دیلی تلگراف: همین را کم داشتیم که یک فرمانده سپاه پاسداران رئیس اوپک شود!


دیلی تلگراف: همین را کم داشتیم
که یک فرمانده سپاه پاسداران رئیس اوپک شود!

انتخاب - "کان کافلین" در "دیلی تلگراف" در مقاله ای تحت عنوان"همین را کم داشتیم که فرمانده سپاه پاسداران رئیس اوپک شود" ، نوشت: در حالی که اقتصاد جهان در آستانه ی ورشکستگی است،  خبری هشدار دهنده مبنی بر تلاش ایران برای انتصاب یکی از فرماندهای سپاه پاسداران بر ریاست بر اوپک به گوش می رسد، سازمانی که که کشورهایی با بالاترین ذخیره نفت در آن عضو هستند.
 رستم قاسمی 61 ساله و فرمانده سپاه پاسدران توسط احمدی نژاد نامزد احراز وزارت نفت ایران و ریاست بر اوپک شده است.

با توجه به ریاست دوره ای بر اوپک، ایران از اکتبر گذشته ریاست بر اوپک را برعهده داشته است. اما تصمیم احمدی نژاد برای معرفی کردن قاسمی که تحت تحریم های بین المللی است برای در اختیار گرفتن اتاق ریاست اوپک موجی از شوک به اقتصاد جهان وارد ساخته است!

دیلی تلگراف می افزاید: این انتصاب باید توسط پارلمان ایران تایید شود اما اگر تایید شود، سرنوشت قیمت نفت در دستان مردی که تمام زندگی خود را صرف مخالفت با غرب کرده است خواهد افتاد!

قیمت نفت هم اکنون بالاست و البته همین مقدار هم در بازار جهانی، قابل قبول نیست و این چشم انداز که ایران از قیمت نفت استفاده کند تا از جهان زهر چشم بگیرد ، چیزی است که خواب را از چشمان ما ربوده است.

سردار قاسمی خطاب به دیلی تلگراف: چرا از حضور من در وزارت نفت ناراحت هستید؟

رستم قاسمی، وزیر پیشنهادی دولت برای مدیریت وزارت نفت با تکذیب خبر ممنوع‌الخروج بودن خود، استفاده صیانتی از مخازن نفتی کشور را مهمترین برنامه خود اعلام کرد و گفت: تقویت دیپلماسی انرژی و بکارگیری سیاستی کارآمد در عرصه بین‌المللی، می‌تواند مشکلات بلوکه شدن درآمدهای حاصل از فروش نفت ایران به هند را برطرف کند.

به گزارش "انتخاب"؛ رستم قاسمی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی در وزارت نفت در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه ۹ مرداد) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در باره برنامه‌های خود برای وزارت نفت با بیان این که برنامه‌هایم را به مجلس ارائه کرده‌ام، گفت: مهمترین برنامه من برای مدیریت وزارت نفت، توسعه پرشتاب میدان‌های مشترک و تولید صیانتی از مخازن نفتی کشور است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، جمع‌آوری گازهای همراه را به‌عنوان یکی از موضوع‌های مهم در برنامه‌های خود خواند و افزود: تقویت دیپلماسی انرژی برای این که بتوانیم مشکلات را در این بخش حل کنیم نیز از جمله برنامه‌های من است.


وزیر پیشنهادی دولت برای مدیریت وزارت نفت در پاسخ به این سئوال که مهمترین چالش‌های پیش‌روی شما برای کسب رأی اعتماد از مجلس چیست، اظهار امیدواری کرد که با کمک دولت و مجلس در کسب رأی اعتماد چالشی نداشته باشم.

قاسمی در باره بلوکه شدن پول فروش نفت ایران به هند و راه‌حل وی برای این مشکل توضیح داد: با دیپلماسی خوب انرژی امیدواریم که این مشکل را نیز بتوانیم حل کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که راهکار مشخص شما برای گرفتن پول نفت ایران از هند چیست، یادآور شد: فروش نفت قوانین و قواعدی دارد و در این میان خریدار هم قوانینی دارد که ما بر اساس این قوانین و قواعد می‌توانیم پول خود را پس بگیریم و این مشکل راه حل مشخصی دارد و این راهکار در برنامه‌های من مشخص شده است.

قاسمی در پاسخ به این سئوال که آیا نیروهای شما در وزارت نفت از سپاه می‌آیند یا چهره‌های نفتی خواهند بود، گفت: انشاالله نیروهای من چهره‌های نفتی خواهند بود و البته نفت نیاز به وارد کردن نیرو ندارد.

وی با تکذیب خبر ممنوع‌الخروج بودن خود از کشور ادامه داد: من از سوی سازمان ملل متحدد تحریم نشده‌ام و تنها ایالات متحده آمریکا نام بنده را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

قاسمی در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است نام شما هم مانند آقای صالحی وزیر امور خارجه، از فهرست  تحریم‌ها خارج شود، تکرار کرد: سازمان ملل متحد مرا تحریم نکرده است که بخواهد نامم را از فهرست تحریم‌ها خارج کند، نام بنده در فهرست تحریم‌های آمریکا است که آمریکا هم برای ما چندان اهمیت ندارد.

به گزارش انتخاب؛ وزیر پیشنهادی دولت برای مدیریت وزارت نفت در واکنش به خبر "انتخاب" که دیروز از نگرانی دیلی تلگراف در مورد "ریاست یک سپاهی بر وزارت نفت و اوپک" خبر داده بود، گفت: سئوال من این است که چرا از حضور من در وزارت نفت ناراحت هستند؟

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
خلایق هرچه لایق. آنزمان که دولتهای اروپایی هندی زاده را به ایران اورده و با این رژیم دوستی و داد و ستد داشتند و مردم را ندید گرفتند، کجا بودید؟ چرا حناق گرفته بودید؟ باید فکر اینجا راهم میکردید که اینها روزبروز پیشتر خواهند رفت تا گلوی خودتان را بگیرند. همین رژیم و انتری و سپاهیانش بدرد منفعت پرستان اروپایی میخورند. سی سال مردم ایران کشیدند، کسی از انها پشتیبانی نکرد، حالا بکشید.
دوشنبه 10 مرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
چرا کم داشتید دولت اهریمنی جزیره نشینتان این اش را برای ما پخت
دوشنبه 10 مرداد 1390

gharibe UAE - امارات - ابوظبی
خدا بیامرزد مادر رستم قاسمی : بخدا اگر او میدانست فرزندش روزی وزیر میشود حتمآ او را به مدرسه میفرستاد بیچاره رستم پنجم ابتدایی را در روستای سرگاه خواند حالا دیگه خدا میداند چه مدرکی داره شاید هم پرفسور!!!!!!!! خوشم میاد که مجلس هم به خودش زحمت نمیده تحقیق کنه بعد یه مدت میگه فلانی مدرک نداره فقط برای اینکه مردم را سرگرم کنند
دوشنبه 10 مرداد 1390

porharfi - هلند - آرنم
رستم دست به اسلحه..سیرت سیاهت به نفت میبره..!!!!!
دوشنبه 10 مرداد 1390

sharafYabi - انگولا - بیمبه
هر دروغی را بخواهید. برای رسیدن به منصب بزرگترین سازمان پول ساز در جهان (شرکت نفت) از کشور, دین, ایمان و مردم خود هم میگذریم. منظورش هم از تقویت دیپلماسی انرژی, همان دزدی و تقویت سرداب طلا در مجاورت طویله متعلق به پدر.
دوشنبه 10 مرداد 1390

iran-esfahan-ario barzan - ایران - اصفهان
مطمئنید که دیگه چیزی کم ندارید؟جون من تعارف نکنیدا!
دوشنبه 10 مرداد 1390

maryamf - بلژیک - لی یژ
گذشته از بیسوادی و جنون به خونریزی ایشان رییس کل دزدان هم هستند
سه‌شنبه 11 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.