خوردن ۳ موز در روز، سکته مغزی را از شما دور می‌کند


خوردن 3 موز در روز، سکته مغزی را از شما دور می‌کند

پزشکان انگلیسی و ایتالیایی دریک مطالعه مشترک دریافتند که خوردن 3 عدد موز در روز شما را در برابر سکته مغزی واکسینه می‌کند.

به گزارش ایسنا، این پزشکان در آزمایشات جدید خود متوجه شدند که خوردن یک عدد موز همراه با صبحانه، یک عدد با ناهار و یک موز دیگر به هنگام عصر پتاسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کرده و به همین دلیل احتمال تشکیل لخته‌های خونی در مغز را تا حدود 21 درصد کاهش می‌دهد.

این یافته تایید می‌کند که پیشگیری از هزاران مورد سکته مغزی با مصرف سایر مواد غذایی غنی از پتاسیم مثل اسفناج، مغز خشکبار، شیر، ماهی و عدس امکانپذیر ست.

به گزارش روزنامه دیلی میل، در این مطالعه پزشکان اطلاعات حاصل از 11 بررسی مختلف را مورد بازبینی و تجزیه و تحلیل قرار دادند. این آزمایشات تایید کرد که مصرف حدود 1600 میلی گرم پتاسیم در روز کافی است تا خطر احتمال سکته مغزی را بیش از یک پنجم کاهش دهد.

این یافته حاصل مطالعات متخصصان دانشگاه وارویک در انگلیس و دانشگاه ناپلس در ایتالیا است و شرح آن در مجله کالج کاردیولوژی آمریکا به چاپ رسیده است.

khosh bavar - ایران - یزد
عجب حکتمی در این موز نهفته که از قیافه اش هم پیداست که به ادمی " خوشبختی " میبخشد ! زیرا اگر به شکل موز نگاه و دقت کنیم شبیه " لبخند " میباشد, پس همواره شاد و لبخند باشیم !
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
khosh bavar - ایران - یزد عجب سرنوشتی داره این موز خودمونیم ها واقعا خوش باوری ها
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

mashady - انگلیس - منچستر
موز اشتها رو کور میکنه چون خاصیت غذایی زیادی داره موقع خوردن باید زیاد جویده بشه و باید خوب با بزاق دهان مخلوط بشه وگرنه نفخ شکم میاره
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

faryade demokrasi - هلند - آمستردام
با این وضعی که تو ایران هست روزی ۳ تا موز که هیچی‌ مردم اگه نون پیدا کنن ۳ وعده غذا بخورن شاهکار کردن، آخرش اگه مردم ملخ و سوسمار نخورن خیلی‌ خوبه
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

poriyaye_vali - قطر - دوحه
والله دلمون که میخواد روزی 3تا موز بخوریم،،،گیرمون نمیاد
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

punisher - ایران - شیراز
هر کسی روزی 3 تا موز بخورد همه جاش کورک میزنه / همه جااااااش
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

persia_64 - ایران - تهران
بعدش به دلیل مصرف زیاد از حد فیبر به سرطان روده دچار می شیم
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

farhadfb - ایران - تهران
ببینید چه کسی موز وارد این مملکت کرده و باد کرده ،درسته که موز از نظر غذایی غنی می باشد ولی باعث غلظت خون میشود و احتمال سکته را در افراد مستعد بالا میبرد.
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

akbarjeni_shikar - المان - برلین
اوه اوه.. باز این مشدی اظهار فضل کرد.. بشی بابا تو رو چه به این اضهار نظرها.....
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

mashady - انگلیس - منچستر
akbarjeni_shikar - المان - جنی جون در مورد تغذیه به من اعتماد کن رشته خودمه. خاصیت غذایی موز از سیب زمینی هم حتی بیشتره فقط اگه خوب جویده نشه معده قادر نیست هضمش کنه ( گیر میدی یا . عیبی نداره . ما دوستت داریم . موفق باشی عزیز )
پنج‌شنبه 16 تیر 1390

aziz iran - دانمارک - کپنهاک
حتماً کارخانه های موز در افریقا بدستشون افتاده است که به این خاصیت موز . اینگونه سریع پی بردند, اگر مقدار پتاسیم لازمه با خوردن سه موز تامین میشود. پس مابقی پتاسیم هائی که وارد بدن میشود از طرق مواد دیگر انها چه میشود,. به مسائلی که گاهاً شرکتهای دارو سازی و سرمایه داران میگویند اعتماد زیادی . نکنید و بدون مطالعه مصرف کننده نشوید, همانند انفلونزای مرغی و .. و تبلیغات. وسیع کارخانه های تولید کننده ی واکسنها میلیونها دلار به جیبشان سراریز کرد. همیشه خوش باور نباشید.لعنت هر ایرانی بر خمینی و دزدان غارتگرش
جمعه 17 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.