تاثیر حاملگی بر میل و رفتار جنسی


تاثیر حاملگی بر میل و رفتار جنسی

به طور معمول زوج ها طی بارداری تغییراتی را در روابط میان فردی خود تجربه می‌کنند که یکی از آنها روابط جنسی است. این روابط در حاملگی می‌تواند تحت تاثیر عواملی قرار بگیرد:

از جمله عملکرد جنسی زوج ها پیش از بارداری و همچنین مفهوم روابط زناشویی در نظر زوجین، وضعیت سلامت جسمی‌ و روانی و عوارض دوران بارداری،‌ باورها و ویژگی‌های فرهنگی زوج ها، نحوه برخورد آنها با تغییرات فیزیکی زنان طی حاملگی و میزان ترس از صدمه به جنین در بارداری محدودیت هایی برای روابط زناشویی وجود دارد که عبارتند از :

* سابقه سقط جنین یا تهدید به سقط یا زایمان زودرس
* سابقه انقباضات خود به خودی رحمی
* خون ریزی و یا پارگی زودرس پرده دور جنین
* نارسایی دهانه رحم
*همچنین تعداد زایمان های متعدد
* چهار تا شش هفته آخر بارداری
* سابقه فشارخون حاملگی و...

با وجود موارد بالا، اگر حاملگی طبیعی باشد و پزشک یا ماما مانعی برای زوج ها عنوان نکند روابط زناشویی بلامانع است و در سه ماهه سوم با نظر پزشکی که حاملگی را پیگیری می‌کند نیز می‌تواند ادامه یابد. هر چند در حاملگی به خصوص ماه های آخر باید وضعیت مناسبی در نظر گرفته شود که به شکم زن حامله فشاری وارد نیاید. شاید بعضی خانم ها در حین بارداری به خصوص سه ماهه اول با کاهش میل جنسی رو به رو شوند که در برخی متون این مساله را به خستگی و تهوع ناشی از مراحل اولیه جنین و جفت نسبت می‌دهند. در برخی از خانم ها این مساله درست به عکس اتفاق می‌افتد و منجر به افزایش تمایلات جنسی زن در سه ماهه اول می‌شود. به طور کلی اگر منعی برای رابطه زناشویی در بارداری نیست تعامل و تماس لازم است،‌ تا خانم ها در دوران بارداری با آرامش فکری و روانی خود، فرزند شادتری به دنیا بیاورند و پس از زایمان نیز زودتر به زندگی زناشویی خود بازگردند. پس از تولد فرزند نیز عموما 4 تا 6 هفته طول می‌کشد تا مادران بتوانند به زندگی عادی بازگردند.

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
من وقتی خانمهای باردارو میبینم غصه عالم منو میگیری چه حوصله ای دارن !!
شنبه 1 مرداد 1390

saraee - ایران - اهواز
بی شک زیبا ترین کار خداوند همین بخشیدن قدرت آفرینش به انسانهاست. یکی از قشنگ ترین احساسات دنیا هم ، حس مادرانه داشتنه، که یک زن حاضر این همه سختی بکشه و به این حس برسه البته هیچ نتیجه شیرینی بدون تحمل سختی نیست.
شنبه 1 مرداد 1390

افلاک - کاندا - تورنتو
*fanoos*- ایران -شهمیرزاد . چرا غصه میخوری آخه
شنبه 1 مرداد 1390

Sappho - ایران - اصفهان
*fanoos*- ایران -شهمیرزاد. عزیزم تو این یه مورد ناجور با من تفاهم داری ! من هم خییلی از ظاهر زن حامله دلمالش می گیرم ! خدا نصیب نکنه lool
شنبه 1 مرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
افلاک - کاندا - تورنتو غصه ام به خاطر سختی کشیدن در وضع حمل دلم میسوزه واسه خانمها. Sappho - ایران - اصفهان**. سلام دوست عزیزم چه خبرا خوبی ای ول در کل من اصلا از بارداری خوشم نمیاد که چی ؟کل هیکل آدم بهم میریزه ..در این دوره زمونه هر کی بچه نیاره والله برد کرد راحتو بی دردسر مگه نه عزیزم ؟
یکشنبه 2 مرداد 1390

Sappho - ایران - اصفهان
*fanoos*- ایران -شهمیرزاد. اوهوم ! بگم به شما خانوم خانومای مهربون که به نظر من دختر خانومایی که تو این یه مورد مثل من و شما فکر می کنند اصلا نباید تو این جامعه به امید این که مرده هم بچه نمی خواد بهش اعتماد کنند و ازدواج کنند ! چون هر آن که اراده کنند و توله بخوان همه چیز و همه کس طرفدارشون هستند ! تازه تصور کن مجبور باشی یه عمر قرص ضد بارداری بخوری که همون بدتر ممکنه هیکل و نخواستنی کنه !
یکشنبه 2 مرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
Sappho - ایران - اصفهان بخدا گل گفتی , مردها رو بکشی دست از مردسالاری و دیکتاتوری بر نمیدارن !من اگه زمانی بخوام ازدواج کنم چنین شرطی رو تو عقد نامه خواهم نوشت , مثلا من خیلی از خانواده ها رو میشناسم که خانواده پر جمعیتی هستند ولی اینقدر ناگوار و تلخه که آخره کاری والدین خود روبه سالمندن سپردند !!خوب دیگه وقتی آدم با چنین واقعیتها مواجه میشه چرا باید فریب بخوره و خودش رو تو درد سر بیندازه !!. یک کلام نداشتن اولاد = پادشاه بی غم خوشم میاد از شما با من هم عقیده و هم فکری قربونت عزیزم
یکشنبه 2 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.