ایرانی ها ده سال زودتر از مردم دنیا می میرند!


ایرانی ها ده سال زودتر از مردم دنیا می میرند!

در حالی که سن سکته مغزی در دنیا از 55 سالگی شروع می‌شود، این سن بین ایرانیان به 45 سالگی رسیده و 10 سال کاهش یافته است./ میزان استرس در جوانان جامعه ما بسیار بالا است. همین عامل سبب می‌شود میزان کورتیزول خون بالا رود. اگر این میزان به طور مداوم بالا باشد، روی سیستم گردش خون اثر می‌گذارد و باعث سکته مغزی می‌شود.

یک لخته خون کوچک، رگی از مغز را مسدود می‌کند؛ یا یکی از عروق تغذیه‌کننده بخشی از بافت مغز، پاره می‌شود. این‌طور وقت‌هاست که خون به مغز نمی‌رسد و یا خون‌رسانی دچار مشکل می‌شود. مغز هم دیگر توان عملکرد طبیعی خود را ندارد؛ و فرد سکته مغزی می‌کند. اما نه یک نفر، نه ده نفر، بلکه روزانه دویست تا سیصد نفر، آن هم تنها در تهران.

به گزارش فرارو؛ این آمار تکان‌دهنده را متخصصان مغز و اعصاب ارائه داده‌اند. چند روز پیش نیز رئیس انجمن علوم اعصاب ایران، خبر داد که ایرانی‌ها 10 سال زودتر دچار سکته مغزی می‌شوند. در حالی که سن سکته مغزی در دنیا از 55 سالگی شروع می‌شود، این سن بین ایرانیان به 45 سالگی رسیده و 10 سال کاهش یافته است.

دکتر حسین پاکدامن در حاشیه سمیناری اعلام کرد که سکته‌ مغزی در کشورهای غربی، سومین عامل مرگ و میر است. به این معنا که سکته مغزی، پس از سکته‌های قلبی و سرطان‌ها، سومین دلیل فوت افراد محسوب می‌شود؛ اما در کشورهای در حال توسعه، این بیماری، بعد از سکته‌های قلبی رتبه دوم را دارد.
این متخصص مغز و اعصاب همچنین اظهار داشت که میزان ابتلا به سکته‌های مغزی در زنان و مردان تقریبا برابر بوده و شیوع آن نیز روندی رو به رشد گرفته است.


حرص خوردن، انسان را می‌کشد
گفته می‌شود فشار عصبی و استرس مهم‌ترین عامل سکته مغزی جوانان در ایران محسوب می‌شود. بر اساس تحقیقات جدید در کشور ثابت شده است که استرس، متابولیسم بدن را دچار اختلال می‌کند. از این رو مهم‌ترین عامل سکته مغزی در بین جوانان ایرانی است. رئیس انجمن متخصصان مغز و اعصاب در مصاحبه‌ای گفته است: «میزان استرس در جوانان جامعه ما بسیار بالا است. همین عامل سبب می‌شود میزان کورتیزول خون بالا رود. اگر این میزان به طور مداوم بالا باشد، روی سیستم گردش خون اثر می‌گذارد و باعث سکته مغزی می‌شود.»


سن سکته قلبی، پایین‌تر است
سال گذشته نیز رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران گفت که سن سکته قلبی در این کشور کاهش یافته و به مرز ۳۵ تا ۳۲ سالگی رسیده است. همچنین رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، در گفت‌وگویی اعلام کرد که قبلا میانگین سنی بیماران قلبی بین ۴۰ تا ۶۰ سال بوده؛ ولی امروزه حداقل سن سکته به ۳۲ تا ۳۵ سالگی کاهش یافته است.

این در حالی است که در آمریکا و کشورهای اروپایی، با وجود مصرف زیاد مشروبات الکلی و استعمال بیشتر دخانیات، سن سکته بالاتر است؛ اما در ایران و تعدادی از کشورهای خاورمیانه این سن هر سال کمتر می‌شود. گفته می‌شود در ایران روزانه 3 هزار سال عمر مفید مردم بر اثر بیماری‌‌های قلبی و عروقی از بین می‌رود؛ و بسیاری از افراد 30 تا 40 ساله به این دلیل جان می‌بازند. آن هم در سنی که افراد باید با فعالیت‌های مؤثر اجتماعی، برای خانواده و اجتماع خویش، بازدهی اقتصادی داشته باشند.


چرا سکته می‌کنیم؟
کارشناسان بر این عقیده‌اند که با تغییر سبک زندگی و پیشرفت جوامع شهری، انسان‌ها به جای استفاده از عضلات از مغز خود کار می‌کشند؛ به این ترتیب ناخودآگاه خود را برای سکته مغزی آماده می‌سازند. از سوی دیگر شهروند امروز آرامش را فدای آسایش ساخته است و دائم خود را در معرض فشارهای عصبی قرار می‌دهد، پس نباید انتظار قلبی سالم داشته باشد.

khosh bavar - ایران - یزد
فقط " اسلام " و جان اخوندان در خطر نباشد, بقیه داستان که صحبت از سکته و مرگ و میر ایرانیها هست, مسئله ای نیست, زیرا خواست و حکمت الله در ان نهفته است ! زکی .
جمعه 31 تیر 1390

Iran-esfahan-ario barzan - ایران - اصفهان
البته اگه شانس بیارن زودتر کشته نشن
جمعه 31 تیر 1390

Iran-esfahan-ario barzan - ایران - اصفهان
دوست عزیز و خوش باور من داستان اسلام از اینها جداست.اسلام بهانه ای بیش نیست.
جمعه 31 تیر 1390

setareye shomal - انگلستان - لندن
ارمغان شوم حکومت اخوندی.اخوندا گردنهاشون بشه اندازه گردن کرگدن جوونای ما پرپر بشن اشکال نداره
جمعه 31 تیر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
از برکت این اسلام شوم دیری نمیگذرد که این 10 سال به 20 سال تنزل پیدا میکند. یک عمر از صبح تا شب و از شب تا صبح همش زوزه قرآن خوانی, نماز خوانی, مرده پرستی, وفات فلان جانی, اعدام آزاده خواهان. ممنوعیت در تفریح و شادی, محرومیت از امنیت در خانه خود, ترس از فردا. به چه امیدی باید زنده ماند.
شنبه 1 مرداد 1390

marka - گرگان - ایران
خوش باور عزیز من فقط میخوام بدونم به غیر از اسلام به نطر شما چه دینی بهتره ؟ ایا بهتر نیست کسانی رو که بنام دین سر دینو شکستن ، از دین اسلام جدا کرد دوست عزیزم شاید دین شما غیر از اسلام باشه و خیلی برای من به شخصه قابل احترامه ولی دوست دارم کتاب قرانو به معنا یکبار هم که شده کاملا بخون اگه اثری از جنایتهایی که اینان به بهانه اسلام میکنن توش بود بعد اشکالی نداره هر چه خواستی تو کامنتت بنویس
شنبه 1 مرداد 1390

Royan - المان - المان
ایران تنها کشوری هست که توی همه چیزهای منفی رتبه اول را داره. مرگ بر جمهوری اسلامی.
شنبه 1 مرداد 1390

m_r - استرالیا - سیدنی
با درود. این که یک خانواده یک مدرسه یک جامعه خوب اگه ۱۰۰% نه ولی‌ یک فاکتور بزرگ در پیشرفت جسمی‌ و از همه مهمتر روحی بازی میکنه که شک و تردید نیست متاسفانه این ۳۰ و چند سال و مخصوصا این از سال ۱۹۸۸ و این جنایت و کشت و کشتار ها و دروغ و تهمت دستگیری ها آزار شکنجه‌ها به ازفأه مشکلات اقتصادی گرانی و خلاصه کلام هر روز هر لحظه فقط شنیدن و مجبور به قبول اخبار منفی‌ طبعی است که روح و جان انسان را بیمار می‌کند در کنار این ها متاسفانه مشکلات فرهنگی‌ و تعارف‌های زیاد از حد کپی کردن زندگی‌ و این که انسان یا خود را مجبور یا مجبور میشود که برای دیگران و نه برای خود زندگی‌ کند لذا تمام این‌ها فشار و آخر آن به چنین جا‌های کشیده میشود. زنده با د ایرانی‌ آزاد اندیش پایند با د ایران عزیزمان.
شنبه 1 مرداد 1390

poriyaye_vali - قطر - دوحه
ایرانیها33ساله که مرده اند اما کسی اونها رو دفن نکرده!!!!!!!!!
شنبه 1 مرداد 1390

بنده ی تنهای خدا - قطر - دوحه
marka - گرگان - ایران : زیبا نوشتین :-)
شنبه 1 مرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
marka گرامی, من با اجازه ات مسلمان بدنیا امدم و فعلا هم هستم که زیاد کمکی بمن هم نکرده, زیرا فقط از این دین اعتقاد داشتن به پروردگار را یاد گرفتم که با رشد و تکامل خودم به ان مفهوم و شکل دیگری دادم که فکر نکنم, خدای من با خدایان ادیان دیگر متفاوت باشد و چون ددمنشان ایرانی از دین اسلام سواستفاده کامل را کرده, من هم همانند انان از گفته های انان سواستفاده کرده و نفرت خود را به انان به نمایش میگیریم ! دوست گرامی, عجب درخواست " نحیفانه ای " دارید که بمن پیشنهاد میکنید که بدانم در قران چه نوشته شده ?! خود این بزرگان دین ! که از 5 سالگی وارد مکتبخانه شدند و تا الان ( سن 80 سالگی شان ) قرانها مطالعه کردند, هرکس به اندازه فهم و شعورش تفسیر انرا کردند و کتابها نوشتند و بقول معروف که فقط بخاطر واژه " الم " 100 ها کتابها با 100 ها صفحه نوشته شده ! ایا خواندن چنین کتابی که اینطور با اسرار ?! نوشته شده و برای نوشتن این کتاب 21 سال بخاطر جمع اوری ایه و سوری ان وقت صرف شده, کمکی به شعور و رفتار انسانی و اجتماعی و اقتصادی من میکند ?! من از بدی اسلام
شنبه 1 مرداد 1390

بى خیال - - کردستان
چه بهتر که 10 سال زودتر میمیریم از دست این اخوندها و این زدگی سگ مرگی ایران خلاص میشیم چون شنیدم اون دنیا نه پول برق میدیم نه اب و نه کرایه خونه.
شنبه 1 مرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
قسمت 2: و یا دین دیگر سخن نگفتم و تاریخ قدیم و جدید اینرا بمن ثابت کرده که دین باعث جدایی قلبها و فرهنگها شده و ان چیزی نیست که خدا خواهان او بود ! ما خواهان طرد دین از زندگی روزمره ما هستیم و به این قشر 32 سال فرصت دادیم که چه دیدگاهی از علم و دین و نیازهای انسانی دارند که جوابشان را با گوشت و پوست خود لمس کردیم که علم اقتصاد مال خر است ! اشپزخانه اسلامی ! پیتزافروشی علی و یاحسین گفتن حسین در رحم مادر ! ایا ما " مقصر " نیستیم که " انتظار " کمک و راهنمایی از انان را داشته باشیم !? ماهی از سر گندیده گردد نی ز دم...فتنه از عمامه خیزد نی ز خم ! ملت عشق از همه دینها جداست . عاشقان را ملت و مذهب خداست ! قومی متفکرند اندر ره دین / قومی به گمان فتاده در راه یقین. میترسم از آن که بانگ آید روزی / کای بیخبران راه نه آنست نه این ! پس همواره شاد و ازاد باشیم .
شنبه 1 مرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
با این وضعی که ایران داره باید بگیم ایرانیها فقط ده سال زودتر از دیگر ملییتها میمیرن.!!!
شنبه 1 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.