه فکری برای حل این مشکل بکنند. البته نه بشکل کهریزک و خمینی شهر و ..
سه‌شنبه 11 مرداد 1390

ghost_rider - ایران - اصفهان
دلایل دوستان درسته ولی یک جمله آخر این مقاله بود که میگفت دلیل اصلی صحبت نکردن و ایجاد سوء تفاهم ، به نظر من این یکی از بزرگترین مشکلات ما تو خونوادهاست ، حرفی که من زیاد از دخترهای ایرانی شنیدم ، من نگفتم ولی تو باید خودت می فهمیدی، کلا آقایون باید یه دوره فشرده ذهن خوندن قبل ازدواج برن شاید این آمار کمتر بشه
چهار‌شنبه 12 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.