جزئیات جالبتر از فرار محکومان اصفهانی از زندان


جزئیات جالبتر از فرار محکومان اصفهانی از زندان

شش مرد زندانی که در میان آنها جانی سابقه داری هست،با حفر تونلی 32 متری از درون زندان بزرگ اصفهان گریختند

ماجرای زندان و زندانی جنبه های عجیب دیگری نیز پیدا کرده و در میان مجموعه رخدادهای این محیط سرد گاهی اتفاقاتی رخ می دهد که انسان را به فکر فرو می برد و اینبار پس از سالها ، زندان اصفهان که یکی از اقامتگاههای کاملا حفاظت شده است شاهد ماجرای فرار 6 زندانی بوده که موفق شدند با رعایت تمام اصول حفاظتی و طی مدتی ،تونلی به طول 32 متر حفر کرده و خود را به فضای باز زندان برسانند و البته این نقشه بخوبی هم پیش نرفته است.

به گزارش آینده به نقل از عبرت نیوز صبح روز جمعه 10 تیر ماه و با اخطار یکی از محافظان محیط باز زندان اصفهان ، مسئولان و مدیران متوجه فرار 6 متهم میشوند و بلافاصله اقدامات امنیتی و حفاظتی تشدید می گردد.

بر اساس شنیده های عبرت ،ظاهرا این مردان فراری از مدتها پیش طرح گریختن خود را پی ریزی کرده و موفق شده بودند با الگو گرفتن از داستانهای فرار از زندان در فیلمهای مشهوری مانند فرار بزرگ ، تونلی به طول 32 متر را کنده و سپس خود را به فضای باز زندان برسانند .

گفته شده که به هنگام ورود این مجرمان به این محیط ، تنها سرباز نگهبان حاضر به موقع آنها را مشاهده می کند ،اما مجرمان فراری با تهدید وی خود را از مهلکه نجات داده و سر انجام فرار را بر قرار ترجیح می دهند .

جالب آنکه یکی از زندانیان در هنگام عبور و بدلیل اضافه وزن و چاقی در تونل گیر می کند و شروع به داد و فریاد می کند که با تلاش ماموران آتش نشانی زندان که در محل حضور داشتند وی از مرگ حتمی نجات پیدا می کند .

گویا این فرد که تنها متهم بجا مانده در این فرار بوده است ،اطلاعات خوبی در اختیار مسئولان قرار داده و مشخص کرده که چه افرادی در این گریز نافرجام برای او نقش داشته اند .

به گزارش عبرت نیوز ،در عین حال شنیده شده است که متهمان از سمت منتهی به کوچه پشت زندان اصفهان خارج می گردند و از پیش نیز خودروهای مورد نظرکه ظاهرا دو خودرو بوده برای فرارآنها مهیا شده بوده واین در حالیست که این فضا بصورت شبانه روزی توسط سیستم های مدار بسته کنترل می گردد.

متهمان پس از آنکه موفق به رسیدن به دو ماشین پارک شده در حاشیه زندان می شوند و قبل از هوشیاری کامل مسئولان و نگهبانان از زندان دور شده و گویا در نقطه ای بعلت نداشتن مسیری مشخص با همدیگر برخورد پیدا کرده و ناچار به توقف می شوند وپس از تماس مردم ، ماموران یکی از واحدهای پلیس نیز برای بررسی علت برخورد آنها در محل تصادف حاضر می شوند.

جالب آنکه مجرمان فراری پس از این واقعه با پوشیدن لباسهای جدید ، خود را مسافر معرفی و موفق می شوند از صحنه بگریزند اما خودروهای خود را در محل بجا می گذارند .

گرچه ناگفته های زیادی در این خصوص وجود دارد اما عبرت نیوز به جهت رعایت بسیاری نکات از تشریح جزییات بیشتر خودداری خواهد کرد و امیدوار است که دستگاههای امنیت و انتظامی بار دیگر با وجود رد پاهای فراوان و با درایت و کوشش همیشگی این مجرمان را به زندان بازگرداند و جامعه را از لوث آنان پاک کنند.

گفتنی است دکتر غلامرضا انصاری رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن تایید این خبر گفته که شش زندانی صبح روز جمعه 10 تیر 1390 با حفر تونل از زندان مشهور به دستگرد در استان اصفهان گریخته اند.

انصاری افزوده: اتهام یکی از این شش زندانی قتل و پنج نفر دیگر سرقت مسلحانه بوده است.

وی اظهار کرد: این زندانیان با حفر 32 متر کانال به محوطه‌ی باز راه پیدا کرده و با تهدید یک سرباز در آن محوطه از زندان گریخته‌اند.

انصاری افزود: مقام‌های مسؤول استان اصفهان پیگیر فرار این شش زندانی هستند و اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

در پی این ماجرا و بلافاصله طرح مهار توسط پلیس اجرا و با کنترل مبادی ورود و خروج در منطقه تعقیب متهمان آغاز گردیده است اما تا این لحظه خبری از دستگیری اعلام نشده است.

بر اساس شنیده های خبرنگارحقوقی عبرت یکی از متهمان از زندان گریخته ، جوان قاتلی است که گویا در باند جنایتکار " کاظم شفیعی " حضور داشته و اخیرا نیز محاکمه وی در شعیه 17 کیفری استان اصفهان کلید خورده بوده است.

چندی پیش زندانیان طالبان و اعضای این گروه برای فرار از زندان، یک تونل 360 متری را در مدت شش ماه از داخل یک منزل به بند سیاسی زندان حفر کرده بودند.

یکی از زندانیان فراری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در قندهار گفته است که آنان با پیمودن یک مسیر طولانی در تونلی به عمق دو و نیم متر و طول حدودا 360 متر از زندان مرکزی قندهار گریختند.

پیش از این نیز شبه‌نظامیان طالبان در حمله‌ای گسترده به زندان قندهار، حدود یک‌هزار زندانی این گروه را آزاد کرده بودند

hossein75 - مالزی - کوالا
ایول بروبچ ... مرز رو بغل کنید بزنین بیرون و مثل ادم زندگی کنین .. دنیا 2روزه درست و حسابی حال شو ببر از زندگی .. الکی علافنچرخ بعد ئهو میبینی 60 سالت شده , فقط جو گیر کاری کردید نشیددرسته کار بزرگی انجام دادید. مالزی کوالا
یکشنبه 12 تیر 1390

porharfi - هلند - آرنم
...بنابراین منتظر خبرهای تازه قتل در چهار محال باشیم؟؟؟!!!...
یکشنبه 12 تیر 1390

siavashoma - انگلیس - .منچستر
بار دیگر باید گفت نابود باد جمهوری ننگین اسلامی. حتما از رشوه و زدوبند اخوندی خبری بوده. میتونه یکی از فراریها معشوقه یک اخوند کله گنده...بوده باشه. مملکتی که ...اداره کنند همینه. متحد شویم و بزنیم و دیده نشیم.منچستر انگلیس
یکشنبه 12 تیر 1390

DKDK - دانمارک - اسلیس
از اینکه چند ادم خطرناک و قاتل گریخته اند متاسفم.چرا که دوباره برای مردم خطرسازند.اما اما عجب جونورای تیزی بودند.این سریال فرار از زندان که یکی از سریالهای پربیننده دنیا بوده حسابی اثرش را گذاشته.اما چونکه ادمهای قاتل و بدی بودند امیدوارم زود دستگیر کنند.
یکشنبه 12 تیر 1390

alexxx - اتریش - وین
فیلم فرار بزرگ رو کی ساختن? در دهه هفتاد میلادی درسته ? شاید هم پیش تر , به هر صورت زندان بزرگ اصفهان یکی از شهرهای بزرگ ایران در حدی مجهزه که با تاکتیک این فیلم عطیقه میشه از توش فرار کرد. مسخره ها اونوقت در برابر اینترنت چمدانی کارافزار ساختن, ماهواره ساختن, نیروگاه اتمی.... اخه خجالت اوره مسخره های دلقک نه تنها دم خروس بلکه خروستون کاملا اومده بیرون و داره خروسی هم میخونه! ولی از رو نمیرین شماها چون اخوندین.
یکشنبه 12 تیر 1390

malmsteen - اکراین - کیف
اسکافیلد و باروز و سوکره و جان ابروزی و تی بگ و.. در رفتن ((((:
یکشنبه 12 تیر 1390

razmandeh - سوئد - استکهلم
من که بهتون ګفتم اخرش دست خود این اخوندها در کاره وحتما مجتبی و تمساح یزدی اینها را فراری دادند که براشون کار کنند شاید شوخی بګیرید این حرف را ولی قبلا هم این بیشرفها بارها وبارها از زندانیان جانی برای سرکوب استفاده کردند
دوشنبه 13 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.