متهم حملات نروژ: کارم وحشتناک اما ضروری بود


متهم حملات نروژ: کارم وحشتناک اما ضروری بود

وکیل اندرس برینگ برویک، متهم اصلی در حملات دوگانه روز جمعه در نروژ، مسوولیت این وقایع را پذیرفته و گفته است که اقداماتش "وحشتناک" ولی "ضروری" بوده است.

اندرس برینگ برویک، ۳۲ ساله که گفته می شود یک مسیحی افراطی و شهروند نروژ است، متهم است ۸۵ نفر را در اردوی تابستانی نوجوانان حزب کارگر در جزیره اوتوئیا در شمال غرب اسلو کشته است.

دو ساعت قبل از آغاز این حمله ۷ نفر در انفجار بمبی در نزدیکی دفتر نخست وزیر نروژ کشته شدند.

وکیل آقای برویک افزود موکلش قصد دارد دوشنبه در دادگاه درباره این حملات توضیح دهد.

پلیس احتمال می دهد که فرد دیگری در این حملات با آقای برویک همدست بوده است.

پلیس می گوید از سرنوشت چند نفر هنوز خبری در دست نیست و ممکن است این افراد برای نجات جان خود در تیراندازی های جزیره اوتوئیا، خود را به آب انداخته و غرق شده باشند.

این حملات پر تلفات ترین حادثه در نروژ از زمان جنگ جهانی دوم است و باعث بهت مردم این کشور شده است.

پادشاه و ملکه نروژ و ینس استولتنبرگ، نخست وزیر این کشور، با بستگان قربانیان این حمله به اردوی تابستانی نوجوانان ابراز همدردی کرده‌اند.

نخست وزیر نروژ بعد از دیدار با نجات‌یافتگان و بستگان آنها گفت که در این ملاقات‌ها "عمیقا متأثر" شده است.

جزئیات جدید

در حالی که تحقیقات بر سر این رویدادهای خونین ادامه دارد، جزئیات بیشتری در باره متهم اصلی منتشر شده است.

در کلیپ ویدئویی در سایت یوتیوب، تصاویری از اندرس برینگ برویک دیده می شوند که در یکی از آنها او اسلحه خودکاری در دست دارد.

 

اندرس برینگ برویک با راستگرایان افراطی ارتباطاتی داشته است

در یادداشت هایی که به نظر، توسط این فرد در اینترنت منتشر شده، به "اسلامی شدن" اروپا اشاره شده و اشاره مستقیمی به محل اردوی تابستانی حزب کارگر برای نوجوانان شده است.

حزب کارگر نروژ از قدیم با سیاست های مهاجرتی به این کشور موافق بوده است.

به گزارش رسانه‌های محلی، فرد متهم که الان در بازداشت پلیس است، با راستگرایان افراطی ارتباطاتی داشته است.

نیروهای پلیس جمعه شب آپارتمان اندرس برینگ برویک را در اسلو بازرسی کرده‌اند و بازجویی از او همچنان ادامه دارد.

به گفته رئیس پلیس نروژ، دولت نروژ در گذشته با گروه‌های نئونازی مشکلاتی داشته است، ولی تصور می‌شد که چنین گروه‌های افراط گرایی تا حد زیادی تضعیف شده‌اند و دیگر تهدیدی جدی به شمار نمی‌روند.

rahil249 - ایران - کرج
حالا باز گندش در میاد پای ایران وسطه!!! کلاً اینجوریاس
یکشنبه 2 مرداد 1390

iranesabz - هلند - امستردام
تا وقتی که کسانی مانند خرت ویلدرز هلندیی مشغول مسموم کردن افکار جامعه هستند و در ضمن حرکات و ادا و اطوار های مسلمانان افراطی وجود دارند دیوانه هایی مثل این نروزی هم دست به این اعمال میزنند. در ضمن از سیاستهای تخریبی حکومت نزاد پرست اسراییل هم نباید غافل بود.
یکشنبه 2 مرداد 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
نژاد پرستی و ناسیونالیسم در اروپا بطور وحشتناکی البته بیشتر بطور پنهان وجود دارد و حضور ان کاملا محسوس بنظر میرسد , همانطور که در گذشته باعث وقوع بزرگترین جنگ دنیا گردید.
یکشنبه 2 مرداد 1390

morid - ایران - بوشهر
حیف شد .کاش یه کم ژن مسلمانی داشت تا یه کم فحش به مسلمانان بویژه حکومت ایران میدادیم.دلمان خنک میشد .ماجرای شنود مکالمات توسط مرداک فراموش کردیم .دست فراماسون های صهیونیست درد نکنه که با این اقدام دوباره مردم بدبخت انگلیس را سر کار گذاشتند.خوش باوری اتان پیوسته.
یکشنبه 2 مرداد 1390

dannni - سوئد - استکهلم
واقعا حیف از اینهمه جوان که کشته شدن مردم نروژ انسان دوسترین و صلح ترین مردم اروپا هستن /بنده خدا ها چه مردم دوست داشتنی هستن همه نشسته بودن پای تلوزیون و شاهد یکی از فجیعترین جنایتها تو کشورشون بوده هیچ کس هیچ گروه و فرقه ای تهمت نزد تا خبر موثق از مسولینشون بشنون / متاسفانه بعضی از دوستان تو سایت ایران یوک داغتر از کاسه زوتر کامنت گذاشتن و نسبتش به مهاجر و مسلمانها . تا شماهای چاپلوس هستین این مهاجرهای بد بخت دشمن شون شماها هستین نه مردمان اورپا
یکشنبه 2 مرداد 1390

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
افکار افراطی خواه از نوع اسلامی یا اسلام ستیزی باشد هر دو خطرناک و فاجعه ساز هستند. مرگ بر هیچکس. آری به محاکمه عادلانه جنایتکاران در دادگاهی صالح و بین المللی. به خانواده های کشته شدگان این حملات مرگبار و ضد بشری تسلیت میگم.خدا به بازماندگان صبر بده.
یکشنبه 2 مرداد 1390

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
نمردیم تروریست مو بور و اروپایی هم دیدیم ! البته از این نظر که دیگه این اروپایی ها و امریکا یها هی نگن فقط مسلما نها تروریست هستن خوب شد . !! هر جند که من مذهبی نیستم اما هر جا تا بگی ایرانی یا حتی خاورمیانه از چشم اونا مسلمون بحساب میایی . این ذهنیت تو اونا هم بوجود بیاد که درست ترور را تا حالا مسلمانها کردند اما یک اروپایی هم می شه تروریست باشه .!!. دیگر اینکه فکر کنم الان القاعده و طالبان خیلی ناراحت باشند که چرا این کشت وکشتار و بمب گذاری رو اونا انجام ندادند .!!!!!!
یکشنبه 2 مرداد 1390

mehrdad.n.l - هلند - امستردام
امان از دین و جهالت بشری . واقعا ادیان چقدرباعث بدبختی بشر شدند .خرد ورزی نماد خدا در درون ماست .خدا و بشر نیا زی به واسطه ندارند هیج دینی نتوانسه بشر را سعادت مند کند خدا را هر انسانی خود حس می کند . مهم این است از دست و زبان ما ظلمی به موجودات دیگر نرسد چه گیاهان حیوانات و چه انسانها .خدا . خرد .انسان .میهن چهار ارزش ائین من است
یکشنبه 2 مرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
اگر به زندگینامه این قاتل بنگریم, او همانند " بچه ساندیسی " تحت تاثیر تبلیغات غلط حزب فاشیستی قرار گرفته بود که بدون دوراندیشی و شعور و منطق, خود را در اختیار ایدلوژی دیگران قرار داد و خود را " حق و حقیقت " میپندارید و طبق همان دیدگاه حقیرش دست به جنایت زد و از همه مهمتر " نوع و شیوه " ترور او میباشد که از ترور اسلامی الهام گرفته و او را به اجرا گذاشته و از طرفی او دیوانه بازیهای جنک و خونریزی کامپیوتری بود, یعنی در جنایت این قاتل, فاکتور " تبلیغ " 90% عمل وحشیانه او را شامل میشد و 10% بقیه رفتارش نفرت کور او از مسلمانان و بیگانگان میبود ! قابل توجه کسانیکه در ایران دم از حکم اعدام و سنگسار میزنند و انهم بنام الله, باید بدانند که این احکام کثیف و قهقهرایی چه تاثیرات مخربی بر روح و روان یک جامعه به ارمغان دارد ?! از بیعدالتی در ارگانهای اجتماعی و فقر و تقلب و دروغ در انتخابات ریاست جمهوری, تهمت زدن به دیگران, و نشر دروغهای تاریخی و مذهبی بگذریم.
یکشنبه 2 مرداد 1390

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
پدیده شوم بنیادگرایی مذهبی حالا فرق نمیکند مسیحی ، مسلمان یا یهودی مرز نمیشناسد.
یکشنبه 2 مرداد 1390

Norge - نروژ - اسلو
فعلا اعلام شده که ۲۱ سال به او حبس میدهند. ( اگرجمهوری اسلامی ایران بود ۷ جد پشت و بعد او را می سوزاند) :)
یکشنبه 2 مرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
خوب خره میرفتی ایران بسیجی میشدی هم حقوق خوب و هم فاطی کماندو برایت صیغه میکردند حیف این استعداد که داشتی.
یکشنبه 2 مرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
مزدوران ولی وقیح خامنه ای هم همین طرز تفکر رو دارند. کارم وحشتناکه ولی ضروریست. اسلام در خطره!!! برای نجات اسلام باید کشت، تجاوز کرد، شکنجه کرد، ..
یکشنبه 2 مرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
چرا اینقدر به مسیحی بودن او تکیه می شود???این جانور یک نژاد پرست است و هموطنانش را عامل سیاست پناهنده پذیری و مهاجر از اسیا در درجه ی نخست و گسترش اسلام در کشورش و اروپا در درجه ی دوم می داند !!! و اخبار روزانه ی ترور اسلامیون در جهان و قدرت روزافزون انها در اروپا روی چنین شو ونیستها اثرات مخرب می گذارد و کسی چون این جانور که خوی حیوانی در اوست چنین کار نفرت انگیزی را انجام می دهد دقیقا مثل نئو نازیستها /
یکشنبه 2 مرداد 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
دیگه کم کم اونقدر آش این کشورهای غربی شور شده که هیچ جور نمیتونن ماستمالی کنن ..اروپا خودش مرکز تمام افراطی گریها در نیا هست از فاشیسم و نازیسم و نژاد پرستی گرفته تا تشکیل گروههای افراط گرای اسلامی مثل القاعده و طالبان که همه اینها کار خود غربیهاست برای استعمار دیگر کشورها ..کسی که اخبار 20 -30 سال پیش را دنبال کنه .کاملا متوجه میشه که و بن لادن و القاعده توسط خود آمریکاییها تجهیز و ساپورت شد..البته اون موقع برای مقابله با شوروی و حالا برای کشتن مسلمانها..
یکشنبه 2 مرداد 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
این دست نشانده سران مسیحی هستند که میخواستند بین مهاجران و نژادهای اصلی نروژ را به اختلافات مذهبی و حزبی بکشانند. چون نروژ تنها کشوری هست در اروپا که این اختلافات را ندارد و نژادپرستی نسبت به مهاجران خیلی پائین است . به دلیل همین افراطی های مسیحی چشم دیدن این همبستگی بین مهاجران و نروژیها را نمیتوانند ببینند. پس به همین دلیل تروریست فقط ربطی به یک ادیان ندارد. در همه ادیان هستند و فقط به احتیاجات زمانه روی پلید و کثیف خود را رو میکنند.و به نظر من هیچ فرقی بین این تروریست مسیحی و تروریستهای مسلمان و حتی تروریستهای ولایت وقیح اسـ... وجود ندارد.و اعدام کمترین مجازات برای این افراد هست. چون همه ادیان برای متحد کردن انسانها امده اند نه برای دشمنی و کینه انسانها نسبت به هم.
یکشنبه 2 مرداد 1390

norge - نروژ - اسلو
در تلویزیون اعلام شد که ایشان از چند سال پیش شروع به نقشه و برنامه ریزی کرده بود. این جوان ۳۲ ساله نظرش این بود که در نروژ و اروپا نباید خارجی باشد. یعنی در نروژ فقط نروژیها و در اروپا فقط اروپایی ها باید زندگی کنند. و دولت کنونی که حزب کارگر است را مقصر میدانسته (در رابطه با نروژ). خوب قرار ۲۱ سال برای اینکارش زندان برود.
یکشنبه 2 مرداد 1390

bita tehrani - کانادا - ویکتوریا
بیاموزیم که دین بند است،مسیح مگر خود دین داشت؟ مسیح مگر کسی‌ را به دین فرا خواند؟ مسیح آزاد بود و آزاد منشی را آموخت و بر دار شد، این اطرافیان چند آتشه بودند که که از خود دین ساختند و تو را به آن فرا خواندند تا رستگار(در بند) شوی.. دین هر انسان شرف و انسانیت اوست...
یکشنبه 2 مرداد 1390

hazrate_eshgh - سوییس - زوریخ
artemis-sw..... . حالا چرا به مسیحی بودنش تکیه میکنند,چون ا... مثل تو دار نظرمیده. ...
دوشنبه 3 مرداد 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
bita tehrani - کانادا - ویکتوریا. فاشیسم و نازیسم بزرگترین افراطیهای جنایتکار تاریخ ربطی به دین نداشتند ..چون حالا هم باز در اروپا وجود داره .
دوشنبه 3 مرداد 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
bita tehrani - کانادا - ویکتوریا. نژادپرستی یادم رفت ..
دوشنبه 3 مرداد 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
از سال 2006 تا حالا 139 عملیات تروریستی در اروپا اتفاق افتاده. که طبق گزارش پلیس اروپا بیش از 80 درصد آن مربوط به افراطیهای خود اروپا بوده ...
دوشنبه 3 مرداد 1390

دستان - ایران - تهران
قابل توجه پاچه خوارهای دولت های غربی خارج نشین .دیگه حاشیه امنیت ندارید وقت بشید مهره سوخته میشید طعمه و شکار امثال این نروژی نژاد پرست اخه از اونا البته از نظر ظاهر نیستید.البته میتونید با مقداری هزینه و تغییر ظاهر چند صباحی بیشتر نوکری و جاسوسی برای زندگی ذلت بارتان کنید شما که یک عمر ظاهر سازی نکبت بار کردید این هم روش......
چهار‌شنبه 5 مرداد 1390

shahdeg - ایران - تهران
این بابا ,دستان,مثل اینکه بدجوری اب وروغن قاطی کرده.یکی بدو ه قرصاشوبیاره! جان مولا ببینین جی نوشته اخه!ا
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.