۲ کودک قربانی مصرف مواد مخدر


2 کودک قربانی مصرف مواد مخدر

2 مرد معتاد که در دو رویداد جداگانه با خوراندن مواد مخدر کراک و شیشه به فرزندان 4 ساله و 11 ماهه‌شان، آنها را روانه بیمارستان کرده بودند، دستگیر شدند.با تلاش پزشکان بیمارستان یکی از کودکان از مرگ حتمی نجات یافته است، اما کودک دیگر همچنان با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش «جام‌جم»، یکی از کودکان قربانی مواد مخدر پسری به نام «محمدپویا» 4 ساله است که والدینش چند روز پیش او را به اورژانس بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان بهرامی تهران منتقل کردند.

پرستاران با دیدن زن جوان که کودکش را بغل کرده و استمداد می‌طلبید، به کمک او شتافته و تلاش کادر درمانی برای نجات این پسر 4 ساله آغاز شد.

با این حال، مسوولان بیمارستان با ظنین شدن به استفاده کودک از مواد مخدر روان‌گردان، با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفتند و ماجرا را خبر دادند.

در همین موقع ماموران حراست، مانع از خروج مادر کودک و شوهر وی از بیمارستان شدند.

با حضور ماموران انتظامی در بیمارستان، زن و مرد جوان بازداشت و برای تحقیقات به کلانتری منتقل شدند.

متهم: شوهر معتادم مقصر حادثه است

زن جوان در اظهاراتش به پلیس گفت: شوهرم مواد مخدر کراک مصرف می‌کند و دوستانش را نیز برای مصرف مواد مخدر به خانه‌مان می‌آورد. در جریان این رفت و آمدها بود که شوهرم مرا معتاد کرد و من نیز مواد مصرف می‌کنم.

وی اضافه کرد: شب حادثه شوهرم بار دیگر دوستان معتادش را به خانه آورده و در حال مصرف مواد مخدر (کراک) بودند.

مادر کودک ادامه داد: دقــایــقی بعد چــنــد بار پسرم ـ محمدپویا‌ـ را صدا زدم، ولی پاسخی نداد. با ظنین شدن به اوضاع از آشپزخانه به سمت اتاق نشیمن رفتم. در این موقع دیدم شوهرم به سر و صورتش می‌کوبد و محمدپویا بیهوش کناری افتاده است.

اعتراف به خوراندن کراک به کودک

درپی اظهارات زن جوان، شوهرش بازجویی شد و گفت: من و دوستانم در حال مصرف کراک بودیم که پسرم به سمتمان آمد و گریست. هرکاری می‌کردم آرام شود بی‌فایده بود. کمی مواد مخدر به خورد او دادم تا آرام شود که دقایقی بعد بیهوش شد.

مرد معتاد اضافه کرد: دوستانم با دیدن این وضعیت پسرم وحشت کرده و از خانه فرار کردند و ما با انتقال کودک به بیمارستان، از سوی پلیس دستگیر شدیم.

با تشکیل پرونده قضایی در این زمینه، تحقیقات ادامه پیدا کرد تا این‌که در مرحله بعدی مشخص شد، این کودک 4 ماه پیش نیز درپی خوردن مواد مخدر (کراک) بدحال شده و در بیمارستان بستری بوده است . والدین وی در آن زمان ادعا کرده بودند کودک آنها کراک را به جای شکلات خورده است و با بهبود یافتن کودک، وی را به خانه‌‌شان برده و به مسوولان اورژانس اجتماعی تعهد داده بودند از فرزندشان به خوبی مراقبت کنند.

جدال کودک با مرگ

با مشخص شدن این موضوع، پدر کودک در جریان این حادثه مقصر شناخته شد و با قرار قانونی به زندان افتاد و این در حالی است که محمد پویا دچار مرگ مغزی شده و علائم حیاتی‌اش رو به تحلیل است و فقط به کمک دستگاه مصنوعی تنفس می‌کند.

دومین کودک آزاری

در دومین کودک‌آزاری پسر 11 ماهه‌ای به نام علیرضا بر اثر خوردن مواد مخدر (شیشه) مسموم شده و چند روزی بی‌هوش بود.

والدین علیرضا وی را وقتی برای درمان به بیمارستان فوق تخصصی کودکان بهرامی آوردند، ادعا کردند مواد مخدر (شیشه) درون بطری شیر کودک افتاده و ناخواسته شیر آلوده به مواد مخدر را به وی خورانده‌اند که فرزندشان بی‌هوش شده است.

تلاش پزشکان برای نجات جان علیرضا آغاز شد و با گذشت دو روز وی از مرگ نجات یافت.

با حضور ماموران در بیمارستان، والدین خطاکار بازداشت و به کلانتری منتقل شدند.

در تحقیق از مادر کودک وی ادعا کرد شوهر معتادش به اشتباه مواد مخدر (شیشه) را به فرزندشان خورانده است.

اعتراف پدر شیشه‌ای

در پی اظهارات زن جوان، شوهرش بازجویی شد و گفت: شب حادثه مواد مخدر (شیشه) را روی کمد گذاشته بودم تا پیش از خواب آن را مصرف کنم. وقتی همسرم از من خواست تا شیر کودک را درون بطری بریزم و برایش بیاورم به گمان این‌که نبات را درون بطری شیر می‌اندازم، به اشتباه مواد مخدر (شیشه) را درون شیر حل کرده و به خورد فرزندم دادم که به یکباره بدحال شد و با آوردن وی به بیمارستان متوجه شدم او را با مواد مخدر (شیشه) بدحال کرده‌ام.

بنابراین گزارش، این پدر معتاد نیز به اتهام کودک‌آزاری روانه زندان شده است و تحقیقات تکمیلی از آنها در حالی ادامه دارد که محمد پویا دچار مرگ مغزی شده و کودک دیگر ـ علیرضا ـ پس از بهبودی تحویل بهزیستی شده است.

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
خوب چی میتوان گفت؟دیگه برای خودش حرفی برای گفتن نزاشته !!!
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

farid turkeh - ایران - ایران
این پدر مادرها را باید برد دامپزشکی عقیم شون کرد مثل سگ و گربه.اینها حق ندارن بچه دار بشن.اجازه نمیدن سگ داشته باشی ولی هر خری میتونه بچه داشته باشه.
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

hovakhshatare - ایران - تهران
مملکت امام زمان از این بهتر نمیشه!
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

سیروس کمال - امارات - دبی
farid turkeh - ایران - ایران .. گل گفتى دوست من .
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.