برکناری آزاده اردکانی از سرپرستی موزه ملی ایران تأیید شد


برکناری آزاده اردکانی از سرپرستی موزه ملی ایران تأیید شد

از خانم اردکانی به عنوام معلم خصوصی انگلیسی آقایان مشائی و بقائی نام برده می شود

روح الله احمدزاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی ایران، داریوش اکبر زاده را به عنوان سرپرست جدید موزه ملی این کشور معرفی کرد.

آقای اکبر زاده در گفت و گو با خبرگزاری مهر، حکم سرپرستی خود را تایید کرد و گفت: "از روز دوشنبه (۲۰ تیرماه) در این سمت مشغول به کار شده ام و امیدوارم بتوانم موفق باشم."

خانم اردکانی که توسط این رسانه ها به عنوان معلم خصوصی زبان انگلیسی اسفندیار رحیم مشائی و حمید بقائی معرفی می شد، در بهمن ماه سال ۱۳۸۸ توسط حمید بقائی، رئیس وقت سازمان میراث، به ریاست موزه ملی ایران منصوب شد.

او پس از آنکه تنها بیست روز معاون محمدرضا مهراندیش، رئیس پیشین موزه ملی ایران بود، جایگزین او شد.

محمدرضا مهراندیش در آن زمان درباره برکناری خود به خبرگزاری ایسنا گفته بود: "در حالی که برای انجام کارهای روزمره و مکاتبه با گمرک با هدف بازگرداندن اشیای تاریخی ایران که در ترکیه هستند، درحال رفتن به موزه ملی بودم، در تماسی با رئیس دفترم متوجه شدم که خانم آزاده اردکانی به عنوان سرپرست موزه ملی ایران انتخاب شده است".

او گفته بود: "تنها گلایه ای که دارم، از این اقدامات غافلگیرانه ای است که انجام می شوند. این اقدامات غافلگیرانه آفت بزرگی در تغییر و تحول مدیران فرهنگی اند و در شان مجموعه فرهنگی بزرگی مانند موزه ملی ایران نیست که مدیریت آن به این شکل کنار گذاشته شود".

انتصاب خانم اردکانی با "انتقاد متخصصان میراث فرهنگی" روبرو شده بود.

خانم اردکانی پیش از رسیدن به این مقام، سردبیر سایت خبرگزاری سازمان میراث فرهنگی (آریا) و همچنین سردبیر نشریه پارسه ( هفته نامه داخلی سازمان میراث فرهنگی) بود.

بحث دستگیری او اولین بار در اردیبهشت سال جاری و در ارتباط با پرونده فیلم "ظهور بسیار نزدیک است" و بار دوم در پی بازداشت تعدادی از نزدیکان دولت مطرح شد.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همان زمان با انتشار اطلاعیه ای خبر دستگیری خانم اردکانی را تکذیب کرد.

در اطلاعیه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آمده بود: "انتشار یک خبر کذب مبنی بر دستگیری رئیس موزه ملی ایران، از زمره شایعه‌پراکنی‌ها و از مصادیق جنگ روانی است که در یک اتاق فکر جنگ روانی و محفلی خاص و خطرناک تدارک دیده شده است. این در حالی است که موزه ملی ایران، یک مجموعه کاملا فرهنگی محسوب می‌شود، اما برخی به دنبال سیاسی- امنیتی کردن آن هستند".

اما دیروز غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران بدون اشاره به نام کسی، دستگیری "شخصی" در موزه ملی ایران را تأیید کرد.

آقای محسنی اژه ای درباره اتهام افرادی که به "جریان انحرافی" منسوب هستند، گفته بود که آنها در کنار اتهامات اقتصادی و اخلاقی، دارای اتهامات امنیتی نیز هستند.

"جریان انحرافی" اصطلاحی است که از سوی محافظه کاران منتقد دولت، به عده ای از همکاران محمود احمدی نژاد اطلاق می شود که به داشتن افکار ناهمسو با رهبر ایران متهم شده اند.

khosh bavar - ایران - یزد
به یاد معلم خصوصی زبان انگلیسی یکی از دوستانم میافتم که پدر دوستم ای برایش هدیه میخرید ! خانم معلم هم که خودشو میزد به کوچه علی چپ که مثلا من اهل انگلیسم و فرهنگ خودمو دارم و مینی ژوپ خودمو میپوشم ! طفلک مادر دوستم, چه حرصی میخورد ! مرسی از همه, دوران زیبایی بود ! شاد و خاطره باشیم .
سه‌شنبه 21 تیر 1390

hameshehbahar - انگلستان - انگلستان
معلم سر خونه بوده!!
سه‌شنبه 21 تیر 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
معلم خصوصی؟!!! برای آخوندها و اراذل و اوباش ولی وقیح حلاله و برای مردم غیر خودی حرام!!! . مرگ بر خامنه ای
سه‌شنبه 21 تیر 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
رژیم اسلامی از این بهتر نبوده و نیست و نخواهد بود.(معلم خصوصی). واقعا جای تاسف و شرمنده گی سران رژیم وقیحه که با این برچسپها باعث آبرو و تهمت نا بجا به مردم میشوند(بخصوص زنان).ای تف به قبرت ببارد خمینی برای اسلام گندی که برای ایران به ارمغان آوردی(( همین چند مدت پیش چلاغعلی در یاوه گوییش گفته بود هیچ احدی حق ندارد بیخود و بی جهت به کسی تهمت ببندد.البته منظورش تهمت به سران جنایتکار رژیم بوده.وگرنه ملت کیلویی چنده.گور بابای رهبر )).
سه‌شنبه 21 تیر 1390

marka - گرگان - ایران
ای خاک بر سر قاضی و قانون دست و پا گیرش ، که ارزه برخورد با ادم سرتا پا روانی رو نداره انگار فقط این ادم زن زیبا داره و توی دنیاهمین یه نفر غیرتیه که انگشت اشاره سمتشه ، بدبخت بزرگترین بی غیرتی شک کردنه که به هیچ عنوان اسمش دوست داشتن نمیتونه باشه
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.