گاردین: سیا برای یافتن بن لادن واکسیناسیون ساختگی انجام داد


گاردین: سیا برای یافتن بن لادن واکسیناسیون ساختگی انجام داد

روزنامه «گاردین» در گزارشی می نویسد بر اساس تحقیقاتی که این روزنامه انجام داده سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای کشف مخفیگاه بن لادن در منطقه ای که مظنون اعلام شده بود یک برنامه واکسیناسیون ساختگی را اجرا کرد تا بتواند دی ان ای اعضای خانواده وی را به دست بیاورد.

برای اجرای این طرح، سیا یک پزشک ارشد پاکستانی را به خدمت گرفت و حتی برای عادی جلوه دادن اوضاع، برنامه واکسیناسیون کردن مردم «ابیت آباد» ابتدا از محلات فقیر نشین شروع شد. دکتر «شکیل افریدی» از آن زمان به خاطر همکاری با آمریکا توسط سرویس امنیتی پاکستان دستگیر شده است.

روزنامه گاردین یادآوری می کند که مناسبات آمریکا و پاکستان از زمان کشف مخفیگاه وی در جوار یک پادگان نظامی در «ابیت آباد» بسیار متشنج شده و مسئله بازداشت این پزشک نیز به مشکلات دو طرف افزوده است. به نظر می رسد که دولت آمریکا سخت نگران وضعیت این پزشک است و برای آزادی او به دولت پاکستان فشار می آورد.

سیا با تعقیب یک پیغام رسان القاعده از وجود این مخفیگاه مطلع شده بود ولی برای کسب اطمینان از اینکه اسامه بن لادن در آن خانه زندگی می کند برنامه واکسینه کردن مردم محل را به اجرا گذاشت.

دی ان ای فرزندان بن لادن را می توانستند با دی ان ای خواهر وی که در سال ۲۰۱۰ در شهر بوستون آمریکا درگذشته بود مقایسه کرده و اقامت این خانواده را در آن خانه تشخیص دهند.

ماموران سیا برای همکاری، دکتر «شکیل افریدی» را انتخاب کردند که مسئول امور درمانی در منطقه «خیبر» در مرز پاکستان و افغانستان بود. دکتر «افریدی» در ماه مارس به «ابیت آباد» رفته و با دادن رشوه به مقامات بهداری محل کار واکسینه کردن مردم را شروع می کند.

دقیقا مشخص نیست که این پزشک و دستیاران وی چگونه می خواستند به هنگام واکسینه کردن اعضای خانواده بن لادن نمونه دی ان ای آنها را به دست بیاورند. ولی شاید برخی از پرستاران چنین آموزش دیده بودند که به هنگام تزریق واکسن مقداری خون از بدن آنها بگیرند.

روزنامه گاردین می گوید هنوز کاملا مشخص نیست که آیا این پزشک و همکاران وی توانستند دی ان ای مورد نظر خود را به دست آورند یا نه. ولی یکی از منابع اطلاعاتی به روزنامه گاردین گفته است این طرح به شکست انجامید.

سرویس های امنیتی پاکستان پس از وقوع حمله کماندوهای آمریکایی و عملیات کشتن بن لادن این پزشک را شناسایی و دستگیر کردند. مقامات پاکستانی در دفاع از اقدام خود می گویند هر کشوری جاسوس و همکاران یک دولت خارجی را دستگیر می کند.

این پزشک یکی از مجموعه افرادی بود که توسط سرویس های امنیتی پاکستان پس از عملیات شکار اسامه بن لادن بازداشت شد ولی اکنون به نظر می رسد که سایر افراد به غیر از این پزشک از زندان آزاد شده اند.

مناسبات دولت های آمریکا و پاکستان هنوز تحت تاثیر عملیات یکجانبه و پنهانی آمریکا برای شکار اسامه بن لادن متشنج است. اخیرا دولت آمریکا بخشی از کمک های نظامی خود به پاکستان را به حالت تعلیق درآورده و دولت پاکستان نیز اعلام کرده که در واکنش به این اقدام نیروهای رزمی خود را از نواحی شمالی و مرز با افغانستان خارج خواهد کرد.
khosh bavar - ایران - یزد
به یاد این داستان میافتم که کمپانی های داروسازی بسیار بزرگ تحت عنوان اینکه برای شناسایی کردن گروه خونی قبایل مردم از سراسر جهان خواهان خون گرفتن هستند, به جنگلهای امازون رفته و از افراد بومی که کروموزم خونی انها نسبت به انسانهای شهرنشین " خالص و ناب " تر است خون گرفتند, تا در ازمایشگاههای بسیار مدرن " تاثیرات " دارو جدید بر روی خون و انسان چطوریست را تعیین کنند که بعد از افشاگری این داستان, باعث شکایت مردم بومی شده که شرکتهای داروسازی از سرنعمت خون خالص انان میلیاردها دلار پول به جیب زده و کمکی به انان هم نمیکنند که همچنین باعث بدبینی انان به چشم ابی ها شده !
جمعه 24 تیر 1390

مرگ بر اسرائیل - ایران - ایذه
میگم چقد نشستید تو کاخ سفید تا این دروغ بیولوژیکی رو جور کردید که به خورد مردم ساده و خوش باور بدید؟یعنی نمیتونستید زود تر بگید؟اطلاعات ریگی رو گرفت همون روز تو تلوزیون نشون داد شما بعد از ماهها اینو افشا میکنید.واقعا که....
جمعه 24 تیر 1390

neda2oo7 - ایران - شیراز
khosh-bavar جان در ایران خودمون هم از این دست آزمایشات حیوانی داریم منتها هیچوقت گندش در نمی آد.
جمعه 24 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
neda2oo7 عزیز, سیاست دنیای کثیفی میباشد که الان با خواندن مطلبتون به یاد داستانی از اسرائیل افتادم که انها هم خونهای افراد سیاهپوست اتیوپی که در اسرائیل زندگی میکنند و از روی گرسنگی یهود شدند و بدترین کارها را هم میکنند, بعد از اهدای خون انان, همه را نابود میکردند, زیرا این خون را شایسته و مرغوب مانند خون خود نمیدانستند که باعث جار و جنجال در دهه 80 شده بود !
جمعه 24 تیر 1390

alexxx - اتریش - وین
این امریکا هنوز داره تلاش میکنه که این دروغ رو حقیقت جلوه بده? بابا بن لادن سال 2009 مردنش توسط Gordon فاش شد . اونموقع گفت خیلی وقت پیش مرده ولی باید محرمانه و سری بمونه که امریکا دلیل داشته باشه تو منطقه بمونه. او به علت ناراضی بودن از نظام این راز رو فاش کرد. حالا اینا حی ماله کاری میکنن, حی دارن پلیش میزنن.!
جمعه 24 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.