منوچهر متکی در واکنش به رفسنجانی: در ثبت خاطرات انصاف را رعایت کنید


منوچهر متکی در واکنش به رفسنجانی:
در ثبت خاطرات انصاف را رعایت کنید

منوچهر متکی، وزیر خارجه قبلی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه در واکنش به گفته های اکبر هاشمی رفسنجانی در مورد مواضعی که در سفرش به عربستان گرفته بوده گفت: « آقایان برای کم‌رنگ کردن آثار سفرم به عربستان و مذاکراتم با مسئولان آن کشور، حاضرند روابط خارجی را تا این حد مخدوش جلوه دهند.»

اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت و گو با وبسایت دیپلماسی ایرانی گفته بود:«چند سال پیش من در سفر به عربستان و دیدار با ملک عبدالله از برخورد بد مسئولان عربستانی با حجاج ایرانی در فرودگاه‌ها و به خصوص در قبرستان بقیع گله کردم و ایشان هم پذیرفت که این مسئله به نفع ما و آنها نیست و دستور رفع آن برخوردها را داد که حضور آزادانه زنان در بقیع یکی از آثار آن بود و به خواست شورای عالی امنیت و مسئولان حج با بحث‌های زیاد، ساختاری برای همکاری دو کشور در مسائل فیمابین عراق و افغانستان و لبنان و فلسطین تنظیم شد که مسئولان ذیربط (دولت) نخواستند عملی کنند.»

آقای هاشمی رفسنجانی گفت: «پس از برگشت من به ایران، هر روز در روزنامه‌های وابسته به آنان خبرهای دروغی درباره پشت صحنه برخورد آنان با حجاج ایرانی منتشر می‌شد تا جایی که وزیر امور خارجه ما در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که عربستانی‌ها هنگام ورود آیت‌الله ری‌شهری، در فرودگاه برخورد بدی داشتند و حتی ایشان را بازرسی بدنی کردند.»

وی گفته است: «این موضوع برایم خیلی تلخ بود. چون برخلاف توافقات ما در عربستان بود. از آقای ری‌شهری پرسیدم که موضوع چه بود؟ ایشان گفت: اصلاً چنین نیست. خود آقای ری‌شهری تلفنی از آقای متکی پرسید که چرا این حرف را زدی؟ ایشان در جواب گفت: من تحت فشار بودم که این حرف را بگویم.»

منوچهر متکی در واکنش به گفته های آقای رفسنجانی گفت: «حساسیت بالای افکار عمومی نسبت به برخورد نامناسب سعودی ها با زائران ایرانی و حتی طرح این موضوع توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی باعث شد شخصا سفیر عربستان در تهران را به وزارت امور خارجه احضار کرده و از وی خواستیم مراتب اعتراض جدی ایران را به مقامات کشورش منعکس کند.»

آقای متکی همچنین گفته است: «اینجانب در مصاحبه ای در جده که خبر آن در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ منتشر شده، رفتار نامناسب با نماینده مقام معظم رهبری در جریان سفر به عربستان سعودی و همچنین رفتار ناشایست با زائران ایرانی را غیرقابل قبول خوانده و آن را تقبیح کردم.

وزیر خارجه سابق جمهوری اسلامی ایران با بیان این که «هرگز به جناب آقای ری شهری نگفته است به خاطر فشار سیاسی چنین مصاحبه ای صورت گرفته و این ادعا خلاف حق و انصاف است»، گفت: «در تبعیت از سیره بزرگان دین، طی سالیان طولانی خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در مسئولیت های مختلف هرگز دین خود را برای دنیای دیگران نفروخته ام.»
siamaktg - ایران - تهران
تو که سمتت رو دادن دیگه چه وری داری که بزنی؟؟؟؟
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
اولا که همتون جنایت کار هستید همین مرتیکه متعفن متکی معروف است به منوچهر داماد شبهای قبل از اعدام به دخترهای بیگناه تجاوز میکرده است. الان رژیم میداند وضعش خیلی خراب است و سیاست گیج کردن مردم را از سر گرفته و با دعواهای زرگری میخواهد مردم را از مسیر مبارزه منحرف کند ولی اگر کسی الان دوباره تحت تاثیر دروغهای این شارلاتانها قرار بگیرد باید به حال او گریست امیدوارم مردم این دفعه هوشمندانه عمل کنند وگرنه ایران به فلاکت و بدبختی تا چندین نسل مبتلا خواهد شد.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

rok - هلند - رتردام
تو قیافه ات بیشتر به متکا شبیه است تا متکی اگر راست می گویی و اهل اخرت مداری هستی چرا یک مشت بی سواد مثلا تحصیل کرده در هند را به وزارت خارجه بردی و از همه بدتر زنت را مدیرکل کردی
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

amir58 - ایران - مشهد
یکی ازکاهای خوب ا.ن بیرون انداختن اشغالهایی امثال توبود.بروبیت اقاپاچه خواری؟؟؟؟؟؟
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

ali1111 - ایران - تهران
انقدر که از این مردک بدم میاد از هیچ کدامشون بدم نمیاد.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.