طرز تهیه کیک یخچالی


طرز تهیه کیک یخچالی

مواد لازم

تخم مرغ= یک عدد
شکر=یک لیوان
شیر=دولیوان
آردسفید=دو قاشق غذاخوری
پودر کاکائو=دو قاشق غذا خوری
بیسکویت پتی بور=دو بسته
کره=بیست گرم
هل و وانیل=از هر کدام نصف قاشق چایخوری
پودر نارگیل برای روی کیک= به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا یک عدد تخم مرغ را با یک لیوان شکر و هل وانیل مخلوط کرده کنار بگذارید، سپس یک لیوان شیر را با دو قاشق غذا خوری آرد سفید مخلوط کرده و خوب به هم بزنید تا کاملا آردها در شیر حل شوند و یک لیوان دیگر را با دو قاشق غذا خوری پودر کاکائو مخلوط کرده تا در زمان لازم از آن استفاده کنید.
مخلوط شیر و آردها را روی گاز گذاشته و از ابتدا خوب به هم بزنید تا ته نگیرد و از آن مایع تقریبا سفت و یکدستی درست شود ،پس از اینکه مایع شیر و آردتان آماده شد مخلوط تخم مرغ وشکر زده شده را به آنها اضافه کنید و همچنان به هم بزنید تا بوی خامی تخم مرغ از بین برود و سپس به آن کره و یک لیوان شیر کاکائو را اضافه کنید.در اینجا مایع بین بیسکویت کیک شما آماده است.
حال در ظرف مورد نظرتان که می تواند انواع پیرکسهای مستطیلی شکل یا هر ظرف صاف دیگری باشد یک لایه بیسکویت چیده وسپس یک لایه از کرم کاکائویی روی آن بریزید و دوباره یک لایه بیسکویت وبعد مایع کاکائویی و به همین ترتیب تا 4 یا 5 لایه ادامه دهید ودر آخر روی آن را با پودر نارگیل کاملا بپوشانید تا سفید شود که البته روی پودر نارگیل را هم می توانید با ترافل های رنگی یا اسمارتیزهای ریز تزیین کنید ویا همینطور سفید بگذارید .این مواد آماده شده را به مدت 7 تا 8 ساعت در یخچال گذاشته وسپس با چای گرم میل کنید.

_در صورت دوست نداشتن پودر نارگیل می توانید آن را ساده میل کنید.

_بعضی وقتها می توانید کیک یخچالیتان را به همین طریق با بیسکویتهای خورد شده درست کنید.

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
کیک یخچالی دیگه چه صیغه ای ؟؟عجب نامی داره این کیک
شنبه 18 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
راستی پله جان شما هر از چند گاهی برای خودتان از اینجور کیکها درست میکنید؟میخواستم بدونم خوب از آب در می آید و مطمئنم هنر شما عالیه , ولی من که اصلا کیک بلد نیستم و هیچوقت ریسک نکردم چون میترسم خوب از آب در نیاد ...
شنبه 18 تیر 1390

pelle - سوئد - استکهلم
Fanoos* - ایران - شهمیرزاد -با درود فانوس جان ،نه دوست خوبم ،من هنر شیرینی پزی ندارم ، بجز کیک ساده اسفنجی یا پنکیک که همه میتوانند درست کنند شیرینی دیگری نمیتوانم بپزم البته بعد از پختن کیک اسفنجی میتوانم آنرا تبدیل به کیک تر کنم با تزیین شکلات ،خامه و میوه ولی اینکارم ساده است و هنر کیک پزی حساب نمیشود.خلاصه نمره آشپزی و شیرینی پزی من صفراست.شیرین کام باشید.
شنبه 18 تیر 1390

felora - ایران - تهران
این نمیتونه کیک باشه. بیشتر به دسر" شبیه تره /اگر مایع ارد وشیر وتخم مرغ وخوب دربیاریم من فکر میکنم خوش مزه بشه.به جای نارگیل هم شکلات رنده شده خوشمزه ترش میکنه
شنبه 18 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
@ خدا ادم گرسنه را نصیب شماها نکنه که باعث مرگش میشوید !
یکشنبه 19 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
pelle - سوئد - استکهلم بازم ای ول به شما که کیک هم درست میکنید ولی باور کن نمره آشپزی شما از لحاظ من با این تهیه کیک شما 18 باور کنید جدی میگم من همونشم بلد نیستم !!. زنده باد این پله عزیز و آشپز و هنرمند ما . felora - ایران - تهران زنده باد فلورای عزیز ما دقیقا
یکشنبه 19 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
khosh bavar - ایران - یزد خوش باور جان چرا ؟منظورت به کیک بی مزه یخچالی بوده؟
یکشنبه 19 تیر 1390

pelle - سوئد - استکهلم
khosh bavar - ایران - یزد-فرهاد جونم به آشپزخونه خوش آمدی ، حالا دیگه برای چاق شدن من تنها نیستم ،خوشحالم که با هم اینجا اضافه وزن پیدا میکنیم ،ولی باید مواظب باشیم مثل رضازاده ، ِ(:« به کوه چربی تبدیل نشیم، که حتی دختر کورم حالش از او بهم میخوره.
یکشنبه 19 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
*Fanoos* و pelle : عزیزان از دعوت شما سپاسگزارم ولی من فعلا قصد خودکشی را ندارم وگرنه, چشم, بموقعش به اشپزخونه تشریف خواهم اورد و شماها را سرافراز و افتخاری خواهم داد, چون من خیلی خاکی و مردمی هستم ولی فعلا باید مواظب دور شکمم باشم که در جستجوی کسی هستم, پس برایم دعا کنید که او را پیدا کنم ! لطفا ازم سوال نکنید که در جستجوی چه کسی هستم زیرا موضوع خیلی خصوصی میباشد, پس همواره شاد و شیرین باشید !
یکشنبه 19 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
khosh bavar - ایران - یزد سلام خوبی چه خبرا از اینکه دعوت من و پله عزیز رو پذیرفتی بسیار خرسندم و همین که افتخار دادی کلی برایمان با ارزش هست..خوش اومدی.چشم خوش باور عزیز شما راحت باشید من هرگز در کارهای شخصی و خصوصی دیگران کنجکاوی به خرج نمیدهم . شادو تندرست باشی
یکشنبه 19 تیر 1390

pelle - سوئد - استکهلم
خوش باور جان ,قربان شما که هم سرافراز میکنید! و هم افتخار میدهید! و هم خاکی! ☺ هستید .
یکشنبه 19 تیر 1390

felora - ایران - تهران
pelle - سوئد - پله عزیزم ببخشین که سوال تکراری کرده بودم.مثل اینکه پله اسم یک فوتبالیست قدیمی هم بوده/ درهر حال من پله ایرانی وترجیح میدم تا همیشه وسیله ای برا ی بالا" رفتن شما باشد..
دوشنبه 20 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
فانوس و پله عزیز, باز هم مرسی که من و شوخیهای شیرین و بامزه مرا متحمل میشوید ! راستی, میتونم اسم حقیقی تان را سوال کنم ? ولی اینرا یقین داریم که شماها شیرین نیستید, زیرا یکی ترشی دوست داره و دیگری ?!
دوشنبه 20 تیر 1390

pelle - سوئد - استکهلم
. felora - ایران - تهران . مرسی دوست عزیزم ، من هم برای شما بهترین ها را آرزو میکنم.
دوشنبه 20 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
khosh bavar - ایران - یزد قربونت خوش باور عزیز ولی من هم ترشم هم شیرین , ولی خوش باور جان درسته من بینهایت ترشی دوست دارم و فراوان میخورم ولی همیشه برای شما شیرینم . بعدشم من علاقه زیادی به شوخیهای بامزه شما دارم ..ولی فکر کنم پله شیرین واقعی هست حالا منتظر میمونیم تا خودش جواب گو باشن. فدات خوش باور عزیز و با محبت
دوشنبه 20 تیر 1390

pelle - سوئد - استکهلم
khosh bavar - ایران - یزد-خوش باور جان ، البته آن شیرینی که شیرین باشد شما حق دارید ما نمیتوانیم باشیم ،ولی من شخصا هم شیرینی دوست دارم هم ترشی ، ولی هر دو را در حد اعتدال و مناسب دوست دارم ،شیرینی زیاد و ترشی زیاد را دوست ندارم و نمیتوانم تحمل کنم، یک مثال سوئدی است که میگوید ‏اندازه نگه دار که اندازه نکوست‏ .شیرین کام باشید فرهاد عزیز.
دوشنبه 20 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.