خودارضایی و تحکیمِ زندگی


خودارضایی و تحکیمِ زندگی
 

ونداد زمانی: گسترش علوم تخصصی و ثبت رفتارِ گروه‌های مختلف حیوانات، کفه ترازو را به سمت رازگشایی و باز کردن معمای تابو‌ها سنگین کرده است. بی‌تردید رویارویی علم با باورهای ممنوع، این فرصت را در فرهنگ عمومی تهیه می‌بیند که بتوان از زوایای جدید به پدیده‌ها و پیشفرض‌های مربوط به آن‌ها نگریست.

از دیرباز نکوهش‌های مذهبی و اخلاقی، سایه گناه و شرم را روی رفتار طبیعی «خودارضایی جنسی» گسترانده است، اما واقعیت این است که تقریباً هیچ جامعه بشری با وجود مراقبت‌ها و حتی تهدیدات جدی، نتوانسته است رفتار طبیعی «خودارضایی» را تقلیل ببخشد.

در بسیاری از جوامع، عمل «خودارضایی» رفتاری کراهت‌آمیز توصیف شده است. جوامع مختلف برحسب حساسیت‌های مذهبی خاص خودشان، گاهی عمل فوق را ترسناک و گاهی نیز خطرناک جلوه داده‌اند. تضعیف بنیان خانواده و خطر پایین آمدن میلِ به زاد و ولد، مدرن‌ترین شایعه منفی است که این روز‌ها بر سر زبان‌هاست.

از دید دانشمندان معاصر، داوری درباره یک پدیده عمومی از معیارهای تهدیدکننده و پرهیزدهنده نظیر گناه، شرم و نادانی سود نمی‌جوید. بنا بر منطق یاد شده و ترازوی سنجشِ علمی، هر رفتار عمومی که در طولانی‌مدت توسط موجودات زنده، تکرار می‌شود حکایت از آن دارد که عمل مذبور در روند تطبیق‌پذیری هرچه بیشتر موجودات زنده با دنیای پیرامون آن‌ها نقش داشته است. بنابراین عملِ «خودارضایی»، نه تنها ممنوع و مذموم شمرده نمی‌شود بلکه رفتاری است که بی‌تردید برای ادامه بقای موجودات زنده، موثر و مفید است.

فصلنامه بین‌المللی باستان‌شناسی مبادرت به چاپ یکی از جدید‌ترین تحقیقات درباره خودارضایی جنسی کرده است که توسط محققین ژاپنی تهیه شده است.

گزارش فوق چکیده‌ مستندی از مشاهدات طولانی در زندگیِ روزمره میمون ژاپنی، بابون، سگ، گربه، اسب، فیل، شیر و سایر حیوانات را در بر می‌گیرد.

بر این اساس، برخلاف ادعای موجود در فرهنگ‌های سنتی به این نکته اساسی اشاره می‌شود که «خودارضایی» در حیوانات، باعث تحکیم بیشتر گروه‌ها و خانواده‌های متنوع حیوانات می‌شود و شانس بیشتری برای بقای حیوانات ایجاد می‌کند.

بررسی‌های علمی دانشمندان ژاپنی روی چند دلیل مهم انگشت گذاشته‌اند که پس از دسته‌بندیِ مدارک قابل اثبات گردآوری شده است.

دانشمندان مورد نظر با تدوین فرضیه‌های علمی و به پشتوانه مثال‌های مشخص برای «خودارضایی» منزلت و جایگاه بی‌ضرر و حتی مفید تهیه دیده‌اند.

اولین دلیل مهم و مثبت برای تائید سلامت و ضرورت «خودارضایی» به این مشاهده علمی برمی‌گردد که ثابت می‌کند «خودارضایی جنسی» باعث می‌شود اسپرم‌های تازه‌تر و سالم‌تر جایگزین مجموعه کهنه و آسیب‌دیده اسپرم‌ها شوند که در تصویر درازمدت، شانس تولید فرزند سالم‌تر را زیاد‌تر می‌کنند.

بخشی از نتیجه‌گیری محقق‌های ژاپنی مدیون بررسی‌هایی است که خانم «جین واترمن» از دانشگاه مرکزی فلوریدا سال‌ها قبل انجام داده بود.

محققین آمریکایی ثابت کرده بودند که تکرار عمل خودارضایی نه فقط باعث افزایش تعداد اسپرم‌ها می‌شود بلکه تحرک و سلامت بیشتری را برای اسپرم‌ها و امکان باروری مردان تدارک می‌بیند.

در گزارش محقق‌های ژاپنی، دلیل دوم بر این واقعیت تکیه دارد که حیوانات در فصل جفت‌گیری بر رفتار جنسی «خودارضایانه» می‌افزایند. چون می‌خواهند توانایی‌های جنسی خود را در برابر زوجی که قصد آمیزش با آن‌ها را دارند یا حتی در برابر رقیب‌های خود به نمایش بگذارند.

سومین دلیل دانشمندان ژاپنی همگانی و مفید بودنِ پدیده فوق را تضمین می‌کند. دانشمندان معتقدند که عمل مذبور، واکنش طبیعی برای جلوگیری از بیماری‌های عفونی است. آن‌ها با مشاهده رفتار جنسی سنجاب‌های بومی پی برده‌اند که سنجاب ماده به دلیل موقعیت خاص باروری ناچار است در مدت سه ساعت مطلوبی که برای باردار شدن دارد با حدود ده سنجاب نر آمیزش داشته باشد. موقعیت خاص سنجاب‌های ماده، جنس مذکر این گروه حیوانات را ناگزیر می‌سازد که بعد از رابطه با سنجاب ماده به خودارضایی متوسل شوند.

جنس مذکر سنجاب بر طبق عادت برخاسته از ضرورت، متوجه شده است که در حین خودارضایی می‌تواند از طریق خاصیت ضدعفونی بزاق دهان خودش، انتقال عفونت‌های مقاربتی سنجاب‌های مذکر دیگر را که با او در یک آمیزش عمومی شرکت داشته‌اند کاهش دهد.

به تعبیر مسئولان حفاظت از سنت‌ها و مذهب‌های مختلف، آسیب‌های ناشی از «خودارضایی» مضر و گناهکارانه قلمداد شده است و برای همین با شدت و حدت تمام، راهکارهای پرهیز از عمل فوق را از‌‌ همان دوران نوجوانی در ذهن و روان نسل‌های آینده جامعه ته‌نشین می‌کنند، اما گسترش علوم تخصصی و ضبط و ثبت رفتار گروه‌های مختلف حیوانات، کفه ترازو را به سمت رازگشایی و باز کردن معمای تابو‌ها سنگین کرده است.

بی‌تردید رویارویی علم با باورهای ممنوع، این فرصت را در فرهنگ عمومی تهیه می‌بیند که بتوانند از زوایای جدید به پدیده‌ها و پیشفرض‌های مربوط به آن‌ها نگاه کنند.

khosh bavar - ایران - یزد
طبق گزارش پزشکی خودارضایی مانع بروز پروستات و سرطان مثانه میشود ! در اسلام همه چیز تابو است از موی زن بگیر تا کراوات ختنه نشده, پس فراموش کن جواب اسلام را در مقابل سوالهای امروزی !
یکشنبه 19 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
چه جالب بود آفرین ..منم موافقم با محققان ژاپنی . من به این نتیجه رسیدم که ارضا شدن ارضاست چه با دست خود شخص صورت گیرد چه با شریک جنسی ,ربطی به این نداره که اگه شخص خودش رو ارضا کنه ضرر داره .
یکشنبه 19 تیر 1390

قلندر - المان - کلن
. واسه همینه که حکومت اخوندی اینقدر دوام اورده.چون همشون اینکاره هستن.
یکشنبه 19 تیر 1390

بابک خرم دین - آلمان - هامبورگ
حود ارضایی شرف دارد به کسی که در پنجاه پنج سالگی با بچه شش هفت ساله ای به نام عایشه . .وچهل زن دیگر میگیرد خود ارضایی شرف دارد تا کسی که به دختر معصومی تجاوز میکند. در نهایت خودارضایی شرف دارد به کسانی که آنقدر زن ذلیل هستند که بی اجازه طرف نمیتوانند آب بخورند و برده زنه هستند .
دوشنبه 20 تیر 1390

zhaleh_r - آمریکا - ساکرامنتو
از دست دانشمند جماعت اگه قراره که ما با سنجاب ها رقابت کنیم و درس زندگی سالم تر را از میمونها بگیریم پس تکلیفمون معلوم شد
دوشنبه 20 تیر 1390

kili_patilaki - قطر - دوحه
پس بسم الله:-)
دوشنبه 20 تیر 1390

new new - دانمارک - کپنهاگ
من از زمانی که یادمه خود ارضایی میکنم و نه زیر چشم هام سیاه شده و نه هیچی و به همه توصیه میکنم به حرف های آخوند ها گوش ندن و به جای اینکه با هر کسی رابطه داشته باشن خود ارضایی کنن
دوشنبه 20 تیر 1390

Royan - آلمان - آلمان
حداقل نفعی که برای جامعه داره جلوی تجاوز به دیگران را میگیرد و مانع فساد میشود خود ارضائی بهتر از تن به آغوش هر کس و ناکس و ادم سو؛ استفاده چی دادن است ،باعث جلوگیری از بیماریهای مقاربتی میشودبه هیچ کس هم لطمه ای نمی خوره.
دوشنبه 20 تیر 1390

soheil2 - ایران - تهران
fanoos، تو که هنوز فرق خود ارضایی رو با سکس از هم تشخیص نمی دی الکی حرف نزن لطفا. آدم میتونه 3 الی .. ساعت خود ارضایی رو طول بده تا لذت بیشتری ببره ولی تو سکس شما نمی تونی تا هر وقت که دلت خواست طول بدی، به همین دلیل هستش که خود ارضایی ضررهای زیادی داره. در این مطلب هم از کشف مزایا در این همه معایب توضیح داده شده.
دوشنبه 20 تیر 1390

دل نازک - ایرلند - کابل
این دانشمند های خارجی چیزی حالیشون نمیشه چون کتاب گناهان کبیره ندارن که مطالعه کنن
دوشنبه 20 تیر 1390

دل نازک - ایرلند - کابل
اخه این دانشمندان کافر اینقدر برا هم نوعانشون ارزش قائل هستن که سالها روی این مسئه تحقیق و آزمایشات مختلف انجام میدن تا به واقعیت پی ببرن (( خدایا دنیا رو از شر این کافرها پاک کن )) نوی ممالک اسلامی که اینقدر در مذمت خودارضایی صحبت کردن که بیاوببین ولی اگه یه آمار درستی از این موضوع بگیرن میخوام بگم که 99درصد قبل از ازدواج به این کار مبادرت میورزند اون یک درصد هم که خود ارضای انجام نمیدن واقعا مشکل جسمانی دارن . وقتی این غریضه بطور طبیعی در وجود هر موجود زنده ای هست چطور میشه گفت که این موضوع ضرر جسمانی یا روحی پیدا میکنه بالخره مکه میشه کسی از نظر جسمانی سالم باشه و بتونه جلوی غریزه خوشو بگیره . حتی اگه کسی هم پیدا بشه که اینکارو انجام بده توی خواب محتلم میشه و جسمش از منی تخلیه میشه . پس چه خود ارضایی چه محتلم شدن توی خواب چه با شریک جنسی بدن سالم احتیاج به تخلیه اسیرم داره البته اینم بگم توی هر موقعیت افراط کار اشتباهی هست
دوشنبه 20 تیر 1390

amir-amir - کانادا - تورنتو
تنها ایرادى که مى توان به عمل خود ارضائى گرفت احتمال انزواى شخص است که در مقایسه با دیگران کمتر تمایل به معاشرت و دوست یابى دارد
دوشنبه 20 تیر 1390

kili_patilaki - قطر - دوحه
قوربون این محققان.راحت شدیم.
دوشنبه 20 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
soheil2 - ایران - تهران الکی حرف نمیزنم ..همانقدر که شما میدونی کافیه!! . و چه با مغرور گفتی انگاری تخصص رو فقط شما داری خوب من نظرم اینه و با نظر شما کاری ندارم !!. به نطر من کار نشد نداره و در آخر میگم هیچ ربطی نداره من حرف شما رو قبول ندارم خیلی ام مفیده
دوشنبه 20 تیر 1390

robinhoodd - استرالیا - ملبورن
والااااا
دوشنبه 20 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
kili_patilaki - قطر - دوحه کامنت شما از همه با حالتر بود واااااااااااااااااای کلی روده بر شدم خدا بگم چکارت نکنه lol
دوشنبه 20 تیر 1390

Pezhman - اتریش - وین
دروغ چرا تا قبر آ آ آ آ ما یک همشهری داشتیم هروقت خودارضایی میکرد .چشماش نورانی و حریص تر میشد.خیلی هم پر رو وشاد وشنگول واجتماعی بود.
دوشنبه 20 تیر 1390

gharibe UAE - امارات - ابوظبی
پس همه باهم 1 2 3 شروع کنیم راستی ! فقط برای مردان توصیه شده زنان مستثا هستند?
دوشنبه 20 تیر 1390

salam1430 - ایران - شوش
این دانشمندان هم صد در صد نظرشون عوض می شه آخه این هم شد تحقیق چه قشنگ هم گفتن اسپرم جدید جایگزین می شه آخه دانشمندهای کله پوک برای اینکه این کار انجام بشه به طور طبیعی انسان خودش در خواب شیطونی می شه ونیاز نیست خود ارضایی بکنه آدم هر چی می کشیم از دست این دانشمندان احمق است واین آخوندهای دلغک
دوشنبه 20 تیر 1390

yashainiran - ایران - ایران
Fanoos* - ایران - شهمیرزاد جون. خودارضایی با سکس فرق دارد چون در خودارضایی خودشخص هست و افکارش و شخص دیگری نیست تا کاملا ارضا بشه و این ممکنه باعث انزوا و همچنین جامعه گریزی شخص شود ولی در سکس چون حضور شخص دیگری (جنس مخالف) وجوددارد انسان از لحاظ جسمی و روحی ارضا می شود و می توان گفت سبک می شود ( به شرطی که سکس موفقی داشته باشند و طرفین دچار ناتوانی جنسی و یا سردمزاجی نگردند) و به همین جهت است که جنس های مذکر و مونث پس از سکس موفق بشاش و شاد می شوند. پس بین خودارضایی و سکس موفق تفاوتهای زیادی وجود دارد.
دوشنبه 20 تیر 1390

پدرام-اهواز - ایران - اهواز
مطلب جالبی بود اما هر چیزا خوبی ،بدی هم داره کاشکی در مورد مضرات خود ارضایی هم مطلب میذاشتید که معلوماتمون بیشتر بشه چون این سایت های پادشاهی آخوندی همشون در کل میگن حرام است چشمت ضعیف میشه کمرت و.......
دوشنبه 20 تیر 1390

simply_blue85 - عراق - اربیل
دمت بیست kili patilaki کلی خندیدم, زندگی همینه live in the moment
دوشنبه 20 تیر 1390

geladiatore2009 - ایران - تهران
خود ارضایی یعنی تمایل کمتر به ازدواج و این یعنی کمتر شدن زاد و ولد در یک جامعه و کمتر شدن جمعیت جوان و ...کشورها.پس قانون کشور واسه جلوگیری از این فاجعه و ایجاد وجدان درد و احساس گناه اون رو گناه کبیره نامیده!
دوشنبه 20 تیر 1390

soheil2 - ایران - تهران
Fanoos* - ایران - شهمیرزاد: از این که شما هم روی این زمینه تخصص داری هیچ شکی نیست، حتما یکی از دلایل مفیدش اینه که پدر مغذ از فشار تجسم در میاد تا شما ارضا بشی! البته درسته هیچ ربطی به هم نداره چون سکس رو شما نمی تونی با این کار مقایسه کنی. به هر حال نظر شما هیچ اهمیتی نداره چون از طرز فکر تخصصیت مشخصه.
دوشنبه 20 تیر 1390

بنده ی تنهای خدا - قطر - دوحه
yashainiran - ایران - ایران : افرین خوشمان امد
دوشنبه 20 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
yashainiran - ایران - ایران سلام دوست عزیز ممنون بابت توضیحات شما , منم حرف شما رو قبول دارم و میدونم تو خود ارضایی هیچ روح و احساسی وجود نداره و شخص از لحاظ روح ارضا نمیشه و شخص بیشتر دچار افسردگی میشه ولی از هیچی بهتره ! من بیشتر منظورم به این بود که آخه عده ای میگم خود ارضایی ضرر داره عده ای میگن نه منم به این نتیجه رسیدم و میگم خوب اگه خود ارضایی طوری که به عادت تبدیل شه مسلما ضرر داره , خوب مسلما سکس حضوری هم اگه به عادت تبدیل شه و بیش از حد و اعتدالش باشه ضرر داره !! و اینکه هر چیزی بیش از حد آسیب میرسونه .. در هر صورت از شما ممنونم .
دوشنبه 20 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
gharibe UAE - امارات - ابوظبی دقیقا برای هر 2 جنس ذکر شده مگه خانمهای بنده خدا غریزه جنسی ندارن یا نیاز جنسی ؟؟پس مطمئن باش شامل حال هر 2 تا جنس است .موفق باشید
دوشنبه 20 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
Pezhman - اتریش - وین چه جالب یعنی از اینکه میگن خود ارضا کم بینایی میاره در اشتباهن ..شما خیلی کامنت امیدوار کننده ای دادید . منم بالاخره موندم کدام حرف رو قبول کنم بالاخره ما نفهمیدم ضرر داره یا نه؟!
دوشنبه 20 تیر 1390

parniyan_215 - ایران - اصفهان
جالبه اینهمه دانشمند نظر خودشون اعلام کردن و به طور واضح و علمی شرح دادن اونوقت شما که قطعا دانشمند نیستید دارید تو سر و مغز هم میزنید؟!!! از خنده منفجر شدم
دوشنبه 20 تیر 1390

nader46 - انگلیس - لندن
خودارضایی سنجاب دیدن داره!!خوبه اسب وشتر این کاره نیستن.حالا من نمیدونم سنجابles ویاgay هم وجودداره یانه?اینجاکه سنجاب زیاده,پس یک تحقیق جامع میشه انجام داد!!!!!!!!!!
دوشنبه 20 تیر 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
حالا این دانشمندان اگر بگویند . همجنس بازی جلوی سرطان را می گیرد . انوقت چی ?
دوشنبه 20 تیر 1390

kili_patilaki - قطر - دوحه
Fanoos* - ایران - شهمیرزاد،simply_blue85 - عراق - اربیل: امیدوارم لبهاتون همیشه خندون باشه.الهام خانم کاملا با شما موافقم.به نظر من هفته ای دو بار اشکالی ندارد.سه بار هم در صورت فشار مخصوصا در این هوای گرم تابستان اشکالی نداره،تعادل رو فراموش نکنیم.شورش رو در نیاریم.اسلام گفته حرامه اما به نظرم با وضعیت مووجود و نبود یک شریک به دلیل شرایط مالی این کار اند ثواب است.ضمنا نظر اولم رو فکر کردم تایید نشده،واسه همین نظر دوم رو ارسال کردم،باور کنید راست میگم:-).
سه‌شنبه 21 تیر 1390

Pezhman - اتریش - وین
Fanoos* - ایران - شهمیرزاد...بابام جان...این هشهری ما تعریف میکرد:هروفت با دخترهمسایه, کارهای بی ناموسی میکرد. ی هو شیطون بصورت دختر دایی جان میومد جلوی چشمش.حتی یکبار اسماشونو جابجا گفت.نزدیک بود خون بپاشه.بهش گفتم:بابام جان گناه داره میری جهنم.جواب داد: وصف العیش نصف العیش.ما که خودمان کلی عیش درزندگیمان کردیم نفهمیدیم منظورش چی بود...
سه‌شنبه 21 تیر 1390

zhaleh_r - آمریکا - ساکرامنتو
oghab_فنلاند ...!!! خی خی خی خی....!!! هیچی از یک ساعت بعدش مد میشه!!! من به دانشمندای بیکاری مثل این ها کاه هم بار نمیکنم هر گردی که گردو نمیشه عزیزم..!!! همیشه نباید به تحقیقات اعتماد کرد چون این جور مسائل تجربی هستند و در افراد نتیجه متفاوتی داره چه برسه به مقایسه رفتار حیوانات با انسان خیلی از انسانها از این مسئله احساس خوبی ندارند و دچار حس تنفر میشن ..!!! این تحقیقات بر گرفته از حس حیوانات نه انسان ......!!! عجیب که دوستان این تحقیق را انقدر سریع به رسمیت شناختن!!!!!!!!
سه‌شنبه 21 تیر 1390

nader46 - انگلیس - لندن
fanoos -شهر میرزاد:البالو بخوری,,دیگه ضرری نداره.پسkeep(on) going !!شاید رکورد گینس را هم بهبود دادی!!البته استعداده,بردن جوایز متعدد دیگریرا هم داری.احتمالن همه جایزه ها را درو میکنی.غمت نباشه ما همگی هواتو داریم
سه‌شنبه 21 تیر 1390

ماه شب هفت - ایران - کرج
soheil2 - ایران - تهران --- چرت و پرت نگو
سه‌شنبه 21 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
nader46 - انگلیس - لندن ای نادر شیطون :d حالا الان که تابستونه تو زمستان که آلبالویی در کار نیست اونوقت چی ؟;)داری سر بسرم میزاری دارم براااااااااااااات ;) نه بابا فکر نکنم در این زمینه بتونم جایزه رو ببرم یا حتی اسمم تو کتاب گینس ثبت شه ;)من کلی گفتم و خواستم عقیده خودم رو در مورد خودارضایی بگم ..بازم از لطف شما ممنوم که همیشه هوامو در هر کاری داری ..موفق باشی . **kili_patilaki - قطر - دوحه** سلام به شما خوبی آقا نادر منم با شما موافقم دقیقا همینطور هست و در کل گاهی اوقات خود ارضایی نیازه و از هیچی بهتره ناچاریم دیگه ..همیشه موفق و شاد باشی در هر کجا که هستی ..بخصوص در زمینه شغل آیندت :d. **Pezhman - اتریش - وین** عجب پس که اینطور :d. موفق باشید
سه‌شنبه 21 تیر 1390

pandora - آلمان - کلن
*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد . عجب و افرییییین و باز عجب,مخصوصا راجع به جواب به kili_patilaki عجب
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

andisheh sabz - ایران - ایران
من کاری به درست و غلطش ندارم ولی استناد به حیوانات اونم به اسم دانشمندان واقعا مسخرس، خیلی از حیوونا مدفوع خودشون رو میخورن،خیلی ها والدین یا فرزندان خودشون رو از بین میبرن و کلی رفتار عجیب قریب دیگه دارن،مگه هرکاری حیوونا بکنن انسان هم باید انجام بده،هرکی یه مدرک از دقوزآباد گرفته اسم خودشو گذاشته دانشمند!
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
موقعی که زن و شوهر در این مسائل همدیگر را خوب درک کنند احتیاجی به خود ارضایی نیست.
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
pandora - آلمان - کلن عجب به شما که با این کامنت خطاب به من واقعا غافلگیرم کردی عجب و آفررررررررررررررین به شما
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

zhaleh_r - آمریکا - ساکرامنتو
andisheh sabz ...!!! افرین به این هوش تو, به نکته درستی اشاره کردی عزیز!!! انسان چه بدبخت شده که باید با حیوان مقایسه بشه اون هم در چنین موضوع پیش پا افتاده ای هه هه هه راستی سنجاب فوق العاده فراموش کاره غذاش را غایم میکنه بعدا یادش میره کجا چالش کرده بود و همون جا یک درخت بلوط سبز میشه این کار به فضای سبز کمک میکنه میتونیم این کار را از سنجاب یاد بگیریم حداقل یه نفعی به اطراف میرسونیم
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

ghazbil - ایران - شیراز
بعضی مواقع رفتار غیر اجتنابیه ولی تا زنا هستن خود ارضایی چرا؟؟!
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

kili_patilaki - قطر - دوحه
*Fanoos* - ایران: ممنون الهام خانم.شما هم همین طور. zhaleh_r - آمریکا - ساکرامنتو:هموطن عزیز شما دوست نداری نکن.کاری به کار بقیه نداشته باش!!pandora - آلمان - کلن:مشکوک میزنی:-)
چهار‌شنبه 22 تیر 1390

zhaleh_r - آمریکا - ساکرامنتو
killi_patilaki شما مشغول باش !!! من انقدر سرم شلوغ که وقت فکر کردن به این چرندیات را ندارم !!! من یک پزشکم و در حد خودم میدونم چی خوب چی بد !!! اگه سرت میشه دلیل علمی بیار اگه نه کسی به دوست داشتن کسی اینجا نمره نمیده بنا به صد دلیل این عمل شایسته و زیبا نیست حالا اگه تو میگی هست چرا با صدای بلند نمیری تو روی دیگران اعلام کنی, اگه خوبه که خجالت نداره از فردا چشم تو چشم به در و همسایه پیشنهاد کن اما من هیچ وقت درسم را از حیوان جماعت نمیگیرم و راجب مسائل پیش پا افتاده ای مثل این دوست ندارم زیاد حرف بزنم ..! این موضوع در تخصص من نیست اگه مشکل بینایی داشتی بعد 120 سال من میتونم کمکت کنم
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

kili_patilaki - قطر - دوحه
zhaleh_r - آمریکا - ساکرامنتو:همینکه به این تاپیک سر میزنید و آن را دنبال میکنید نشان میدهد که چقدر سرتان شلوغ است و اصلا وقت فکر کردن "به این چرندیات" ندارید!!!!من این کار رو برای رفع غریزه ی جنسی خوب میدونم وگرنه خیلی رک میگم اگر دوست دختری داشتم یا ازدواج کرده بودم این کار رو نمیکردم.ضمنا من از زمانی که به سن بلوغ رسیده ام تا بحال این کار را میکنم و اصلا ربطی به درس گرفتن از حیوان ندارد.نگران بینایی ما هم نباش.بینایی خودمان است.به کسی مربوط نیست .هه هه هه!! حالا هم برو تا ما به کارمون برسیم:-))
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

zhaleh_r - آمریکا - ساکرامنتو
kili_patilaki ...!!!! کسانی که من را اینجا میشناسن میدونن 3 ماه یکبار پیدام میشه و فقط روی مطالب پزشکی کامنت میزارم اما از انجایی که این مطلب جنبه طنز پزشکی داشت بیشتر من را جذب کرد ادم نیاز به تفریح هم داره مخصوصا که جوک به این باحالی باشه ..!!! در مورد مجردها اشکالی وجود نداره اما این مطلب راجب متاهل جماعته که من میتونم با دلایل خیلی روشن خلافش را ثابت کنم , یک متاهل زمانی به این مسئله رو میاره که همسرش قدرت کافی برای جلب رضایتش را نداشته باشه, زمانی که به شخصی غیر از همسرت بخواهی فکر کنی و در ذهنت بودن با اون را پرورش بدی, در صورت وجود عشق به همسر این عمل یعنی نداشتن کنترل روی ذهن و اینکه در خفا به دیگری فکر کردن , این مسئله برای فرد مجرد هیچ اشکالی نداره حتی در خیلی مواقع خوب هم هست من از توهین به دیگران خوشم نمیاد یادت باشه اول تو شروع کردی و قطعا من باید در کامنت قبلی جوابت را میدادم , سعی کن مطلب را چند بار بخونی بعد میبینی در شهر به متاهل جماعت پیشنهاد شده نه به مجرد صمد اقا
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
منکه دیگه مچ دستم از کار افتاده و به تازگی بیناییم هم از دست دادم. راستی کچلم شدم. !!!!!!!!!!! ولی بی شوخی منکه میگم: اندازه نگهدار که اندازه نکوست- هم لایق من هست و هم لایق اوست.
پنج‌شنبه 23 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.