عامل کشتار نروژ همدست داشته است


عامل کشتار نروژ همدست داشته است

آندرس برینگ برویک در چهار هفته اول بازداشتش در انزوای کامل خواهد بود

آندرس برینگ برویک، مردی که به اجرای حملات تروریستی دوگانه روز جمعه در نروژ اذعان کرده، ادعا کرده است که "دو هسته دیگر" هستند که با او همکاری می کنند.

پلیس نروژ تحقیقاتی را در مورد ادعای آقای برویک، که در نخستین جلسه محاکمه او مطرح شد، آغاز کرده است.

اکنون مقامات پلیس نروژ در آمار تلفات جدیدی که اعلام کرده اند رقم کشته شدگان در جزیره را به ۶۸ نفر کاهش داده اما می گویند تلفات در اسلو از ۷ نفر به ۸ نفر افزایش یافته است.

آقای برویک فعلا ۸ هفته تحت بازداشت خواهد بود.

مقامات پلیس اسلو از قاضی در خواست کردند که متهم ۴ هفته نخست بازداشت را در انزوای کامل بسر ببرد.

کیم هگر، قاضی دادگاه با این درخواست موافقت کرد و بنا بر دستور او آقای برویک حق دریافت نامه نخواهد داشت و به علاوه بجز با وکیلش، با هیچ کس دیگر نمی تواند دیدار کند.

قاضی هگر گفت پلیس باید قادر باشد در مورد ادعاهای آقای برویک تحقیق کند، بدون آنکه متهم بتواند در کار آنها دخالت کند.

آقای برویک پیش از این گفته بود که به تنهایی دست به این حملات زده است.

"مستعمره مسلمانان"

اتهامات وارده به آقای برویک در چهارچوب قوانین جنایی مربوط به اقدامات تروریستی علیه او مطرح شده است. این اتهامات شامل ایجاد بی ثباتی در نهادهای حیاتی اجتماعی از جمله دولت و همچنین رعب آفرینی شدید در جامعه است.

قاضی هگر گفت که آقای برویک به انجام این حملات اذعان کرده، اما خود را در برابر اتهامات وارد شده بیگناه می داند.

 

مردم نروژ به یاد قربانیان این حملات، روز دوشنبه ساعت ۱۲ به وقت محلی در سراسر این کشور یک دقیقه سکوت کردند

قاضی هگر پیشتر با صدور حکمی دستور داده بود که آندرس برینگ برویک پشت درهای بسته محاکمه شود تا او نتواند از جلسات دادگاه برای تبلیغ افکار سیاسی خود بهره برداری کند.

از آنجا که رسانه ها حق حضور در جلسه دادگاه را نداشتند، قاضی پرونده خلاصه ای از اظهارات آقای برویک در جلسه دادگاه را پس از خاتمه آن ارایه کرد.

قاضی گفت که آقای برویک در توضیح اقدام خود استدلال کرده بود که او می خواسته نروژ و اروپا را از تبدیل شدن به "مستعمره مسلمانان" نجات دهد.

از آقای برویک همچنین نقل شد که او به دنبال بر جا گذاشتن حداکثر تلفات ممکن نبوده است، بلکه او می خواسته که بیشترین ضربه را به حزب حاکم کارگر نروژ وارد کند.

آقای برویک که حزب حاکم کارگر را به اتخاذ سیاستهای غلط در زمینه امور مهاجرتی متهم کرده، در بمبگذاری اسلو ساختمانهای مربوط به این حزب را هدف قرار داد و در جزیره اوتویا هم اردوی نوجوانان هوادار این حزب را مورد حمله قرار دارد.

مردم نروژ به یاد قربانیان این حملات، روز دوشنبه ساعت ۱۲ به وقت محلی در سراسر این کشور یک دقیقه سکوت کردند.

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
اینو که همه میدونند.."دو هسته دیگر"حزب ا..لبنان و سربازان همیشه گمنام مهدی همکاری کرده اند ( میگید نه,یا چرا ???? از حسن نصرا...و مصلحی بازجویی کنید )
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

DKDK - دانمارک - اسلیس
اخه مردیکه لجن و اشغال تو اگه شرف و تعصب نژادگرائی داشتی هموطنان خودت رابگلوله نمیبستی کثافت.انسانهای باشعور و فهیم و باسواد میدانند که تمامی انسانها به حکم انسان بودنشان یکسانند و نژاد برتر وجود ندارد.از ادیان و مذاهب که بگذریم نه امریکائی از افریقائی.نه اروپائی از ایرانی.نه ایرانی از عرب.نه هندی از پاکستانی و نه اسرائیلی از فلسطینی هیچ کدام بالاتر از دیگری نیستند.برتری انسانها از سواد.معلومات.فرهنگ و پیشرفت صحیح میباشد اما از نظر انسان بودن و نژاد و رنگ پوست هرگز ملتی برتر از دگر ملتها نیستند.این عقیده و نظر من است.
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

perspolisi - استرالیا - سیدنی
ایده ش خوب بوده ولی‌ راه رو اشتباه رفته.
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

piade - ایران - تهران
حرومزادگی از اون چشمای شیطانیش میباره. باید دندونهاشو تو دهنش خورد کرد که خندیدن یادش بره. اعدام هم براش کمه . دولت نروژ به چی فکر کرده که فقط 20 سال زندان بهش داده؟
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

darkoob - ایران - تهران
اسلام جاویدان است چون دشمنانی مثل این هیولا داره.
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

morid - ایران - بوشهر
اینکه محاکمه اش علنی نیست جای سوال دارد. اگر این اتفاق در ایران رخ میداد رسانه های غربی چه غوغایی که نمیکردند.
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
حتما همدستش سید علی گدا بوده !؟؟؟
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

lidia - سوئد - گوتنبرگ
KDK - دانمارک - اسلیس. زنده باشی رفیق کاملا باهات موافقم.
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

ali1111 - ایران - تهران
perspolisi - استرالیا - سیدنی. چه راهی پیشنهاد می کنی?
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

roya25 - اینگلیس - لندن
سرمایه داری همه را مذهب و....را در جهت سود بیشتراستفاده میکنند..واین ساده لوحان گول سیستم سرمایه داری را میخورند مقصر کشورهای سرمایه داری هستند. وسرمایه داران وسران این کشورها باید. محاکمه شوند. وگرنه این ساده لوحان معلول هستند. اینگلیس لندن
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

علی محمودی نژاد - ایران - تهران
DKDK - دانمارک - اسلیس [ اخه علی چلاقه لجن و اشغال تو اگه شرف و تعصب نژادگرائی داشتی هموطنان خودت رابگلوله نمیبستی ...] یعنی ایرانیه؟
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
هیتلر کوچولو !!
سه‌شنبه 4 مرداد 1390

مهدی کیانمهر - ایران - تهران
perspolisi - استرالیا - سیدنی . شمایی که می گی ایده اش خوب بوده: اگه همچین کسی در استرالیا به خودت یا فک و فامیلت شلیک کنه چون شکل اونخا نیستی خوشت می یاد؟ خوبه نه؟ غرب به به؟ نمیدونم هر کثافت کاری این غربیها تو جهان کنن همه به به میگن! این دیگه ربطی به اسلام نداره به آخوندا هم نداره! رسانه هاشون نمی نویسند تروریست بوده می گن افراط گرا بوده چرا که تروریست رو فقط فرد سیاه مویی می دونن که دینش اسلام باشه. ولی اگه مسیحی بود به به! هرکاری خواست بکند آقا، ماهم تشویق می کنیم! جمممممممممممع کنییییییین!
چهار‌شنبه 5 مرداد 1390

دستان - ایران - تهران
تا وقتی اروپا و امریکا و همپیمانانش پاچه خوارهایی مثل بعضی از مشترکین این سایت و دیگر سایت ها دارند دیگر نیازی به زحمت دادن به خودشان ندارند . جون سنگ مفت کلاغ مفت.توی مملکتی که قاتل بیش از 90 نفر حد اکثر به 21 سال زندان محکوم میشه توقع احترام به حقوق افراد جامعه توقع بیجائیست. دائیان دموکراسی و جوامع متمدن
چهار‌شنبه 5 مرداد 1390

perspolisi - استرالیا - سیدنی
ali1111 - ایران - تهران / مهدی کیانمهر - ایران - تهران . "قاضی گفت که آقای برویک در توضیح اقدام خود استدلال کرده بود که او می خواسته نروژ و اروپا را از تبدیل شدن به "مستعمره مسلمانان" نجات دهد."/ . منم گفتم/ . perspolisi - استرالیا - سیدنی . ایده ش خوب بوده ولی‌ راه رو اشتباه رفته. . . اینم دلیلم: مسلمونای افراطی اقلا تو این استرالیا دوست دارن همهٔ مردم اون جوری که اسلام میگه زندگی‌ کنن، به قوانین کشور احترام نمیذارن، پلیس رو خوک صدا می‌کنن، وقتی‌ هم ازشون بابت کارای اشتباهشون انتقاد می‌شه، و اگه بهشون بگی‌ اگه اینجا رو دوست ندارین و یا خوشتون نمیاد برین عربستان یا ایران یا هر کشور اسلامیه دیگه، نژاد پرست صدات می‌کنن. در یک کلام مسلمان‌های افراطی تهدیدی هستند برای جامعه غرب. مفهوم شد یا بازم بگم. در ضمن بعضی‌‌هاشون همه نوع کثافت کاری می‌کنن، ولی‌ نماز روز شون به پاست.
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.