تغییر دستگاه‌های رای‌گیری مجلس ایران؛ نمایندگان دیگر دو دو نمی‌کنند


تغییر دستگاه‌های رای‌گیری مجلس ایران؛ نمایندگان دیگر دو دو نمی‌کنند

برخورد نمایندگان با محمود احمدی نژاد در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، سرد و انتقادآمیز بود

وب سایت پارلمان نیوز، پایگاه اطلاع رسانی فراکسیون خط امام (اقلیت) مجلس ایران، از تعویض دستگاه های رای گیری در مجلس این کشور خبر داده است.

پیش از این در دستگاه های رای گیری نمایندگان، اعلام حضور و آرای مخالف، ممتنع و موافق با اعداد ۱ تا ۴ مشخص میشد، اما به نوشته پارلمان نیوز در دستگاه های جدید دیگر اثری از اعداد نیست و نمایندگان با گزینه های "موافقم، مخالفم و ممتنعم" روبرو هستند.

پارلمان نیوز نوشته این تصمیم در پی تذکر رهبر ایران به هیات رئیسه مجلس در پی اتفاقاتی است که در جلسه رای گیری برای وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اتفاق افتاد.

روز ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ و در جریان حضور محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، در مجلس برای معرفی وزیر وزارت ورزش و جوانان، تعدادی از نمایندگان در میان صحبت های او به نشانه اعتراض فریادهای "دو، دو" سر دادند.

بعد از این اتفاق و پخش آن از تلویزیون ایران، چند نر از نمایندگان اعلام کردند آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، هیات رئیسه و چند نفر از نمایندگان پرنفوذ مجلس را فراخوانده و با لحنی گلایه آمیز، مشخصا نسبت به "دو دو" کردن نمایندگان اعتراض کرده است.

بعضی از نمایندگان حاضر در این جلسه گفتند قرار نبوده مباحث این جلسه علنی شود و از طرح آن در رسانه ها انتقاد کردند، اما اصل موضوع را تکذیب نکردند.

روز ۵ مرداد ۱۳۹۰، وب سایت روز آنلاین متنی را منشر کرد که ادعا می کرد از روی نوار مکالمات جلسه آیت الله خامنه ای با تعدادی از نمایندگان مجلس پیاده شده است.

در این متن آقای خامنه ای شدیدا از برخوردی که نممایندگان مجلس با آقای احمدی نژاد کرده اند انتقاد کرده و آن را "توهین به رئیس جمهور" خوانده است.

در این متن همچنین آقای خامنه ای از علی لاریجانی، رئیس مجلس، خواسته که بعد از این نمایندگانی را که "دو دو" می کنند، "به مردم معرفی" کند.

مانش رومشکانی - ایران - کرماشان
همان بع بع بهتر است
دوشنبه 10 مرداد 1390

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
باید دید این گاگولها سوادخواندن کلمات موافق/ مخالف را دارند یا باید با عکس سر خر را بجنبانند.
سه‌شنبه 11 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.