هری پاتر تمام رکوردها را شکست


هری پاتر تمام رکوردها را شکست

فیلم‌های هری پاتر تا کنون بیش از ۶ میلیارد دلار فروش داشته‌اند

هشتمین و تازه‌ترین فیلم از سری فیلم‌های "هری پاتر" در دو روز آخر هفته با فروش بیش از ۱۶۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی (ایالات متحده و کانادا) رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

به این ترتیب آخرین قسمت "هری پاتر" توانست رکورد قبلی را که به فیلمی از سری بتمن به نام "شوالیه تاریک" تعلق داشت، بشکند. این فیلم در سال ۲۰۰۸ طی اولین آخر هفته بیش از ۱۵۸ میلیون دلار فروش کرده بود.

آخرین فیلم هری پاتر پایان هفته گذشته در ۵۹ کشور جهان به روی پرده رفت. نمایش فیلم در اروپا روز پنجشنبه شروع شد و در آمریکا و کانادا نیمه شب جمعه (۱۵ ژوئیه).

مجله تخصصی "هالیوود رپورتر" تخمین می‌زند که فیلم هشتم هری پاتر در آخر هفته در سراسر جهان بیش از ۴۷۵ میلیون دلار فروش داشته و با این حساب نه تنها از تمام فیلم‌های پیشین هری پاتر موفق‌تر بوده، بلکه تمام رکوردهای فروش را شکسته است.

از آنجا که بیشتر سینماها فیلم را به شیوه سه بعدی نمایش می‌دهند و بلیت را گران‌تر می‌فروشند، طبعا این در بالا رفتن میزان فروش مؤثر بوده است.

فیلم‌های هری پاتر تا کنون بیش از ۶ میلیارد دلار فروش داشته‌اند. به نظر کارشناسان فروش آخرین فیلم هری پاتر به راحتی از یک میلیارد دلار تجاوز خواهد کرد.

هشت فیلم طی ده سال

اولین فیلم این مجموعه به عنوان "هری پاتر و سنگ جادو" در سال ۲۰۰۱ به روی پرده آمد و نزدیک یک میلیارد دلار فروش رفت.

با قسمت دوم فیلم "قدیسان مرگ" ماجراهای هری پاتر، که نخست به شکل رمان منتشر شده بود، به پایان می‌رسد.

جی کی رولینگ، یک زن گمنام اسکاتلندی در سال ۱۹۹۷ اولین جلد از رمان تخیلی و جادویی "هری پاتر" را منتشر کرد. طی چند سال و با انتشار هفت جلد از این رمان، قهرمان داستان، محبوبیت فراوانی پیدا کرد.

داستان "هری پاتر" به بیش از ۶۰ زبان، از جمله به زبان فارسی، ترجمه شد، در بیش از ۲۰۰ کشور جهان خوانده شد و بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه از آن فروش رفت.

از هر کتاب هری پاتر یک فیلم سینمایی تهیه شده است، اما از جلد هفتم کتاب دو فیلم تولید شد، زیرا به نظر سازندگان فیلم، جلد هفتم کتاب در دو فضای کاملا متفاوت جریان دارد.

فیلم هشتم به نام "هری پاتر و قدیسان مرگ – ۲" برای نخستین بار به شیوه سه بعدی ساخته شد.

nader46 - انگلیس - لندن
اگرجزاین بود,جای تعجب داشت.
سه‌شنبه 28 تیر 1390

siamaktg - ایران - تهران
اون وقت این گاگولا ده نمکی میاد واسشون فیلم میسازه .. چقدر خر کیف میشن
سه‌شنبه 28 تیر 1390

dastan2012 - انگلستان - لندن
بی معنی وبی محتوا. ن
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

مهران خان - ایران - تهران
من که خیلی از کتاب های هری پاتر خوشم میاد ، مخصوصا از فیلم هاش . داداشای رون ویزلی خیلی باحالن!
چهار‌شنبه 29 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.