ترقی: رهبری کمیته ویژه بررسی قانون شکنی های دولت احمدی نژاد تشکیل داد


ترقی:
رهبری کمیته ویژه بررسی قانون شکنی های دولت احمدی نژاد تشکیل داد

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در مصاحبه با یکی از سایت های اصولگرا خبر داده که آیت الله علی خامنه ای کمیته ویژه ای برای بررسی «قانون شکنی های دولت احمدی نژاد» تشکیل داده است.

آقای ترقی در گفت و گو با سایت «آتی نیوز» با اشاره به اختلاف های دولت محمود احمدی نژاد با مجلس شورای اسلامی، گفته است: «تا این اندازه حمله به دولت و اصطکاک بین قوا را تقریبا در هیچ دوره ای شاهد نبودیم. در دوره ریاست جمهوری بنی صدر هم این وضعیت فقط برای چند مدت به طول انجامید. یعنی از ۱۴ اسفند ۵۹ تا خرداد ۶۰ که در نهایت منجر به عزل بنی صدر شد...در واقع موضوع بنی صدر تا این اندازه کش پیدا نکرده بود.»

این عضو جناح اصولگرا با ابراز تاسف از به گفته وی «حجم بالا و کم نظیر تیراندازی و پرتاب کردن تهمت و افترا نسبت به یکدیگر» گفته است: «یقینا رهبر معظم انقلاب اجازه نخواهند داد که این وضعیت ادامه پیدا کند. چون ادامه آن به ضرر نظام و کشور تمام خواهد شد. مقام رهبری با جدیت در حال مدیریت این اوضاع هستند و اجازه نخواهند داد که این شرایط ادامه پیدا کند.»

آقای ترقی می گوید: آیت الله علی خامنه ای «در حال مهار و سوزن بانی این شرایط هستند تا کشور به سمت آرامش حرکت کند و از اتهام و افترا زدن و محکوم کردن بدون هیچ استناد قانونی جلوگیری شود.»

از زمان روی کار آمدن مجدد محمود احمدی نژاد، رییس جمهور اسلامی ایران، در سال ۱۳۸۸ اختلافات میان دولت وی و مجلس شورای اسلامی بر سر عدم اجرای قوانین توسط دولت تشدید شده است.

در حالی که آقای احمدی نژاد در مناسبت های مختلف از مصوبات مجلس شورای اسلامی ابراز نارضایتی کرده و برخی از قوانین را ابلاغ نکرده است، نمایندگان مجلس وی را به تخلفات گسترده قانونی در جریان اجرای بودجه های سالانه و عدم اجرای مصوبات مجلس متهم کرده اند.

اطرافیان محمود احمدی نژاد که اصولگرایان از آنها به عنوان «جریان انحرافی» نام می برند از دیگر موارد مورد حمله منتقدان رییس جمهوری ایران به دولت دهم بوده است.

حمیدرضا ترقی با اشاره به این وضعیت در نظام جمهوری اسلامی ایران گفته است: «طبق قانون اساسی رسیدگی به این مسئله بر عهده رهبر معظم انقلاب است و ایشان هم هیئتی را برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داده و گزارش آن را خواسته اند تا بررسی دقیق شود که علت عدم اجرای برخی از قوانین چه بوده است.»

وی در اظهارات خود به اعضا و ترکیب این کمیته اشاره نکرده است.

عضو شورای مرکز حزب موتلفه اسلامی خواستار آن شده که به جای «رسانه ای شدن اختلافات» موضوع در این کمیته بررسی شده و مورد حل و فصل قرار گیرد.

آیت الله علی خامنه ای روز ۱۳ تیرماه در دیدار با کادرها و فرماندهان سپاه پاسداران خواستار آن شد که جریان های سیاسی جمهوری اسلامی از «مشتعل کردن» اختلاف ها میان خود خودداری کنند.

وی گفت که «ابراز شادمانی دشمنان نشان می‌دهد این موضوع یک نقطه ضعف است و باید از ادامه آن جلوگیری کرد.»

به دلیل بالا گرفتن تنش ها در نظام جمهوری اسلامی که در جریان کناره گیری حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، به اوج خود رسید ادامه کار دولت احمدی نژاد تا دو سال دیگر در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

برخی از تحلیلگران و اعضای جناح اصولگرا نظیر مجتبی ذوالنور، جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفته اند که ادامه کار آقای احمدی نژاد به رفتار و عملکرد وی بستگی دارد ولی افرادی چون محمدرضا باهنر، نماینده مجلس، از تمایل رهبر ایران به ادامه کار رییس جمهور ایران تا پایان دوره قانونی وی خبر داده اند.
gol andam - سوئس - زوریخ
رسم این شهر عجیب است بیا برگردیم.... کار این قوم فریب است بیا برگردیم... ان که یک روز دل به نگاهش دادیم... خنده اش سرد و غریب است بیا برگردیم. .
جمعه 17 تیر 1390

tabeshesahar - ایران - تهران
حکومت دیکتاتوری آخوندها دوباره به بن بست خورده است.چاره حکومت های دیکتاتوری برای رفع بن بست کودتاهای متوالی است.بعد از کودتاهای پنهان فراوان در طی سالهای ننگین گذشته باید دید این بار چه کودتایی در اطاق فکر سوپر احمق های حکومت در حال طراحیست.این بار به نظر میرسد اراذل و اوباش سپاه که حالا حسابی چاق و فربه شده اند گوی سبقت را از دیگران ببرند.ولی دیر نیست روزی که مردم از شر این حکومت سر در پا در تعفن خلاص شوند.لعنت بر هر چه آخوند وهر که تفکر آخوندی دارد.
جمعه 17 تیر 1390

iranazadiran - ایران - تهران
جناب ترقی‌ چرا یک نفر از شماها که ادعای مبارزه دارید سر افعی را نشان نمیروید و به این طریق باز قربانی جدید برای او مهیا کرده تا همچنان به راه و کار خود مشغول باشد. مگر احمدی نژاد کیست مفلوک روانی‌ متوهمی که در دام افعی افتاد و حال ولن کن ماجرا نیست چون کاملا پشت پرده را شاهد بوده به دنبال باج خواهی‌ و پاداش است. چرا زمانی‌ که افعی بخیل و ملعون برای دولت خاتمی سنگ اندازی میکرد و با انواع حیله‌ها سعی‌ در بد نام کردن و محدودیت دولت او بود هیچ غلطی نکردید. این مردم که به دولت خاتمی دل‌ بسته بودند و همان مقدار که او در آزادی بیان آزاد سازی نشریات فیلم‌ها روابط حسنه بین المللی و اقتصاد رو به رشد تلاش میکرد و دستاورد‌های خوبی‌ هم به دنبال داشت دل‌ خوش کرده بودند. زمانی‌ که مردم تا حدودی از دلمردگی در آماده و انگیزه تلاش و پیشرفت داشتند و تا حدودی دولت را با خود بیگانه نمی‌‌پنداشتند سعی‌ در تثبیت آن نکردید مثلا شماها سیاسیون این مملکت مورد غارت هستید. چگونه اجازه دادید که ضحاک ملعون هر گونه که نفس خبیثش می‌خواهد ترک تازی کند. ....
جمعه 17 تیر 1390

iranazadiran - ایران - تهران
مردم که از همه چیز بیخبرند و در هیچ موضوعی‌ مشارکت ندارند غیر از زمانی‌ که دست گدایی تان دراز باشد و آن زمان آنها نزدیکترینند اما شماها که از ماجراها با خبرید. حال باز دست به دامن امثال تو شده و زمزمه پست و مقام داده. شرم آور است شرم کنید از اینهمه جهالت و طمع کاری. چرا مدعی ضحاک نمیشوید که چرا در انتخابات اخیر رای مردم را علناً دزدید و با سبوییت خو نها بر زمین ریخت تا منتخب روانی‌ تر از خودش را که نوکریش را به او ثابت کرده بود جایگزین کند تا کاملا ایران را به ویرانی بکشاند. رئیس جمهور آمریکا به خاطر یک رابطه غیر متعارف در زندگی‌ خصوصی آاش از همه عذرخواهی می‌کند و امکان از دست دادن پست خود را دارد یا رئیس مجلس عیان در بریتانیا به خاطر حق حساب گرفتن کارمندانش استعفا میدهد بد شما بی‌ غیرتها هر روز برای ضحاک دستماله ابریشمی برمیدارید. شرم بر همه شماها که اسمتان را مبارز گذاشتید یا متدین.
جمعه 17 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.