حذف مک فلافل از منوی رستوران مک دونالد در اسراییل


حذف مک فلافل از منوی رستوران مک دونالد در اسراییل

گفته می شود که مک فلافل چندان مورد استقبال مشتریان مک دونالد در اسراییل قرار نگرفته است

رستوران زنجیره ای بین المللی مک دونالد تصمیم گرفته است که فلافل، یکی از غذاهای محبوب در خاورمیانه را که تحت عنوان مک فلافل ارایه می‌کرد، از منوی رستورانهای خود در اسراییل حذف کند.

دکه‌های فروش فلافل که از طریق سرخ کردن نخود خرد شده پخته می شود، در گوشه و کنار خیابانهای شهرهای اسراییل به وفور یافت می شود.

رئیس شرکت مک دونالد در اسراییل به سایت خبری 'وای نت' گفت: "ما متوجه شدیم که فلافل جایی در رستورانهای مک دونالد ندارد. ما دنبال غذایی مناسب برای گیاهخواران بودیم، اما در این زمینه موفقیتی کسب نکردیم و حالا تدریجا فلافل را از فهرست غذاهایمان حذف می کنیم".

مسئولان مک دونالد حاضر نشدند که توضیح بیشتری در این زمینه به بی بی سی ارایه کنند، اما گفته اند که محصولات تازه ای را بزودی عرضه خواهند کرد.

 

فلافل که با خرد کردن نخود و سرخ کردن آن در روغن پخته می شود، غذای محبوبی در سرتاسر خاورمیانه است و معمولا همراه با سالاد و ترشی و نان صرف می شود

اذعان به شکست برای این رستوران زنجیره ای که سعی می کند غذاهایش را در کشورهای مختلف با ذایقه‌های محلی تطبیق دهد، چندان امری معمول نیست.

همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده

در مرکز خرید 'مالها' واقع در غرب بیت المقدس به نظر نمی رسد که مشتریان مک دونالد چندان از حذف مک فلافل از منوی این رستوران ناراحت باشند.

یکی از این مشتریان به نام سارا گفت: "من اصلا در مورد (مک فلافل) چیزی نشنیده بودم. تخصص مک دونالد همبرگر است. ما احتیاج نداریم که مک دونالد از آمریکا بیاید و برای ما فلافل بسازد. ما جاهای خودمان را در اسراییل داریم".

کفیر، مشتری دیگر که منتظر نوبتش برای سفارش همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده بود، گفت: "من هیچ وقت (مک فلافل) امتحان نکردم. اما میشود درک کرد که چرا مردم ترجیح می دهند که فلافل را از دکه های فلافل فروشی بگیرند".

کمی آن طرف تر در یک دکه فلافل فروشی، فروشنده می‌گوید که ساختن فلافل خوب از آنچه که مردم فکر می‌کنند مشکل تر است.

او می گوید: "فلافل باید تازه باشد. فلافل ما هیچ وقت یخ زده نیست و همیشه آن را تازه درست می کنیم. این جوری طعمش بهتر است."

فلافل که با خرد کردن نخود و سرخ کردن آن در روغن پخته می شود، غذای محبوبی در سرتاسر خاورمیانه است و معمولا همراه با سالاد و ترشی و نان صرف می‌شود.

در عین حال فلافل مثل حمص، غذای محبوب دیگر خاورمیانه که با نخود ساخته می شود، باعث بروز بحثها و اختلافاتی هم در این منطقه شده است.

چرا که هم اسراییلی ها و هم فلسطینیان این دو غذا را به عنوان غذای ملی خود می شناسند.

صمیمی - ژاپن - اویتا
جالب است. رستورانت مک دونالد کدام غذا در مینویش قابل خوردن میباشد که اینش باشد؟. یکی از نا سالم ترین و بی مزه ترین غذای جنک فود دنیا است. و بی سلیقه ترین اشخاص هم مشتری آن هستند.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

felora - ایران - تهران
مرغهای کنتاکی kfcخوش خوراکتر ازهمبرگرهای مکدونالده/ ایران خودمون برگرهای خوشمزه تری داره
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.