در انفجار بمب و تیراندازی در نروژ دست کم ۸۷ نفر کشته شدند


در انفجار بمب و تیراندازی در نروژ دست کم ۸۷ نفر کشته شدند

پلیس نروژ  اعلام کرده است:  در جریان تیراندازی یک فرد مسلح به سوی  حاضران در  اردوی جوانان حزب کارگر در حومه اسلو دست کم ۸۰ نفر کشته شده اند و کمی پیش از آن نیز در انفجار بمب در نزدیکی دفتر نخست‌وزیری این کشور دست کم ۷ نفر کشته و دهها تن دیگر زخمی شده‌اند.

در پی انفجار بمب قوی‌ای که در  اسلو  روی داد به چندین ساختمان دولتی و از جمله دفتر نخست‌وزیری آسیب وارد شد.

برپایه آخرین گزارش‌ها دست کم  هفت نفر در این انفجار کشته و چندین نفر  زخمی شده‌اند اما به نخست‌وزیر این کشور آسیبی وارد نشده است.

 
پلیس نروژ تایید کرده است که این انفجار ناشی از بمب بوده است.

یِنس استولتنبرگ، نخست وزیر  نروژ، که دفترش به سختی آسیب دیده،  اوضاع را «بسیار جدی» توصیف کرده است.

 ساعتی قبل از نیمه شب  نخست‌وزیر و وزیر دادگستری نروژ در یک کنفرانس خبری شرکت کردند.

نخست‌وزیر نروژ  این حمله را حمله به دموکراسی این کشور دانست و  قول داد  همه امکانات کشور  را برای پیدا کردن عاملان این حملات بسیج کند. وی از مردم خواست خطوط تلفن همراه را اشغال نکنند تا بار شبکه سنگین نشود.


حمله به اردوی جوانان حزب کارگر


رسانه‌های نروژی گزارش کرده‌اند مردی که یونیفورم پلیس بر تن داشته است، به یک گردهمایی جوانان در حومه اسلو آتش گشوده و دست کم ۸۰ نفر را کشته است.

این در حالی است پیشتر شمار تلفات در این جزیره ده نفر اعلام شده بود.
 
برپایه آخرین گزارش‌ها پلیس به این منطقه یگان‌های ضدترور فرستاده است.

این گردهمایی مربوط به جوانان حزب کارگر، حزب نخست‌وزیر نروژ، بوده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرده است که قرار بود نخست‌وزیر نروژ به این گردهمایی برود.

این اردو در جزیره‌ای کوچک در اطراف  اسلو برگزار شده بود؛ پس از حمله بسیاری با شنا کردن از منطقه فرار کردند.

 یک شاهد عینی به رویترز گفته است که خود شاهد ۲۰ جسد در کمپ جوانان حزب کارگر بوده است.

 پلیس می‌گوید این دو حمله با یکدیگر ارتباط دارند و یک نفر هم را در ارتباط با تیراندازی به سوی اردوی جوانان حزب کارگر دستگیر کرده است.

به خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس نروژ روز جمعه اعلام کرد عامل انفجار بمب در مرکز اسلو و همچنین تیراندازی به سوی جوانان حزب کارگر یکی از شهروندان این کشور است.

پلیس هویت فرد بازداشت شده را اعلام نکرده است، اما شبکه خبری دولتی نروژ نام فرد بازداشت شده را آندریاس بهرینگ بریویک، ۳۲ ساله، اعلام کرده است و برخی از رسانه نروژی عکسی از این فرد منتشر کرده اند.

برپایه تصاویر  و گزارش‌های منتشر شده، در محل انفجار بیشتر شیشه‌ها تا طبقه بیستم شکسته شده است.

 در منطقه‌ای که این انفجار در آن به وقوع پیوسته، ساختمان‌های دولتی و از جمله دفتر نخست‌وزیری قرار دارند.

 نخست‌وزیر نروژ که محل اقامتش  در ساعات اولیه اعلام نشده بود، در مصاحبه با تلویزیون این کشور اعلام کرد که همه وزیران کابینه در سلامت هستند.

 پس از  انفجار جو وحشت و سردرگمی در نروژ  محل حاکم  شده است.

ایالات متحده  ضمن ابراز همدری قربانیان، برای کمک به دولت نروژ اعلام آمادگی کرده است؛‌ اتحادیه و ناتو نیز این حملات را به شدت محکوم کرده‌اند.

 نروژ  مدتی پیش اعلام کرده بود یک گروه وابسته به القاعده در این کشور را شناسایی کرده است.

در همین حال محل انفجار نزدیک به روزنامه‌ای است که کاریکاتور روزنامه دانمارکی درباره محمد پیامبر مسلمانان را دوباره چاپ کرده بود.
 
 نروژ که عضوی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی،ناتو، است در افغانستان و لیبی مشارکت داشته است.

با این حال هنوز مشخص نیست هدف بمبگذاران دقیقا چه بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پلیس مرکز شهر اسلو را از مردم تخلیه کرده  و از ساکنان این شهر خواسته است در داخل خانه‌های خود بمانند؛ راه‌های منتهی به شهر  اسلو نیز بسته شده است.
khosh bavar - ایران - یزد
جهالت ادمی و کهکشان بی حدو مرزند ! جهان با دیدن و شنیدن این گزارش بطور اتوماتیک به ترور اسلامی فکر کرد که جای بسی تاسف است که یک مذهب دارای چنین image منفی در جهان باشد و حتی خود ال قاعده هم از شنیدن این خبر غافلگیر شد ولی اگر شهامت داشته باشیم, باید این پدیده را بطور غیرمستقیم به تربیت اسلامی ربط بدهیم که باعث تحت تاثیر قرار دادن این شخص شده که دست به چنین تروری بزند و صدای اعتراضش را از طریق ترور و وحشت به گوش مردم جهان رساندن بود. جان کلام اینکه, اگر مردم در کشورهای اروپایی شرایط زندگی سیاسی, اجتماعی و اقتصادی مردم ایران را میداشتند که بمدت 32 سال شاهد ترور, سنگسار و دارهای خیابانی قرار میگرفتند, ما میبایستی شاهد چه نوع واکنشی و صدای اعتراضی از انان میبودیم ?! و از مهمتر, تحت تاثیر قرار گرفتن و یا قرار دادن فرهنگ خود توسط فرهنگهای بیگانه را بیشتر به ان اهمیت داد و بدینجهت مردم ما هم در ایران شاهد روزبروز بیشتر و شدیدتر شدن رفتار جنایت امیز " نسبت بهمدیگر " هست که عامل این رفتارها از بیعدالتی مانند رشوه, تهمت, سنگسار و دارهای خیابانی سرچشمه گرفته است میباشد !
شنبه 1 مرداد 1390

morid - ایران - بوشهر
ترور وادمکشی از هر ناحیه وگروهی که باشد زشت و پلید است .فقط از دوستان ایرانی خارج نشین که از حکومت کشورمان ایران بهر دلیل کینه دارند در اظهار نظر وچسپاندن این واقعه زشت به ایران خودداری کنند.زیرا ایران خودیکی از قربانیان تروریست است.یک نمونه ازترورها در سال60 شهادت72نفردر انفجاری توسط مسعود رجوی وعواملش در مقر حزب جمهوری اسلامی بود هم اکنون این تروریستها در کشورهای غربی دارند ویسکی وشامپاین میخورند.
شنبه 1 مرداد 1390

capochin0o - امارات - شارجه
خسته شدیم بس که اخبار تکراری عراق و افغانستان شنیدیم اه.یکم هم از اونور باشه .خدا کنه طالبان مسولیتش رو به عهده بگیره یا القاعده
شنبه 1 مرداد 1390

tefli - نروژ - بودو
جه وضعیتی ... خوده نروژی ها بودند .دعوا ی دو حزب مختلف بودو
شنبه 1 مرداد 1390

shiva_v - ایران - شیراز
با آدم کشی و ریختن خونهای بی گناه میخوان به چی برسن .یه سری آدم آلت دست اهداف شوم عده ای از شیطان صفتهایی میشن که برای رسیدن به هدف شیطانیشون حاظرند هر کاری انجام بدهند.در آخر هم همشون جاشون تو قبره اینقدر بکشند و حرص دنیا رو بزنند ولی آخرش چی میخواد بشه ...همه ما میدونیم
شنبه 1 مرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
morid - ایران - بوشهر حزب جمهوری رو بنا بگفته بنی صدر رئیس جمهور انزمان, عوامل اطلاعاتی سپاه پاسداران و مافیای حکومت خمینی منفجر کردند تا هم رقبای سیاسی خودشون مثل بهشتی رو کنار بزنند و هم جواز دیگری برای اعدامهای بیشتر داشته باشند. اگه مجاهدین خلق اینقدر قدرت داشتند که سر خمینی کثافت رو زیر آب میکردند!!! شما ساندیس میل بفرمایید و تو کار بزرگترها دخالت نکنید. مرگ بر خامنه ای
شنبه 1 مرداد 1390

morid - ایران - بوشهر
sourena.de-المان -اشتوتگارت.من گفتم هموطنان ایرانی نه بی وطنان ادم کش رجویی چون تو. ... مرگ برای شماحیفه.همان ننگ مزدوری صدام و سیا وموساد بر پیشانی اتان کافیه مگه نه؟ دیگه با تو خائن به ایران و ایرانی دهن به دهن نمیشم. ...
شنبه 1 مرداد 1390

h.k - دانمارک - اودا
sourena المان.شریک وهمنظرهستم باشما.اینهاافرادعامی هستندکه حرف ملایانراباورمیکنند.شادباشید.
شنبه 1 مرداد 1390

علی محمودی نژاد - ایران - تهران
morid - ایران - بوشهر- مقر حزب جمهوری اسلامی توسط خمینی ملعون نابود شد.
شنبه 1 مرداد 1390

yas abi - بلژ - برسل
طبق خبر موثق ترور توسط یک بی دین مدعی مسیحی متعصب و پست صورت گرفته. khosh bavar - ایران - یزد ان متعصب کمی بیش از تو ... است که فقط تهمت بدون اطلاع میزنی. ...
شنبه 1 مرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
yas abi : لطفا به https://iranianuk.com/article.php?id=65470 و https://iranianuk.com/article.php?id=64945 مراجعه کن که درد و مشکل شما در چیست !?
یکشنبه 2 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.