سایت ریاست جمهوری سخنان منتشر شده از احمدی نژاد را تکذیب کرد


سایت ریاست جمهوری سخنان منتشر شده از احمدی نژاد را تکذیب کرد

سایت ریاست جمهوری در حالی رسانه ها را تحریف سخنان او متهم کرده که قسمت های خبرساز این سخنان، به طور مستقیم از تلویزیون پخش شده است

سایت ریاست جمهوری، سخنان منتشر شده در رسانه های ایران به نقل از محمود احمدی نژاد در "همایش راهبردهای نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز" را "ناقص و تحریف شده" دانست.

در اطلاعیه ای که شب سه شنبه ۱۴ تیر (۵ ژوئیه) بر روی این سایت قرار گرفته، با اشاره به "واکنش برخی از مسئولین" به سخنان نقل شده از آقای احمدی نژاد، از "اقدام غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری در انتشار چنین اخباری" ابراز تاسف شده است.

بخشی از فیلم اظهارات محمود احمدی نژاد، که روز شنبه ۱۱ تیر به طور مستقیم از شبکه خبر تلویزیون ایران پخش شده، وی را در حال گفتن جملات زیر در باره واردات غیرقانونی به ایران نشان می دهد: "تمام مرزهای غیرقانونی باید بسته بشود. مال فلان سازمان است، مال فلان نهاد است، مال فلان دستگاه است، هر کس یک جایی را سوراخ کرده است، برای خودش می برد و می آورد ... اگر کالایی امنیتی است، کالایی اطلاعاتی است، کالایی دفاعی است ... می تواند از مرز قانونی وارد شود."

چنانکه در این فیلم دیده می شود، آقای احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنرانی خود برای نشان دادن ابعاد بزرگ واردات غیرقانونی، به درآمد حاصل از قاچاق سیگار اشاره کرده و گفته است: "۲ هزار میلیارد تومان فقط مصرف سیگار است در ایران ... همه قاچاقچیان درجه یک دنیا را به طمع می اندازد، چه رسد به برادران قاچاقچی خودمان."

اگرچه سایت ریاست جمهوری در خبری که روز شنبه از سخنان رئیس دولت منتشر کرد، تاکید او بر ورود کالاهای "دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی" از مرزهای غیرقانونی و نیز اشاره وی به "برادران قاچاقچی" را حذف کرد، اما این سخنان به سرعت مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و کنایه ای معنادار به سپاه پاسداران تلقی شد.

توصیه سایت ریاست جمهوری

"اگرچه سایت ریاست جمهوری در خبر روز شنبه خود، تاکید آقای احمدی نژاد بر ورود کالاهای 'دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی' از مرزهای غیرقانونی و نیز اشاره وی به 'برادران قاچاقچی' را حذف کرد، اما این سخنان به سرعت مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و کنایه ای معنادار به سپاه پاسداران تلقی شد"

اظهارات رئیس جمهور تنها یک روز بعد، با پاسخی تند از جانب محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شد که ظاهرا نشان می داد که فرماندهان این نیروی نظامی نیز، سپاه را از جمله مخاطبان سخنان محمود احمدی نژاد دانسته اند.

سرلشگر محمدعلی جعفری در واکنش به اتهام انجام فعالیت‌های تجاری غیرشفاف توسط اسکله‌های در اختیار سپاه گفت: "این بحثی انحرافی است که توسط افرادی که به نظر ما ذی نفع هستند مطرح می‌شود."

فرمانده سپاه پاسداران تاکید کرد: "نیروهای مسلح به طور طبیعی به دلیل وضعیت نظامی که دارند، اسکله‌هایی نظامی در اختیارشان است که در آنها هیچ وقت بحث تبادل کالا صورت نمی‌گیرد و این مسایل، صحبت های انحرافی است که مطرح می‌کنند."

با این حال، دو روز بعد از واکنش محمد علی جعفری، سایت ریاست جمهوری بدون توضیح بیشتر در مورد بخش های خبرساز فیلم سخنرانی آقای احمدی نژاد در "همایش راهبردهای نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز"، به بیان این تذکر به رسانه ها بسنده کرده است که "به هیچ عنوان از اخبار و نقل قول‌های غیرموثق از رئیس محترم جمهور استفاده نکنند."

این پایگاه اطلاع رسانی، به مسئولان هم توصیه کرده که "در موارد لزوم به عین بیانات ریاست محترم جمهوری مراجعه نمایند" و در توضیح چگونگی دسترسی به این بیانات آورده است: "تنها مرجع موثق و معتبر انتشار اخبار رئیس محترم جمهور، سایت ریاست جمهوری و مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس‌جمهور است."

این تذکر در حالی عنوان می شود که تاکید بر نقل اظهارات مقام های حکومتی از سایت رسمی آنها، رویه ای است که تاکنون در ایران، تنها در مورد آیت الله خامنه ای اعمال می شده است.

Pezhman - اتریش - وین
ماله کشیدن بی فایده است. (تقیه کنید مسلمونا , تقیه و دروغ ثوابه .!!!!)
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

razmandeh - سوئد - استکهلم
چوب دستشون ګرفتند ګربه دزدها دادشون در اومد !!!! حق حساب نهاد ریاست جمهوری را نمیدید !!! محمود بی ترمز واق واق میکنه !!! سهمیه اش را که بګیره تکذیب میکنه !!
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

رضا عطار - اسنرالیا - ملبورن
یعنی مموتی دروغ گفته. با رو است یا سنگ پا. ابروی شعیب بن صالح را بردند
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
وزارت ''امور تکذیبیه'' تشکیل بدهید بهتر نیست? دست و بال چند نفر از اقوام و اشنایان که کمتر از دو شغل دارند را بند میکنید,هم نرخ بیکاری را کمتر اعلام میکنید,هم رانت بیشتر به فک و فامیل میدهید.وقت دیگر نهادها را هم جهت تکذیب نمیگیرید.کافیست سخنور محترم بعد از خوردن شکر یا پس کله خوردن از اغا با فشار یک تکمه با وزیر مربوطه تماس گرفته ....و باقی قضایا...
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

sama128 - ایران - شیراز
30 ساله با تف مالی و ماله کشی میخوان گند هایی که زدند را بپوشانند منتهی گندکار و .. کاری احمدی فشار یا احمقی فشار یا بوزینه در انتظار اونقدر زیاده و اونقدر زیاد شده که با خودت... هم نمیشه اونو پاک کرد چه برسه به آب حوض ولایت که اگر.... هم کثیف تر.
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.