شکوه و جلال خدایان؛ عکس های منحصربه‌فرد ستارگان هالیوود


شکوه و جلال خدایان؛ عکس های منحصربه‌فرد ستارگان هالیوود

عکس هایی نادر از ستاره هایی چون مارلون براندو، کلارک گیبل و مارلین دیتریش برای نخستین بار در نشنال پرتریت گالری لندن به نمایش در آمده است. نمایشگاه "شکوه خدایان: پرتره های هالیوودی" تصویر برخی از شناخته شده ترین چهره های عصر طلایی هالیوود در سال های 1920 تا 1960 را به نمایش می گذارد.( مارلون براندو )

همه عکس ها از کلکسیون بنیاد کوبال گرفته شده که پیش از مرگ جان کوبال در سال 1991 بنیان گذاشته شد. رابرت دنس که این نمایشگاه به همت او برگزار می شود گفت که هدف این نمایشگاه حفظ نام عکاسان این عکس ها و نیز ادای احترام به کوبال است. (مارلین دیتریش)

آقای دنس و همکارش راسل تیلور چندین ماه را صرف بررسی 30 هزار عکس کردند تا از میانشان عکس های مناسب را انتخاب کنند. آنها همچنین کتابی درباره کوبال و اهمیت مجموعه عکس های او نوشته اند. (راک هادسون)

آقای دنس گفت که نگاه دوباره به این هنر مهم است چون که عکاسی به سبک قدیمی، اکنون منسوخ شده است. " ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم و عکس ها مستقیما از دوربین ها به روزنامه ها فرستاده می شوند. عکاس در این میانه نقش چندانی ندارد." (گریس کلی)

یوجین رابرت ریچی استودیو پرتره ای را در پارامونت پیکچرز مدیریت می کرد؛ جایی که لوییس بروک (تصویر بالا) با آن قرارداد داشت. این عکس منحصر به فرد روی پوست، مدل مو و مرواریدهای او تاکید می کند. رابرت دنس می گوید: "چیزی که ممکن بود حقه عکاسی تلقی شود، اکنون شاهکاری از عکاسی در قرن بیستم به شمار می رود."

این عکس از ویوین لی سر صحنه فیلم "بر باد رفته" گرفته شده است. دنس می گوید "این عکس گزنده، به شکلی فوق العاده "ذات اسکارلت" را به تصویر کشیده است."

بسیاری از این عکس ها را استودیوهای بزرگ هالیوودی که هنرپیشه ها را استخدام کرده بودند، توزیع می کردند. هزاران عکس برای طرفداران، روزنامه ها و انتشاراتی ها فرستاده می شد و اغلب مهر "بدون کپی رایت" می خورد که به این معنی بود که عکاسان اصلی حق و اعتباری پیدا نمی کردند. (لورتا یانگ)

جورج هورل را یکی از "افسونگر"ترین عکاسان توصیف کرده اند. او کار خود را در متروگلدن مایر در حدود سال 1930 شروع کرد و تا دهه 60 ادامه داد. دنس می گوید که عکس های او با ستاره ها کاری می کرد که "می درخشیدند." (کلارک گیبل و جوان کرافورد)

الیزابت تیلور کار خود را همزمان با این عکس آغاز کرد. او از 16 سالگی به یکی از بزرگترین ستاره های هالیوود تبدیل شد. علاقه مطبوعات به زندگی او پاپاراتزی ها را به جنب و جوش می انداخت و سبب شد که تصاویر او امروز به فراوانی در دسترس باشد.

نمایشگاه "شکوه خدایان: پرتره های هالیوودی" در نشنال پرتریت گالری لندن تا 23 اکتبر امسال ادامه خواهد داشت. (جوان کالینز)

dannni - سوئد - استکهلم
فقد مارلون براندو سوئد
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
فیلمهای قدیمی هالوود حال و هوای دیگه ای داشتند. یادش بخیر.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
مرگ بر مرگ باد !
جمعه 24 تیر 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
من عاشق فیلمهای قدیمی هالیود هستم..حتی تصور اینکه این هنرپیشه های جذاب خیلیهاشون حالا نیستند برام ناراحت کننده هست ..حیف از آن همه هنر و زیبایی!..ای بی وفا روزگار !
جمعه 24 تیر 1390

h.k - دانمارک - اودا
به افریننده افرین بایدگفت.گاهی ازمجموع دوعدد,,یک عدد,روند,وزیبایی بدست میاید.که امتیاز وبهای بالایی دارد.وگاهی عدد,,نحس,,.,
شنبه 25 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.