هشدار فرمانده سپاه در مورد خطر توسعه ترور فیزیکی در ایران


هشدار فرمانده سپاه در مورد خطر توسعه ترور فیزیکی در ایران

به گفته فرمانده سپاه پاسداران این نیرو از سال گذشته وظیفه تامین حفاظت "دانشمندان هسته ای و شخصیت های علمی" را برعهده گرفته است

محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه دشمنان حکومت ایران در صدد "توسعه ترور فیزیکی و ناامنی" هستند گفت: "اطلاعات و شواهدی از این حرکت ها اخیرا به دستمان رسیده است."

آقای جعفری دوشنبه ۱۳ تیر (۴ ژوئیه) در مصاحبه با خبرگزاری مهر خواستار "هوشیاری دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و همه مسئولان بخش های مختلف" برای مقابله با چنین خطری شد.

سرلشکر جعفری با اشاره به سوء قصدهایی که پیشتر در ایران صورت گرفته، خبر داده است که سپاه پاسداران از سال گذشته وظیفه تامین حفاظت "دانشمندان هسته ای و شخصیت های علمی که ممکن است مورد هدف دشمنان انقلاب اسلامی باشند" را برعهده گرفته است.

اظهارات فرمانده سپاه در حالی بیان شده که در پی سوء قصد به جان مجید شهریاری و فریدون عباسی دوانی در آذرماه گذشته، نسرین سلطان‌خواه معاون فناوری رئیس‌جمهوری خبر از تصمیم نهاد ریاست جمهوری برای تشکیل "تیم حفاظت ویژه از دانشمندان" داده بود.

به دنبال این سوء قصدها، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران با انتقاد از عملکرد دستگاه اطلاعاتی گفته بود: "دستگاه‌های امنیتی باید ترورها را قاطعانه پیگیری و عوامل ترور را معرفی کنند و نگذارند که عاقبت این پرونده مانند پرونده استاد علیمحمدی شود."

در واکنش به این انتقاد، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات با دفاع از عملکرد این وزارتخانه در پی گیری ترور مسعود علیمحمدی در دی ماه ۱۳۸۸ گفت که "دستگاه اطلاعاتی با امنیتی فرق می‌کند".

آقای مصلحی کار وزارت اطلاعات را تنها اطلاع رسانی در مورد مخاطرات امنیتی دانست و افزود که این وزارتخانه، گزارش‌های لازم را در مورد احتمال ترور دانشمندان ایرانی به "مسئولان مربوطه" ارائه کرده است.

'آمادگی کامل ارتش سایبری'

فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش دیگری از مصاحبه امروز خود به توضیح فعالیت های "ارتش سایبری" پرداخته و گفته است: "توانی که برای نفوذ و مقابله در فضای سایبری وجود دارد در ایران اسلامی کم نیست."

محمدعلی جعفری بدون توضیح بیشتر افزوده: "شاید خیلی از سربازان و افسران جنگ سایبری کشورهای دیگر ایرانی باشند که به آنها در این جنگ کمک می کنند."

آقای جعفری با دفاعی توصیف کردن سیاست سپاه پاسداران در زمینه "جنگ سایبری" هشدار داده است: "اگر دشمن اقدامی را در این زمینه انجام دهد، مقابله به مثل با آنها در دستور کار قرار می گیرد."

بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم، بسیاری از سایت های اینترنتی مورد استفاده مخالفان حکومت در داخل و خارج کشور، از جمله شبکه اجتماعی توییتر، مورد حمله گروهی به نام "ارتش سایبری ایران" قرار گرفته است.

مشخص نیست که "ارتش سایبری" مورد اشاره در مصاحبه امروز آقای جعفری، همان "ارتش سایبری ایران" است یا خیر.

'بستن تنگه هرمز در دستور کار است'

محمدعلی جعفری در اظهاراتی جداگانه در مورد تهدیدات نظامی موجود علیه جمهوری اسلامی ایران گفته است: "با توجه به موقعیت استراتژیک تنگه هرمز این موضوع [بستن تنگه هرمز] هیچ وقت از دستور کار ما خارج نمی شود."

وی در عین حال با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران "صرفا به این موضوع اکتفا نکرده است" اظهار داشته: "در حال حاضر به دنبال امکان استفاده از توان دفاعی خود در آب های آزاد هستیم."

آقای جعفری افزوده است: "اگر دشمن خارج از تنگه هرمز بخواهد تهدیدی را متوجه جمهوری اسلامی ایران کند، قدرت مقابله به مثل وجود دارد و این استراتژی، هم اکنون در دستور کار ما قرار دارد."

مسئولان جمهوری اسلامی، در گذشته نیز بارها تاکید کرده اند که در صورت حمله نظامی به ایران، تنها در مرزهای ایران واکنش نشان نمی دهند و ممکن است در سایر نقاط منطقه نیز به پاسخگویی به دشمنان خارجی و متحدان منطقه ای آنان بپردازند.

sobhanjan - امارات - ابوظبی
عزیر جووووووووووووووووون برو بوق بزن برو آب گرمکن بساز بجای موشک همشون تو خالیه
دوشنبه 13 تیر 1390

romano - ایران - تهران
007 شما ... عمو همون سایت کلمه رو راست می‌گی حک کن باقی قضایا پیشکش. آخه منگول بیسواد از همین ارزیابیهای احمقانتونه که مونده بورکینا فاسو به ریشتون .. بابا من بخدا من افسر اطلاعاتی نیستم ولی اینجوری اطلاع رسانی در مورد قدرت ارتش سایبری گمنام امام زمانی اونم درحالی که سایتهای مخالف دارن کار می کنن باعث خندس. ... هک کردناتونم که ما متخصصیم می دونیم چیه یک ایمیل می‌زندی میگید سایت ایکس مهندسش رفته و ما یوزر و پسورد می‌خوایم DNS رو عوض می‌کنید. اینکه جزو زپرتی ترین هک هاست. یا میرید می‌بینید کی سایتو رجیستر کرده ننه بابای بدبختشو عین سگ می‌زندی می‌گید یوزر پس بده. ای بمیرم از دستتون که تو هیچی هم هیچمید. چرا اینقدر خنگید من موندم بخدا.
دوشنبه 13 تیر 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
آررررره جون عمه ت تو خیلی دلسوز ملت ایرانی.(4پاه جنایتکاران از سال گذشته وظیفه تامین حفاظت "دانشمندان هسته ای و شخصیت های علمی که ممکن است مورد هدف دشمنان انقلاب اسلامی باشند" را برعهده گرفته است).یعنی اینکه شما چپاولگران هیچ پ... نیستی یا اینکه مطمعنا قتل و ترور این دانشمندان واقعا توسط خود سپاه یا بسیج یا سربازان خودفروش همیشه گمنامه.
دوشنبه 13 تیر 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
باز سخن پراکنی شد . جان مادرتان راست بگوئید .خودتان انها را نکشتید . قاتلان انها دستگیر شدند . یا چون کار دوستان خودتان بود سر پوش نهادید . یا چند ادم سیاسی را اعدام کردید و سر وصدا ها خواباندید .وگرنه همه میداند .که هرکدام از این اشغال ها چند ین محافظ دارند . یادتان باشد که از بین بردن انها کاری ندارد .حتی با 50 تا محافظ احمدی .مشگلی نیست .اما به بیستر از این امازاده نیاز نیست . این همه امامزاده قلابی بس است .
دوشنبه 13 تیر 1390

ساعت 12 - ایران - تهران
چرا در مورد ترور شیمیائی هشدار نداده است؟
دوشنبه 13 تیر 1390

josephi - ایران - تهران
حذف فیزیکی از ابتدای تشکیل این انقلاب در دستور کار بوده و هم اکنون نیز با آماده کردن روحیه عمومی احتمالا قصد تکرار چنین ترورهایی را دارند.در رابطه با بستن تنگه هرمز هم که سخن گزافی بیش نیست و وقتی جنگ از مرحله دندان نشان دادن به کشیدن ماشه برسد تمام نقشه های روی کاغذ در کمد بایگانی میشوند و تنها قدرت نظامی است که حرف اول را میزند به عنوان مثال تصور کنید از اقیانوس هند تاسیسات نظامی و غیر نظامی ما مورد هدف قرار بگیرد ،آن وقت کدام تنگه را ببندیم ؟بهتر است به فکر صلح باشیم نه جنگ.
دوشنبه 13 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
خود کثیفشان میخواهند ترور کنند بعد بگن کار استکبار بود
دوشنبه 13 تیر 1390

sora.sefid - ایران - تهران
جفری جون ررررررررر بده. امیدوارم یعنی دوست دارم این ترورا اول از دینی و دینیا شروع بشه.
دوشنبه 13 تیر 1390

razmandeh - سوئد - استکهلم
از خشم ما بترسید و در ترس خود بمیرید « حالا سپاه میخواهد مهره سوخته های خودشونو پاک سازی کنه داره پیش درامد میزنه !!! خر خودتی با اون خواجه مجتبی خامنه ای مګه تروریست تر و ادم کشتر از سپاه چهارپایان هم هست؟
دوشنبه 13 تیر 1390

borzoopersia - انگلستان - بیرمنگهام
با 4تا ناو قدیمی انگلیسی که دهه 70 از رده خارج شدند و بعد محمدرضا شاه خرید- که سگش به همه آخوندها می ارزید- و 4تا زیر دریایئ گازوئیلی زه وار دررفته آقا میخواد تنگه هرمز ببنده و هی کرکری میخونه. عاقبت خیلی از جوانهای ایران را به کشتن میدهید و کشور را به وبرانی تمام میکشید ایران را تجزیه میکنید بعد هم سرتان بالای دار خواهد شد جناب سرلشکر کیلوئی.
سه‌شنبه 14 تیر 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
سرتشتک نام مناسب برای این بوزینه متولد نجف میباشد سرلشکر افسران بلند پایه ارتش شاهنشاهی بودند نه این اراذل و اوباش
سه‌شنبه 14 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.